A Bourbontól a konverziókig: így hozz ki mindent az Instagram profilodból

WhitePress-igy-hozz-ki mindent-az-Instagram-profilodbol
Az Instagram jelenleg az egyik legnépszerűbb közösségi média oldal, amin ugyanúgy megtalálható a 13-17 éves korosztály, mint a 65+-os. Igazi aranybánya lehet azon vállalkozásoknak, ahol a konverziók növelése érdekében bevetnek néhány trükköt a cél érdekében. Használhatod márkaépítésre, az elköteleződés növelésére és persze értékesítésre is. Ez a cikk abban segít, hogyan használd az Instagramot úgy, hogy az a vállalkozásodnak is jó legyen.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Gondoltad volna, hogy a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformja a bourbon és whisky imádóknak köszönheti a létrejöttét? Pedig így van: az app eredeti kitalálója és tulajdonosa Kevin Systrom[1] volt, aki az Instagram fejlesztése alatt – 2009-ben – a Nextstop nevű startupnál dolgozott.

 

Instagram – ahol a Story elkezdődött

 

Bár az úriembernek gyakorlatilag nem volt informatikai képesítése, a Nextstopnál töltött időszaka alatt – főként éjszaka és hétvégén kódolást tanult –, aminek első bátortalan kísérlete a Burbn nevű alkalmazás lett. Ez a hely gyakorlatilag a bourbon és whisky kedvelők Mekkája volt, hiszen a felhasználók bejelentkezés után nemcsak a terveiket és fotóikat oszthatták meg a közönséggel, de mindezt lokációs adatok feltüntetésével tette – ami akkoriban nagy népszerűségnek örvendett a userek körében.

 

Summa summarum: rövid időn belül két kockázatitőke-befektető is felfigyelt az appban rejlő lehetőségekre és az általuk szerzett 500 000 dolláros indulótőkének köszönhetően pár szakember csatlakozott még whisky-kedvelő magányos farkasunkhoz, Systromhoz. Ennek eredménye lett a 2010. október 6-án debütáló Instagram, a jelenleg létező legmenőbb képmegosztó alkalmazás, ami már az indulása napján 25 000 felhasználót szedett össze.

 

Természetesen a hangos siker az elöregedő közönséggel küzdő Facebook számára sem maradt titokban, így 2012-ben 1 milliárd dollárnyi készpénzért és részvénycsomagért vásárolták meg az alkalmazást. A felvásárlást követően nem véletlenül kezdték el tudatosan kommunikálni, hogy ez a trendi platform hozzájuk köthető.

 

Meggyőző Instagram statisztikák

 

Tulajdonosváltás ide, tulajdonosváltás oda, egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy 2010-es debütálása óta az Instagram meghódította az egész világot.[2] Több mint 1 milliárdos felhasználói bázisa azt mutatja, hogy szinte mindenki – és mindenki kutyája – fent van a platformon.

 

Mit is mondhatnánk még? Napi 500 millió Instagram Stories, minimum 25 millió üzleti profil, a felhasználók 60%-a naponta látogatja az alkalmazást és legalább napi 53 percet tölt a platformon. Saját bevallásuk szerint az Instagram-felhasználók 90%-a legalább egy vállalkozást követ és 83%-uk szerint az Instagram segített nekik új márkák, helyi vállalkozások felfedezésében.

 

Az eredményeket látva nyilvánvalóvá vált, hogy az Instagram már nemcsak személyes használatra szolgál. Olyan globális platformmá nőtte ki magát, ami lehetővé teszi a márkák számára, hogy:

  • a közönségükre szabják a tartalmukat,
  • új szegmensekkel ismertessék meg a brandet,
  • új terméket / szolgáltatásokat mutassanak be,
  • növeljék a látogatók-ügyfelek elköteleződését,
  • aktivizálják a közönségüket,
  • értékesítsenek.

 

Ami a Magyarországi adatokat illeti, 2021 februári adatokkal tudunk dolgozni. Ennek alapján jelenleg 2 605 000 fő magyar Instagram felhasználóval büszkélkedhetünk, vagyis a lakosság 27,2%-a megtalálható ezen a közösségi oldalon.

 

 

Ez az a tény, ami miatt azt javasolnám, hogy semmiképpen se legyints erre a platformra. Inkább használd ki a benne rejlő lehetőségeket.

 

Így hackeld meg az Instagram profilod

 

Már több mint 11 éve van velünk az Instagram és az évek múlásával nemcsak a felhasználói számuk gyarapodott, hanem az alkalmazás funkciói is. Ugyanúgy, ahogy a Facebooknál, itt is megjelentek különböző értékesítéstámogató és a felhasználói élményt növelő eszközök. Azonban mielőtt ezekre rátérnénk, érdemes rendbe tenni az alapokat.

 

Kezdjük a profilod felépítésével

 

Azt talán mondanom sem kell, de ha üzleti célból használod az Instagramot, akkor célszerű üzleti profillal nekivágnod a Nagy Kalandnak. Ezt a regisztráció során tudod megadni, de a korábbi személyes profilodat is átválthatod üzletire – ez utóbbit viszont csak abban az esetben javasolnám, ha a személyes accountodon korábban is az üzletedhez / márkádhoz kapcsolódó tartalmak jelentek meg.

 

Evidensnek, de azért célszerű megemlíteni, hogy a profilod legyen nyilvános, ne pedig privát. Vannak, akik kísérleteznek a privát üzleti fiókkal, például a kíváncsiság felkeltése vagy az exkluzivitás érzete miatt, de az esetek többségében a privát account inkább visszatartja a látogatókat a jelöléstől.

 

Természetesen az az alapvetés az Instagram esetében is érvényes, hogy ki kell tűnnöd a tömegből és az sem árt, ha a felhasználók könnyen rád találnak és egyszerűen meg tudják jegyezni a márkádat. Ezért lesz fontos a felhasználói név kiválasztása: a legjobb, ha ez a vállalkozás vagy brand neve. A látogatók egyszerűen megjegyzik és könnyen tudják keresni. Ezt követően azonban érdemes a profil névnél feltüntetni a cég teljes nevét is.

 

A másik fontos eszközöd a profilképed, hiszen ez az egyik legelső dolog, amit a látogatók az oldaladra tévedve meglátnak. Jó, ha könnyen felismerhető a márkádhoz kapcsolható, így sok vállalkozás használja a logóját profilképként.

 

Ami az Instagram bio kitöltését illeti

 

Bár csak 150 karakter áll rendelkezésedre, igyekezz létrehozni egy informatív, figyelemfelkeltő és aktivitásra buzdító bemutatkozást. Tudasd az emberekkel, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, adj okot arra, hogy kövessék a márkádat.

 

Itt jegyezném meg, hogy már a betűtípusod megváltoztatásával is kitűnhetsz a tömegből. Használd például a LingoJam-et vagy a Font Space-t és szabd a márkád arculatához a bioban megjelenő betűtípust. A betűtípuson felül speciális karakterekkel is karakteresebbé teheted a profilodat. Ha van – legyen – egyedi hashtaged, amit kifejezetten a márkádhoz hoztál létre, tedd be a bio leírásba.

 

Mivel a hashtagek már követhetők az Instagramon is, érdemes minél több helyen megmutatni, hogyan tud a felhasználó a neki tetsző tartalmak között válogatni. Ráadásul, ha bekövetik a keresőcímkédet, akkor azt az Instagram algoritmusa is értékelni fogja.

 

Ami egyébként az üzleti Instagram profil egyik nagy előnye, hogy linket is elhelyezhetsz a bioban, így tudod hova irányítani a poszt-Stories-highlighst szentháromságával a követőidet. Érdemes egyébként rövidített – például Linktree segítségével – és UTM kódokkal ellátott URL-t használni. Egyrészt a felhasználói élmény, másrészt a mérés érdekében.

 

A linkeket egyébként annyiszor változtathatod és cserélheted a bioban, ahányszor csak szeretnéd, nincsenek korlátok köré szorítva. Érdemes alapesetben a webhelyed linkjét kirakni, de ha van egy akciód vagy tematikus kampányod, akkor annak az elérését tedd elérhetővé.

 

 

Posztolj a közönségedre szabva

 

Ahogy Facebookon vagy más közösségi oldalakon, úgy az Instagramon is akkor célszerű posztolnod, amikor a megosztott képek vagy videók, Stories-ok a legnagyobb elérésre számíthatnak.

 

Hogy kimaxold az ebben lévő potenciált, használhatod az üzleti Instagram profilod saját felhasználói statisztikáit, de külső alkalmazások segítségével még sokrétűbb adatokhoz juthatsz.

 

Egyébként kb. 1-1,5 éve már az Instagram bejegyzések időzítése is megoldható a felületen, igaz csak a posztok és az IGTV esetében. Ehhez a Facebook Creator Studióját kell használnod, segítségével ugyanúgy előre tudod ütemezni a megjelenő posztokat és 1 percnél hosszabb videóidat, mint a Facebook esetében.

 

Használd az Instagram funkciókat

 

A Facebookhoz hasonlóan, az Instagramnak is vannak olyan funkciói, amelyekkel algoritmusálló tartalmakat hozhatsz létre. Addig, amíg a posztok elérése esetleg csökken, addig a Stories vált azzá az elsődleges tartalommá, amit az Instagram userek a csatlakozás után elsőként megnéznek. Ennek a 24 óráig elérhető tartalmak finom sürgető ereje az oka.

 

Egyébként a Storiesban nemcsak élőzhetsz, vagy képeket oszthatsz meg, hanem akár egy hosszabb videód IGTV-s elérésére is irányíthatod a közönségedet. Mielőtt a felhasználók scrolloznák a hírfolyamot, ez a funkció az, amit megnéznek.

 

A Storiesban akár a posztodat is megoszthatod egy matricával letakarva, hogy a nézőnek kattintania kelljen a teljes tartalomért. De akár az affiliate kampányok során az együttműködő partnerek posztja is kikerülhet ide, vagy közvetlenül egy tematikus kampányod landingjére is irányíthatod az érdeklődőket.

 

A bioban helyet kapó egyik legnépszerűbb funkció a Highlights. Ez az az okos megoldás, ahová a Storiesban megjelenő tartalmaidat tematika szerint különítheted el és időtállóvá teheted, kijátszva a 24 órás elérési időt. Akár az IGTV tartalmaidnak is létrehozhatsz egy Highlightsot, ahová például egy előadássorozatod vagy hosszabb, tematikus élő bejelentkezéseid epizódjait töltheted fel. Márkaépítéshez kiváló lehetőség.

 

És végül, de nem utolsósorban: business Instagram profillal lehetőséged nyílik arra is, hogy termékcímkéket helyezz el a posztjaidban. Ezzel ösztönzöd a követőidet arra, hogy átkattintsanak a webhelyedre, méghozzá az őket érdeklő termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ehhez engedélyezned kell az üzleti profilodban a termékcímkék elhelyezését és a platform navigálása segítségével össze tudod kapcsolni a „termékkatalógust” a profiloddal, posztoddal.

 

És akkor az Instagram hirdetési lehetőségeiről még nem is beszéltünk…

 

[1] investopedia.com; Dan Blystone: The Story of Instagram: The Rise of the #1 Photo-Sharing Application – https://www.investopedia.com/articles/investing/102615/story-instagram-rise-1-photo0sharing-app.asp     

[2] HubSpot: Instagram Marketing - https://www.hubspot.com/instagram-marketing

  • Szerző: Kovács Noémi

    kreativkontroll.hu

    Magyarország egyik vezető tartalomfejlesztő és tartalommarketing ügynöksége, a Kreatív Kontroll senior copywritere. Otthonosan mozog a tartalommarketingben és minden olyan szövegben, ami ehhez a területhez kapcsolható. Számtalan blog, szakmai cikk, hírlevél-sorozat, weboldal szöveg és közösségi média poszt került ki a klaviatúrájából, amit később hazai közép- és nagyvállalatok hasznosítottak. Portfóliója legalább olyan változatos, mint a Kreatív Kontroll szolgáltatási palettája.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek