Iránytű a SEO árak útvesztőjében

Frissítve: 2021-02-23
WhitePress SEO Árak
A SEO, magyarul keresőoptimalizálás napjainkban az egyik legdinamikusabban fejlődő digitális marketing csatorna, ami az elmúlt években hazánkban is egyértelműen fejlődésnek indult.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Egy SEO projekt célja, hogy egy vállalkozás weboldala a keresőrobotok találati listáin saját szektorában feljusson az élmezőnybe. Ezzel a vállalkozás oldala jelentős organikus forgalmat tud generálni. Éppen ezért a keresőoptimalizálás ára a szektor piacától és a mezőny erősségétől függ.

Miért eltérőek a SEO szolgáltatások árai?

Egy mondatban megfogalmazva azért, mert az ár verseny- és piacfüggő. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan szektorok, ahol drágábban, és vannak olyanok, ahol olcsóbban lehet elérni ugyanazt az eredményt.

Vegyünk egy példát: a pénzügyi szektor egy kifejezetten nehéz terep, itt csakúgy, mint a való életben, úgy a Google találati listájában is nehéz elrőjetuni. Mindenki ezerrel dolgozik, és minden cégnek megvannak a maga már kiépített digitális marketing csatornái, melyek között ezen a piacon sokszor már a SEO is jelen van, azaz itt nem adják könnyen magukat a versenytársak.

A pénzügyi szektorban a SEO-zás ára elég magasra rúg. Más nem ennyire kiemelt területeken sokkal kisebb pénzügyi ráfordítással akár jóval nagyobb hatást is el lehet érni.

Nagy hangsúly van azon, hogy egy SEO szakértő reálisan felmérje ügyfele szektorának adottságait, és erre alapozva egy életszerű költségvetési ajánlatot tudjon adni neki. Így nincsenek illúziók, az ügyfél a színtiszta anyagiakkal is rögtön szembesül, ami elsőre talán ijesztő, de hosszú távon sokkal könnyebbé teszi az együttműködés, és nem kecsegtet hiú ábrándokkal sem.

 


 

 

Hogyan érdemes egy SEO projekt költségére és értékére gondolni?

A SEO-zás kicsit olyan, mint a gyermeknevelés. Nagyon fontos a biztos alap, de egyáltalán nem elegendő. Egy SEO projekt és egy gyermek kezét sem lehet elengedni, ez egy folytonos munka. A keresőoptimalizálás ezért havidíjas szolgáltatás.

Havidíjas, de mégsem érdemes úgy gondolni rá, mint a villanyszámlára, ó rendben ki lett fizetve, le van tudva a hónapra és ennyi.

Minden projektben kiemelten fontos, hogy az ügyfél is megértse, hogy mi az egyes folyamatok célja, és ezeknek ne a költségét, inkább a vállalkozásába fektetett értékét tartsa szem előtt.

Egy példa: a linképítés tipikusan egy olyan tétel a SEO projektekben, amire szinte mindenki olyan reakciót produkál, mintha  a fogát húznák. Ki kell adni rá egy csomó pénzt, de nincs azonnali eredmény. Hosszú távon gondolkodva viszont az ára sokszorosát hozza vissza egy-egy link.

 

Mekkora összeg a SEO szakértői díj?

Egy SEO szakértő havidíja átlagosan 100.000.-400.000. Ft között mozog, de az ár akár a 600.000. Ft-ot is elérheti.

Az árat sok tényező befolyásolja:

  • Az egyéni vállalkozók és a kisebb ügynökségek például jellemzően alacsonyabb árakon dolgoznak, mint a nagyobbak.
  • A projekteket sokszor egyedileg árazzák, mivel minden szektor más és más pénzügyi ráfordítást igényel.
  • Az egyes projektek abban is eltérnek, hogy hogyan állnak jelenleg. Teljesen más egy induló projekt, mint egy 5 éve üzemelő weboldal.

Hogyan lehet csökkenti a SEO árakat?

Előfordul, hogy egy SEO projekt árát túl magasnak ítéli meg valaki. Érdemes tudni, hogy van lehetőség a SEO árak csökkentésére is. Az árak csökkentése a következők segítségével oldható meg:

Egy olcsóbb weboldallal

A saját weboldalától mindenki azt várja, hogy szép és igényes legyen. Az emberek fejében pedig ezek a jelzők a méregdrága és jól hangzó webdesigner szolgáltatáshoz kötődnek.

Az igazság az, hogy sokszor egy ilyen weboldal ugyan gyönyörű, de használhatósági szempontból nézve nem kifejezetten előnyös. Ezzel ellentétben egy ingyenes wordpress sablonra felhúzott weboldal is lehet igényes, és egy ilyen sablonnal garantálni lehet az egyszerű kezelhetőséget is.

SEO tanulási folyamattal

Ezt egy szakértőnek talán nem előnyös reklámoznia, de a keresőoptimalizálás egy tanulható dolog.

Hogyan tanulható a SEO-zás?

  • Egy SEO szolgáltatásnak lehet az is a része, hogy az ügyfél tanul, amit nem ért, azt a szakértő elmagyarázza neki. Igény esetén erre lehet egyedi ajánlatot kérni, és be lehet építeni a SEO csomagokba.
  • Rengeteg tanfolyam, konferencia, webinárium és olvasnivaló van a SEO-val kapcsolatban. Ezeknek egy része pedig ingyenesen is elérhető. Minél több SEO ismeretet sajátít el  valaki, annál kevesebbet kell egy szakértőre költenie.

 

 

Mik azok a tételek egy SEO projekten belül, amiken nem érdemes spórolni?

Egy SEO projekt költségeit tehát a weboldalkészítés összegének lefaragásával vagy kitartó tanulással lehet csökkenteni. Vannak azonban olyan folyamatok, amikkel nem érdemes spórolni egy keresőoptimaliálási projekten belül. A két legfontosabb ilyen terület a minőségi tartalmak készítése és a linkek építése.

Minőségi tartalom a weboldalon

A weboldalra készülő tartalmak esetében kiemelkedően fontos, hogy ezek jól felépített, minőségi, tartalmas írások legyenek.

Gyakorta előfordul, hogy egy megbízó a projekt indulásakor költségcsökkentési okokból magára vállalja a feladatot, hogy elkészíti ezeket a tartalmakat. Ez nem mindig bizonyul jó ötletnek. Egy vállalkozó időbeosztásába sokszor nehézkesen fér bele heti 1 db 1000-1500 szavas írás elkészítése.

Fontos tehát már a projekt elején reálisan felmérni a kapacitásokat. Ha előre látható, hogy nem lesz erre idő és kapacitás, akkor szövegíró segítségét kell kérni. Ez ugyan plusz kiadás, de így a szövegek rendszeresen készülnek. A SEO-zás egyébként is egy lassú műfaj, a szövegeknek pedig időre van szüksége amíg beérnek, nem szerencsés a projektet már az elején megakasztani azzal, hogy a megbízó túlvállalja magát.

Minőségi a weboldalakról érkező linkek építése

A másik tétel, amin nem jó spórolni, a linképítés.

A szakértők feladata, hogy egy minőségi weboldalakat felvonultató linkstratégiát dolgozzanak ki, amiben fel van tüntetve, hogy az egyes linkeknek mennyi az ára.

A magyar gyakorlatban sokszor lehet találkozni vele, hogy rengeteg pár ezer forintért megvásárolható linkkel rendelkezik valaki. Ezek hosszú távon azonban semennyire nem viszik előre a weboldalt. Egy-egy értékesebb hivatkozás ára akár százezres nagyságrendet is elérhet.

Ahogyan fentebb is olvasható, a linképítésre költött összegek kiadása sokszor fájdalmas. Ez SEO szakértőként is érthető, mi is építünk saját weboldalunkra linkeket, mi is költünk erre. Ennek ellenére a linképítés egy SEO projekt elengedhetetlen része, amivel nem éri meg takarékoskodni.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek