Mit csinálhatsz rosszul, ha kevesen olvassák a céges blogodat?

Céges blogot nem csak azért írunk, mert végre a munkaidőnkben is lehetőséget kaptunk kiélni grafomán hajlamainkat. Ennél többről szól ez a játék. Azért, mert ha jól csinálod, akkor a céges blogodnak számos olyan pozitív vonzata lesz, ami az üzleti életben is kapóra fog jönni: az értékesítéstámogatás egyik legértékesebb eszköze lesz. Éppen ezért lelombozó, ha lelkesen blogolsz és blogolsz, mégsem nem jönnek az eredmények. De vajon mi lehet a háttérben?
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Mint mindent, az üzleti blogolást is tudni kell jól csinálni, legalábbis akkor, ha látható eredményekre vágyunk. Ez nem – csak – a kreativitásod kifejezésének eszköze, határozott marketing célja van.

 

Miért érdemes a céges blogra pazarolni a drága időt?

 

Sokan kételkednek abban, hogy az üzleti blog a cég számára hasznot hajthat. Főleg azért, mert a mai digitális fejlettségnek köszönhetően egyre népszerűbbé válnak a képes, grafikus és videós tartalmak. Ezzel párhuzamosan pedig az írott szöveg – látszólag legalábbis – visszaszorulni látszik.

 

Ugyanakkor azok, akik azt üzenik, hogy a céges blogoknak leáldozott, nincs igazuk. A HubSpot gyűjtése alapján[1] ugyanis az üzleti blogok még mindig az első helyen szerepelnek egy valamirevaló marketinges fegyvertárában.

 

Mégpedig a következő 3 okból kifolyólag:

  • segít kapcsolatot tartani a közönségeddel, ügyfeleiddel,
  • építi a céged és a munkatársak szakértői státuszát,
  • hatékonyabbá teszi a weboldal SEO-ját,
  • erősíti a márkádat,
  • és eladásokat szerez neked.

 

Ha nem tapasztaltad a céges blog eme mellékhatásait, akkor több mint valószínű, hogy valahol félrecsúsztak a dolgok.

 

4 terület, amin a céges blogod megbukhat

 

Annak érdekében, hogy az üzleti blog beváltsa a hozzá fűzött reményeket, nem elég leülni a gép elé és lendületből, első nekifutásra megírni egy-egy cikket. A vállalati bloghoz átgondolt stratégiára, gyakorlott szerkesztési rutinra, a szöveg keresőoptimalizálására, közönségismeretre és megfelelő tartalomterjesztési útvonalra is szükség van a jó íráskészség mellett.

 

 

1. Az első és legfontosabb: ismerd a közönséged

 

Nem véletlenül tanácsolja a szakemberek többsége azt, hogy mielőtt elindítanád a vállalkozásodat, határozd meg a célközönséged. Azaz a buyer personáidat. Nincs ez másként a blogoddal sem.

 

Ha nem ismered a célközönségedet, mi alapján lövöd be a cikkek témáit és stílusát? Amennyiben eredményekre törekszel, akkor nem magadnak és a neked tetsző témákról írsz, illetve nem a termékedről vagy szolgáltatásodról kommunikálsz.

 

Hanem az egyes célcsoportok problémáira reflektálsz, lehetséges megoldást javasolsz nekik a hozzájuk illő stílusban, nyelvezettel. Érdekfeszítően, értékesen. Használd a storytellinget és a cikk típusától függően add át a téma mélységét. Hiszen egészen más volument és tartalmi mélységet kíván meg egy hosszabb szakmai cikk, mint egy rövidebb, de frappáns és szórakoztató szöveg, vagy akár egy esettanulmány is.

 

 

2. Figyelj a szerkesztésre – az olvashatóság fontos!

 

Figyelem: olvashatóság alatt most nem a szöveg élvezeti értékét értem. Sokkal inkább azt, hogy mennyire adod meg az olvasóidnak az esélyt arra, hogy befogadják az írást. Rengetegen esnek ugyanis abba a hibába a blogolás során, hogy:

  • nem használnak alcímeket,
  • túl hosszúra nyújtják a bekezdéseket,
  • a helyesírásra és a nyelvhelyességre nem fektetnek nagy hangsúlyt,
  • ráadásul a forrásokat is kihagyják a cikkből.

 

Hogy miért probléma ez? Egyfelől, gondolom te sem szeretsz egy helyesírási és nyelvhelyességi hibáktól hemzsegő cikket olvasni, mert amellett, hogy értelmetlenné teszi a szöveget, még fárasztó is.

 

Másfelől szem elől tévesztik azt, hogy a legtöbben már nem laptopon vagy az asztali gép képernyőjén olvassák el a cikket, hanem akár a metrón ülve a tableten, vagy a dugó közepén ücsörögve az okostelefonon. Ehhez mérten kell felépítened az online szövegeidet is. Egy-egy bekezdés hossza ne haladja meg a maximum 4,5-5 sort, de jobb, ha a 3 sor körül maradsz.

 

Emellett tagold tovább a szöveget felsorolással, listákkal, belső címekkel, emeld ki a lényegi információkat. Ez nemcsak átláthatóvá teszi az írásodat, de ha pár másodperc alatt képessé teszi a látogatót arra, hogy felmérje, miről fog szólni a cikked.

 

 

3. A keresőoptimalizálásról, azaz a SEO-ról se feledkezz meg

 

A céges blog többek között azért jó, mert segít a Google találati lista elején tartani a weboldaladat. Ehhez persze fontos egyfelől a heti rendszerességgel érkező tartalom, ami megüti a Google-algoritmus által kívánt mércét.

 

Ahhoz ugyanis, hogy a keresőmotor minél értékesebbnek ítélje a cikkedet, oda kell figyelned néhány fontos összetevőre. Nevezetesen arra, hogy:

  • a cikked elérje a legalább 450-500 szavas hosszúságot, de minél hosszabb egy-egy cikk, annál jobb,
  • 200-250 szavanként megtörje a szövegek egyhangúságát egy-egy alcím,
  • a főcím és az alcímek többsége tartalmazza az adott cikk elsődleges és másodlagos kulcsszókat,
  • a szerkesztői rendszertől függően, mindig megadd a cikked meta leírását (maximum 150-160 karakterben),
  • nevezd el a képeket és a képleírásokról se feledkezz meg,
  • a mondatok ne legyenek hosszabbak 20 szónál,
  • lehetőleg legyenek benne belső linkek és külső hivatkozások is.

 

 

4. Tudd, hogy mi a célod az adott szöveggel

 

Lehetőség szerint, törekedj az olvasó számára értékes tartalomra, ne legyen mindegyik cikked célja az értékesítés. Ennek megfelelően építsd fel a szöveget is, vezesse végig az érdeklődőt azon az előre meghatározott logikai láncon, ami az adott cikk céljához elvezet.

 

Mi lehet a célod a szöveggel?

  • természetesen ott a direkt értékesítés,
  • de konverziós cél lehet egy e-mail cím megszerzése is,
  • ahogy az is, hogy a szakmai szöveggel, esetleg esettanulmánnyal a konkurenseid fölé emeld magad – a célközönséged és a versenytársaid szemében is,
  • emellett az írásaiddal építheted és elkötelezheted magad mellett a közönséged.

 

Ha nem határozod meg előre, hogy mi a célod az írással, nem tudod hatékonyan megírni a szöveget. Ehhez persze szükséged lesz egy tartalommarketing stratégiára is, hiszen biztosan a te vállalkozásodban – iparágadban is vannak olyan időszakok, amikor mondjuk a PR-szempontok érvényesülésének engedtek nagyobb teret, máskor pedig inkább az értékesítésre gyúrnátok rá.

 

Ezért kell minimum 3-6 hónappal előre meghatározni, hogy mikor, milyen témákban fogtok alkotni és milyen konverziót vártok az adott cikktől. És persze az sem mellékes, hogy a blogod milyen stratégia mentén illeszkedik a cég egyéb marketingkommunikációs folyamataiba.

 

Az egyik legelhanyagoltabb terület: a tartalomterjesztés

 

Ha még csak most indítanád el a blogodat, vagy már írtál néhány cikket, de nem jönnek az eredmények, akkor a fentiek mellett van még egy terület, amire érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni. El tudom képzelni, hogy milyen frusztráló lehet számodra, amikor végre készen vagy a cikkel, feltöltötted az oldalra és rányomtál a publikálás gombra – aztán nem látod, hogy akkora forgalmat generálna, amekkorában reménykedtél.

 

Könnyű ilyenkor besétálni a csapdába és legyinteni a dologra, mondván, hogy a következő majd biztos jobb lesz. Mert nem lesz jobb, ha nem terjeszted tudatosan a tartalmaidat. Azzal ugyanis, hogy közzétetted a cikkedet, még nem lesz vége a folyamatnak.

 

Fontos, hogy a rendelkezésedre álló eszközökkel tudasd a közönségeddel, hogy végre új cikk érkezett a blogodra. Ennek érdekében:

  • Használd ki a social media felületeidet: mehet róla egy Facebook poszt, ha vannak külföldi ügyfeleid, a Twittert is bűn kihagyni. És bár az Instagram főleg kép- illetve videómegosztó oldal, azért az Instagramon is helyet kaphatnak a cikkeid. Például posztként, amit tovább oszthatsz a Stories-ban, de linktree segítségével például az bioban is elhelyezheted a cikkeidet más egyéb tartalmak mellett. De persze a lehetőségeknek itt még nincs vége, hiszen a Highlightsban is összegyűjtheted a blogos tartalmaidat.
  • Live: ezt nem ajánlanám minden cikkhez, de egy-egy interjúhoz, nagyobb kaliberű esettanulmányhoz vagy a céged és a közönséged számára különösen nagy értéket képviselő cikket Facebook vagy Instagram élőben is bejelenthetsz. De ez az a tartalomterjesztő eszköz, amivel csínján kell bánni.
  • Hírlevél, hírlevél, hírlevél: az egyik leghatásosabb tartalomterjesztő csatorna, hiszen a listádra feliratkozottak az e-mail címükkel már kifejezték, hogy érdeklődnek a márkád és a szolgáltatásod iránt. Éppen ezért akár heti rendszerességgel, akár egy hónapban egyszer érdemes összegyűjteni nekik az új tartalmakat és egy kis kedvcsináló kíséretében elküldeni őket.
  • LinkedIn: bár ez is közösségi oldal, mégis külön említeném a Facebooktól és társaitól, hiszen kifejezetten a szakmai közösségekre, illetve kapcsolati hálóra céloz. Értékes leadek forrása lehet.
  • Hirdetés: a kezdeti időkben és amíg beáll a terjesztési folyamatod, a blogod felfuttatásához a hirdetéstől sem kell visszariadni.
  • Vendégblogolás: iparágtól és kapcsolatoktól függően még a vendégblogolás is remek tartalomterjesztő stratégia lehet. Igaz, ebben az esetben nem a te oldaladon jelenik meg az írás, de éppen emiatt, értékes külső linkekre tehetsz szert.

 

Ahogy látod, van néhány dolog, amire a céges blogod írása és menedzselése közben figyelned kell. Azonban egy kis rutin segítségével és a hibák feltárása, a folyamataid javítása után már az eredmények is jönni fognak. Persze, ha mérnéd a saját teljesítményedet és könnyebbé tennéd az írást, akkor van itt neked további 11 eszköz, ami megkönnyíti számodra a blogolást.

 

[1] hubspot.com; Kayla Carmichael: The 12 Types of Content Marketing in a Marketer's Arsenal - https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing-types

  • Szerző: Kovács Noémi

    kreativkontroll.hu

    Magyarország egyik vezető tartalomfejlesztő és tartalommarketing ügynöksége, a Kreatív Kontroll senior copywritere. Otthonosan mozog a tartalommarketingben és minden olyan szövegben, ami ehhez a területhez kapcsolható. Számtalan blog, szakmai cikk, hírlevél-sorozat, weboldal szöveg és közösségi média poszt került ki a klaviatúrájából, amit később hazai közép- és nagyvállalatok hasznosítottak. Portfóliója legalább olyan változatos, mint a Kreatív Kontroll szolgáltatási palettája.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek