Mikor lehet hasznos a Twitter Magyarországon?

Nem mondhatjuk, hogy hazai viszonylatban olyan népszerűségnek örvendene a Twitter, mint tőlünk nyugatabbra. Bár Angliában, Amerikában és Japánban az egyik legnépszerűbb platformnak számít, itthon valamiért mégsem sikerült megvetnie a lábát. De ez természetesen nem jelenti azt, hogy ne lehetne marketing szempontból is hasznosítani ezt a közösségi média felületet.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Mit tudunk a Twitterről? A Twitter olyan kommunikációs csatorna, amely még a közösségi média hajnalán, egész pontosan 2006-ban látta meg a napvilágot. A platform érdekessége – és magyar felhasználói részről talán az egyik hátránya –, hogy kifejezetten a rövid üzenetek közvetítésére szolgál.

 

Ennek a jól deklarált célnak az egyik legszembetűnőbb tulajdonsága, hogy alapesetben csupán 140 karakter áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy üzenetünket kilőhessük a digitális világűrbe. Ha képet, illetve linket is mellékelünk az írásunkhoz, akkor kicsit kevesebb lesz a szabadon fogyasztható karakterek száma.

 

Twitter statisztikák, amiket jó, ha ismersz

 

Annak ellenére, hogy a Twitter nem túlságosan közlékeny a felhasználói bázisát illető kérdéseket illetően, akad néhány fogódzkodónk, amin elindulhatunk. A platform ugyanis annyit a mélyen tisztelt publikum orrára kötött, hogy aktív napi felhasználóinak száma – akik fizetőképes keresletet jelenthetnek a vállalkozások és hirdetők számára – 187 millió főre tehető.

 

A Hootsuite információi szerint[1] az összefelhasználói szám 353 millió fő környékén áll meg, az idei év végére pedig 2,4%-os, 2022-re pedig 2%-os további növekedést jósolnak a platformnak. Amit a felhasználói bázis összetételéről tudhatunk, hogy 70%-uk férfi, 30%-uk nő és a legnagyobb magát képviselő korcsoport a 25-34 éveseké. Ők adják a Twitter felhasználói közösségének 28,9%-át. Ezen felül, a komplett felhasználói bázis 59%-a erről a felületről gyűjti be a híreket és tájékozódik.

 

Azokban az országokban, ahol sikerült megvetnie a lábát a Twitternek, a B2B szektor marketingeseinek 82%-a használja a felületet organikus forgalomszerzésre, illetve forgalomterelésre. Emellett a Twitter-felhasználók remek remarketing közönség is, hiszen 87%-uk Facebookon, 84%-uk pedig Instagramon is rendelkezik egy-egy profillal.

 

Érdekesség még egyébként, hogy a Twitteren is igen nagy a verseny a közönség figyelméért: a felületen átlagosan 7000 új tweet születik minden egyes másodpercben, ráadásul a tweetek úgymond szavatossági ideje 18 perc környékére tehető.[2] Itt az ideje tehát eldöntened, hogy beszállsz-e a versenybe.

 

 

Amikor a Twitter a vállalkozásodnak is hasznos lehet

 

Előre leszögezem: a Twitter valóban nem való mindenkinek, illetve minden vállalkozásnak.

 

A Twitter elsősorban azon vállalkozások és személyek számára hasznos marketingkommunikációs csatorna és értékesítési felület, amelyek:

  • export kereskedelmet folytatnak vagy terveznek a jövőben,
  • a célcsoportjuk egy része vagy épp jelentős része külföldi,
  • fontos a szakértői státuszépítés,
  • kutatásokat folytatnak és szakmai kapcsolatokra van szükségük,
  • nagy hangsúlyt fektetnek a personal brandingre, azaz énmárka építésre,
  • működésükhöz elengedhetetlenek az élő médiakapcsolatok.

 

Gyakorlati példákat nézve a Twitter például hasznos lehet olyan vállalkozások számára, akiknek mondjuk a külföldi turisták a célpontja. A koronavírus lecsengése után, ha lassan-lassan visszatérnek a turisták, a turistacélpont helyeken fekvő éttermek, bárok, hotelek és egyéb szórakoztató komplexumok – mint amilyenek a szabadulószobák vagy épp gokart komplexumok – is felhívhatják magukra a figyelmet egy-egy jól célzott csiripeléssel.

 

Ezen felül, ha a vállalkozásod most a határokon átnyúlva külföldön is értékesítené a szolgáltatását / termékeit, érdemes a Twitteren is a márkahű kommunikációra fektetni a hangsúlyt. Hiszen ahogy te lecsekkolod a leendő üzleti partnered digitális lábnyomait – amibe a weboldalaik és a közösségi felületeik is beletartoznak – ezt a lépést a partnereid sem fogják elmulasztani.

 

Akkor, ha médiavállalkozásod van vagy PR területen tevékenykedsz, esetleg most építenéd fel az énmárkádat, nem árt, ha vannak a szakterületedhez kapcsolód expertek, más hiteles személyek és újságírók a tarsolyodban. A Twitter remek terepe a PR-nak, hiszen a külföldi újságírók többsége, PR- és marketing szakemberek is fent vannak a felületen.

 

A tapasztalat azt mutatja, hogy ezen a platformon könnyebb elérni őket, mint egy hivatalos e-mail címen. Hasonló szempontból érdekes a terep a tudományos élet szereplői számára is. Azt például tudtad, hogy voltak olyan létfontosságú dokumentumok és információk a Covid-19 kapcsán, amiket itt hoztak először nyilvánosságra?

 

 

Mire használhatod a Twittert?

 

Itthon egyelőre a Twitter nem a direkt értékesítés terepe, ennek ellenére külföldi célközönség esetén ezt a kellemes következményt sem szabad kihagyni a számításból. Ezen kívül azonban még van néhány olyan hasznos funkciója a platformnak, ami a vállalkozásod számára is hasznos lehet. Úgyhogy nézzük is meg közelebbről, hogy mire használhatod még a Twittert.

 

1.Organikus forgalom elérésére és terelésére

 

Nem feltétlenül kell emelned a hirdetési költségeiden ahhoz, hogy elérd a külföldi célközönséged. Használd Twitteren is a hashtaget és taggeld be a célszemély/eke/t, ha konkrétan célzod valakinek a tweetedet.

 

Kampányindítás és új termék- vagy szolgáltatás bevezetése során is jó szolgálatot tehet a felület, ha rögtön át tudod innen irányítani a potenciális érdeklődőket. Minél több ingyenes kommunikációs csatornán éred el a leendő vásárlókat, beszállítói partnereket, újságírókat stb., annál kevesebbet kell költened CPC-re.

 

2. Tartalomterjesztésre

 

Ahogy a Facebook, az Instagram vagy épp a hírlevél listád, úgy a Twitter csatornád is alkalmas az új cikked, infografikád, e-könyved vagy akár az új kampányodhoz készített landing oldalad terjesztésére.

 

Amire viszont figyelj, hogy érdemes lesz rövid linkeket használnod, hiszen ez is mindig abból a 140 karakterből veszi el a terjedelmet, amivel alapesetben kalkulálhatsz. Az okos hashtag használatról pedig itt se feledkezz el.

 

3. Közönség- és közösségépítésre

 

A Twitter gyorsan pörgő csatorna, ahol szintén létrejöhetnek olyan mikroközösségek, de egész akár komoly követői táborok is, amelyek hatással vannak a vállalkozások márkaismertségére. Ez az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb felület, ha a közönségedre szeretnél hatni és a vállalkozásodnak megfelelő célok felé terelgetnéd őket.

 

Okos, értékes és szórakoztató kommunikációval növelheted a közönség elköteleződését a márkád iránt, valamint bizalmat is építhetsz. Utóbbi pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy legyűrd a külföldi cég státusz jelentette akadályt és meglegyen a bizalmuk a határokon átívelő rendeléshez.

 

4. PR aranybánya

 

Ahogy fentebb már céloztam rá, a Twitter segítségével nemcsak a terméked/szolgáltatásod végfelhasználóival építhetsz ki remek kapcsolatot, hanem hiteles iparági szakértőkkel, influencerekkel és persze a médiával is. Sőt, akár még a konkurensekkel is megcsipkedhetitek egymást, a frappáns kommunikáció itt is meghálálja magát.

 

Gondoljunk csak példaként arra, amikor egy-egy verseny előtt vagy után a Forma-1-es csapatok is tweetelnek a többiek posztja alá, vagy amikor például Ryan Reynolds lép akcióba egy-egy trollkodásnak is felérő tweetfolyammal.

 

Végső soron, a szórakoztatás Twitteren sem tilos, sőt. Kiemel a tömegből.

 

 

[1] blog.hootsuire.com; Christina Newberry: 36 Twitter Stats All Marketers Need to Know in 2021 - https://blog.hootsuite.com/twitter-statistics/

[2] neilpatel.com; Neil Patel: 12 Powerful Twitter Marketing Tips (That Actually Work) - https://neilpatel.com/blog/twitter-marketing-tips/

  • Szerző: Kovács Noémi

    kreativkontroll.hu

    Magyarország egyik vezető tartalomfejlesztő és tartalommarketing ügynöksége, a Kreatív Kontroll senior copywritere. Otthonosan mozog a tartalommarketingben és minden olyan szövegben, ami ehhez a területhez kapcsolható. Számtalan blog, szakmai cikk, hírlevél-sorozat, weboldal szöveg és közösségi média poszt került ki a klaviatúrájából, amit később hazai közép- és nagyvállalatok hasznosítottak. Portfóliója legalább olyan változatos, mint a Kreatív Kontroll szolgáltatási palettája.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek