Facebook nyereményjáték sorsolás

A legtöbb Facebookon is jelen lévő vállalkozás életében elérkezik az a pont, amikor valamilyen nyereményjáték ötlete merül fel. Amennyiben nálatok most érkezett el ez a pillanat, és a nyereményjátékért Te vagy a felelős, vagy a tiéd a vállalkozás, melynek Facebook oldalán meghirdetésre kerül, elengedhetetlen, hogy tisztában legyél minden kapcsolódó szabályozással.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Amennyiben már kész nyereményjáték konstrukcióval rendelkezel, az utolsó feladat, azaz a Facebook nyereményjáték sorsolás kivitelezése az egyik legkritikusabb elem, melyre fontos időt szentelni.

Amennyiben a sorsolás körül problémák merülnek fel, hátrányosan érintheti a márkádat, hiszen a sorsolásra minden játékos kiemelten odafigyel. Egy rosszul kivitelezett sorsolás alkalmával könnyen kialakulhat bennük a negatív érzelem, melynek a közösségi médiában hangot is adhatnak. Ezt mindenképpen el kell kerülni!

Mivel sorsolj nyertest?

Facebook Nyertes by Be Social

Nyertesek sorsolására kiváló eszköz a hazai fejlesztésű „Facebook Nyertes by Be Social” nevezetű automata, random nyertes sorsoló eszköz. Ez az eszköz béta állapotú, de ettől nem kell megijedni, tökéletesen teszi a dolgát.

Facebook bejelentkezést, illetve a nyereményjátékot szervező oldal megadását követően már ki is választhatod azt a bejegyzést, melyben a nyereményjátékot meghirdetted.

(Fontos: Csak azoknál az oldalaknál érhető el a felhasználónév és felhasználó azonosító, ahol admin jogosultságokkal rendelkezel!)

Belépést követően már több lehetőség adott. Exportálhatod XLS vagy CSV formátumban a különböző reakciókat, vagy hozzászólásokat adó felhasználók listáját a profiljaik linkjével együtt, vagy kiválaszthatod a „nyertes sorsolása” lehetőséget, és kisorsolhatsz általad meghatározott mennyiségben nyerteseket a kiválasztott reakciók, hozzászólások alapján.

Ez a módszer villámgyors megoldás, így mi is előszeretettel használjuk.

Random generátor

Ha nem túl nagy a résztvevők száma, vagy akár a fenti megoldással, akár más eszközzel kinyerted a felhasználók neveit, és egy táblázatba rendezted azokat, az interneten található különböző random generátorok is segítségedre lehetnek a kiválasztásban.

A Google-ben a „random generátor” keresési kifejezésre talált első oldal például a random.org, melynél egyszerűen megadunk egy minimum és egy maximum számot, aminek intervallumában szeretnénk egy értéket kapni. A gép által véletlenszerűen kiválasztott szám megadhatja a nyertes sorszámát az Excel listában. Ilyenkor csak arra figyelj, hogyha az Excel első sora egy fejléc, akkor ne 1-től, hanem 2-től induljon a generátor intervalluma.

Néhány kattintással könnyen találhatsz olyan generátorokat is, melyekben nem egy számot kapsz véletlenszerűen, hanem az általad betöltött részvevők listájából emel ki egy nevet a rendszer.

Az Excel alapú sorsolásnak azonban van egy fontos hátránya, amire nem árt odafigyelni. Könnyen előfordulhat, hogy több játékosnak is megegyezik a neve. Ez egy elég kellemetlen eshetőség, mely nem jelentkezik az elsőként bemutatott eszköz használatakor.

Nyuszi a kalapban

Megoldás lehet sorsoláskor az is, ha kinyomtatod, vagy kiírod a teljes játékos-listát, és egyesével beleteszed egy kalapba, vagy egy esztétikusabbnak mondható üveggömbbe, amiből kihúzod a szerencsés nyertest.

Alapvetően ez az módszer a leginkább autentikus; sokkal emberközelibb, mint egy géppel, egyetlen kattintással kiválasztani valakit, vagy valakiket.

A nyereményjáték sorsolás kommunikációja

A nyereményjáték feddhetetlenségét tudod garantálni azzal, ha élőben közvetíted a sorsolást egy előre meghirdetett időpontban. Ehhez akár egy eseményt is létrehozhatsz Facebookon, amivel még több embert érhetsz el.

Az élő közvetítés videóját utólag is megtekinthető formában közzé teheted, így aki esetleg nem ért rá a sorsolásnál, akkor is megbizonyosodhat arról, hogy a sorsolás manipulációmentesen zajlott, így nem kell számolnod a hitetlenkedő vesztesek kommentben és üzenetben érkező hozzászólásaival.

A nyertes értesítése

Miután eldőlt, hogy a nyereményjátékot ki nyerte, értesítsd.

Ne várj arra, hogy a sorsolás eredményének beharangozását követően magától előkerüljön, mivel elég nagy a reklám- és kommunikációs zaj a Facebookon (is). Könnyen előfordulhat, hogy elkerüli a figyelmét, vagy éppen az algoritmus nem jeleníti meg számára az eredményhirdető posztot, videót.

Javasolt a kommentelő hozzászólására reagálva jelzést küldeni a végkifejletről, majd egyeztetni vele, hogy a nyereményét hol, és milyen módon veheti át. 

Egy nyertes nem nyertes

A nyertes kihúzásával még nincs vége. Miért ne kedveznél a többi játékosnak, és ezzel együtt vállalkozásodnak is? A legtöbb esetben fizetett hirdetés is társul a nyereményjátékhoz, de minimum, hogy maga a nyeremény a vállalkozásod pénzébe kerül.

Miért hagynád veszni az eddig megszerzett érdeklődőket, akikre vagy így, vagy úgy, de költöttél?

A nyereményjátékban részt vevő, ám „hoppon maradt” felhasználóknak kedveskedj valamilyen kedvezménnyel, így ők sem mennek haza üres kézzel, és Te is szerzel rengeteg potenciális vásárlót!

Az ilyen kedvezményeknél megszabhatsz egy rövidebb határidőt a beváltás kapcsán, amivel ösztönözheted a mihamarabbi felhasználást.

Most, hogy már a sorsolást is könnyedén megoldod, ne hezitálj, vágj bele!

Ha még nem vagy 100%-ig magabiztos ebben a kérdésben, mindenképpen olvasd el a PPConline útmutatóját a szabályos Facebook nyereményjáték szervezése kapcsán. A cikk, illetve az ingyen letölthető E-book körül járja a jogi-, marketing- és adóügyi lehetőségeidet, illetve kötelezettségeidet is.

  • Szerző: Hrepka Dávid

    ppconline.hu

    Dávid a PPConline alapítója, és egyben Senior PPC szakértője. 2014 óta foglalkozik fizetett hirdetések készítésével és megtérülés alapú optimalizációjával. Pályafutása során több piacvezető ügynökségben szerezte, illetve kamatoztatta szaktudását. Vállalkozásának fő szolgáltatása a Google és Facebook hirdetések köré épül, de az online marketing széles skáláján szakértői szinten nyújt segítséget ügyfeleinek.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek