SEO (search engine optimization, vagyis keresőoptimalizáció) a honlapok optimalizálását jelenti, ami arra irányul, hogy azok jó helyen jelenjenek meg a Google keresőjében. Természetesen a felhasználókat is figyelembe kell venni ennek során. A SEO aktivitások a kifejezetten a honlapokon végzett, úgynevezett On-site tevékenységek részét képezik. A legfontosabb optimalizációs tényezők közé tartoznak például a következők:

  • kulcsszavak a címben
  • kulcsszavak elhelyezése a honlapon található szövegekben,
  • optimális címek megválasztása (h1, h2, h3),
  • megfelelő belső linkelés az oldalon,
  • meta tagek, leírások és alt szövegek optimalizálása,
  • a honlap betöltődési idejének optimalizálása.

A cikk elhelyezés olyan tevékenység, melyet a webmesterek vagy az ügynökségek végeznek el annak érdekében, hogy növeljék a honlap láthatóságát a Google keresőben. A cikk elhelyezés az úgynevezett honlapon kívüli, más néven Off-site aktivitások közé tartozik. A linkek száma és minősége közvetlenül befolyásolja az adott honlap láthatóságát és ez az egyik legfontosabb faktor, melyet a Google algoritmusa figyelembe vesz a besorolásnál.

SEO
PR cikk és SEO cikk
SEO cikk vs. PR cikk

A marketing szakmai zsargonjának rövidítései a legjobb esetben is enyhe érdektelenséget váltanak ki az egyszeri vállalkozóból. Olyasmit, amivel nem akarnak foglalkozni, mert első látásra bonyolultnak tűnik, hiszen rövidíteni kell.

a log file elemzése
A log file analízis értéke

Ha már a keresőoptimalizálás értelmezésével is meggyűlik a baja az átlagembereknek, akkor a server log file analízisről vajon mit tudnánk mondani? Hát, nyilván azt, hogy legalább annyira izgalmas és érdekes, mint a technikai SEO. A server log file analízis olyan, mintha a keresőoptimalizálás archeológiája volna.

Versenytárs elemzés
A versenytársak elemzése, mint marketing eszköz

Versenytársak feltérképezése, azonosítása nélkül vállalkozást, céget alapítani eleve elvetélt ötlet ugyan, ennek ellenére mégis rengetegen indulnak neki így. Főként a kis-, mikro- és egyszemélyes vállalkozások vállalják be a nagy ugrást a semmibe biztosítókötél nélkül, de láttunk már több tízmilliós indulótőkével rendelkezőket is elvérezni pusztán a piackutatás és a versenytárselemzés hiánya miatt. Ami azonban végképp hiányzik sok, már évek óta működő vállalkozás marketing eszköztárából is, az a versenytársak kulcsszó és backlink alapú elemzése.

Technikai SEO audit
A technikai SEO audit alaplépései

A keresőoptimalizálást és azon belül is a technikai SEO-t sokszor éri az a “vád”, hogy száraz, monoton és unalmas. A valóságban azonban nemcsak komoly kihívás, de izgalmas kaland is, aminek magas a tétje. Mintha egy kincskereső térképpel a kezedben indulnál felfedezőútra. Ráadásul, ezen a térképen nemcsak az X-eket kell felkutatnod, de odaérve különböző küldetéseket is végre kell hajtanod.

WhitePress - mobilbarát weboldal
Hogyan legyen mobilbarát weboldalad?

Húsz évvel ezelőtt senki se gondolta volna, hogy a legtöbb ember mobiltelefonon tölti majd be a weboldalakat. Senki sem tudta, mi az az okostelefon, talán Steve Jobs, kivételével. Amikor 2007-ben bemutatták az első iPhone-t, a dolgok változni kezdtek. Az idő múlásával az emberek egyre kényelmesebbnek érezték a mobilhasználatot, a felhasználói szokásokra reflektálva a piaci kínálat is megváltozott. Ennek eredményeként az asztali számítógépek és laptopok helyett ma már a hordozható okoseszközöket használjuk gyakrabban a legelemibb keresésekhez is. Éppen ezért akinek weboldala van, annak magától értetődő preferenciája, hogy az mobilbarát legyen.

Olvasókra és Google-re optimalizált tartalom
Olvasókra és Google-re optimalizált tartalom - 9 lépés és vázlatminta szövegíróknak

Webes szöveget írni első ránézésre nagyon egyszerűnek tűnik. Csak egy kis szabadidő kell hozzá, leülsz a számítógéphez, kinyitsz egy üres dokumentumot, kitalálsz egy témát és megírod... Sajnos ennek a fantáziaképnek semmi köze nincs a valósághoz. Posztunkban megmutatjuk, hogyan tudsz hatékonyan tartalmakat készíteni (és tervezni), amit sok elemzés alapozott meg. Mutatunk egy szövegíróknak készült vázlatmintát is, ami fontos része a folyamatnak.

A YouTube videó keresőoptimalizálása

A különböző tartalomtípusok keresőoptimalizálásakor kevesen szánnak időt és energiát arra, hogy rendesen odategyék magukat a videófeltöltésekhez. A folyamat túlnyomórészt arról szól, hogy valaki, aki éppen ráér, valahogy feltolja a videót a csatornára, aztán hadd szóljon. És ezzel pont annyit ér el, mint amikor szöveges tartalmat, infografikát, podcastot, vagy bármilyen egyéb más tartalomtípust lő ki az online térbe SEO nélkül. Semmit. Pedig, ha tudod, hogy mit kell tenned és miért, a Youtube a kezed alá dolgozik.

A SEO új szegmense: a Core Web Vitals

Az átlagos, elsősorban mobilt használó ember 4-8 másodpercig tartózkodik egy oldalon. Ez annyit jelent, hogy kevesebb, mint 8 másodperced van arra, hogy megragadd a figyelmét a lead-del, kiváltsd belőle azt a késztetést, hogy továbbolvasson és ezzel együtt az oldaladon maradjon. A felhasználó villámgyors döntése három pillérre támaszkodik: milyen gyorsan tölt be az oldal, hogy ő milyen gyorsan képes interakcióba lépni vele, valamint, hogy mennyire stabil az adott felület. A júniusban életbe lépő Page Experience algoritmus részeként a Core Web Vitals mutatók pont ezeket mérik.

Mikor van kész a SEO?

Röviden és tömören: soha. Ha nem a keresőoptimalizálásról lenne szó, ez a válasz egy fárasztó, sziszifuszi tevékenységet takarna. A SEO azonban éppen attól válik értékes, érdekes, izgalmas és hasznos feladattá, hogy sosincs vége. Ami az első időkben még a felületek durva egyenetlenségeinek lefaragásával kezdődik, majd rendszeres csiszolgatásával folytatódik, az az évek során átalakul finom polírozássá. Mindig találunk valamit, amit lehet - és kell is! - módosítani, precízebben megfogalmazni, cizellálni, hiszen ahogy a vásárlói attitűd és igények, úgy a marketing trendek is változnak. A keresőoptimalizálás nagyszerűsége abban rejlik, hogy képessé tesz bármilyen internetes felületet arra, hogy alkalmazkodjon az új és még újabb vásárlói, kereskedelmi és marketing igényekhez.

Keresőoptimalizálás alaposan: a képek SEO-ja

A képek legendásan elhanyagolt kiegészítők, legalábbis keresőoptimalizálás szempontjából. Azzal mindenki tisztában van, hogy a vizuális elemek vonzóbbak, ezért még egy kétsoros bejegyzésben is van minimum egy profil- vagy termékfotó, infografika, vagy egyenesen videó. Ez valóban szép és jó, de még jobb lenne, ha a SEO-t is legalább olyan alaposan alátennék, mint amennyire a látogatók, vásárlók figyelmét meg akarják ragadni. A kép ugyanis nem pusztán vevőcsalogató, de egyben SEO-elem is. Neked jó hír, hogy ezt az eszközt kevesen használják jól. Még. Most viszont alkalmad nyílik arra, hogy megtanuld helyesen alkalmazni.

A linképítés egyik leghatékonyabb módszere: a vendégblog

A vendégblog készítése az egyik legrégebbi (már ha lehet ilyet egyáltalán a blogolás kapcsán mondani) és leghatékonyabb stratégia a linképítésre, melynek célja a minél előnyösebb SEO rangsorolás. Amikor egy tartalmat vendégblogként teszünk közzé, azzal forgalmat terelünk a befogadó oldal mellett a saját oldalunkra is. Egy új vagy régi, de eddig el nem ért célközönség figyelmét megragadva, még több potenciális vásárlót tudunk szerezni. Ez jó a befogadónak is, nekünk is. A vendégblogoláshoz azonban nem elegendő csupán legyártani a tartalmakat, majd célzás nélkül szétküldeni őket egy levelező listán. A vendégblog nem pöröly, hanem precíziós célszerszám. Nézzük most meg, hogy miként tudjuk jól használni!

Mi az a skyscraper-technika, és miért az egyik legfontosabb SEO módszer a tartalmak készítésére?

Alig pár kattintásra vagyunk a világszőttes összes témájától, aktualitásaitól, híreitől, szakmai, és iparági trendjeitől. Őrültség volna egy ilyen kincsesbánya mellett csak úgy elsétálni. A már elkészített tartalmakra szó szerint építkező skyscraper, avagy felhőkarcoló technikát 2015-re datáljuk, ekkor tette közzé eredményeit Brian Dean, a Backlinko alapítója.

Linképítés alacsony költségvetéssel

Egyszerűen fogalmazva a linképítés az a folyamat, amikor más webhelyekről szerzünk a saját oldalunkra mutató hivatkozásokat. Ez így első olvasatra talán könnyűnek tűnik, valójában az egyik legösszetettebb és legidőigényesebb SEO stratégia. Sokan sok pénzt fektetnek bele, ugyanakkor van néhány hatékony módszer, amivel egy kis költségvetéssel operáló vállalkozás is sikeres lehet a linképítésben. Varázslat és különösebb befektetés nélkül.

Útmutató a tartalom metaszintű optimalizálásához

Nemrégiben írtunk róla, hogy milyen kötelező tartalmi SEO elemekkel és szerkezeti megoldásokkal tudunk felturbózni egy szöveget, hogy azt eljuttassuk a célközönséghez. Ezúttal a szükséges, metaszintű optimalizálásról ejtünk szót, amellyel megnyerhetjük magunknak az algoritmusok pozitív értékítéletét, és előkelőbb helyezést szerezhetünk a tartalmaknak a keresőben.

A keresőoptimalizált tartalom alapjai

Bármilyen hasznos is egy termék, vagy szolgáltatás, kizárólag egy bemutató szöveggel, még ha az tartalmilag jól meg is van fogalmazva, nem fogja tudni beteljesíteni a rendeltetését, vagyis nem jut el a célközönséghez. Csak a szöveg ugyanis nem működik keresőoptimalizálás nélkül, ahogy ez utóbbi sem működik releváns tartalom nélkül. Amennyiben szeretnéd önállóan elkészíteni a saját keresőoptimalizált tartalmaidat úgy, hogy azok célba is érjenek, cikkünkkel érdemi támogatást nyújtunk neked ebben.

kanonikus-cimke
Mi az a kanonikus címke? Mire használják a a SEO-ban?

A Rel=canonical egy iránytű a Google botjai számára. Arra való, hogy a figyelmüket olyan URL-ekre irányítsd, melyek a legfontosabbak és egyben arra is, hogy elkerüld a tartalom duplikációt és a kulcsszó kannibalizációt. A belső duplikációk és az értékes aloldalak elemzése a sikeres keresőoptimalizáció és a magas pozíciók elérésének egyik kulcseleme. Hogyan használd ezt a parancsot anélkül, hogy túlzásba esnél?

Miért fontos a tartalom marketing a SEO szempontjából?

Ha a SEO tevékenységedet még mindig két évvel ezelőtti szabályokra alapozva végzed, olvass a legújabb kutatásokról és stratégiákról, melyeket sokkal nagyobb biztonsággal vethetsz be és amelyekkel érzékelhetően megnövelheted az oldaladra érkező látogatások számát. Amit javaslunk: tartalom marketing alapú SEO.

Lokális SEO – mire kell figyelned?

A Google keresőtalálatai minden korábbinál személyre szabottabbak és relevánsabbak. Az egyik legjobban észrevehető elem a helyi keresőtalálatok használata számos kompetitív kulcsszó esetében. Ezáltal kisebb cégek számára is lehetővé válik, hogy láthatóbbak legyenek a keresőlistákban. A lokális SEO kicsit más, mint a “hagyományos” SEO -  az optimalizáció kicsit másképpen történik. Olvasd el, melyek a legfontosabb szempontok.

Hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt? Néhány hatékony javítási tipp

A visszafordulási arány nem más, mint azoknak a látogatásoknak a hányada, ahol egy felhasználó meglátogatott egy oldalt, majd elhagyta a honlapot. A gyakorlat azt mutatja, hogy a visszafordulási arány körül elég sok bizonytalanság van, főként azoknak a honlaptulajdonosoknak a körében, akik nem rendelkeznek teljeskörű tudással arról, hogyan kell értelmezni. Összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni erről a mutatószámról és hogyan veheted fel a küzdelmet ellene.

Linkelemző szoftverek körképe

A bejövő linkek elemzése a SEO szakértők egyik legalapvetőbb feladata. A linkek figyelése arra jó, hogy a honlapodra érkező forgalmat figyeld és összehasonlíthasd a versenytársak eredményeivel és aktivitásaival. Nagyon sok eszköz áll rendelkezésre, melyek közül párat folyamatosan frissítenek és fejlesztenek, míg mások idővel a feledés homályába vesznek. Áttekintésünkben azokat az eszközöket mutatjuk be, melyeket a SEO szakértők és a honlaptulajdonosok a leggyakrabban használnak.

alapvető-seo-fogások
Alapvető SEO-fogások

A keresőlistákban elért jó helyezés alapja a jól kivitelezett keresőptimalizáció. A kevésbé kompetitív kulcsszavak esetében a jó optimalizáció észrevehető változásokat generálhat. Olvass tovább, ha szeretnéd megtudni, hogy a honlapodnak mely részét kell optimalizálnod, hogy javíthass a SEO-aktivitásaid hatékonyságán.

Public Relations - biztonságos és hatékony SEO

Lehet a PR-t a SEO támogatására használni? Hogyan végezz ilyen jellegű aktivitásokat annak érdekében, hogy bejövő linkeket szerezz a honlapodnak? Az e-PR minden cég számára hasznos? Mennyibe kerül egy PR-ügynökség és feltétlenül szükség van rá? Mindezt megválaszoljuk cikkünkben.

A helyi keresőoptimalizálás - hogyan kezdj neki?

Autószerelő műhely, fodrászat, masszázs szalon, étterem - amikor ilyen helyekre keresel rá, a távolság, az ár és a szolgáltatás minőségének optimális közös metszetéből adódó eredményeket szeretnéd megkapni. Néhány éve a Google megalkotott egy speciális algoritmust, mely olyan helyeket ajánl, amik közel vannak hozzád és ezzel egyidejűleg más felhasználók is ajánlják. Mit tegyél, hogy te is láthatóvá válj a helyi keresőszavakra? Hogyan működik a helyi keresőoptimalizálás?

Gyorsított mobil oldalak - mik azok?

2016 januárjában a Google Search Console hirtelen egy új opciót tett elérhetővé, melynek köszönhetően át lehetett váltani gyorsított mobiloldalakra (AMP - Accelerated Mobile Pages). Addig elég keveset lehetett tudni erről a funkcióról. Posztunkban megmutatjuk, mi az AMP és hogy hogyan használhatod.

Belső linkelés - így csináld jól!

A belső linkelés a jól optimalizált honlap alapja. Több honlapon, és azon kívül végzett tevékenység eredményességében is fontos szerepet tölt be. Egy jól megtervezett aloldalstruktúrával és megfelelő linkeléssel nagyon szép eredményeket lehet elérni és láthatóvá lehet tenni a weboldalt a Google számára, ami aztán nagyobb forgalmat jelenthet. Olvasd el útmutatónkat a belső linkelésről!

A 301-es átirányítás és társai- mik ezek és mire használhatjuk őket?

Sokat lehet különböző cikkekben, a közösségi médiában és fórumokon olvasni a legkülönbözőbb átirányításokról. Ezek alapján a 301-es átirányítás tűnik valamennyi zűr megoldásának, ami a honlapoddal történhet. Büntetés a Google-től? Átirányítás. Új verziója van a honlapodnak, és megváltozott a URL struktúra? Átirányítás. Aloldalak erejének fokozása? Átirányítás. De mi az az átirányítás?

Meta tagek - a honlap optimalizálás alapkövei

A honlapod optimalizálása elengedhetetlen, de érdemes egyszerű dolgokkal kezdened, melyek több, a keresőből érkező kattintást eredményezhetnek. Az egyik ilyen kétségkívül a meta tagek használata. Olvass tovább, ha szeretnéd tudni, miért fontos, hogy ezek a tagek érdekes információkat tartalmazzanak és milyen hatásai lehetnek más tagtípusoknak a honlapod láthatóságára.

Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen