Hogyan válasszuk ki a legjobb kulcsszavakat a SEO-hoz?

Az átfogó kulcsszóelemzés a SEO egyik legalapvetőbb eszköze. Ha nem végzel alapos kutatást, a jövőben a keresőkben bizonyos kifejezésekre ugyan jó lesz a helyezésed, de semmi hasznod nem származik majd belőle.
Kezdj el pénzt keresni még ma.
Regisztrálj ingyen

Mik azok a kulccszavak?

A kulccszavak azok a szavak, amiket a Google keresőjébe írunk, amikor egy szolgáltatást, terméket vagy információt keresünk. Kulcsszavaknak hívjuk a különböző kifejezéseket is.


Searched keyword

Amikor kulcsszavakról beszélünk a SEO-ban, a következő, elkülöníthető típusokra gondolunk:

  • branding (mint például cégnév, márkanév) - kulcsszavak, amiket a felhasználók a keresőmezőbe írnak, ha nem tudják egy bizonyos cég domain nevét és úgy keresnek rá. A legtöbb esetben egy honlapnak a keresőlistában való láthatósága nem kíván meg sok munkát egy-egy márkától, pár egyszerű tényből kifolyólag.
    • az egyes cégek neve általában egyedi (ha még a névválasztás fázisában vagy, nézd meg, hogy van-e már más cég az általad kiszemelt névvel, hogy a későbbiekben ne tévesszenek össze titeket egymással, és te jelenj meg a lista tetején. Nem mellesleg azért is, hogy ne legyenek jogi problémáid.
    • a domain név általában ugyanaz, mint a cég neve, szóval a brandre való keresés esetén magasan jelenik meg a listában az adott honlap.
  • általános kulcsszavak - kifejezések, melyek egy vagy két szóból állnak. Általában olyan emberek keresnek rá, akiket érdekel egy termék vagy egy szolgáltatás, de még nem biztosak a dolgukban. Az ilyen keresések listájának tetején való szereplés még nem mindig jelent óriási profitot. Sőt az általános kifejezésekre való keresőoptimalizálás sokkal nehezebb a nagy verseny miatt. Ilyen szavak például:
    • cipők
    • utazás
    • swatch órák
  • long-tail kifejezések - ezek azok a kifjezések, amik több mint két szóból állnak. A felhasználóknak, akik ezeket beírják a keresőmezőbe, konkrét elképzelésük van arról, hogy mit szeretnének. Az ilyen kifejezésekre való keresőoptimalizálás általában egyszerűbb, mert ezeknél már kisebb a verseny. Íme néhány példa:
    • bőr téli cipők 
    • utazás Kubába repülővel
    • férfi óra fém szíjjal 

A fenti összefoglalás az üzleti célokra használt honlapokra vonatkozik, melyek egy terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek. Az ilyen jellegű keresésektől eltekintve azonban az egyszerű információellenőrzésre használt kulccszavakról is érdemes szót ejtenünk, mint amilyen a “Kenya fővárosa”, “hogyan kell megkötni egy nyakkendőt” vagy “a Cseh Köztársaság elnöke”

A kulccszavakat és azok hosszát az alábbi diagram mutatja be:

Forrás: http://www.mediart.pl/

Összefoglalva:

  • Minél kevesebb szóból áll egy adott kifejezés, annál gyakrabban gépelik be a keresőmezőbe, de a verseny is annál nagyobb, és úgy válik egyre nehezebbé a hatékony keresőoptimalizálás is, nem beszélve a költségek növekedéséről.
  • A több szó kisebb versenyt jelent, de ritkábban is keresnek rájuk.

Érdemes megemlíteni, hogy a hosszabb kifejezések általában egy egyértelmű szükségletet fednek le, így a felhasználók pontosan azt találják, amit keresnek.

Hogyan válasszuk ki a kulcsszavakat?

Most már tudod, hogy milyen típusú kulcsszavak vannak, és hogy mik a jellemzőik, de hogyan válaszd ki őket? Íme néhány ötlet:

1. Írd le, milyen szolgáltatásokat és termékeket nyújtasz

Ez a legalapvetőbb és általában a leghatékonyabb módja a SEO kulcsszavakat gyűjtő lista összeállításának. Azt is érdemes figyelembe venni és megjelölni, hogy milyen réspiacon működsz. Ha a szolgáltatásaidat csak helyben, például abban a városban teszed elérhetővé, ahol működsz, akkor általánosságban elmondható, hogy érdemes a helységnevet is hozzáadni, mivel a legtöbb felhasználó egy-egy szolgáltatásra a hely figyelembevételével keres rá.

Az alábbiakban mutatunk pár példát az üzleti szolgáltatások kulcsszavaira:

  • Első példa: számítógép bolt Glasgowban:
    • számítógépjavítás Glasgowban,
    • laptopjavítás Glasgowban,
    • laptop tisztítás Glasgowban.
  • Második példa: Apple kiegészítők online boltja:
    • iPhone 4S tok,
    • iPhone 6 akku,
    • iPhone X töltő.

2. Használd a Google javaslatait

Ha beírsz egy kifejezést a Google-be, a keresőmotor tippeket ad neked olyan keresések megjelenítésével, amelyek még további, kapcsolódó információkat is tartalmaznak. Ezeket két helyen találhatod meg:

  • A keresőmező alatti listában:

  •  A keresőmezőben:

Ezek a javaslatok nem csak azok számára hasznosak, akik egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást keresnek, hanem azoknak is, akik jó SEO kulcsszavakat keresnek. A kereső javaslatokban olyan szavak jelennek meg, amelyekre más felhasználók gyakran keresnek rá.

3. Használd a Ubersuggest-et - Ubersuggest

A Ubersuggest egy olyan eszköz, mely a Google keresőjavaslataihoz hasonlóan működik. Ha beírsz egy szót, feldob egy listát olyan kifejezésekkel, amiket használhatsz a SEO-hoz, mert gyakran keresnek rájuk más felhasználók. Nagyon egyszerű a használata.

Csak beírsz egy alapvető kulcsszavat az egyes mezőbe, a kettes mezőben kiválasztod a nyelvet, majd rákattintasz a hármasra. Ilyen javaslatokat kapsz, ha például azt írod be, hogy ”körutak”.

Nagyon hasonló javaslatlistát kapnál, ha ezekre keresnél rá:

  • körút 1
  • körút 2
  • körút 3

és hozzáadnád a Google javaslatait. A Ubersuggest ezt automatikusan megteszi.

4. Használd a Keywordtool-t

A KeywordTool hasonló keresőmotor, ugyanúgy működik, mint a Ubersuggest, de még több javaslatot dob ki. Nagyon egyszerű és intuitív a felhasználófelülete.

Az alap kulcsszót az egyes mezőbe kell írni, utána csak kattintasz egyet.
Itt vannak az eredmények:

5. Használd a Google Kulcsszótervezőt

Egy újabb eszköz, ami segít a legjobb kifejezések megtalálásában. Ahhoz, hogy használni tudd, be kell lépned a Google fiókodba és be kell írnod ezt a címet https://ads.google.com/intl/hu_hu/home/tools/keyword-planner/.
A kulcsszavakat nagyon könnyen megkaphatod, egyszerűen csak használd a “Keress kulcsszójavaslatokat” funkciót.

Ezután írd be a kulcsszót az első mezőbe (ebben a példában a “kutyatáp” szót használjuk) és kattints a gombra, majd nézd meg, milyen javaslatokat dob ki. 
Az eredmény így jelenik meg:

Hogyan elemezheted ki, hogy a kiválasztott kulccszavak generálnak-e forgalmat?

Ha teljes a listád, amit a fent említett eszközök segítségével készítettél, már csak az a dolgod, hogy meg kell nézned, hogy az egyes kifejezésekre milyen gyakran keresnek rá a Google felhasználói. Ezt a Google Kulcsszótervezőjével is megteheted. Ha erre a címre mész: Keyword Planner: ”kulcsszavakra történő keresések listájának letöltése" majd illeszd be a mezőbe azokat a kulcsszavakat, amiket le akarsz ellenőrizni.

Ezután klikkelj a ”Mutassa a keresések számát” gombra. Egy példa a feldobott eredményekre:

A ”keresések átlagos száma" oszlopra klikkelve láthatod, hogy átlagosan milyen keresési mennyiség irányul egy adott kifejezésre. Ezenkívül ha a grafikon ikon felé viszed az egeret (balra), akkor láthatod a keresési gyakoriságot hónapokra lebontva (az egy évvel korábbi adatok alapján).

Ahogy bizonyára láthatod, a kulcsszavak egy része szezonális, ami azt jelenti, hogy a népszerűségük függ attól, hogy épp az év mely szakában járunk.

Hogyan kell értelmezni az adott kulcsszavak keresési gyakoriságára vonatkozó információkat? Állíthatjuk, hogy ha a keresőlista tetején jelenünk meg egy kulcsszóval, akkor a honlapodat annyi ember fogja meglátogatni, mint amennyi számot a szoftver jelez? Sajnos ez nem annyira egyszerű.

Mi befolyásolja, hogy mekkora a verseny az egyes kulcsszavak esetében?

Végül, de nem utolsósorban a SEO kulcsszavak kiválasztásának egyik legfontosabb tényezője azok kompetitív volta. Nagyban befolyásolja az adott kifejezés optimalizálásának költség- és időigényét. A kompetitivitás becsléséhez tapasztalt SEO szakemberre van szükség. Ezért csak néhány általános tényezőt emelünk ki az alábbiakban, melyek ezt befolyásolják:

  • A piaci terület - a legnagyobb verseny azoknál a kulcsszavaknál jellemző, melyek a legjövedelmezőbb területekhez kapcsolódnak, mint amilyen a pénzügy, bankok, biztosítások.
  • A versenytársak száma - minél több honlap és cég van egy adott iparágban, annál nehezebb jó pozíciókat elfoglalni a keresőlistában.
  • A versenytársak SEO-ja - minél több a jól keresőptimalizált honlap egy-egy kifejezésre, annál nehezebb a saját honlapoddal a dolgod. Erről a későbbiekben még többet fogunk írni.
  • A versenytársak honlapjára mutató linkek mennyisége és minősége - ha sok jó minőségű linkkel rendelkeznek, nehezebb lesz jó pozíciót elérned.

 

Szerző: Karol Soja

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek