Meta tagek - a honlap optimalizálás alapkövei

A honlapod optimalizálása elengedhetetlen, de érdemes egyszerű dolgokkal kezdened, melyek több, a keresőből érkező kattintást eredményezhetnek. Az egyik ilyen kétségkívül a meta tagek használata. Olvass tovább, ha szeretnéd tudni, miért fontos, hogy ezek a tagek érdekes információkat tartalmazzanak és milyen hatásai lehetnek más tagtípusoknak a honlapod láthatóságára.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Ha elkezdesz a SEO-val, vagy általában véve a keresőmarketinggel foglalkozni, két fontos kérdés hamar felmerül: hogyan szerezz bejövő linkeket és hogyan optimalizáld a honlapodat. A linkszerzéssel ne siess annyira: addig ne dolgozz rajta, amíg legalább egy alapvető optimalizálást el nem végeztél a website-odon.

Szóval mivel kezdjem, ha csak most kezdem el a honlapom népszerűsítését?

Mindenekelőtt bizonyosodj meg róla, hogy a site-od megjelenik a keresőtalálatok között. Ha van egy érdekes honlapod, mely a felhasználók kérdéseit alaposan megválaszolja, önmagában még nem vezet semmire, ha nincs, aki átkattintson oda a keresőlistáról.

Szerencsére van egy egyszerű mechanizmus, mely lehetővé teszi, hogy befolyásoljuk a honlapunk megjelenését a keresőkben. Ezek a meta tagek, melyeket a honlap kódjába, a <head> és a </head> szimbólumok közé kell beírni. A legfontosabb fajtái a meta címek és meta leírások.

Mi a meta cím?

A meta cím a honlapnak a felhasználó számára látható eleme. Három helyen található meg:

 

A keresőlistában
A böngésző fülén
Az eszközsoron, ha a kedvencek közé tetted az oldalt


Alapvetően nincs behatárolva, hogy milyen hosszú lehet a meta cím, de azért érdemes alkalmazkodni a legnépszerűbb keresőmotorhoz, a Google-höz.Ezt az elemet a honlapod HTML kódjában tudod szerkeszteni. Az általad használt CMS-től függően elképzelhető, hogy az adminisztrátori panelben is szerkesztheted.

Alapelv, hogy a cím hossza ne legyen több mint 600 pixel vagy 55-70 karakter. Ennek köszönhetően majdnem 100% az esélye annak, hogy az egész cím látható lesz a keresőlistában, ami - mint mindjárt láthatod - kulcsfontosságú lehet.

Mi a meta leírás?

A meta leírást csak a keresőtalálatok között láthatod. Nincs a honlapnak vagy a böngészőnek olyan felülete, ahol ez felbukkanna. Ennek ellenére érdemes gondoskodnod arról, hogy megfelelően működjön és jelenjen meg.

 

A meta leírásokat a honlap kódjában tudod szerkeszteni, ahogyan a meta címeket is. Majdnem minden CMS (tartalomkezelő rendszer) rendelkezik a meta leírások szerkesztésére szolgáló funkcióval minden bejegyzés vagy aloldal esetében.

Ahogyan a meta címek esetében, úgy itt sincs határ a hosszt illetően. Érdemes azonban tartanod magad ahhoz, hogy a Google keresőlistában 156-170 karakter jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy meg tudod határozni, hogyan jelenjen meg a honlapod a keresőkben.
 

A kulcsszó meta tag

Ennek a tagnek a használata 7-9 éve nagyon ajánlott volt. De sajnos a tag nem rendeltetésszerű használatának elharapódzása és a tag valós hatásának ködös volta miatt a Google mérnökei úgy döntöttek, hogy nem veszik többé figyelembe. Ezt az információt a Google hivatalos blogján is közzétették.

Tagek kizárólag a keresők számára

Vannak olyan meta tagek, amiket csak a keresők tudnak értelmezni. Az ilyen tagek léte vagy nem léte nagy hatással lehet egy honlap keresőlistában való láthatóságára.

Ilyen tagek például a meta robotok, amelyek arról informálják a keresőket, hogy az adott honlap megjelenhet-e a keresőlistában. Ez azért fontos, mert ha nem jól használod ezt a taget, annak az lehet az eredménye, hogy láthatatlanná válik a honlapod.

 

Itt egy példa a meta robot tagre:

A meta tagek hatása a keresőkben való láthatóságra

A meta tageknek, különösen a címeknek és leírásoknak nincs közvetlen hatása arra, hogy milyen pozícióban jelenik meg egy site a keresőkben. Miért kell akkor olyan sok időt azzal tölteni, hogy egyedi, érdekes szöveget írjunk ide? A válasz az, hogy a meta leírás vagy a cím lehet az első olyan elem, amivel a potenciális felhasználód találkozik.

 

Érdemes arra figyelni, hogy az első alkalommal, amikor egy felhasználó kapcsolatba kerül a site-oddal, pozitív élményben legyen része. Meg kell fogni a figyelmét a leírással vagy a címmel, ami aztán növeli annak az esélyét, hogy rá is kattint a keresőben a honlapodra vezető linkre. Sajnos nincs arra vonatkozóan egyetlen jól bevált módszer, hogy mi az a leírás vagy cím, ami biztosan működik. De vedd figyelembe, hogy a keresőbe beírt szavakkal a leírásodban, illetve a címben megegyező szavak vastagon jelennek meg.

Például ha beírjuk, hogy “cafe London”, ezeket az eredményeket kaphatjuk:

Google SERP

Ahogy látod, a “cafe” és a “London” szavak vastagon vannak szedve. Ezért gondolj arra a leírás és a cím megfogalmazása során, hogy ezek egy-egy szava vastag fonttal jelenik majd meg.

Az is jó ötlet, ha megnézed, hogy a számodra fontos kifejezésekre hogyan jelennek meg a fizetett hirdetések.

Google Ads SERP

A fizetett hirdetéseket általában úgy alakítják ki, hogy minél többen klikkeljenek rájuk. Az AdBlock-ot használó rengeteg felhasználó miatt azonban nagyon sok Google hirdetés nem jelenik meg. Ezért ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy eljuss azokhoz az emberekhez, akik csak az optimalizált keresőtalálatokat látják.

A meta tagekről és arról, hogy hogyan értelmezi őket a Google, a Google súgóban olvashatsz többet.

Szerző: Tomasz Stopka

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek