Belső linkelés - így csináld jól!

A belső linkelés a jól optimalizált honlap alapja. Több honlapon, és azon kívül végzett tevékenység eredményességében is fontos szerepet tölt be. Egy jól megtervezett aloldalstruktúrával és megfelelő linkeléssel nagyon szép eredményeket lehet elérni és láthatóvá lehet tenni a weboldalt a Google számára, ami aztán nagyobb forgalmat jelenthet. Olvasd el útmutatónkat a belső linkelésről!
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Ha megfelelően szeretnéd honlapodat SEO-zni, nem feledkezhetsz meg a belső linkelésről. Az oldalak közötti kapcsolatokat már a tervezési fázisban át kell gondolnod, amikor megrajzolod a site alapvető struktúráját. Ha ezt még nem tetted meg, tedd meg most!

Oldalstruktúra

Rajzold meg a honlapod általános struktúráját, ezt egy papírlapon meg tudod tenni. Valami ilyesmit kellene felskiccelned:

Nagyobb struktúrákhoz nagyon hasznos ilyen térképeket létrehozni. Írj be pár listát és néhány előírást, hogy jó legyen a belső linkelés.

Néha jobb, ha a termékekre a boltból mutat link és nem egy különálló “ajánlat” aloldalról. Döntő fontosságú, hogy a megfelelő helyet válaszd ki arra, hogy a keresőből érkező forgalom, a tölcsér hova fusson. Ezeknek az aloldalaknak megfelelően keresőoptimalizáltnak kell lennie, de elsőként az a legfontosabb, hogy a tartalom legyen inspiráló és arra ösztönözze a vásárlót, hogy aktivizálódjon. Egy online bolt esetében például ez azt jelenti, hogy vásárolja meg a terméket.

Mi a belső linkelés?

A belső linkelés által a felhasználók és a botok számára megkönnyíted a honlapon történő navigációt. A jól felépített linkek segítenek a látogatóknak, hogy a releváns oldalak között gyorsan tudjanak közlekedni. A gyors alatt az eligazodás gyorsaságát és az oldalak betöltődésének gyorsaságát is értjük. A navigáció gyorsaságának mutatója lehet például, hogy mennyi idő a felhasználó számára egy link megtalálása, vagy hogy hányat kell kattintania ahhoz, hogy eljusson A pontból B pontba.

Nézzük meg, hány kattintásra van szükség ahhoz, hogy a főoldalról a termékoldalra jusson. Néha egyetlen egy elég, mivel a termékek már a főoldalon megjelennek, de általában legalább négy kell hozzá:

Főoldal -> Kategória -> Alkategória -> Termék -> szín/típus/méret

Néhány belső linkelési ötlet

Többféle belső linkelési filozófia van a gyakorlatban, de három kiemelkedik közülük:

  • A Google robotokra fókuszálnak - a honlapstruktúra és a belső linkelés arra irányul, hogy egy oldalról szinte bármelyik másikra el lehessen jutni. Ez lenyíló menükkel és a tartalomból történő linkeléssel tehető lehetővé. Ezzel egy gond van - mindegyik linknek HTML-nek kell lennie, a honlap nem használhat dinamikus, JavaScript, JQuery vagy más technológiával készült linket. Azonban mindenképp egyszerű és hatékony technika, ami kisebb website-okon könnyen alkalmazható. Nem ajánlott viszont nagyobb honlapokon - a belső linkek és kulcsszavak túl intenzív használata azt eredményezheti, hogy a Panda algoritmus letiltja vagy bünteti a honlapot spammelés miatt.
  • A felhasználókra fókuszálnak - a vásárlók - akárcsak a Google botok - szeretnének eljutni az egyes oldalakra olyan gyorsan, ahogyan csak lehet. Ezenkívül szeretnének világos üzenetet kapni arra vonatkozóan, hogy hova menjenek, hova kattintsanak az érdekes tartalomért. Ennek egy világos előnye van - komplex technológiákat is használhatsz, így a JavaScript vagy akár a Flash is szóba jöhet a linkek létrehozásakor.
  • Kompromisszumosan - a legnehezebb, viszont a legkedvezőbb megoldás a belső linkek alkotására. Ha meg tudod csinálni, a legjobb, ha az aloldalakat, amelyek kiejezetten a Google robotok miatt jöttek létre, összekapcsolod. Így jobb helyet kaphatnak a keresőlistában, és még felhasználóbarát megoldás is. Ha egy elemet azért teszel valahova, hogy kényelmessé tedd a böngészést a felhasználó számára, dinamikusan is linkelheted.

Belső linkelés a felhasználók és a botok igényeinek kompromisszumos kielégítésével - Hogyan?

1. A régiről az új tartalomra mutató linkek

Hasznos megoldás, főleg ha például frissítesz egy útmutatót vagy egy híroldalt. Ha sok, régebben írt cikked van, ezeket linkelheted az újabbak felé. 3-5 link az általad használni kívánt kulcsszóval épp elég lehet a SEO szempontjából. Figyelj arra, hogy a régi és az új cikk hasonló témájú legyen.

2.Hasonló termékek és upselling

Egy online bolt esetében az olyan modulok, mint a “Hasonló termékek” vagy a “Mások ezt is megvásárolták”, nagyon hasznosak, két okból. Az első, hogy növelik annak az esélyét, hogy egy felhasználó több terméket is vesz. A másik, hogy egy újabb belső link születik a honlapodon.

3. Oldaltérkép

Nagyon fontos, hogy a nagy, legalább 100 aloldalt tartalmazó honlapokhoz készüljön oldaltérkép. Kétféleképpen hozható létre:

  1. Jól strukturált XML file-lal, amiben listázva van mindegyik aloldal
  2. HTML file, ami minden oldal katalógusa. Gondoskodj arról, hogy a Google ne indexelje és ne jelenjen meg a keresőkben.

4. Részletlinkelés

Valamilyen okból van egy világos design szabály arra vonatkozóan, hogy a címnek, a képnek és a leadnek külön kell linkelnie ugyanarra az aloldalra.


Ebben az esetben a kék doboz mutatja a címlinket, a lead a szürke, a kép pedig a vörös. Ezek mind ugyanoda mutatnak. Egy linket kell használni, ami mindhárom elemet magába foglalja, máskülönben a külön linkek rosszat tesznek a helyezésnek.

5. Olvass tovább

Próbáld meg elkerülni, hogy “Olvass tovább” legyen a teljes cikkre mutató linkelt szöveg. Olyan oldalt tervezz, melyen egyértelmű, hogy hova kell kattintani a további részletekért.

Ha az “Olvass tovább” az anchor link, akkor a Google számára nehézkes annak megállapítása, hogy milyen keresőszavak felelnek meg a tartalmadnak, hiszen az “Olvass tovább” lesz az egyik leggyakrabban használt kifejezés az oldaladon.

6.Számít, mi az első link

Állítólag ezt beépítették a Google algoritmusába és a botokba.Eszerint ha sok link mutat ugyanarra a helyre, csak az első linket veszik figyelembe, a többieket nem. És bár csak az első link számít, a helyezés (page rank) minden link között megoszlik, még akkor is, ha az algoritmus nem használja őket. Nem tudjuk biztosan, hogy az “első link számít irányelv” tényleg működik, de azért érdemes figyelni erre, mert egyszerűen jobb, ha így teszünk.

Hogy nézzen ki egy belső link?

Ez nagyban függ az elképzelésedtől - szeretnél egy aloldal számára jó helyezést vagy csak szeretnéd, ha más oldalakra mutatna? Ez meghatározza, hogyan nézzen ki a belső linked.

Ha egy bizonyos kulcsszóra szeretnél jó helyezést elérni, rövid kifejezéseket kell linkelned, melyek az adott kulcsszóval megegyeznek vagy közeli szinonimái. Ezt az egyszerű szabályt minden ötödik link esetében használhatod:

  • Kettő teljesen megegyező kulcskifejezés
  • Kettő a kifejezés szinonimája
  • Egy a témát leíró általános szó (pl. egészség, számítógépek) vagy márkanév

Ha forgalmat terelsz az egyik cikkről egy másikra, olyan szövegeket használj, melyek kattintásra ösztönöznek, vagy alkalmasak egy Call to Action elhelyezésére.

Fontos!

Ne rejtsd el a linkeket a felhasználók és a botok elől úgy, hogy például a háttérrel egyező színűvé teszed. Ezeket megtalálja és bünteti a Google.

Szerző: Tomasz Stopka

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek