Mikor van kész a SEO?

Röviden és tömören: soha. Ha nem a keresőoptimalizálásról lenne szó, ez a válasz egy fárasztó, sziszifuszi tevékenységet takarna. A SEO azonban éppen attól válik értékes, érdekes, izgalmas és hasznos feladattá, hogy sosincs vége. Ami az első időkben még a felületek durva egyenetlenségeinek lefaragásával kezdődik, majd rendszeres csiszolgatásával folytatódik, az az évek során átalakul finom polírozássá.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Mindig találunk valamit, amit lehet - és kell is! - módosítani, precízebben megfogalmazni, cizellálni, hiszen ahogy a vásárlói attitűd és igények, úgy a marketing trendek is változnak. A keresőoptimalizálás nagyszerűsége abban rejlik, hogy képessé tesz bármilyen internetes felületet arra, hogy alkalmazkodjon az új és még újabb vásárlói, kereskedelmi és marketing igényekhez.

A SEO és a prekoncepciók

Annak ellenére, hogy többévtizedes múltra tekinthet vissza, a keresőoptimalizálás csak néhány éve került a cégek, vállalkozások látóterébe, ám legalább három prekoncepció azonnal kialakult körülötte.

A SEO egy marketinges lehúzás

Sokan hiszen abban, hogy a SEO valami trükk, amit csak kitaláltak a marketingesek, hogy nevet adhassanak egy újabb könyvelési tételnek.

A SEO egy faék

Mások csak annyit látnak belőle, hogy a seós mókol valamit az oldalon, és hipp-hopp máris benne van az oldal az első tízben. Olyan egyszerűnek tűnik, hogy éppen emiatt gondolják azt jónéhányan, hogy ezt ők is meg tudják csinálni, minek erre pénzt kiadni.

Nincs is szükség SEO-ra

Egy másik véglet, amikor egyáltalán nem fordítanak figyelmet a keresőoptimalizálásra. Olyannyira, hogy még SEO-modul sincs a webes felületeken. Mert hiszen minek, amikor a termék/szolgáltatás annyira jó, hogy eladja önmagát. (Ez egyébként önáltatás és szinte már szélsőségesen naiv attitűd. Egyetlen termék vagy szolgáltatás sem képes eladni önmagát, legyen bármilyen jó is.)

Valójában a keresőoptimalizálás alaposan átgondolt tevékenység, melynek minden egyes eleme szinergiában működik, éppen ezért egyik sem elhagyható, ahogy a tartalomépítés sem működik keresőoptimalizálás nélkül.

A SEO kötelező gyakorlat

Azok a vállalkozások, vállalatok, akiknek a netes felületein nincs, nem is volt SEO modul, legkésőbb a pandémia generálta változások miatt jöttek rá, hogy valamit, valahol nagyon el, hogy is mondjuk... kapkodtak. Utólag lefejleszteni sokkal költségesebb. Akik bérlik a felületeiket, és a csomagjuknak része a SEO modul, annyival könnyebb helyzetben vannak, hogy csupán egy csuklómozdulat azt bekapcsolni, élesíteni. (Nyilván ez platform függő.)

Ha van egy működőképes SEO modul a weboldalon, el lehet kezdeni az érdemi munkát.

Innentől fut párhuzamosan a tevékenység, hiszen:

  • Az analízisek, például SEO audit, kulcsszókutatás, versenytárs- és backlinkelemzés ugyanolyan fontosak, mint
  • az effektív, oldalon végzett munka, azaz a technikai és tartalmi SEO:
    • Az oldalak és tartalmak meta szintű optimalizálása (meta title, meta description, kép alt text megadása)
    • A szöveges tartalmi SEO elemek pótlása, például lead, címsorbeállítások, olvasóbarát URL, belső és külső linkek beépítése a tartalomba,
    • A vizuális elemek optimalizálása:
      • A kiemelt kép beállítása és optimalizálása,
      • Jó esetben a képek méret és formátumoptimalizálása, valamint a képcím megadása,
      • Rosszabb esetben a képek teljes cserére szorulnak, mert a képfájlnév maga eleve alkalmatlan arra, hogy SEO elemként a felületet szolgálja,
      • A beágyazott videók felülvizsgálata (a korábban bejáratott módszer, a flash player helyett iframe beágyazással az adott videó html kódját illesztjük be az oldalra).

És még mindig nem dőlhetünk hátra, hiszen van egy másik kötelező SEO-elem: a linképítés.

Linképítés nélkül olyan a tartalomkészítés, mint amikor kiülünk a piacra a valóban jó termékünkkel, élvezzük a napsütést, csacsogunk a többi árussal az időjárásról, szidjuk a multikat, hogy elszipkázzák a vevőket, miközben arra várunk, hogy azok a vevők, akiket elszipkáznak a multik, és egyre gyakrabban plázáznak, majd jól elkapkodják a termékeinket.

Ez így könnyen beláthatóan nonszensz.

Hogyan nem lehet keresőoptimalizálni?

Az első keresőmotorok megjelenése, azaz körülbelül az 1990-es évek óta folyamatosan fejlődik, finomodik az, a ma már különálló tudományterületként is felfogható tevékenység, amit keresőoptimalizálásnak nevezünk.

  • Valamikor elég volt linkfarmolással foglalkozni, sőt, az sem derogált, ha egyszerűen lemásoltak tartalmakat. Ma már mindkét tevékenységet bünteti a Google.
  • Éppen az árulkodik a legjobban arról, hogy mennyire sokan használják még mindig a legcsekélyebb tudatosság nélkül vállalkozásépítésre az internetet, hogy se szeri, se száma a másolt, összeollózott, fércelt tartalmaknak.
  • Az ilyen tartalmak tulajdonosai pedig hátradőlnek és várják a csodát, ami sohasem fog eljönni. Persze nem értik, hogy miért nem hasít a termék, miért nem jönnek a vevők, miért nincs az oldaluk még csak nem is az első tízben, de az első tíz oldalon sem.

Ennél sokkal kívánatosabb attitűd, a jól optimalizált, egyedi tartalom létrehozása. Ez már egy előremutató hozzáállás, ami meg is hozza az eredményét.

Ami még fontos!

  1. Nem elég a blogra és a termékekre fókuszálni, de seózni is kell a kategóriákat, az oldalakat, sőt, az olyan statikus oldalakat is, mint az ÁSZF, a GYIK, vagy a sütiszabályzat és az adatkezelési tájékoztató.
  2. Még a már kifutott, már nem értékesített termékek oldalaira is gondot kell fordítani, hiszen a keresőbotoknak ez teljesen mellékes tény. Ha nem látjuk el a megfelelő attribútumokkal az ilyen oldalakat, azaz nem mondjuk meg a keresőbotoknak, hogy ne vegyék figyelembe, “ők” továbbra is feltérképezik azokat, és ha valamely SEO elemet hiányolják, akkor azt hibaként, hiányként fogják jelezni, ami negatívan befolyásolja az oldal rangsorolását.
  3. Az is egy változás a korábbihoz képest, hogy ma már egyetlen jó marketinges sem hagyja a már létrehozott tartalmakat statikusan álldogálni. A régi tartalmak aktualizálása például skyscraperrel, vagy újrahasznosítása akár hírlevél, infografika, letölthető e-book formájában, legalább olyan fontos, mint az, hogy folyamatosan finomhangoljuk az oldal minden egyes elemét.

A keresőoptimalizálás és a tartalomépítés kéz a kézben járnak. Lehetnek Szkülla és Karübdisz: rossz beállítások és rossz stratégia mellett bedarálják az internet hullámain hánykolódó, összefusizott hajónkat.

De ha figyelmet fordítunk a fejlődésre és a szélirányok változásaira, azaz:

akkor bízhatunk abban, hogy büszke vitorlásunk sosem téved, vagy süllyed el az internet óceánján.

A SEO igazi kihívás mindenkinek, aki hajlandó időt és energiát fordítani digitális felületeinek fejlesztésébe, és nem utolsósorban a személyes fejlődésbe. A SEO lételeme a változás, ezért annak, aki SEO-val foglalkozik, tudnia kell tartani a lépést. Azaz nem lesz vége soha, és őszintén, szívünkre tett kézzel kijelenthetjük: mi éppen ezt szeretjük benne a legjobban.

  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek