A duplikált tartalom veszélyes ellenfél lehet, amennyiben a Google és a többi keresőmotor rangsorolása, illetve a weboldal láthatósága, megbízhatósága a tét. De mi is igazából a duplikált tartalom és hogyan veszélyeztetheti a SEO-t? Hogyan találhatod meg a duplikációkat a weboldaladon? Milyen módszerekkel tudod felvenni a harcot az ismétlődő tartalom ellenében? Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre kapsz választ. Többek között.
A SEO (search engine optimization, vagyis keresőoptimalizáció) a honlapok optimalizálását jelenti, ami arra irányul, hogy azok jó helyen jelenjenek meg a Google keresőjében. Természetesen a felhasználókat is figyelembe kell venni ennek során. A SEO aktivitások a kifejezetten a honlapokon végzett, úgynevezett On-site tevékenységek részét képezik. A legfontosabb optimalizációs tényezők közé tartoznak például a következők:
- kulcsszavak a címben
- kulcsszavak elhelyezése a honlapon található szövegekben,
- optimális címek megválasztása (h1, h2, h3),
- megfelelő belső linkelés az oldalon,
- meta tagek, leírások és alt szövegek optimalizálása,
- a honlap betöltődési idejének optimalizálása.
A cikk elhelyezés olyan tevékenység, melyet a webmesterek vagy az ügynökségek végeznek el annak érdekében, hogy növeljék a honlap láthatóságát a Google keresőben. A cikk elhelyezés az úgynevezett honlapon kívüli, más néven Off-site aktivitások közé tartozik. A linkek száma és minősége közvetlenül befolyásolja az adott honlap láthatóságát és ez az egyik legfontosabb faktor, melyet a Google algoritmusa figyelembe vesz a besorolásnál.