Top10 tipp, amivel tökéletes tartalom kerül az oldaladra! – 2. rész


6. A tartalommarketing nem az introvertáltak „sportja”
Légy merész és mondd el a véleményed, főleg olyan témákban, amiről nyilvánvaló, hogy a konkurenciád elkerüli. Az olvasód is csak ember, természetétől fogva kíváncsi és nemcsak az újdonságokra az, de a hotspot témákra is.
Hogy miért érdemes ezt kihasználnod?
A tartalommarketing egyik legnagyobb kihívása az a verseny, amit a reklámzaj generál. Ki kell látszani, hallatszani.
(Nyilván a társadalmi közmegegyezés szerint elfogadott etikai és morális mérce nem haladható túl. Illetve túlhaladható, ám az ilyesfajta hangvétel és marketing presztízsromboló hullámverése elnyelheti akár az egész munkádat. Láttunk már vállalkozásokat elbukni egy netes flame-en, ne akarj te is az egyikük lenni.)
Naponta szó szerint milliónyi blogbejegyzés érnek el az olvasók. A haszontalan, értéktelen tartalom szökőárként borítja el a célközönségedet, aki idővel érzéketlenné válik, és kialakulhat nála a reklámvakság. Ebből a tsunamiból akkor tudsz kiemelkedni, ha állást foglalsz olyan témákban, amiket senki sem hajlandó érdemben átbeszélni.
Ha az olvasó tízszer, hússzor, ötvenszer látja a keresőben ugyanazt a témát, sok esetben ugyanazzal a főcímmel, akkor a tiédre sem fog rákattintani. Adnod kell neki tehát valami mást, jobbat, értékesebbet, a figyelmére érdemesebbet. Ez teszi a közvélekedéssel szembemenő véleménynyilvánítást olyan erőteljessé.
Vigyázat! Itt sem állíthatsz elő sekélyes, clickbait tartalmakat, nem másolhatod, ollózhatod össze mások tartalmait.
Akkor fogod elérni az érdeklődőket, ha:
- Ugyanolyan alapossággal kutatod fel és hivatkozod be a forrásokat, mint máskor,
- Feltárod a tényeket, szembefordítod az állításokkal, öncélú véleményekkel, és irdatlan konteókkal,
- Mindeközben hiteles maradsz,
- Közérthető, és ami a legfontosabb,
- Nem ekézed szét a témád, hanem kitermeled belőle a céljaid eléréséhez fontos eredményeket.
Fontos, hogy ha ezt az utat választod, akkor:
- A reakciókat udvariasan fogadd,
- Ne sértődj meg és szállj bele kivont karddal a tartalmad véleményezőibe a saját állításod védelmében.
Ez az attitűd rendkívül kontraproduktív.
Magyarul, nem a trollok etetése a cél a megosztó témák tárgyalásával, hanem éppen ellenkezőleg. Az intelligens, konszenzusra törekvő kommunikációd vonzóvá válik az olyan magasan kvalifikált, intelligens ÉS fizetőképes rétegek számára, akiket el akarsz érni.
7. SEO nélkül nem működik a tartalom
Egy ideális világban nem kéne aggódnod a SEO miatt:
- Felfogható, elgondolkodtató tartalmakat tennél közzé a választott témákról.
- Az online közönséged csak olyan emberekből állna, akik hajlandóak fejlődni, tanulni, emberhez méltó, értékes életet élni és megvásárolni mindazt, ami ehhez szükséges.
Eléggé nyilvánvaló, hogy ez a tartalommarketing utópiája, tehát SEO nélkül nem fogsz boldogulni:
- Nem elég például csak kulcsszavakat kutatnod, és azok köré felépítened a tartalmaidat.
- Azt is nyomon kell követned, hogy melyek azok a kulcsszavak, amik tényleg olvasottságot és vásárlást generálnak.
- Emellett nem szabad elhanyagolnod a tartalmak meta szintű optimalizálását sem.
Egyes tartalomszakértők a kulcsszavak nélküli megközelítés mellett foglalnak állást. Ez, olyan tartalom közzététele, amely elsősorban az olvasó érdekeit szolgálja, és nem törődik olyan „gusztustalan” dologgal, mint a kulcsszó szerinti célzás.
Ez megint nagyszerűen működő rendszer lehet egy ideális világban, de odakint egy konkurensekkel teli dzsungel vár, amiben kulcsszavak és metaszintű optimalizálás nélkül maximum azzal tehetsz szert nyereségre, ha tétre, helyre és befutóra is fogadsz a versenytársaidra.
Egy olyan összetett téma, mint a SEO messze meghaladja e bejegyzés kereteit, ezért itt nem próbáljuk pár bekezdésben összefoglalni.
Arra viszont fel kell hívnunk a figyelmedet, hogy a tartalmak készítése előtt el kell gondolkodnod olyan kulcsszavakon és keresőkifejezéseken, amelyekre rangsorolni szeretnéd a tartalmaidat a keresőben.
8. Tartsd a tartalom fókuszában a márkát, brandet!
A tartalommarketing az egyik legjobb módszer arra, hogy a márka "hangerejét” finomítsa, fejlessze, erősítse. Ez abban az esetben működik a legjobban, ha biztosítva van a folytonossága.
Ennek érdekében a tartalmak felülvizsgálata iránt is elkötelezettnek kell lenned, mind a minőség, mind a hangnem tekintetében.
Tedd fel hát a kérdéseket minden elkészített tartalom és az arra kapott reakciók esetében:
- Észlelhető-e fejlődés a tartalmaidban?
- A tartalmaid fejlesztik-e a márka hangját?
- Az írás tükrözi-e a vállalat értékeit?
- Mit mond a hangneme – és a visszajelzések hangneme – rólad, mint üzletfélről/szakértőről?
- A márka hangja őszinte, vagy erőltetett és mesterséges?
Ezek mind olyan kérdések, amelyek segíthetnek a márka hangjának irányításában és a tartalom révén történő finomításában.
9. Influencerek helyett dolgozz munkatársakkal
Manapság az influencer az új szexi. Boldog-boldogtalan keresi a lehetőséget arra, hogy szócsőnek használja a celebek közösségi oldalait. Nem vitás, hogy ebben van ráció. Ez azonban sokkal nagyobb kihívás és egyben buktató is, mint amekkorának tűnhet.
Az influencer ugyanis elsősorban önmagáról és önmagáért ír. Ő az internetes kereskedelem aktuális rocksztárja, aki úgy adja el a terméked, szolgáltatásod, hogy saját magát adja el. Nem attól válsz hitelessé, hogy XY hordja a ruhádat, eszi a kekszedet, issza a kávédat. Kétségtelenül vonzóbbá válik tőle a terméked és szolgáltatásod, de amint a konkurenciád többet fizet, az addigi vásárlóid, akik bekövetik az influencer oldalát, kis költői túlzással egyből körömlakkot, és cipőt váltanak, ahogy fordul a szélirány.
Az influencer nem a te hitelességedet növeli, hanem a saját magáét, és végül, de nem utolsósorban, az influencer nem állócsillag.
A megbízható, elkötelezett munkatársad azonban az lehet a számodra. Feltéve, ha időt és energiát szánsz nemcsak az alkalmazásába, de a képzése támogatásába is. Ilyenformán nemcsak a céljaiddal és motivációiddal tud azonosulni, de hosszú távú stratégiai partnerként is együttműködik veled.
10. Fektess a fejlődésbe
Sok leendő tartalomgyártó számára a tapasztalatok és/vagy a magabiztosság viszonylagos hiánya jelenti a legnagyobb akadályt a célok elérésében. Mondhatnánk persze, hogy idővel javulni fog a helyzet, ahogy gyűlnek a leütések, cikkek, évek, és ez így is van.
Feltéve, ha eleve rendelkezik azokkal a képességekkel, amitől jó szövegíróvá, szerkesztővé, grafikussá, etc… válhat. Hiszen csak azt lehet fejleszteni, ami van. Az általánosnál magasabb szintű szövegértési, szövegalkotási készség nélkül nem érdemes például szövegírásra, szerkesztésre adni a fejünket. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne boldogulhatnánk grafikusként, adatelemzőként, értékesítőként.
Itt is érvényes az aranyszabály: nem minden marketinges szövegíró és a szövegíró sem feltétlenül ért a marketinghez, vagy az értékesítéshez.
Nem kell a zsenifaktort keresni, ezerből egy olyat találunk, aki erre a pályára született.