tartalom marketing, olyan vevőszerzési stratégia, melynek lényege a hasznos és nagyon vonzó tartalmak publikálása annak érdekében, hogy felkeltse a figyelmet a szélesebb közvélemény és egy szűkebb célcsoport körében. A marketingnek ez a módszere az egyoldalú hirdetések egy formája és az a célja, hogy stabil és hosszú távú kapcsolatokat építsen ki úgy, hogy bevonja azokat az embereket, akik tartalmakat népszerűsítenek, valamint az ő közönségüket is.

A tartalom marketing legnépszerűbb formái közé tartoznak:

  • útmutatók
  • e-könyvek
  • videók
  • webináriumok
  • infografikák

A tartalom marketing feladata azon túl, hogy márkákat népszerűsítsen, az, hogy megteremtse a láthatóságot a Google-ön mely a jó tartalmakat helyezi előtérbe. Ezen túlmenően pedig a népszerű és magas minőségű tartalmak publikálása és terjesztése azért fontos, mert a felhasználók szívesen linkelnek jó tartalmakra, ami pedig közvetlenül javítja az adott honlap pozícióját a keresőlistán.

A Tartalom marketing blogot a WhitePress szerkesztői és más közreműködők készítik.. A saját véleményünket tükrözi vissza a tartalom marketing témájáról.

A blogot azért indítottuk el, hogy népszerűsítsük a tartalom marketinget és megoszthassuk olvasóinkkal az erről való tudásunkat. Szeretnénk megmutatni, milyen sokrétűen kapcsolódik a jó és érdekes tartalom a marketinghez.

Posztjainkban olyan témákat érintünk, melyek közvetlenül vagy közvetve kapcsolódnak a tartalom marketinghez, megmutatva, milyen szerteágazó ez a terület. Reméljük, hogy sok hasznos tudást , oszthatunk meg olvasóinkkal, melyeket aztán a gyakorlatba is át tudnak ültetni.

Olvass tovább!

Tartalommarketing
WhitePress-tartalomnaptár
Miért és hogyan könnyíti meg az életedet a tartalomnaptár?

Veled is előfordult már, hogy hirtelen nem tudtad, mit kellene posztolnod és hova? A sürgető érzés, hogy valamit meg kell osztani, különben a versenytársakhoz pártolnak a követőink, mindannyiunkban ott motoszkál. Azonban a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, ha átgondolatlanul, stratégia nélkül posztolunk a közösségi médiában, vagy írjuk meg a 20. semmitmondó blogcikket. A legnagyobb tartalommarketing hiba, ha a tartalmainknak nincsen funkciója és felelőse, aki időben elkészítse, illetve publikálja őket.

WhitePress Clickbait
Egy kiemelkedően jól működő marketingtechnika: a clickbait

Denotatív volta miatt a clickbait azt teszi, amit minden tartalommarketinges el akar érni: felhívja a figyelmet és arra ösztönözni az olvasót, hogy egy adott weboldalra mutató linkre kattintson. Ennek ellenére a tartalommarketing feketelistáján dobogós helyezést kapott, mint elkerülendő technika. A clickbait, avagy szenzációhajhász cikkek ugyanis visszatetszést keltenek, mivel az esetek döntő többségében a cím ugyan teszi a dolgát és jól működik, azonban a tartalom ezt nem váltja be, nem azt nyújtja amit a cím ígér. De mi van akkor, ha mégis?

Hogyan töltsük fel tartalommal a termékoldalt?

Az elmúlt időszakban a szokottnál is fontosabbá vált, hogy a vállalkozók az online platformjaikra tereljék a forgalmat, hiszen az online értékesítés jelenleg jóval biztonságosabb a hagyományos kereskedelmi metódusoknál. Annak ellenére, hogy jelentős növekedés tapasztalható az e-kereskedelemben, a vásárlók figyelméért kiélezett küzdelem folyik, és a csata kimenetele jelentős részben a termékoldalak, szolgáltatások oldalainak minőségén dől el.

WhitePress Tartalmi HUB
Tartalmi HUB készítése, avagy fűzd össze a tartalmaidat

Általában azok a nagyobb versenytársak nyerik a „fegyverkezési versenyt”, akiknek több és jobb tartalom áll a rendelkezésükre a leendő vásárló megszólításához. Releváns tényezővé válnak a keresőben, a közösségi médiában és a hírlevél feliratkozóknál, így végső soron a fogyasztóknál is. Ahhoz, hogy felvehesd a kesztyűt, olyan tartalomkészletet kell felépíteni, ami egy témára fókuszál, mégpedig szervezettebb, koncentráltabb formában, mint ahogy azt a versenytársak teszik.

WhitePress Tartalomstrategia
Tartalomstratégia és megvalósítás öt lépésben

Szerencsére olyan világban élünk, ahol az információk szinte egyetlen gombnyomással elérhetővé válnak. Majdhogynem bárminek utána tudunk járni az interneten, ahol különböző tartalmak formájában találjuk meg azt, amire szükségünk van. Ez a metódus visszafelé is tökéletesen működik: ha nekünk van szükségünk arra, hogy a vállalkozásunkat, termékünket, szolgáltatásunkat népszerűsítsük, értékesítsük, közösséget építsünk, a leendő vásárlóinkat edukáljuk, csupán tartalmakat kell létrehoznunk. Ez talán nem olyan bonyolult, azonban van néhány fontos szabály, amit nem árt betartani. Ezek közül is kiemelkedik a tartalomstratégia megtervezése.

Miért fontos a tartalom marketing a SEO szempontjából?

Ha a SEO tevékenységedet még mindig két évvel ezelőtti szabályokra alapozva végzed, olvass a legújabb kutatásokról és stratégiákról, melyeket sokkal nagyobb biztonsággal vethetsz be és amelyekkel érzékelhetően megnövelheted az oldaladra érkező látogatások számát. Amit javaslunk: tartalom marketing alapú SEO.

Sikeres weboldal 10 lépésben

2020-at írunk, amikor már nem lehet kérdéses, hogy szüksége van-e egy vállalkozásnak weboldalra. Aki ma már nincs jelen a világhálón, az óriási bevételtől eshet el. Érdemes hát a kisebb vállalkozásoknak is kiterjeszteniük szolgáltatásaikat az internetre. Az azonban nem mindegy, hogy az online megjelenésünk hogyan néz ki, milyen marketing technikákat alkalmaz és ki készíti majd azt el.

Mi a tartalommarketing, mikor kell használni és mit tud nyújtani?

A címben szereplő kérdést egy szóval azonnal meg is válaszolva: mindig. Ám, mint a legtöbb, marketinget érintő felvetés esetében, a válasz itt is összetett. Kétségtelen azonban, hogy a keresők algoritmusának és a felhasználói szokások ugrásszerű változásának köszönhetően napjainkra a tartalommarketing szerepe felértékelődött. Ennek ellenére nem érdemes fejjel ugrani a falnak, mert a nem megfelelő tartalommarketing többet árt, mint használ.

A marketing típusai, formái és szerepe az üzleti életben!

A Dictionary.com marketing-meghatározó nem fedi le hibátlanul a valóságot, e szerint a marketing nem más mint: termékek és/vagy szolgáltatások népszerűsítése, a piackutatást és a reklámozást is beleszámítva a folyamatba. Az értékesítés ugyanis túlságosan tág fogalom és a reklám viszont mára már vérlázító fogalommá degradálódott, a nesze semmi fogd meg jól polgárpukkasztó területévé, ami egy prominens reklámtervező (!) szerint olyan mint az illatos hulla, ami annak ellenére, hogy halott folyamatosan bazsalyog.

Így juttasd el cikkeidet potenciális vásárlóidhoz

Egyre több cég fektet nagy hangsúlyt tartalommarketingre. Az üzleti blog vezetése és a rendszeres cikk írás valóban egy szuper megoldás új vásárlók szerzésére és a már meglévők hűségessé tételére. Ennek ellenére, ha cikked csak weboldaladon publikálod bármilyen más tevékenység nélkül, rengeteg időt kell várnod arra, hogy organikus eredményeket érj el vele.

10 ok, amiért érdemes céges blogot írnod

A vállalati blog az inbound marketing nagyon népszerű formája. Lehetővé teszi új marketing megoldások alkalmazását, és sokkal jobb ötlet, mint a bannerek, a szponzorált cikkek vagy a CPC kampányok. Ez a típusú marketing nagyszerű módja annak, hogy reklámozd termékeidet és szolgál-tatásaidat. Ha van vállalkozásod, akkor érdemes blogot írnod róla. Íme 10 ok, miért!

Így mérd a tartalommarketing hatékonyságát

A tartalommarketing nagyon népszerűvé vált az utóbbi években. Ha figyelemmel kíséred a nemzetközi marketingtrendeket, talán már észrevetted, hogy a prezentációkat, infografikákat és jelentéseket mennyivel vonzóbb módon készítik el újabban, és hogy ezzel párhuzamosan a hatékonyságuk is mennyire megsokszorozódik.

Mennyibe kerül egy jól megírt szöveg?

Megéri jó szövegekbe fektetni - ezt mondja mindenki, aki tartalom marketinggel foglalkozik. És már nem csupán üres frázis, amikor a Google-nek minden algoritmusváltozása arra irányul, hogy beazonosítsa és kiemelje a keresőlistákban a minőséget. A jól megírt, a felhasználók által olvasásra érdemesnek tartott szövegek már nem csak a PR számára fontosak. Döntő szerepe van abban, hogy látható vagy-e a Google keresőlistájában vagy nem. Oké, szóval szövegekre van szükséged - de mennyiért? Mennyibe kerül ez egyáltalán?

Ingyenes infografika készítő eszközök

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy az oldaladra mutató linkeket generálj az, ha érdekes tartalmakat készítesz - olyanokat, amiket szívesen megosztanak egymással a felhasználók. Bár ez a legnagyobb SEO Szakértő, Matt Cutts szavainak puszta ismétléseként értelmezhető, mégis újra és újra el kell mondani: “Készíts minőségi tartalmat!”. Az infografikák a SEO és a tartalommarketing nagyon népszerű megoldásává váltak, mert pontosan ebben segítenek.

Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen