Top10 tipp, amivel tökéletes tartalom kerül az oldaladra! – 1. rész

Akár gyakorlott tartalomgyáros vagy óriási forgalommal, akár kezdő újonc, vadonatúj, kicsi ám patent tartalommal, mindig fogsz találni javítanivalót. Legalábbis jó esetben arra törekedsz, hogy minél jobb és jobb tartalmakat írj és tegyél közzé. A következő 10 tipp akár magadnak dolgozol, akár másnak, akár mással, ebben fog téged támogatni.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

1. Csak a legjobb tartalom éri meg - és ebben légy következetes!

Az online médiában az olvasók és egyben potenciális vásárlók figyelmével gazdálkodsz. Minden alkalommal, amikor kiengedsz bármilyen tartalmat az oldaladra. Ha csak egyszer is visszaélsz ezzel a figyelemmel, és effektíve az olvasód bizalmával, már el is vesztetted azt. A figyelemgazdaság versenyében sosem lehetsz elég biztos a pozíciódban. És nem azért, mert a konkurenciád bokraiban szövegíró zsenik teremnek a semmiből, hanem mert maga a tartalommarketing változik folyamatosan. Ami jó ma, az nagy valószínűséggel le fog csengeni pár éven belül. Valójában éppen ez a szépsége az egésznek. Állandó kihívás, amiben egy a fejlődés iránt elkötelezett ember számára nincs határ.

Ha nem a lehető legjobb tartalmaidat teszed közzé, nem remélheted a folyamatos sikert sem. Inkább legyen ritkább, de minőségében kimagasló a tartalom, mint több, de közepes minőségű. A megúszós bejegyzéseknél még az is jobb, ha egyáltalán nem posztolsz azon a héten.

A követőid hiányolni fognak? Igen. A kíváncsiságukat azonban fenntarthatod egy apró, de frappáns bejegyzéssel a közösségi oldaladon például. Ez esetben viszont a várakozásukat be is kell teljesítened és olyan tartalmat adni nekik a következő héten, amitől még órákig kattogni fog az agyuk.

2. Fogadd el, hogy a tartalom gyártásában nincsenek parancsikonok, sablonok és panelek

A kivételes tartalom elkészítése időigényes folyamat. Nincsenek parancsikonok, amikre rákattintasz, és már posztolhatod is a minden szempontból patent tartalmat.

A legtapasztaltabb tartalomgyártó csapatnak is szüksége van időre:

  • A kutatáshoz,
  • Szükség esetén a fordításhoz,
  • A tényfeltáráshoz, és minden forrás forrásának ellenőrzéséhez,
  • Az íráshoz,
  • A szerkesztéshez,
  • A publikáláshoz.

Mindez pedig nemcsak időbe, de pénzbe és energiába is kerül.

A tartalomgyártás kreatív folyamat, az emberek nem gombnyomásra működnek. Bár időről-időre felmerül, hogy az MI-k fejlődésével a szövegírókat és szerkesztőket is botok váltják majd fel, egyelőre nincs olyan szoftver, ami képes volna másolni, pótolni, utánozni az emberi agy és gondolkodás hihetetlen fluenciáját, fantáziáját, asszociációs képességeit. Emellett a tartalomkészítés során nemcsak a racionális, objektív, analitikus elme működik - sőt - de a tartalomkészítő személyisége is. Ettől lesz emberi a hangvétel, ettől tudja megragadni a figyelmet, ezért fogja tudni kezelni az olvasó/vásárló trigger pontjait. Erre egy MI még nagyon sokáig nem lesz képes.

Ugyanígy, nem szabad elhinned azt se, hogy a gyorstalpaló tanfolyamokon elsajátított sablonokból és panelekből épített tartalmak majd a Call to Action gombra passzírozzák az olvasód ujját. Az ilyen tartalmakat még a kevésbé tudatos vásárlók is hamar megtanulják kiszűrni és ignorálni.

3. A tartalom után az adatgyűjtés és elemzés következik

Az egyik leggyakoribb tévhit a tartalommarketinggel kapcsolatban az, hogy pusztán a tartalmak közzétételével a vállalkozások, mintegy varázsütésre elindulnak, és lelkes, vágyakozó ügyfelek, vásárlók tömegei kattintják szét az oldalt. Ez még egy ideális világban is ritkaságszámba menne.

Az intelligens tartalom-marketingszakemberek nemcsak kiváló tartalmat készítenek, de azt is tudják, hogy az erőfeszítéseik eredményét rendszeres időközönként mérni kell. Ez azonban nem egyenlő azzal, hogy lecsekkolod a megosztások, lájkok és egyéb emotikonok számát, majd elégedetten hátradőlsz. A tartalmaid legszélesebb és legmélyebb közösségi hálós merítése sem egyenlő az üzleti célok teljesítésével.

Ne feledd, hogy a kommunikációs csatornáid hatékony eszközök, sőt, egyes esetekben akár célszerszámoknak is nevezhetnénk őket. De semmiképp nem nevezhetők eredménynek önmagukban az itt elért sikerek.

Tisztáznod kell tehát, hogy mi az a rövid és hosszú távú cél, amit el akarsz érni a különböző típusú tartalmak megjelenítésével és hogyan fogod azt elérni. Mindehhez pedig adatközpontú megközelítéseket kell latba vetned, azaz mérned, és elemezned kell. Ellenkező esetben a tartalommarketingre és tartalomgyártásra költött pénzed kiszórtad az ablakon.

4. Az újrahasznosítás nemcsak az ökonómiában fontos

Elég szomorú volna, ha mindaz a befektetés, amivel egy tartalmat létrehoztál, működőképessé tettél, a közzététel és a funkciója betöltése után elenyészne a semmibe. A tartalomkészítés során a tartalmak újrahasznosítása, mégpedig az értéknövelő, azaz upcycling újrahasznosítása kiemelkedő szereppel bír, hiszen a még nagyobb megtérülést szolgálja.

A legutóbbi tartalmad:

  • Visszhangot keltett a közösségi oldalakon?
  • Értékes, örökzöld forrásként szolgált?
  • Valamit kínáltál, amit sehol máshol nem találtak?

Ha a válaszod igen, akkor ez a tartalom letölthető e-book, workshop, webinárium, hírlevél, podcast, vlog formájában is kiválóan fog szolgálni téged, mint passzív bevételi forrás:

  • Egyszer már elkészítetted, csupán konvertálnod kell és helyenként fazonírozni, hogy az újabb formátumnak, célnak fitten megfeleljen és már mehet is ki a világszőttesre.
  • Vagy ingyenessé is teheted, hogy újabb potenciális vásárlókat terelj az eleve fizetős tartalmaid, termékeid, szolgáltatásaid felé.

5. Nem csak a storytelling hozhat eredményt

Ahogy az a cikk elején is írtuk, a tartalommarketing metódusai folyamatosan változnak. Pár évvel ezelőtt a storytelling óriásit szólt és jelenleg is az egyik legértékesebb eszközöd lehet ahhoz, hogy az üzeneted, terméked, szolgáltatásod eljuttasd a célközönségedhez.

Ez azonban nem azt jelenti azt, hogy:

  • Minden tartalmadat erre kell kihegyezned,
  • Minden célcsoportod figyelmét elnyerheted vele (Sőt!),
  • Csakis egy storytellingben erős tartalomkészítővel érhetsz el sikert.

Nem minden tartalomnak kell „mesélnie”. Néha egy egyszerű blogbejegyzés, amely a célt szolgálja és értéket nyújt az olvasód számára, több mint elég. Ne aggódj és feszülj be azon, ha a storytelling nem a te skilled. Ez a metódus messze nem az előfeltétele a tartalommarketing sikerének.

Hogy most a csapból is ez folyik? Minden új jelenségnek – és legyen szó tényleg bármiről - van egy életciklusa. A storytelling a csúcson van. Még.

Aztán jön majd valami más, amit viszont időben el kell kapnod. Vedd fel a tempót, tartsd a lépést, elemezd, mérd és döntsd el, hogy számodra valóban értékteremtő metódus-e. Ha nem az, akkor nem kell az árral úsznod. Nem attól leszel sikeres.

  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek