5 PPC trend, amiket nem hagyhatsz ki 2021-ben

A technológiai fejlődésnek hála folyamatosan új eszközökkel és funkciókkal bővül a hirdetéskezelők eszköztára. 2021-ben is több új hirdetési megoldást üdvözölhetünk praktikáink között, de vannak olyan funkciók is, amik már az elmúlt években elérhetővé váltak számunkra, viszont teljes kiteljesedésüket csak idén tapasztalhatjuk meg hazánkban.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Ebben a cikkben bemutatjuk azokat a PPC (pay-per-click) trendeket, amiket érdemes szemmel tartani és alkalmazni is 2021-ben, ha kiemelkedő eredményekre vágyunk.

A következő 5 PPC trendet fogjuk bemutani a cikkben részletesen:

  1. PPC automatizáció, avagy a mesterséges intelligencia kihasználása
  2. A Google Shopping térnyerése
  3. Videó hirdetések
  4. Hangalapú keresés
  5. Conversion Rate Optimisation (CRO)

Vágjunk is bele!

1. PPC automatizáció, avagy a mesterséges intelligencia kihasználása

2021 legnagyobb PPC trendje és újítása az erős manuális munkát igénylő feladatok, és beállítások automatizálása lesz. A Google afelé dolgozik, hogy kiszabadítsa a hirdetéskezelőket a hirdetések megírásának és felügyeletének feladatköréből, és lehetővé tegye számukra, hogy kivitelező szerep helyett inkább elemző és stratéga szerepet töltsenek be. Ennek köszönhetően inkább a lehetőségek kiaknázásán, a kampánystruktúra kialakításán, és a kampány finomhangolásán gondolkodhatnak, mintsem a hirdetések lépésről-lépésre való elkészítésén.

Már kihasználhatjuk a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás adta előnyöket, hiszen a Google Ads platformon kipróbálhatjuk a dinamikus hirdetéseket, ahol a gép dönti el, hogy mi lesz a hirdetés címe az alapján, hogy a felhasználó milyen kulcsszót használt keresése során. Ezen kívül a hirdetés beállításainak optimalizálását is el tudja végezni a lehető legjobb eredmény érdekében, ilyen például a cpc igazítása, vagy a hirdetés megjelenítésének ideje.

Miket lehet (majd) automatizálni a PPC kampányoknál?

  • A különböző célokhoz a legjobb bidding stratégia kiszámítását
  • A licitek beállítását annak érdekében, hogy egy meghatározott CPA (cost-per-acquisition) esetén maximalizálva legyen a konverziók mennyisége
  • CPC emelését, ha vannak olyan hirdetés megjelenítési lehetőségek, ahol nagyobb valószínűséggel valósul meg a konverzió
  • A rosszabb megtérüléssel rendelkező hirdetések leállítását, és azok priorizálását, amik jobban működnek
  • Hirdetések dinamikus létrehozását a weboldal tartalom és a keresői viselkedés függvényében
  • Hirdetések szövegének elkészítését és optimalizálását egy adat fájl használatával
  • Riportok automatikus generálását a hirdetések teljesítményéről

Bár jelenleg ezek a lehetőségek még nem működnek olyan hatékonysággal, mintha azokat egy profi marketing szakember készítette volna el, de már kétségkívül látható a Google törekvése a PPC automatizáció irányába.

A PPC automatizáció ma már nem egy újkeletű dolog, de most látjuk hirdetőként azt, hogy idén, és a következő években ez a trend még jobban szárnyra fog kapni.

2. Google Shopping

Lehet, hogy néhányan ennél a pontnál felkapják a fejüket, hiszen a Google Shopping nem egy új PPC megoldás, amivel idén fogunk megismerkedni. Ez valóban így van, viszont annak ellenére, hogy már Magyarországon is 2019 óta elérhető, feltűnően kevés webáruház használja ezt a lehetőséget.

A Google Shopping egy kiváló megoldás e-kereskedőknek, hiszen termékükhöz egy képet, és árat is meg tudnak jeleníteni, ráadásul mindezt a kereső legtetején. Mivel elég kevesen használják még hazánkban, ezért általában olcsóbb is ez a típusú hirdetés, mint a Google Search (kulcsszavas kampányok), ezen kívül még extrém magas átkattintási arány is elérhető vele.

A tavalyi év margóján látjuk azt, hogy elindult a tömeges digitális transzformáció, ami az e-kereskedelem további növekedését-, ezzel együtt a Google Shopping kampányok használatának elterjedését fogja eredményezni.

3. Videó hirdetések

2021-ben miért kell még mindig a videó hirdetésekről beszélnünk? Azért, mert elhanyagolható azoknak a cégeknek a száma, akik kihasználják a videókban rejlő potenciált. Úgy tűnik, hogy a legtöbben sokadlagos lehetőségként tekintenek a videókra, vagy inkább egy olyan praktikaként könyvelik el, amivel nem igazán tudnak mit kezdeni, miután elkészült.

Pedig a videóknak hatalmas erejük van, ráadásul még szemkápráztatóan alacsony CPV-vel (cost-per-view) is működnek. 3-4 Ft-ért már meg tudunk szerezni 1-1 nézőt YouTube-on, amit akárhogy is nézünk, jelentősen olcsóbb, mint bármilyen másik TOFU (top of funnel) megoldás.

A videó hirdetések kategóriájába érdemes az Instagram story hirdetéseket is belevennünk, hiszen ez a megoldás is nagy népszerűségnek örvend manapság, ami egyre csak növekedni fog az elkövetkező időszakban.

4. Hangalapú keresés

Miért érdemes hangalapú keresésre optimalizálnunk a kampányokat 2021-ben (is)?:

  • A Google mérései szerint a globális populáció 27%-a használja a hang-alapú keresést mobilon.
  • A Google felmérése szerint a hangra aktiválódó okos hangszórok tulajdonosainak 62%-a vásárol valamit csupán hangirányítással.
  • 2022-re a fogyasztók 50%-a fog hangalapú vásárlást használni.

Ezek a számok önmagukért beszélnek. A társadalmunk elindult a hangalapú keresés és vásárlás irányába, hiszen kényelmesebb opciót kínál számunkra, mint a keresési kifejezések bepötyögése. Ennek eredményeképpen azok a cégek, akik nem optimalizálják kampányaikat hangalapú keresésre hatalmas lehetőségtől fognak elesni a jövőben.

Amit minden hirdetőnek figyelmebe kell vennie, ha ki akarja aknázni az ebben rejlő lehetőségeket:

  • Bár már az asztali gépekkel is lehet hanggal keresni, ezek mégis túlnyomórészt mobilon történnek, így muszáj figyelembe vennünk a mobil optimalizációt (mind a weboldalon, mind a hirdetésekben).
  • A hangalpú keresések a természetes-, hétköznapi beszédben használt nyelvezetet követik, ezért a long-tail kulcsszavakkal lehet a legjobban utólérni ezeket a felhasználókat.
  • A legtöbb ilyen típusú keresés kérdés formában történik, így a kérdőszavas kulcsszavakat sem szabad elfelejtenünk.

 

5. Conversion Rate Optimisation

A Conversion Rate Optimisation (CRO, vagy magyarul konverziós ráta optimalizálás) egy elhanyagolt területe a marketingnek. Ennek oka az, hogy meglehetősen mélyre kell magát ásnia az embernek a statisztikákban, és a marketing tölcsér különböző elemeiben, amik hatással lehetnek a konverziós rátára. Célja az, hogy megtaláljuk azokat a hibákat, vagy javításra szoruló tényezőket, amikkel a konverziók mennyiségét és minőségét emelni tudjuk a kívánt szintig. Elég időigényes munka, és nagy szakértelmet igényel, ezért sokan megelégednek csupán a kampány szintű optimalizálással.

Ha valami nem megy jól a cég marketingjében, a legtöbb esetben azonnal a hirdetéseket hibáztatják. Ám a hirdetések eredményére más tényezők is hatással vannak, mint például maga az ajánlat/termék, a landoló oldal szövege és minősége, az oldal betöltődési sebessége, de a konkurensek ajánlatai is. Ezeket együttesen kell analizálnunk, mint egy folyamatot, ahelyett, hogy csak egy töredékét okolnánk a nem megfelelő eredményekért.

2021-ben nagy hirdetés dömpingre számítunk a digitális transzformáció felgyorsulása miatt. Várhatóan többen fognak hirdetni mint eddig, így kiélezett lesz a verseny az online térben az egyes iparágakban. Ilyen piaci körülmények között még fontosabb szerepet kap a CRO, mint eddig, hiszen egy idő után már nem lehet magát a hirdetést tovább optimalizálni, hanem a folyamat többi elemét kell szemügyre venni a jobb eredmény érdekében.

 

Összefoglalás

2021 kétség kívül a PPC hirdetések éve lesz, hiszen láthatóan egyre többen fordulnak efelé a megoldás felé, hogy promótálják cégüket. Viszont a verseny élesedése miatt a hirdetőknek olyan módszerekhez kell folyamodniuk, amik megkönnyítik munkájukat, és amikkel előnyt tudnak kovácsolni maguknak a versenytársaikkal szemben. A 2021-es PPC trendek ebben fogják segíteni a marketingeseket, hiszen azt már tudjuk, hogy az fogja megszerezni a legtöbb vásárlót, aki a leghamarabb adoptálja a rendelkezésre álló eszközöket, és újdonságokat.

 

Szerző:
Szabó Nikoletta
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek