Tartalmi HUB készítése, avagy fűzd össze a tartalmaidat

WhitePress Tartalmi HUB
Az online verseny rendkívül éles, naponta közel többmillió blogbejegyzés jelenik meg. Maga a szám elég elbátortalanító, ugyanakkor lehetőséget termet arra, hogy elgondolkozz ennek a versenynek a természetén.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

 Az online verseny témákon alapul, a Google-ban, a közösségi médiában és a felhasználók fejében a figyelemért folytatott verseny mindig tematikus. A népszerű, vagy kifejezetten hotspot témákban sok a versenytárs: híres, már bejáratott blogok, kivételesen gazdag büdzséből gazdálkodó nagyvállalatok és webhelyek, amelyek évek óta tőkét fektetnek a tartalomba. Ha a téma speciális, akkor szűkül a versenytársak köre is, de abban is biztos lehetsz, hogy javarészük vagy expert, vagy specialistákkal dolgoztatja ki a témát. Hogyan lehet akkor beszállni a versenybe és eredményeket elérni?

Több tartalom vs. tartalmi HUB

Általában azok a nagyobb versenytársak nyerik a „fegyverkezési versenyt”, akiknek több és jobb tartalom áll a rendelkezésükre a leendő vásárló megszólításához. Releváns tényezővé válnak a keresőben, a közösségi médiában és a hírlevél feliratkozóknál, így végső soron a fogyasztóknál is. Ahhoz, hogy felvehesd a kesztyűt, olyan tartalomkészletet kell felépíteni, ami egy témára fókuszál, mégpedig szervezettebb, koncentráltabb formában, mint ahogy azt a versenytársak teszik.

A nagyfiúkat a saját pályájukon is le lehet győzni egy vagy több strukturált tartalmi HUB felépítésével:

  • Ha az egy témára fókuszáló tartalmakat egy közös HUB alá gyűjtöd, nagyobb láthatóságot nyernek.
    • Vizuálisan úgy nézne ki a tartalmi HUB, mint egy hegységrendszer; középen a legmagasabb csúcs, körülötte az altémák csúcsai.
  • Ehhez képest a szélesebb körben elterjedt gyakorlat az, hogy nincsenek koncentrálva a témák.
    • Kicsit ebből is merítenek, kicsit abból is, mindig igyekeznek lefedni az éppen aktuális forró témákat.
    • Ez csak rövidtávon hatékony stratégia, hosszú távon egyáltalán nem működik.
    • A forró témák ugyanis idővel kimerülnek, minden hír csak három napig hír, utána már bulvár.
    • Vizuálisan olyan, eleinte tekintélyes szánkódombok halmai, amelyeket végül homokozóvá apaszt és morzsol az idő.

Mi az a tartalmi HUB?

A tartalmi HUB, avagy tartalomközpont egy adott téma - általában egy központi oldal - köré szervezett tartalom - általában weboldalak - összessége. Ez lehet egy kategória egy blogban, vagy egy weboldal oldalainak különböző szakaszai. A tartalomközpontok mindemellett relevánsak mind a webdesign, mind a folyamatos tartalommarketing szempontjából.

 

 

Milyen tartalomközpontokat használsz jelenleg is?

Ha van saját domaines weboldalad, webshopod, akkor egészen biztosan használsz tartalmi HUB-okat, éppen csak nem tudsz róla, hogy azok.

Webhelytérkép

Jellemzően a keresők számára segíti a weboldalad, webshopod feltérképezését. Megmutatja, hogy az adott webhelyen belül milyen oldalak, aloldalak találhatóak. A weboldalad különböző részei, a kapcsolódó szolgáltatások tartalomközpontjai. Ilyenek például azok a termékoldalaid, amelyeket egy kategória alá soroltál.

Ezek elkészítésekor ügyelj arra, hogy leíró narratívát és navigációt használj, és sose feledkezz meg a belső linkek összekapcsolásáról. A belső linkek mintegy idegenvezetőként kalauzolják végig a látogatót a weboldalad, webshopod különböző szegmensein, egyre finomabb és értékesebb, hasznosabb információval látva el őket.

Blog

Ha a weboldaladnak van blogja, akár szolgáltatással, akár termékeladással foglalkozol, máris van egy hozzáadott értéked, amit csemegeként kínálhatsz a látogatóidnak.

  • Támogathatod az elképzeléseiket, megerősítheted, ösztönözheted őket a döntéseikben,
  • vagy épp ellenkezőleg, tévhiteket leplezhetsz le előttük és értékes, edukatív tartalmakkal informálhatod őket.
  • Létrehozhatsz tényfeltáró riportot vlog vagy podcast formájában szakértők bevonásával, hagyományos blogot infografikával gazdagítva ugyanebben a témában.

A blogkategóriák témakörként működnek, és gyakran teljesítik be a tartalmi HUB szerepét is. Csak eddig nem így hívtad őket.

A naptár, mint tartalomközpont

A közzétételi naptár egy adott témára összpontosít egy adott időkereten belül. A naptár oldalsávban való megjelenítésével a látogatód nyomonkövetheti a korábbi témákat - és ehhez nem kell az oldal aljáig görgetnie.

Miért működik jól a tartalmi HUB?

Ahogy a Google egyre intelligensebb lesz, az algoritmusok egyre kevésbé koncentrálnak a kulcsszavakra – ez továbbra sem jelenti azt, hogy nélkülözheted őket! - és inkább a témákra és a jelentéstartalomra fókuszálnak. Ez az úgynevezett szemantikus keresés, amit a Hummingbird (Kolibri) algoritmus is használ. A tartalomközpontok sokkal jobban megfelelnek a Google új irányvonalának, mint a korábbi metódusok.

A tartalmi központok kulcsfontosságúak a figyelem elnyerésére és megtartására egy szélesebb, de zsúfolt, versenytársakkal teli piacon, és a szűkebb, de információkban gazdag weboldaladon belül is. A tartalmi HUB azért tud működni, mert struktúrája van: széles alap a magasra emelkedő központ körül.

Amit azonban észben kell tartani: a fókuszt ne aprózd el soha. Teljesen felesleges egy halom közepes minőségű blogbejegyzést létrehozni nagyon hasonló témákra szegmentálva. Inkább találd meg a logikai láncot, amivel a tartalom befűzhető, beköthető a fősodorba. Itt kiválóan alkalmazható a korábbi tartalmak konstruktív újrahasznosítsának trükkje.

 

 

Miért fontos, hogy a tartalmi HUB több lábon álljon?

Hozz létre egy jól szervezett, sokféle tartalmi készletből álló központot, többféle formátumban, több helyen, különböző emberek által létrehozva. Hogy miért?

A különböző formátumú tartalom

Az emberek – szerencsére – nem egyformák. Van, akinek a hagyományos írott blog fekszik, van, aki inkább hallgatni szereti, van, aki nézni, és van, akinek egy infografika többet mond, mint egy 10-20K plusz leütéses cornerstone cikk. A látogatóid másként fogadják be az információt és máshogy is dolgozzák fel. Nem mondhatod nekik, hogy a pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt, mert máshová mennek vásárolni.

Adj ki tartalmat más webhelyeken…

…mert releváns és értékes backlinket generálsz vele, ami a linképítésben, keresőoptimalizálásban lesz hatékony partnered.

Delegáld a tartalomkészítést

Ki hozza létre a tartalmakat? Nem kell minden munkát neked elvégezni. Készíts közösen tartalmat olyan emberekkel, akikben megbízik a közönségük, olyanokkal, akik már létrehoztak egy vagy több olyan közösséget, amelynek tagjai átfedésben vannak a te célcsoportoddal. Kérj tőlük interjút, vedd be őket egy közös felmérésbe, közvélemény-kutatásba vagy kutatási tanulmányba.

Tartalomközpont létrehozása

Az általános elképzelés az, hogy egyszerűen egy témára összpontosítva nekiállunk elkészíteni a tartalmakat. Jobb eredményt érhetsz el azonban, ha már a tervezésnél stratégiában gondolkodsz.

1. Válassz ki egy olyan témát, amely értékes a számodra és a célcsoportod számára egyaránt.

Gondold át azokat a kérdéseket, amelyekre épített tartalom választ ad a vállalkozásod által megoldható problémákra, azokra a kifejezésekre, amelyeket a célcsoportod valószínűleg feltesz.

  • Itt egy alapos kulcsszókutatás sokat lendíthet az igyekezeteden.
  • Készíts listát a kulcsszavakról, másodlagos kulcsszavakról, keresőkifejezésekről, kérdésekről és lehetséges válaszokról egyaránt.
  • Ügyelj arra, hogy egy egyszerűen és egyértelműen követhető logikai lánc fűzze össze őket.
  • A tartalomközpontodnak találj ki egy mottót, és akár egy logót is.

2. Ellenőrizd, hogy mekkora a verseny a kiszemelt témában

  • Nézd meg a találati arányt a kulcsszavakra és keresőkifejezésekre a Google keresőjében.
  • A MozBar használatával nézd meg a keresőben versenytársak domain és page authorithy pontszámát.
  • A Moz Link Explorer használatával ellenőrizd a saját DA és PA számaidat.

3. Kutasd fel, hogy ki, kik azok, akik a kiszemelt témában szakértők, elég nagy célcsoport lefedettséggel, és DA-val dolgoznak.

Keresd a kapcsolatot velük. A kapcsolatépítés alapvető szükséglet, ha jól sáfárkodsz a kapcsolati tőkéddel, visszaforgathatod egy kölcsönösen hasznos, hosszú távú stratégiai partnerkapcsolatba. Még jobb, ha a kapcsolat nemcsak az online térben létezik.

4. Hogyan tehetsz szert kapcsolati tőkére?

  • Kapcsolatépítő meetingekre jársz
    • Ez esetenként pénzbe kerül, és fennáll annak a lehetősége is, hogy tagságot kell venned/nyerned ahhoz, hogy bekerülj az expert körökbe.
    • A pénzkiadáson kívül be kell adnod a közösbe a saját kapcsolati tőkédet is. A döntés a tiéd, nem kell elhamarkodni.
    • Talán egyszerűbbnek tűnik így szert tenni a szükséges és releváns kapcsolati hálóra, de nem biztos, hogy célravezetőbb.
  • A türelmesek kapcsolati legója
    • Low budget módszer: kisebb kiadást, de több utánjárást igényel és időbe telik, mire kiforrja magát a másik, mondhatni az előzőhöz képest fapados rendszer.
    • Beköveted a kiszemelt, leendő partnerek oldalait, közösségi oldalait, megosztod a tartalmaikat, kommentelsz, egyszóval olyan dolgokat teszel, ami elnyeri a figyelmüket és kialakít rólad egy pozitív képet.
    • Írsz egy bemutatkozó levelet, vázolod a céljaidat, elért eredményeidet és egyértelműen kifejezed együttműködési szándékodat. Tájékoztasd őket a létrehozott központról, és kérd fel őket a megosztásra.
    • Nyilvánvaló, hogy adni is kell valamit cserébe, felajánlhatsz egy, vagy akár rendszeres vendégposzt lehetőséget a saját oldaladon, ami nekik is releváns backlinkkel szolgál majd.

 

 

5. Tedd publikussá a létrehozott tartalomközpontot

Ha jó eredményeket akarsz elérni, akkor a te HUB-od legyen a tartalomközpontok központja. Legyen a legegyszerűbben elérhető, legerősebb és leghasznosabb tartalmak gyűjtőhelye egy adott témában.

6. Készíts támogató tartalmakat

Legyenek olyan gyorsan felfogható vizuális tartalmak, amiket:

  • Okostelefonról könnyen és gyorsan meg lehet osztani a közösségi platformokon,
  • amelyek jól néznek ki,
  • hatásosak,
  • dinamikusak,
  • figyelemfelkeltőek,
  • minden esetben visszamutatnak a fő témádra fókuszáló tartalomközpontodra, és
  • tartalmazzák annak mottóját és/vagy logóját.
    • A szlogen és a vizuális megerősítés jobban beágyazza a HUB-odat a memóriába.

+1 Vess egy pillantást a Google Analytics-re!

Ha jól csináltad, a folyamat eredménye az analitikában is látható lesz, mint a kapcsolódó kifejezések keresési forgalmának folyamatos áramlása, és a forgalom is megugrik majd minden alkalommal, amikor valami újat publikálsz.

Ha azt hiszed, hogy elkészültél és hátradőlhetsz… nos, tévedsz

  • Optimalizáld a tartalmi HUB-ot a legértékesebb és legversenyképesebb kulcsszóhoz.
  • Nem elég elkészíteni a tartalmat, légy alapos a házi feladattal: feküdj rá a metaszintű optimalizálásra is.
  • Adj a célközönségnek egyértelmű cselekvésre való felhívást, és
  • készíts egy újabb tartalomközpontot egy másik témában.
  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek