Mi az a skyscraper-technika, és miért az egyik legfontosabb SEO módszer a tartalmak készítésére?

„A téma az utcán hever, csak le kell hajolni érte.” - Brachfeld Siegfried. Az ikonikus mondat a neves magyar konferanszié és újságíró szájából hangzott el, és az újságírás egyik ismert szlogenjévé vált. Egy egész korszak zárult le azóta, ám a lényeg mit sem változott, maximum a technológia lett fejlettebb.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Alig pár kattintásra vagyunk a világszőttes összes témájától, aktualitásaitól, híreitől, szakmai, és iparági trendjeitől. Őrültség volna egy ilyen kincsesbánya mellett csak úgy elsétálni. A már elkészített tartalmakra szó szerint építkező skyscraper, avagy felhőkarcoló technikát 2015-re datáljuk, ekkor tette közzé eredményeit Brian Dean, a Backlinko alapítója. (A stratégia alkalmazása két hét elteltével megduplázta az organikus forgalmat). Mielőtt azonban nekiállnánk felhőkarcolót építeni egy random cikkre, nézzük meg közelebbről, hogyan is kell valóban értékes és linképítés szempontjából is hatékony működő tartalmakat létrehozni.

A skyscraper technika dióhéjban

  1. Keresd meg a témádban legnépszerűbb és legtöbb visszajelzést eredményező tartalmakat.
  2. Győződj meg arról, hogy ezek a tartalmak valóban hiteles forrásra építkeznek.
  3. Építsd meg a felhőkarcolódat.
  4. Keress partnereket a cikked megosztásához.
  5. Készíts egy újabb skyscrapert.

Hogyan építs felhőkarcolót?

A skyscraper technika, egyfajta 3in1 Jolly Joker a kezedben. Tartalom-, backlink- és kapcsolatépítési stratégia egyben, ami nemcsak jó szövegírói készséget, de analitikus szemléletet, SEO szakértelmet, jó ízlést és tárgyalási készséget is igényel.

Milyen szoftvereket használhatsz a skyscraper technikához?

Az olyan klasszikus SEO eszközök, mint az Ahrefs ésSEMrush tökéletes partnereid lesznek ebben is, illetve a MozBar, mint Chrome böngészőbe épülő bővítmény fogja támogatni a munkádat, például a Domain Authority megállapításában.

A kulcsszavak, a tartalom és a backlinkek kutatása szempontjából is kétségtelenül hasznos eszközöd lesz még:

A téma keresése

A keresést szűkítsd le a saját iparágadhoz szorosan kötődő kulcsszavakra és témákra. Ezzel a saját dolgodat könnyíted meg, mert olyasmiről fogsz írni, amihez tényleg értesz. Az egyedi tapasztalataid, esettanulmányaid vagy kutatási adataid lesznek a legértékesebb elemei, emeletei a felhőkarcolódnak.

Győződj meg arról, hogy a felkutatott tartalmak valóban relevánsak-e abban az iparágban, ahova a felhőkarcolót szánod. Az a téma, ami ugyan érdekel és amiről a kisujjadból is ki tudnál rázni egy cikket, ellenben semmi köze a vállalkozásodhoz, nem hoz létre értéket sem a számodra, sem a követőid számára.

A forráskutatás

Óriási baklövés olyan alapra építkezni, ami önmagában is ingatag, mert nincs mögötte valós és hiteles forrás. Miközben felkutatod és kilistázod azokat a tartalmakat amikre építkezni lehet, minden egyes listaelemnél térképezd fel a külső hivatkozásaikat is. Persze azt is megteheted, hogy először listázol, és csak utána állsz neki a források ellenőrzésének. Valójában az már egyéni metódus kérdése, hogy kinek, hogy hatékonyabb.

Elég nagy a valószínűsége, hogy amire építkezni akarsz, szintén skyscraper technikával készült tartalom, így jó esetben a cikk tartalmazni fog forráshivatkozásokat.

Ha mégsem, akkor olvasd át alaposan és keresd meg a hivatkozási pontokat a szövegben és keress rá egyenként az interneten, hogy megtaláld a forrásokat. Hogy ez miért szükséges?

Mind találkoztunk már ezekkel a formulákkal:

  • Számos tanulmány számolt be arról, hogy
  • Hiteles forrásokból származó információk szerint,
  • Az MIT, CalTech, NASA, etc… kutatói szerint,
  • és persze a mémmé nemesedett brit tudósok, akiket senki sem ismer névről, és nem is tudjuk, hogy hol dolgoznak pontosan, de minden évben kitalálnak valami korszakalkotót.

A valós, kattintható linket nem tartalmazó fordulatok a szövegben általában arra utalnak, hogy:

  • A cikk írója nem talált releváns forrást az eredeti tartalomban.
  • Szándékosan csúsztatja le a forráshivatkozást ilyen panelben, mert így kényelmesebb, mint egyenként utánajárni a hivatkozási pontoknak. Ez esetben fennáll a veszélye, hogy az ő felhőkarcolójának alapja nem valós!
  • Rosszabb esetben hasraütéssel találta ki ezeket a formulákat, hogy hitelesebbé tegye a munkáját.

Legyen bármilyen értékes is egy tartalom, a be nem hivatkozott skyscraperrel az a baj, hogy a konteókkal egy szintre tornázza le a színvonalat.

A jó skyscraper cikk ugyanis minden esetben tartalmaz hiteles forráshivatkozást:

  • Ha statisztikára hivatkozik, minimum a statisztikát kiadó weboldalt belinkeli.
  • Ha kutatókra hivatkozik, ha a tanulmányt magát nem is, minimum az egyetemet, kutatócsoportot belinkeli.
  • Valós embereket, helyszíneket, dokumentációt ad az olvasónak, térben és időben is elhelyezi a cikket.
  • Sőt, akár belinkeli az eredeti cikket, amire építkezik.

A hitelességet a saját állításukkal alátámasztó, önmagukat racionalizáló cikkek nem értékes tartalmak, kerüld őket és te se állíts elő ilyen tartalmakat.

Milyen tartalmakat keress és készíts?

A népszerű, nagy forgalmat és sok backlinket generáló tartalmak lehetnek:

  • Vírusvideók,
  • Infografikák,
  • Ingyenes online alkalmazások,
  • Ingyenesen letölthető e-bookok,
  • Early Bird webináriumok, stb…

A felhőkarcolót általában blogbejegyzésekre építik, de ez ne tartson vissza attól, hogy más jellegű tartalmakat is megnézz, meghallgass a témában. Egyrészt teljesebb lesz a kép, másrészt rábukkanhatsz ellentmondásokra is.

Ez megint csak szélesíti a rálátásodat a témára, ráadásul a kezedbe adja a jobb, pontosabb, gazdagabb, értékesebb, naprakészebb, hasznosabb tartalom elkészítésének lehetőségét:

  • Ha nincs benne infografika, tegyél bele.
  • Ha úgy érzed, hogy a téma egy szegmense nincs eléggé kibontva, bontsd ki.
  • Ha úgy érzed, valahol csúsztatás van – és meg is tudod indokolni, alá tudod támasztani – tedd ki rá a lámpát, majd bizonyíts.

Röviden: csináld jobban!

Végül pedig, ha hozzád közelebb áll az infografika, vagy a vlog, esetleg a manapság egyre népszerűbb podcast, akkor ne szenvedj az írással. Tedd azt, amihez értesz, mert csak abban leszel hiteles.

Az új, csodás felhőkarcoló megosztása

Az egyedi tartalom egyszerű közzététele után a várakozás akár hónapokba is telhet, mind a rangsorolás, mind a backlinkek számának növekedése szempontjából. Ha már annyi időt és energiát öltél bele, tényleg képes lennél hagyni, hogy az idő majd kiforrja magából a backlinkeket? Ekkora reklámzajban és ilyen szintű reklámvakság mellett?!

A skyscraper, mint linképítési technika ennél fogva inkább proaktív, mint statikus attitűdöt igényel, mégpedig rendszerezett formában. Itt az ideje tehát, hogy elkezdd népszerűsíteni a felhőkarcolót, mert bármilyen „magas” is, magától nem fog kilátszani a keresőből.

Kinek küldd el a szép és új tartalmat?

Mielőtt bárkinek is elküldenél bármit, készíts egy e-mail sablont. Ezen természetesen minden alkalommal módosítani kell majd egy kicsit, a személyre szabott elemekkel. Mindenképpen említsd meg a leendő partnernek, hogy miért pont neki küldesz levelet, és nyilván azt is, hogy milyen okból.

  • Felveheted a kapcsolatot azzal a weboldallal is, akinek a cikkét feljavítottad.
    • Említsd meg, hogy mivel a régi cikk már elavult információkat tartalmaz, éltél a lehetőséggel és aktualizáltad, amit szeretnél bemutatni, majd csatold a dokumentumot.
  • Egy stabil, működő címlista esetében nem kérdés a megosztás, bár nyilván nem küldöd ki mindenkinek, hiszen nem spamelsz.
  • A listádból kiválogatod azokat, akiknek a webhelyei relevánsak a témában.
  • Ha korábban már küldtél nekik anyagot, az az újabb kapcsolatfelvétel hivatkozási alapjául szolgálhat.
  • A hangnemet illetően pedig légy udvarias, de nem modoros, közvetlen, de sosem tolakodó, ha korábban nem tegeződtél, akkor ezúttal se tedd.
  • Nagyon fontos, hogy egyedi tartalmat készítettél.
    • A végeredményt illetően akkor van igazán ereje, ha nem durrogtatod el egy többszázas listán.
    •  Ha egyedi tartalmat ígérsz, akkor egy tartalmat egynél több helyre nem ajánlasz ki.
  • A folyamatos backlink áramlásért tehát több tartalmat kell gyártanod és kiajánlanod.
    • Így mindig lesz mit felajánlanod a backlinkekért cserébe.
  • A listaépítés ennél fogva, ha nem is előzi meg a tartalomépítést, de párhuzamosan halad azzal, és folyamatosan kutatja az új megjelenési lehetőségeket.

Végül két jó tanács

  1. A skyscraper startégiában az a trükk, hogy nem kell lenyomnod a marketingóriásokat. Egyszerűen csak ügyelj arra, hogy a célközönségeddel releváns kulcsszavakra írd meg a témáidat, és növeld a branded hitelességét, ismertségét.
  2. A backlink forgalmat terel az oldaladra, amit mind tartalmilag, mind pedig keresőoptimalizálás szempontjából minőségi szinten kell tartanod.
  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek