Meta tagek - a honlap optimalizálás alapkövei

Frissítve: 2019-12-10
A honlapod optimalizálása elengedhetetlen, de érdemes egyszerű dolgokkal kezdened, melyek több, a keresőből érkező kattintást eredményezhetnek. Az egyik ilyen kétségkívül a meta tagek használata. Olvass tovább, ha szeretnéd tudni, miért fontos, hogy ezek a tagek érdekes információkat tartalmazzanak és milyen hatásai lehetnek más tagtípusoknak a honlapod láthatóságára.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Ha elkezdesz a SEO-val, vagy általában véve a keresőmarketinggel foglalkozni, két fontos kérdés hamar felmerül: hogyan szerezz bejövő linkeket és hogyan optimalizáld a honlapodat. A linkszerzéssel ne siess annyira: addig ne dolgozz rajta, amíg legalább egy alapvető optimalizálást el nem végeztél a website-odon.

Szóval mivel kezdjem, ha csak most kezdem el a honlapom népszerűsítését?

Mindenekelőtt bizonyosodj meg róla, hogy a site-od megjelenik a keresőtalálatok között. Ha van egy érdekes honlapod, mely a felhasználók kérdéseit alaposan megválaszolja, önmagában még nem vezet semmire, ha nincs, aki átkattintson oda a keresőlistáról.

Szerencsére van egy egyszerű mechanizmus, mely lehetővé teszi, hogy befolyásoljuk a honlapunk megjelenését a keresőkben. Ezek a meta tagek, melyeket a honlap kódjába, a <head> és a </head> szimbólumok közé kell beírni. A legfontosabb fajtái a meta címek és meta leírások.

Mi a meta cím?

A meta cím a honlapnak a felhasználó számára látható eleme. Három helyen található meg:

 

A keresőlistában
A böngésző fülén
Az eszközsoron, ha a kedvencek közé tetted az oldalt


Alapvetően nincs behatárolva, hogy milyen hosszú lehet a meta cím, de azért érdemes alkalmazkodni a legnépszerűbb keresőmotorhoz, a Google-höz.Ezt az elemet a honlapod HTML kódjában tudod szerkeszteni. Az általad használt CMS-től függően elképzelhető, hogy az adminisztrátori panelben is szerkesztheted.

Alapelv, hogy a cím hossza ne legyen több mint 600 pixel vagy 55-70 karakter. Ennek köszönhetően majdnem 100% az esélye annak, hogy az egész cím látható lesz a keresőlistában, ami - mint mindjárt láthatod - kulcsfontosságú lehet.

Mi a meta leírás?

A meta leírást csak a keresőtalálatok között láthatod. Nincs a honlapnak vagy a böngészőnek olyan felülete, ahol ez felbukkanna. Ennek ellenére érdemes gondoskodnod arról, hogy megfelelően működjön és jelenjen meg.

 

A meta leírásokat a honlap kódjában tudod szerkeszteni, ahogyan a meta címeket is. Majdnem minden CMS (tartalomkezelő rendszer) rendelkezik a meta leírások szerkesztésére szolgáló funkcióval minden bejegyzés vagy aloldal esetében.

Ahogyan a meta címek esetében, úgy itt sincs határ a hosszt illetően. Érdemes azonban tartanod magad ahhoz, hogy a Google keresőlistában 156-170 karakter jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy meg tudod határozni, hogyan jelenjen meg a honlapod a keresőkben.
 

A kulcsszó meta tag

Ennek a tagnek a használata 7-9 éve nagyon ajánlott volt. De sajnos a tag nem rendeltetésszerű használatának elharapódzása és a tag valós hatásának ködös volta miatt a Google mérnökei úgy döntöttek, hogy nem veszik többé figyelembe. Ezt az információt a Google hivatalos blogján is közzétették.

Tagek kizárólag a keresők számára

Vannak olyan meta tagek, amiket csak a keresők tudnak értelmezni. Az ilyen tagek léte vagy nem léte nagy hatással lehet egy honlap keresőlistában való láthatóságára.

Ilyen tagek például a meta robotok, amelyek arról informálják a keresőket, hogy az adott honlap megjelenhet-e a keresőlistában. Ez azért fontos, mert ha nem jól használod ezt a taget, annak az lehet az eredménye, hogy láthatatlanná válik a honlapod.

 

Itt egy példa a meta robot tagre:

 

A meta tagek hatása a keresőkben való láthatóságra

A meta tageknek, különösen a címeknek és leírásoknak nincs közvetlen hatása arra, hogy milyen pozícióban jelenik meg egy site a keresőkben. Miért kell akkor olyan sok időt azzal tölteni, hogy egyedi, érdekes szöveget írjunk ide? A válasz az, hogy a meta leírás vagy a cím lehet az első olyan elem, amivel a potenciális felhasználód találkozik.

 

Érdemes arra figyelni, hogy az első alkalommal, amikor egy felhasználó kapcsolatba kerül a site-oddal, pozitív élményben legyen része. Meg kell fogni a figyelmét a leírással vagy a címmel, ami aztán növeli annak az esélyét, hogy rá is kattint a keresőben a honlapodra vezető linkre. Sajnos nincs arra vonatkozóan egyetlen jól bevált módszer, hogy mi az a leírás vagy cím, ami biztosan működik. De vedd figyelembe, hogy a keresőbe beírt szavakkal a leírásodban, illetve a címben megegyező szavak vastagon jelennek meg.

Például ha beírjuk, hogy “cafe London”, ezeket az eredményeket kaphatjuk:

Google SERP

Ahogy látod, a “cafe” és a “London” szavak vastagon vannak szedve. Ezért gondolj arra a leírás és a cím megfogalmazása során, hogy ezek egy-egy szava vastag fonttal jelenik majd meg.

Az is jó ötlet, ha megnézed, hogy a számodra fontos kifejezésekre hogyan jelennek meg a fizetett hirdetések.

Google Ads SERP

A fizetett hirdetéseket általában úgy alakítják ki, hogy minél többen klikkeljenek rájuk. Az AdBlock-ot használó rengeteg felhasználó miatt azonban nagyon sok Google hirdetés nem jelenik meg. Ezért ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy eljuss azokhoz az emberekhez, akik csak az optimalizált keresőtalálatokat látják.

A meta tagekről és arról, hogy hogyan értelmezi őket a Google, a Google súgóban olvashatsz többet.

 

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek