közösségi média eluralta az interneten zajló kommunikációt. Már 2016 végére a Facebooknak 1,65 millárd aktív felhasználója volt, ami azt jelentette, hogy Földünk minden negyedik lakójának volt fiókja az oldalon. Nem csoda, hogy a hirdetések áttevődtek a hagyományos médiából a közösségi médiába.

Ebben a menüpontban a közösségi médiáról adunk útmutatást. Itt egy olyan sorozatot találhatsz, mely segít a közösségi médiában történő navigációban. A kezdők megtalálhatják a válaszokat az alapvető funkciókat érintő kérdéseikre, a haladók pedig arról kaphatnak információt, hogy hogyan használhatják a közösségi médiát a marketingben, és a hirdetések elhelyezésére.

Itt hirdetési kampányok esettanulmányait is megtalálhatod, valamint egy áttekintést arról, hogy milyen egyéb lehetőségeket nyújt a közösségi média a marketing terén.

Olvass tovább!

Közösségi Média
Social proof a Facebookon

A társadalmi bizonyíték – de egy-két helyen olvastam már társadalmi hitelességet is – igazság szerint pszichológiai fogalomként kezdte pályafutását. Azonban a benne rejlő lehetőségek miatt természetesen a marketing- és reklámszakemberek is hamar felfedezték maguknak.

WhitePress Influencer Marketing
Az influencer marketing terepei: a közösségi oldalak és tippek

Ha még mindig azon gondolkodnál, hogy miért kellene neked is figyelmet fordítani az véleményvezérekkel való együttműködésre, nézzük meg a számokat. 2019 januárjában jött ki ugyanis a We Are Social közösségi oldalak használatát és a digitális jelenlétet célzó felmérése , ahol érdekesen alakult a matek: a felmérést végzők úgy találták, hogy 3 484 000 000 millió ember használja aktívan a közösségi média felületeket világszerte, ami a világ népességének mintegy 45%-a.

WhitePress-kontent-tipusok
Menő kontent típusok a közösségi médiában – avagy ezekkel a tartalomtípusokkal növelheted az elérésedet

A jelenleg is zajló koronavírus járvány az életünk minden területére hatással van. Nemcsak az egészségünkre, hanem a munkánkra, a megélhetésünkre, társas kapcsolatainkra is. Bár a COVID-19 miatt egyfelől a bezárkózás lett a legjellemzőbb tulajdonságunk, más szemszögből vizsgálva a helyzetet a nyitás is megfigyelhető. Legalábbis, ami az online, digitális tartalmak egyre növekvő népszerűségét jellemzi.

WhitePress Hashtag
A hashtag bűvöletében – miért hasznos az Instagramon és a Facebookon is?

Fogalmazhatnánk úgy is, hogy amikor 2007. augusztus 23-án Chris Messina a Twitteren rendelkezésére álló 140 karakter közé a #barcamp követőcímkét is bepötyögte , történelmet írt. Ezzel ugyanis lassan, de biztosan forradalmasította a közösségi média platformok marketingstratégiáját, hiszen az azóta eltelt évek alatt a hashtag egy egyszerű megkülönböztető jelzésből valami sokkal többé vált.

Social Media Pause
A márkák felelőssége a közösségi oldalakon: hallottál már a blackoutról és a social media pause-ról?

Nem lehet kérdés, hogy a közösségi oldalak nemcsak megkönnyítik a vásárlóiddal és ügyfeleiddel való személyes kapcsolattartást, de remek brandépítő platformok is. Hol vannak már azok az idők, amikor az offline újsághirdetések, esetleg PR cikkek, vagy a tv- és rádióreklámok jelentették a fogyasztókkal való – teljesen egyoldalú – kapcsolattartást?

Telitalálatos Facebook-reklám – a termékkatalógus hirdetés

A legtöbb vállalkozás sok esetben pusztán a bejegyzéskiemelésig jut el a Facebook-hirdetések futtatása során, pedig az csupán a jéghegy csúcsa. Azon cégeknél, amelyeknél megszületik az igény a Facebook hirdetési rendszerének alaposabb megismerésére – azaz, hogy betekintsenek a felszín alá – hamar eljutnak a Facebook hirdetéskezelő eszközéhez. Itt rendkívül sok hasznos kampánytípus és beállítás érhető el.

Megéri még a Facebookon hirdetni?

Rengetegszer kapom meg azt a kérdést, hogy megéri-e Facebookon hirdetni, vagy sem. Hogy nem csökkent-e le a minősége. No meg aztán itt van a Facebook zéró is. A hirdetések pedig folyamatosan drágulnak, az elérések számai pedig csökkennek.

Ember az embernek -  a marketing új korszaka

Talán itt az unalmas, személytelen reklámok vége. Egy dolog közös az előrejelzésekben -  ezek alapján a marketing jövője az a fajta kommunikáció, amelyben az embereket helyezzük előtérbe. Felejtsd el a B2B-t és a B2C-t és kezdj el a Human to Human stratégiára fókuszálni!

5 példa a hatékony natív marketing kampányra

Az online marketingrobbanás továbbra is jellemző a reklámiparban. Számos vállalkozónak kellett megismerkednie a promóciók új módjaival és megérteni azokat. A Facebook, Google Ads, banner hirdetések és a SEO csak néhány példa a marketing újabb eszközeire. Mindez viszont az internetes reklámok túlsúlyához vezetett – hatalmas bannerekbe és felugró ablakokba rejtve, amely a felhasználók irritációját kritikus pontra emelték.

8 videótípus, amit a tartalommarketing kampányaidban használhatsz

Valószínűleg a videók az internet legnépszerűbb tartalmai. Azonban ha egyszerűen csak feltöltesz egyet a Youtube-ra, az még nem marketing kampány. Ha ezen a területen szeretnél sikeresen kommunikálni, tudnod kell, hogy milyen videótípusokat érdemes használnod. Ilyen módon koherens és hatékony videókampányt készíthetsz a céged számára.

Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen