SEO (search engine optimization, vagyis keresőoptimalizáció) a honlapok optimalizálását jelenti, ami arra irányul, hogy azok jó helyen jelenjenek meg a Google keresőjében. Természetesen a felhasználókat is figyelembe kell venni ennek során. A SEO aktivitások a kifejezetten a honlapokon végzett, úgynevezett On-site tevékenységek részét képezik. A legfontosabb optimalizációs tényezők közé tartoznak például a következők:

  • kulcsszavak a címben
  • kulcsszavak elhelyezése a honlapon található szövegekben,
  • optimális címek megválasztása (h1, h2, h3),
  • megfelelő belső linkelés az oldalon,
  • meta tagek, leírások és alt szövegek optimalizálása,
  • a honlap betöltődési idejének optimalizálása.

A cikk elhelyezés olyan tevékenység, melyet a webmesterek vagy az ügynökségek végeznek el annak érdekében, hogy növeljék a honlap láthatóságát a Google keresőben. A cikk elhelyezés az úgynevezett honlapon kívüli, más néven Off-site aktivitások közé tartozik. A linkek száma és minősége közvetlenül befolyásolja az adott honlap láthatóságát és ez az egyik legfontosabb faktor, melyet a Google algoritmusa figyelembe vesz a besorolásnál.

SEO
Mire figyelj a kulcsszavak keresése során, hogy előre kerülj a keresőben?

Akár webshopod van, akár szolgáltatást kínálsz, mindenképpen hasznos, ha weboldaladon blog is található. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy rendszeresen friss (kulcsszóoptimalizált) tartalmakkal tudd bővíteni oldalad tartalmát. A kulcsszavak keresése pedig a Google eszközeinek köszönhetően nem is nehéz feladat, de azt már neked kell eldöntened, hogy melyik kifejezéseket használd fel. Összegyűjtöttük a legfontosabb kérdéseket, amiket át kell gondolnod.

A SEO szövegírás 3 legnagyobb tévhite

Vannak, akik szerint a SEO szövegírás nem létezik. A tapasztalat mégis azt mutatja, hogy bizonyos szabályok betartása szükséges ahhoz, hogy cikkeink előre kerüljenek a keresőben. Ezek nagyon egyszerű szabályok. SEO szakemberként mégis gyakran futok bele olyan szövegekbe, amiket olyan elolvasni, mint Zuzu Petalsszal beszélgetni: enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas.

Miért fontos a tartalom marketing a SEO szempontjából?

Ha a SEO tevékenységedet még mindig két évvel ezelőtti szabályokra alapozva végzed, olvass a legújabb kutatásokról és stratégiákról, melyeket sokkal nagyobb biztonsággal vethetsz be és amelyekkel érzékelhetően megnövelheted az oldaladra érkező látogatások számát. Amit javaslunk: tartalom marketing alapú SEO.

Lokális SEO – mire kell figyelned?

A Google keresőtalálatai minden korábbinál személyre szabottabbak és relevánsabbak. Az egyik legjobban észrevehető elem a helyi keresőtalálatok használata számos kompetitív kulcsszó esetében. Ezáltal kisebb cégek számára is lehetővé válik, hogy láthatóbbak legyenek a keresőlistákban. A lokális SEO kicsit más, mint a “hagyományos” SEO -  az optimalizáció kicsit másképpen történik. Olvasd el, melyek a legfontosabb szempontok.

Keresőoptimizálás 2020-ban Magyarországon

Minden évben születnek cikkek arról, hogy az aktuális év – jelen esetben a 2020-as év –keresőoptimalizálása miben más, mint az előző évé. Amikor belekezdtem ebbe a cikkbe egy hagyományos cikk volt születőben, de a koronavírus járvány mindent felülírt. A keresőoptimalizálásban is.

Hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt? Néhány hatékony javítási tipp

A visszafordulási arány nem más, mint azoknak a látogatásoknak a hányada, ahol egy felhasználó meglátogatott egy oldalt, majd elhagyta a honlapot. A gyakorlat azt mutatja, hogy a visszafordulási arány körül elég sok bizonytalanság van, főként azoknak a honlaptulajdonosoknak a körében, akik nem rendelkeznek teljeskörű tudással arról, hogyan kell értelmezni. Összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni erről a mutatószámról és hogyan veheted fel a küzdelmet ellene.

Linkelemző szoftverek körképe

A bejövő linkek elemzése a SEO szakértők egyik legalapvetőbb feladata. A linkek figyelése arra jó, hogy a honlapodra érkező forgalmat figyeld és összehasonlíthasd a versenytársak eredményeivel és aktivitásaival. Nagyon sok eszköz áll rendelkezésre, melyek közül párat folyamatosan frissítenek és fejlesztenek, míg mások idővel a feledés homályába vesznek. Áttekintésünkben azokat az eszközöket mutatjuk be, melyeket a SEO szakértők és a honlaptulajdonosok a leggyakrabban használnak.

alapvető-seo-fogások
Alapvető SEO-fogások

A keresőlistákban elért jó helyezés alapja a jól kivitelezett keresőptimalizáció. A kevésbé kompetitív kulcsszavak esetében a jó optimalizáció észrevehető változásokat generálhat. Olvass tovább, ha szeretnéd megtudni, hogy a honlapodnak mely részét kell optimalizálnod, hogy javíthass a SEO-aktivitásaid hatékonyságán.

