közösségi média eluralta az interneten zajló kommunikációt. Már 2016 végére a Facebooknak 1,65 millárd aktív felhasználója volt, ami azt jelentette, hogy Földünk minden negyedik lakójának volt fiókja az oldalon. Nem csoda, hogy a hirdetések áttevődtek a hagyományos médiából a közösségi médiába.

Ebben a menüpontban a közösségi médiáról adunk útmutatást. Itt egy olyan sorozatot találhatsz, mely segít a közösségi médiában történő navigációban. A kezdők megtalálhatják a válaszokat az alapvető funkciókat érintő kérdéseikre, a haladók pedig arról kaphatnak információt, hogy hogyan használhatják a közösségi médiát a marketingben, és a hirdetések elhelyezésére.

Itt hirdetési kampányok esettanulmányait is megtalálhatod, valamint egy áttekintést arról, hogy milyen egyéb lehetőségeket nyújt a közösségi média a marketing terén.

Olvass tovább!

Közösségi Média
WhitePress-igy-hozz-ki mindent-az-Instagram-profilodbol
A Bourbontól a konverziókig: így hozz ki mindent az Instagram profilodból

Az Instagram jelenleg az egyik legnépszerűbb közösségi média oldal, amin ugyanúgy megtalálható a 13-17 éves korosztály, mint a 65+-os. Igazi aranybánya lehet azon vállalkozásoknak, ahol a konverziók növelése érdekében bevetnek néhány trükköt a cél érdekében. Használhatod márkaépítésre, az elköteleződés növelésére és persze értékesítésre is. Ez a cikk abban segít, hogyan használd az Instagramot úgy, hogy az a vállalkozásodnak is jó legyen.

WhitePress-Közössegi-Media-Előny
Hogyan faragható előny a közösségi média használatából?

A közösségi média felületei valóban praktikus eszközei az ügyfél/vevőszerzésnek, teret engednek a brand/márka elismertségének növelését célzó törekvéseknek. Ugyanakkor a nyakló nélkül való alkalmazásuk több mint kontraproduktív, ráadásul nem elég csupán jelen lenni a közösségi médiában, tudni is kell bánni a felülettel és az érdeklődőkkel. Egyetlen megkérdőjelezhető reakció is olyan komment-tsunamit idézhet elő, ami akár végleg tönkreteheti a vállalkozás presztízsét.

Social proof a Facebookon

A társadalmi bizonyíték – de egy-két helyen olvastam már társadalmi hitelességet is – igazság szerint pszichológiai fogalomként kezdte pályafutását. Azonban a benne rejlő lehetőségek miatt természetesen a marketing- és reklámszakemberek is hamar felfedezték maguknak.

WhitePress Influencer Marketing
Az influencer marketing terepei: a közösségi oldalak és tippek

Ha még mindig azon gondolkodnál, hogy miért kellene neked is figyelmet fordítani az véleményvezérekkel való együttműködésre, nézzük meg a számokat. 2019 januárjában jött ki ugyanis a We Are Social közösségi oldalak használatát és a digitális jelenlétet célzó felmérése , ahol érdekesen alakult a matek: a felmérést végzők úgy találták, hogy 3 484 000 000 millió ember használja aktívan a közösségi média felületeket világszerte, ami a világ népességének mintegy 45%-a.

WhitePress-kontent-tipusok
Menő kontent típusok a közösségi médiában – avagy ezekkel a tartalomtípusokkal növelheted az elérésedet

A jelenleg is zajló koronavírus járvány az életünk minden területére hatással van. Nemcsak az egészségünkre, hanem a munkánkra, a megélhetésünkre, társas kapcsolatainkra is. Bár a COVID-19 miatt egyfelől a bezárkózás lett a legjellemzőbb tulajdonságunk, más szemszögből vizsgálva a helyzetet a nyitás is megfigyelhető. Legalábbis, ami az online, digitális tartalmak egyre növekvő népszerűségét jellemzi.

WhitePress Hashtag
A hashtag bűvöletében – miért hasznos az Instagramon és a Facebookon is?

Fogalmazhatnánk úgy is, hogy amikor 2007. augusztus 23-án Chris Messina a Twitteren rendelkezésére álló 140 karakter közé a #barcamp követőcímkét is bepötyögte , történelmet írt. Ezzel ugyanis lassan, de biztosan forradalmasította a közösségi média platformok marketingstratégiáját, hiszen az azóta eltelt évek alatt a hashtag egy egyszerű megkülönböztető jelzésből valami sokkal többé vált.

Social Media Pause
A márkák felelőssége a közösségi oldalakon: hallottál már a blackoutról és a social media pause-ról?

Nem lehet kérdés, hogy a közösségi oldalak nemcsak megkönnyítik a vásárlóiddal és ügyfeleiddel való személyes kapcsolattartást, de remek brandépítő platformok is. Hol vannak már azok az idők, amikor az offline újsághirdetések, esetleg PR cikkek, vagy a tv- és rádióreklámok jelentették a fogyasztókkal való – teljesen egyoldalú – kapcsolattartást?

5 példa a hatékony natív marketing kampányra

Az online marketingrobbanás továbbra is jellemző a reklámiparban. Számos vállalkozónak kellett megismerkednie a promóciók új módjaival és megérteni azokat. A Facebook, Google Ads, banner hirdetések és a SEO csak néhány példa a marketing újabb eszközeire. Mindez viszont az internetes reklámok túlsúlyához vezetett – hatalmas bannerekbe és felugró ablakokba rejtve, amely a felhasználók irritációját kritikus pontra emelték.

Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen