User Generated Content: miért előnyös a márkádnak és hogyan használd?

Fel szeretnéd pörgetni egy kicsit a közösségi média oldalaidat vagy hatékonyabban és gyorsabban nyernéd el az ügyfeleid bizalmát? Akkor a felhasználók által készített tartalmakat, vagyis az User Generated Contenteket sem hagyhatod figyelmen kívül. Sőt, ha elég szemfüles vagy, akár kihívásokkal és más ötletes kampányokkal is ösztönözheted ezek „gyártását”. Végül is, a közösségi média platformok gyakorlatilag erre lettek kitalálva, nem igaz?
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Indítsunk egy kicsit távolabbról: abban az esetben, ha tudatosan használod a marketinget, nemcsak a weboldaladra, a hírleveledre, a hirdetéseidre és a csalianyagaidra bízod magad, hanem a közösségi oldalakon is aktívan tevékenykedsz.

 

A közösségi oldalak hódító útja

 

Míg 10-15 évvel ezelőtt az a mondás járta, hogy akinek nincsen weboldala, gyakorlatilag félkarú óriás, ma már tovább fejlődött a folyamat. Ahogy egyre szélesebb körben elérhetővé vált az olcsó és gyors internet, ahogy megjelentek a közösségi média oldalak és az ilyen-olyan applikációk, okostelefonok, az online fizetési lehetőségek, a digitális ügyintézés például a chatbottal és az AI alapú ügyfélszolgálatokkal – egyszóval digitalizációs ugrás ment végbe – úgy bővült szinte határtalanná az egyszerű felhasználó élete is.

 

 

Mindez természetesen a felhasználói szokásokra is hatással volt. Néhány, a cikkünk szempontjából fontos példa ehhez – a teljesség igénye nélkül:

  • gyakorlatilag nonstop az interneten és főként a közösségi oldalakon lógunk,
  • az X- és a Z-generáció számára szinte fel sem tűnik, hogy az online olvasott újságjaikat nem a Facebookon írják,
  • egyre jobb okostelefonok érhetők el viszonylag megfizethető áron, olyan fejlett kamerával, ami a profi fotósokhoz hasonló minőséget produkál Instagramra, Facebookra, TikTokra vagy épp YouTube-ra,
  • ahogy bővültek az online fizetési lehetőségek és megjelentek a chatbotok, úgy húzta magával a hullám a Facebook és Instagram boltok megjelenését is, így ma már ezeken a felületeken sem csak a márkádat építheted, hanem a termékedet és a szolgáltatásodat is értékesítheted,
  • egyre okosabbá váltak a hirdetési lehetőségek és az algoritmusok is, ugyanakkor mindenki hirdet,
  • utóbbinak egyenesági következménye, hogy hihetetlen mértékben megnőtt a zaj az online felületeken, ami zavaróvá teszi a felhasználói élményt,
  • plusz a felhasználókat sem ejtették a fejükre: egyre kevésbé dőlnek be a hirdetéseknek és a „vásárolj tőlem” posztok sokasága miatt jócskán bizalmatlanok a márkákkal szemben.

 

Ez tehát az a nagy káosz, amiből ügyesen kell kievickélnünk az értékesítést növelő konverziók az és az ügyfélbizalom elnyerésének partjára. Szerencsére vannak azért még olyan módszerek, amelyekkel sikerülhet lerövidíteni a bizalom elnyerésére szánt időt. Ilyen például az User Generated Content is.

 

User Generated Content – étvágycsinálónak kitűnő

 

A képen tányér, asztal, étel, személy láthatóAutomatikusan generált leírás

 

Talán nem túlzás azt állítanunk, hogy a felhasználók által készített tartalom olyan régi, mint maga a tartalom, hiszen az olvasó, a felhasználó, az ügyfél mindig érzi a késztetést arra, hogy megmutassa a véleményét az adott témában, termékkel, szolgáltatással vagy épp márkával kapcsolatban.

 

Ilyen az, amikor elégedetten betaggeljük az ebédünk képe alá az éttermet egy jó kis #hashtaggel megspékelve, vagy amikor az Oxford English Dictionary összeállítása során a szerkesztők szinte nap mint nap kapták a leveleket azzal kapcsolatban, hogy minek és hogyan kellene a szótárban szerepelnie. De ide sorolhatók még a nagy könyv-, illetve filmsorozatok által inspirált rajongói fanfictionök, fanartok is.

 

Ahogy látod, az User Generated Content fogalma elég tág, sok minden befér rajta. A marketing és PR szempontból is érdekes felhasználók által készített tartalom térhódítása sem újkeletű dolog, már a 2010-es évek eleje óta megfigyelhető és azóta is tovább nőtt a jelentősége.

 

A neves kutatóintézet, a Nielsen felmérése[1] már 2012-ben is feltette azt a kérdést, hogy a megadott válaszlehetőségek közül melyik hirdetési formában / tartalmakban bíznak leginkább a felhasználók. Az User Generated Content már ekkor is az előkelő 2. helyen végzett, az azóta eltelt 9 évben pedig még tovább nőtt a jelentősége.

 

A ZDnet például a 2017-es Nielsen Consumer Trust Indexet szemlézte[2], ekkor már úgy állt a helyzet, hogy a vásárlók 92%-a, gyakorlatilag 10-ből 9 ember jobban bízik a független felhasználók által készített tartalomban, mint a hagyományos hirdetési típusokban.

 

Miért előnyös a felhasználók által készített tartalom?

 

A képen szöveg láthatóAutomatikusan generált leírás

 

Nos, erre több helyes válasz is létezik.

 

1. Csökkenti a tartalomgyártás költségeit

 

A marketing és PR szakemberek gyakran hozzák fel kifogásként, hogy tartalmat készíteni drága. De mi van akkor, ha a követőbázis gondoskodik az utánpótlás egy részéről és a márka profiljának már csak tovább kell osztania néhány kedves szó kíséretében az elkészült képet vagy videót? Természetesen a teljeskörű tartalomgyártást nem a követőktől kell várni, de a tartalommarketing költséghatékonysága szempontjából – is – be lehet építeni a folyamatokba.

 

2. Növeled a közösségi médián keresztüli elérést és a közönséget

 

Ha tudatosan ösztönzöd a közönségedet arra, hogy készítsen neked tartalmakat, akkor az egyes felhasználók közönségét is eléred vele. A pontosan megtervezet UGC kampány a különböző social media platformokon kiváló stratégia a márka megerősítésére és az ügyfélkapcsolatok, a bizalom és a márkaismertség, a követői bázis növelésére.

 

Azonban van valami, amiről szakemberként neked sem szabad elfeledkezned. Az UGC-kampányok során döntő jelentőségű, hogy reagáljunk a felhasználói tartalomra. Miután kikértük az emberek véleményét valamiben vagy cselekvésre késztettük őket, el kell ismernünk az erőfeszítéseiket. Ez elősegíti az értelmesebb interakciót, és arra ösztönöz más felhasználókat, hogy küldjenek tartalmat.

 

Ezek a kölcsönhatások kölcsönösen előnyösek a márkák és a vásárlók számára. A Sprout Social jelentése szerint[3] „az emberek 75% -a valószínűleg jó tapasztalatokat oszt meg a saját profilján.”

 

Ezenkívül a közösségi médián alapuló UGC kampány megtervezése növeli a közösségi forgalmat, ami a következőket eredményezi:

  • magasabb követői bázis,
  • kiterjesztett hatótávolság,
  • a márkaismertség növekedése,
  • javuló közösségi mutatók, például kedvelések, megosztások, hozzászólások formájában
  • nagyobb webes forgalom / oldalmegtekintés.

 

3. Az UGC a SEO-ra is remek hatással lehet

 

Ne feledd: az ingyenes tartalommegosztási lehetőségek, amiket például a felhasználók saját blogjai kínálnak, szintén felhasználók által készített tartalomnak minősülnek. Amikor a blogtulajdonos követőd a saját blogján, vlogján vagy podcastjében tesz közzé tartalmat, akkor a cikkben, vagy a podcast / videó leírásában a webhelyedre mutató visszacsatolások is javíthatják a SEO rangsorolást. A közönség által leggyakrabban használt szavak és kifejezések elemzése pedig javíthatja a kulcsszóoptimalizálási kutatást.

 

A Kissmetrics szerint „a világ 20 legnagyobb márkájának keresési eredményei 25% -a a felhasználók által létrehozott tartalomhoz köthető.” A pozitív vásárlói vélemények tehát szintén növelhetik SEO pozíciód.

 

4. Olyan adataid – statisztikáid lesznek a közönségedről, amilyen eddig még nem

 

A felhasználók által létrehozott tartalom az adatok aranybányája, de ezt az előnyt gyakran figyelmen kívül hagyják. A közönség által megosztott tartalom elemzése kulcsfontosságú betekintést nyújthat abba, hogy milyen irányba érdemes terelni a tartalomgyártás és a tartalommarketing stratégiát a jövőben.

 

Ezek a felhasználói kontentek és az általuk nyert statisztikák segítenek jobban megérteni közönséged és azt, hogy mi az, amit vonzónak találnak. Az adatközpontú tartalommarketing stratégia elveinek alkalmazásakor ezek a betekintések segítenek a potenciális ügyfelek generálásában és az értékesítés növelésében is.

 

Az első lépés a közönség által létrehozott tartalom ellenőrzésének elvégzése. Ha véleményeket írnak, vegye észre, hogy az ügyfelek mire panaszkodnak, és javítson ezen. Van-e észrevehető téma a fotókon, amelyeket az Instagram vagy Facebook követőid töltenek fel? Illeszkednek-e ezek ahhoz, amit a céged vagy márkád mutatni szeretne?

 

5. Keresd az egyedi tartalmakat

 

Az talán teljesen nyilvánvaló, hogy a közönség más tartalmakat fog előállítani, mint amit a marketinges csapat kontroll alatt készít. Ezt az úgynevezett „kívülálló” perspektívát kihasználhatod, hiszen pontosan ez az, ami hitelessé teszi a cégedet és a márkádat a követőbázis szemében.

 

Ezek a felhasználók által készített fotók, videók, vélemények, blogbejegyzések és egyebek friss képet és változó nézőpontot kínálnak. Az UCG érdekesen és színesen tartja a tartalmaidat, nem leszel ásítóan unalmas. Emellett arra is ösztönzi az célba vett potenciális közönséget, hogy csatlakozzon a szórakoztató és hűséges felhasználókhoz, hogy továbbra is elkötelezettek maradjanak.

 

Hogyan kérj tudatosan a követőidtől User Generated Contentet?

 

Erre ma már számtalan lehetőség van, így tevékenységi körhöz, iparághoz és cégmérethez is megtalálható a megfelelő megoldás. Például:

 

  • hozz létre egyéni hashtaget Instagramon és Facebookon,
  • hirdess fotópályázatot az Instagramon (#hashtaggel),
  • tegyél fel kérdést - szavazást Facebookon,
  • indíts el egy 10/15/30 napos kihívást Instagramon/Facebookon,
  • indítson videópályázatot YouTube-on vagy TikTokon, esetleg Instagramon,
  • ha van külföldi célközönség, a kihívást és a fotópályázatot akár Twitteren is megcsinálhatod.

 

Ahogy látod, a felhasználók által generált tartalom elérése sosem volt még olyan egyszerű, mint így, 2021-ben. Használd jól ezeket az eszközöket és növeld hatékonyan a social media és az User Generated Content segítségével az elérésed és az értékesítésed.

 

[1] nielsen.com; CONSUMER TRUST IN ONLINE, SOCIAL AND MOBILE ADVERTISING GROWS - https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2012/consumer-trust-in-online-social-and-mobile-advertising-grows/

[2] zdnet.com, Consumers trust user-generated content more than traditional advertising - https://www.zdnet.com/article/nine-out-of-ten-consumers-trust-ugc-more-than-traditional-advertising/

[3] sproutsocial.com; The Sprout Social Index, Edition VI: Shunning Your Customers on Social? - https://sproutsocial.com/insights/data/q2-2016/

  • Szerző: Kovács Noémi

    kreativkontroll.hu

    Magyarország egyik vezető tartalomfejlesztő és tartalommarketing ügynöksége, a Kreatív Kontroll senior copywritere. Otthonosan mozog a tartalommarketingben és minden olyan szövegben, ami ehhez a területhez kapcsolható. Számtalan blog, szakmai cikk, hírlevél-sorozat, weboldal szöveg és közösségi média poszt került ki a klaviatúrájából, amit később hazai közép- és nagyvállalatok hasznosítottak. Portfóliója legalább olyan változatos, mint a Kreatív Kontroll szolgáltatási palettája.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek