Olvasókra és Google-re optimalizált tartalom - 9 lépés és vázlatminta szövegíróknak

Olvasókra és Google-re optimalizált tartalom
Webes szöveget írni első ránézésre nagyon egyszerűnek tűnik. Csak egy kis szabadidő kell hozzá, leülsz a számítógéphez, kinyitsz egy üres dokumentumot, kitalálsz egy témát és megírod... Sajnos ennek a fantáziaképnek semmi köze nincs a valósághoz. Bejegyzésünkben megmutatjuk, hogyan tudsz hatékonyan tartalmakat készíteni (és tervezni), amit sok elemzés alapozott meg. Mutatunk egy szövegíróknak készült vázlatmintát is, ami fontos része a folyamatnak.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Érdekes módon minden elem kivitelezését el tudja végezni egy SEO szakértő és egy szövegíró is, az, hogy melyikük, a csapat szerkezetén, munkamódszerein, tudásán és tapasztalatán múlik.

Az mindenesetre biztos, hogy jól átgondolt marketing stratégia alapján készülő tartalmaknak köszönhetően növelheted az elérést, javíthatod a konverziós rátát és a ROI-t (Return of Investment - a befektetés megtérülése).

1. Elemezd ki a felhasználók céljait és határozd meg a tartalom típusát

 

Amikor hozzákezdesz a tartalomkészítéshez, fontos, hogy ismerd a közönség jellemzőit. Minden egyes olvasónak megvannak a saját céljai és elvárásai a keresett információ típusára és minőségére vonatkozóan.

Ha ezekkel tisztában vagy, az sokat segít abban, hogy hatékony tartalmat hozz létre. Azáltal, hogy teljesíted az elvárásokat, a honlapodnak nemcsak jobb konverziós rátája lesz, hanem kedvezőbb viselkedési mintákat rögzít a Google algoritmusa is.

 

A felhasználók elvárásai között óriási különbségek lehetnek attól függően, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá a Google-ben. Hasonlítsuk össze két ember keresését két különböző kifejezéssel:

 

“A” keresőkifejezés: “azonnal elérhető faházak árlista” - felhasználó, aki már elhatározta, hogy vásárolni szeretne, egy bizonyos ajánlatot és egy árlistát keres.

 

“B” keresőkifejezés: “faházak fenntartási költségei” - felhasználó, aki ismeretterjesztő, tanácsadó jellegű tartalmat keres, és vásárlást fontolgat.

 

Bár mindkét kifejezés hasonló körbe tartozó témákra vonatkozik, az “A” kifejezésre teljesen másfajta tartalom ad megfelelő válaszokat, mint a “B” kifejezésre.

Az első esetben a szövegnek tartalmaznia kell az ajánlatot, az árakat, fotókat vagy legalább néhány projekt vizualizációját, világos CTA-t (Call to Action, cselekvésre ösztönzés) egy kiemelt link, telefonszám, űrlap stb. formájában.

A második esetben egy hosszú szövegre van szükség, mely a téma tárgyának előnyeit ismerteti, van benne egy összehasonlító táblázat a fenntartási költségekkel, akár egy infografika is grafikonokkal.

 

Ha nem tudjuk, mik a felhasználói célok

Ha nem vagy biztos a felhasználók elvárásaiban, érdemes megnézni az organikus Google keresési találatokat és hogy mely tartalmakra találnak rá a legtöbben. A Google algoritmusát úgy tervezték, hogy kielégítse a felhasználók igényeit, így azok a honlapok, amelyek a keresőlista tetején vannak (elméletben legalább is) a közönség céljaira adnak válaszokat.

 

2. Nézd meg a Google keresőeredményeit

 

Attól függetlenül, hogy biztos vagy-e a közönség elvárásaiban, mindig érdemes megnézni, hogy mely tartalmak generálják a legtöbb organikus forgalmat egy adott témán belül. Ennek alapján készíthetsz hasonló, de még vonzóbb tartalmakat, melyek még jobb választ adnak a felhasználók igényeire.

 

 

3. Döntsd el, hogy új tartalmat írsz vagy a régit optimalizálod

 

A SEO szakértők és a szövegírók által elkövetett óriási hiba, hogy kizárólag az új tartalmak terjesztésével foglalkoznak. Mindeközben az elemzések azt mutatják (itt egy példa a Hubspottól: https://blog.hubspot.com/marketing/historical-blog-seo-conversion-optimization), hogy a már létező oldalak frissítése fantasztikus eredményeket hozhat.

A nagy mennyiségű tartalmat gyűjtő honlapok pozicionálása során érdemes figyelembe venni, hogy a már létező anyagok gyorsabban hozhatnak eredményeket és növelhetik a munka hatékonyságát.

 

Minden, idő- és pénzbefektetéssel járó döntést adatokra kell alapozni, így amikor további szövegeket, cikkeket vagy landing oldalakat tervezel, mindig válaszold meg a következő kérdéseket:

 

  • Vannak a honlapnak az adott témáról szóló oldalai?
  • Érkeznek ezekre az oldalakra felhasználók organikusan a Google-ön keresztül?
  • Számottevő ez a forgalom?
  • A kulcskifejezésekre jó a pozíciód?
  • Lehet javítani ezen a pozíción?
  • A témák bővítése nem hat majd negatívan a már létező tartalmak minőségére?

Annak ellenére, hogy minden szabálynak vannak kivételei is, az ilyen kérdésekre adott válaszok általában segítenek abban, hogy jó döntést hozzunk a következő lépésekre vonatkozóan.
 

Miért érdemes optimalizálni a már létező tartalmat?

Sok esetben a már létező tartalom javítása, frissítése és optimalizálása kisebb időbefektetéssel jár, mint egy teljesen új létrehozása. Ráadásul a legtöbbször hamarabb érvényesül a hatása. Ennek több oka van:

A Google algoritmusa a tudás újabb adagját jobb pozícióval jutalmazza. Optimalizálás után ez gyakran előfordul, mert a Google teszteli a honlapod látogatóinak elégedettségét.

Megtarthatod a felhasználók viselkedésére vonatkozó jelzéseket, még akkor is, ha átlagosak vagy nincs sok belőlük. Az új oldalak esetében az algoritmusnak nincsenek erre vonatkozó adatai.

Ez mutatja, hogy az új tartalmakkal szemben limitált a bizalom mértéke, és ez így is marad pár naptól akár pár hónapig is. Én általában úgy kalkulálok, hogy egy új aloldallal szemben 4 hónap kell, hogy kialakuljon a bizalom.

 

4. Mérd fel a tartalomterjesztés kockázatait

 

Mind az új tartalmak létrehozása, mind a létező oldalak optimalizálása rejt magában rizikót.

Anyagok kannibalizációja - új tartalom alkotása esetén

A Google organikus találatai között egy adott kifejezésre az algoritmus maximum 2-3 oldalt mutat meg egy honlaphoz kapcsolva. A legtöbb honlap pedig csupán egyre számíthat.

 

Érdekes módon a Google algoritmusa nem aszerint választ aloldalt, hogy mi lenne jó a honlaptulajdonosnak, hanem hogy mi a legkedvezőbb a keresőtalálatok szempontjából.

 

Például:

 

“A” aloldal - jól optimalizált, bekerülhet a top 5-be is.

“B” aloldal - nem jól optimalizált, a keresőlista harmadik oldalára kerülhet, de a Google rankinghez jobban illik.

Ebben az esetben megvan annak a kockázata, hogy a top 5-ös “A” aloldal helyett az algoritmus a “B” aloldalt fogja betenni a top 30-ba. Ezáltal egy hasonló témában készülő aloldallal lehet, hogy kannibalizáljuk a másik oldalt.

 

Témahigítás - a már létező aloldalak optimalizálása

Ha úgy döntesz, hogy optimalizálsz és további részeket adsz a tartalomhoz, gondolj a felhasználói élményre. A túl hosszú posztok felhigítják a témát, a túl sok tartalom elterelheti a figyelmet a legfontosabb információkról.

Előfordul, hogy a túl sok szöveg láttán az emberek visszahőkölnek és inkább nem olvassák el, ami negatívan hathat a Google által kapott viselkedési adatokra és a pozíciók elveszítéséhez vezethetnek.

A felhasználói elvárások és a versenytárselemzés segíthet ezeknek a problémáknak az elkerülésében és minimalizálják a tartalomterjesztéssel kapcsolatos kockázatokat.

 

5. Határozd meg a marketing és sales célokat

 

A tartalomkészítés során fontos, hogy szem előtt tartsd a honlaptulajdonos céljait. Ezáltal egyszerűbb a közönségprofil, a felhasználói igények felmérése és a tartalomstratégia-, valamint terv felvázolása. Ez akkor a legfontosabb, ha a cég honlapjának vagy blogjának forgalma nagyrészt a Google organikus találataiból érkezik.

Ez a tudás segít a tartalom jellegének (informatív, edukációs vagy ajánlat) meghatározásában és a vásárlási fázishoz illeszkedő CTA meghatározásában.

 

 

6. Optimalizáció és pozicionálás

 
  • Ha tudod, hogy milyen kifejezések a fontosak, könnyebb megtervezned az optimalizációt. Néhány releváns információt a 10. pontban található mintában is találhatsz, de pár elemet azért ide is beteszünk:
  • a fő kulcsszavak megjelenése a címben és a meta címben,
  • a kulcsszavak megjelenése az alcímekben és a törzsszövegben,
  • a kulcskifejezések megfelelő sűrűsége,
  • a “hajtás feletti” szegmensben (a még görgetés nélkül látható szöveg) megjelenő kulcsszavak
  • legalább egy vizuális elem használata,
  • a tartalom lebontása viszonylag rövid bekezdésekre,
  • sok alcím használata
  • egy h1 cím,
  • … és még sok más.

 

7. A vizuális aspektus nagyon fontos az olvasó szempontjából

 

Még a legértékesebb információ is veszíthet az értékéből, ha nem vonzó módon mutatják be és ezáltal csökkenhet az oldal hatékonysága, ezért figyelj a formára, a betűtípusokra, az alcímek struktúrájára és a grafikai elemekre.

Komplex információk vagy nagyszámú adat könnyebben megérthetők, ha egy felhasználóbarát grafikán, képen, infografikában vagy videóban mutatják be őket.

 

8. Hirdesd a tartalmat

 

Egy cikk megírása még csak az egyik fele a történetnek. A tartalmakat a közönség számára hozod létre, ezért törekedj arra, hogy a lehető legnagyobb elérést produkáld. Ennek érdekében használd az elérhető marketing csatornákat, mint a közösségi média, a hírlevelek, a SEO és a SEM. A tartalompromóció szélesebb eszköztárat használ, mint a tartalomkészítés, így a fele-fele arányú időráfordítás a készítés és a terjesztés között az abszolút minimum.

 

9. Készíts egy vázlatot, mielőtt elkészíted a tartalmat

 

A vázlat célja, hogy meghatározza, mi a téma, a tartalom típusa, a tartalom technikai részletei (hossz, főcímek, bekezdések), a kulcsszavak, a kötelező kifejezések és más információk, amelyek hozzájárulnak a hatékony tartalomkészítéshez.

Az alábbiakban mutatunk egy példát az “internet marketing” kifejezésre írott vázlatra:

 

Fő kulcskifejezés: internet marketing

Gyűjts olyan kifejezéseket, amikre hasonló találatok jönnek fel (4 vagy több eredmény ismétlődik a top 10-ben) és tedd bele a szövegbe. Ez egy szélesebb körű long-tail merítést ad. Az “internet marketing” kifejezésre az ide kapcsolható kulcsszavak a következők:

online hirdetés, internetes hirdetés definíció, e-marketing, online hirdetések online marketing, hirdetés honlapon, online hirdetések típusai, internetes hirdetés, marketing és reklám, hirdetések formái az interneten, marketing típusok, elektronikus marketing, internetes hirdetési kampány.

Ezek a kifejezések azok, melyek a leggyakrabban jelennek meg a konkurenciánál, akik a top 10-ben megjelennek:

tartalommarketing, google ads, közösségi média, online hirdetés, e-mail marketing, hirdetési kampányok, szponzorált linkek, google, site-ok, cégek, hirdetés, aktivitások, seo, márkák, optimalizálás, szolgáltatások, elemzés, média, promóció, blog, kép, kommunikáció, kommentek.

Ne feledkezz meg ezekről a jó SEO gyakorlatokról:

  • A fő kulcskifejezés jelenjen meg a címben (meta címben vagy a H1-ben),
  • A kulcskifejezésnek 100 szó/0.4-1.5 sűrűségben kell megjelennie.
  • A tartalomban minél több kapcsolódó kifejezés vagy lehetőleg mind jelenjen meg.
  • Az alcímekbe tegyél néhány kapcsolódó kifejezést, egy közel azonos kifejezést vagy a közönség várható kérdéseit.
  • A fő kifejezést és néhány azt támogató kulcsszót tegyél be a bevezetésbe és a hajtás előtti részbe.
  • Tegyél egy táblázatot vagy listát a szövegbe.
  • A fő, a hasonló vagy a kapcsolódó kifejezéseket írd bele a képek Alt-attribútumába.

Határozd meg az alapvető technikai paramétereket:

Hossz: 2500-5000 szó

Bekezdések száma: 60-120

Alcímek száma: 30-45

Grafikai elemek száma: 6-20

A vastagon szedett szavak száma: 40-150

Nézd meg, hogy a felhasználók miket kérdeznek a témával kapcsolatban. Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásával le tudod fedni és valódi értéket tudsz adni. Az “internet marketing” és kapcsolódó kifejezések esetében a kérdések ehhez hasonlóak:

  • melyik a tágabb fogalom: a hirdetés vagy a promóció?
  • mi a marketing?
  • mennyibe kerül a hirdetés az interneten?
  • mennyit keres egy sales- és egy marketing manager?
  • mennyit keres egy marketing specialista?
  • mennyit keres egy internet marketing specialista?
  • hogyan lehet pénzt keresni marketingesként?
  • hogyan kezdjem el az online marketinget?
  • hogyan kell beállítani a remarketinget a Google-ön?
  • hogy kell kikapcsolni hirdetéseket az interneten?
  • hogyan kell blokkolni a hirdetéseket az interneten?
  • hogyan találjunk férjet 35 év felett a marketing szabályai szerint? :)
  • hogyan kell elkészíteni egy marketing tanulmányt?
  • melyik a leghatékonyabb hirdetési forma?
  • mik az előnyei a keresőmarketingnek?
  • melyik hirdetés a leghatékonyabb?
  • hogyan kell elkezdeni az online marketinget?
  • mi az az online marketing?
  • online marketing munka mi a lényege?
  • mi az a marketing mix?
  • dinamikus remarketing hogyan állítsuk be?

A tartalom céljának leírása

Informatív blogposzt, mely bemutatja az online marketing lehetőségeit és előnyeit, felhívva a figyelmet egyes szolgáltatásokra ezen a területen.

Call to Action:

Feliratkozás a hírlevélre vagy az ajánlat megismerésére való felhívás.


 
 

Összegzés

 

Vonzó tartalom létrehozásához nagy tudásra van szükség, valamint a megfelelő eszközökre és még több időre. A minőségre való törekvéssel növelheted a siker valószínűségét. Szerintem a Surfer használata elkerülhetetlen lesz a tökéletes - a felhasználók elvárásaihoz és a Google algoritmusához is kiválóan passzoló -  tartalom terjesztéséhez.

Kíváncsi vagyok arra, hogy mit gondolsz erről, milyen vázlatokat használtok a tartalmak készítésére vagy a briefelésre. Milyen információkat tartalmaz a számodra tökéletes vázlat? Nagyon kíváncsian várok minden tippet.

  • Szerző: Sławek Czajkowski

    www.kampanieseo.pl

    A SEO egy immár 12 éve fejlődő szenvedélye elsőként a KampanieSEO-nál, majd a Surfernél. Sokszáz projekt marketing stratégiájának létrehozásában működött közre. Az online marketing az otthona és az ezzel kapcsolatos értékes tudás megosztása egy megvalósult álom a számára.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek