A vendégblog készítése az egyik legrégebbi (már ha lehet ilyet egyáltalán a blogolás kapcsán mondani) és leghatékonyabb stratégia a linképítésre, melynek célja a minél előnyösebb SEO rangsorolás. Amikor egy tartalmat vendégblogként teszünk közzé, azzal forgalmat terelünk a befogadó oldal mellett a saját oldalunkra is. Egy új vagy régi, de eddig el nem ért célközönség figyelmét megragadva, még több potenciális vásárlót tudunk szerezni. Ez jó a befogadónak is, nekünk is. A vendégblogoláshoz azonban nem elegendő csupán legyártani a tartalmakat, majd célzás nélkül szétküldeni őket egy levelező listán. A vendégblog nem pöröly, hanem precíziós célszerszám. Nézzük most meg, hogy miként tudjuk jól használni!
A SEO (search engine optimization, vagyis keresőoptimalizáció) a honlapok optimalizálását jelenti, ami arra irányul, hogy azok jó helyen jelenjenek meg a Google keresőjében. Természetesen a felhasználókat is figyelembe kell venni ennek során. A SEO aktivitások a kifejezetten a honlapokon végzett, úgynevezett On-site tevékenységek részét képezik. A legfontosabb optimalizációs tényezők közé tartoznak például a következők:
- kulcsszavak a címben
- kulcsszavak elhelyezése a honlapon található szövegekben,
- optimális címek megválasztása (h1, h2, h3),
- megfelelő belső linkelés az oldalon,
- meta tagek, leírások és alt szövegek optimalizálása,
- a honlap betöltődési idejének optimalizálása.
A cikk elhelyezés olyan tevékenység, melyet a webmesterek vagy az ügynökségek végeznek el annak érdekében, hogy növeljék a honlap láthatóságát a Google keresőben. A cikk elhelyezés az úgynevezett honlapon kívüli, más néven Off-site aktivitások közé tartozik. A linkek száma és minősége közvetlenül befolyásolja az adott honlap láthatóságát és ez az egyik legfontosabb faktor, melyet a Google algoritmusa figyelembe vesz a besorolásnál.