Public Relations - biztonságos és hatékony SEO

Lehet a PR-t a SEO támogatására használni? Hogyan végezz ilyen jellegű aktivitásokat annak érdekében, hogy bejövő linkeket szerezz a honlapodnak? Az e-PR minden cég számára hasznos? Mennyibe kerül egy PR-ügynökség és feltétlenül szükség van rá? Mindezt megválaszoljuk cikkünkben.

A helyi keresőoptimalizálás - hogyan kezdj neki?

Autószerelő műhely, fodrászat, masszázs szalon, étterem - amikor ilyen helyekre keresel rá, a távolság, az ár és a szolgáltatás minőségének optimális közös metszetéből adódó eredményeket szeretnéd megkapni. Néhány éve a Google megalkotott egy speciális algoritmust, mely olyan helyeket ajánl, amik közel vannak hozzád és ezzel egyidejűleg más felhasználók is ajánlják. Mit tegyél, hogy te is láthatóvá válj a helyi keresőszavakra? Hogyan működik a helyi keresőoptimalizálás?

Gyorsított mobil oldalak - mik azok?

2016 januárjában a Google Search Console hirtelen egy új opciót tett elérhetővé, melynek köszönhetően át lehetett váltani gyorsított mobiloldalakra (AMP - Accelerated Mobile Pages). Addig elég keveset lehetett tudni erről a funkcióról. Posztunkban megmutatjuk, mi az AMP és hogy hogyan használhatod.

7 SEO hiba a webáruházaknál

Keresőoptimalizálásra a legegyszerűbb weboldalnál is szükség van, ha eredményeket és bevételeket várunk tőle. A webáruházakra ez hatványozottan igaz.
Mégis, a statisztikák szerint sok webáruház tulajdonos egyáltalán nem alkalmaz SEO eszközöket. Vagy, ha mégis, akkor rövidtávon, és leginkább hibásan. Ezért szűkösen csordogálóak az eredmények.
Eredményeket szeretnél? Összeszedtem 7 SEO hibát webáruházaknál, és a megoldásokat is.

Belső linkelés - így csináld jól!

A belső linkelés a jól optimalizált honlap alapja. Több honlapon, és azon kívül végzett tevékenység eredményességében is fontos szerepet tölt be. Egy jól megtervezett aloldalstruktúrával és megfelelő linkeléssel nagyon szép eredményeket lehet elérni és láthatóvá lehet tenni a weboldalt a Google számára, ami aztán nagyobb forgalmat jelenthet. Olvasd el útmutatónkat a belső linkelésről!

A 301-es átirányítás és társai- mik ezek és mire használhatjuk őket?

Sokat lehet különböző cikkekben, a közösségi médiában és fórumokon olvasni a legkülönbözőbb átirányításokról. Ezek alapján a 301-es átirányítás tűnik valamennyi zűr megoldásának, ami a honlapoddal történhet. Büntetés a Google-től? Átirányítás. Új verziója van a honlapodnak, és megváltozott a URL struktúra? Átirányítás. Aloldalak erejének fokozása? Átirányítás. De mi az az átirányítás?

Meta tagek - a honlap optimalizálás alapkövei

A honlapod optimalizálása elengedhetetlen, de érdemes egyszerű dolgokkal kezdened, melyek több, a keresőből érkező kattintást eredményezhetnek. Az egyik ilyen kétségkívül a meta tagek használata. Olvass tovább, ha szeretnéd tudni, miért fontos, hogy ezek a tagek érdekes információkat tartalmazzanak és milyen hatásai lehetnek más tagtípusoknak a honlapod láthatóságára.

Hogyan működik a SEO?

A keresőoptimalizáció, az az a SEO elengedhetetlen, ha szeretnél láthatóvá válni az interneten. Nap mint nap egyre több ember rendelkezik szélessávú internetkapcsolattal, és ez már ma is több mint hárommilliárd felhasználót jelent világszerte. Ha online is elérhetővé teszed a szolgáltatásaidat, figyelned kell arra, hogy a honlapod jó helyezést érjen el a keresőlistákban, mert egy találhatnak rád a potenciális vásárlók. Elkezdünk egy cikksorozatot, melyben végigvesszük a SEO alapjait és segítünk néhány jótanáccsal abban, hogy te magad is el tudd végezni.

Google Analytics kezdőknek

A weboldaladra érkező forgalom elemzése nélkül nem tudod maradéktalanul kihasználni a SEO-t. Nem tudod a tevékenységed hatásosságát megbecsülni, ha nem elemzed ki az adatokat. A Google Analytics egy ingyenes eszköz, amellyel a beérkező forgalmat különböző szempontok szerint tudod vizsgálni. Az ingyenessége ellenére nagyon komplex. Olvass tovább, ha szeretnéd megtanulni a használatát!

Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen