Top10 tipp, amivel tökéletes tartalom kerül az oldaladra! – 1. rész


1. Csak a legjobb tartalom éri meg - és ebben légy következetes!
Az online médiában az olvasók és egyben potenciális vásárlók figyelmével gazdálkodsz. Minden alkalommal, amikor kiengedsz bármilyen tartalmat az oldaladra. Ha csak egyszer is visszaélsz ezzel a figyelemmel, és effektíve az olvasód bizalmával, már el is vesztetted azt. A figyelemgazdaság versenyében sosem lehetsz elég biztos a pozíciódban. És nem azért, mert a konkurenciád bokraiban szövegíró zsenik teremnek a semmiből, hanem mert maga a tartalommarketing változik folyamatosan. Ami jó ma, az nagy valószínűséggel le fog csengeni pár éven belül. Valójában éppen ez a szépsége az egésznek. Állandó kihívás, amiben egy a fejlődés iránt elkötelezett ember számára nincs határ.
Ha nem a lehető legjobb tartalmaidat teszed közzé, nem remélheted a folyamatos sikert sem. Inkább legyen ritkább, de minőségében kimagasló a tartalom, mint több, de közepes minőségű. A megúszós bejegyzéseknél még az is jobb, ha egyáltalán nem posztolsz azon a héten.
A követőid hiányolni fognak? Igen. A kíváncsiságukat azonban fenntarthatod egy apró, de frappáns bejegyzéssel a közösségi oldaladon például. Ez esetben viszont a várakozásukat be is kell teljesítened és olyan tartalmat adni nekik a következő héten, amitől még órákig kattogni fog az agyuk.
2. Fogadd el, hogy a tartalom gyártásában nincsenek parancsikonok, sablonok és panelek
A kivételes tartalom elkészítése időigényes folyamat. Nincsenek parancsikonok, amikre rákattintasz, és már posztolhatod is a minden szempontból patent tartalmat.
A legtapasztaltabb tartalomgyártó csapatnak is szüksége van időre:
- A kutatáshoz,
- Szükség esetén a fordításhoz,
- A tényfeltáráshoz, és minden forrás forrásának ellenőrzéséhez,
- Az íráshoz,
- A szerkesztéshez,
- A publikáláshoz.
Mindez pedig nemcsak időbe, de pénzbe és energiába is kerül.
A tartalomgyártás kreatív folyamat, az emberek nem gombnyomásra működnek. Bár időről-időre felmerül, hogy az MI-k fejlődésével a szövegírókat és szerkesztőket is botok váltják majd fel, egyelőre nincs olyan szoftver, ami képes volna másolni, pótolni, utánozni az emberi agy és gondolkodás hihetetlen fluenciáját, fantáziáját, asszociációs képességeit. Emellett a tartalomkészítés során nemcsak a racionális, objektív, analitikus elme működik - sőt - de a tartalomkészítő személyisége is. Ettől lesz emberi a hangvétel, ettől tudja megragadni a figyelmet, ezért fogja tudni kezelni az olvasó/vásárló trigger pontjait. Erre egy MI még nagyon sokáig nem lesz képes.
Ugyanígy, nem szabad elhinned azt se, hogy a gyorstalpaló tanfolyamokon elsajátított sablonokból és panelekből épített tartalmak majd a Call to Action gombra passzírozzák az olvasód ujját. Az ilyen tartalmakat még a kevésbé tudatos vásárlók is hamar megtanulják kiszűrni és ignorálni.
3. A tartalom után az adatgyűjtés és elemzés következik
Az egyik leggyakoribb tévhit a tartalommarketinggel kapcsolatban az, hogy pusztán a tartalmak közzétételével a vállalkozások, mintegy varázsütésre elindulnak, és lelkes, vágyakozó ügyfelek, vásárlók tömegei kattintják szét az oldalt. Ez még egy ideális világban is ritkaságszámba menne.
Az intelligens tartalom-marketingszakemberek nemcsak kiváló tartalmat készítenek, de azt is tudják, hogy az erőfeszítéseik eredményét rendszeres időközönként mérni kell. Ez azonban nem egyenlő azzal, hogy lecsekkolod a megosztások, lájkok és egyéb emotikonok számát, majd elégedetten hátradőlsz. A tartalmaid legszélesebb és legmélyebb közösségi hálós merítése sem egyenlő az üzleti célok teljesítésével.
Ne feledd, hogy a kommunikációs csatornáid hatékony eszközök, sőt, egyes esetekben akár célszerszámoknak is nevezhetnénk őket. De semmiképp nem nevezhetők eredménynek önmagukban az itt elért sikerek.
Tisztáznod kell tehát, hogy mi az a rövid és hosszú távú cél, amit el akarsz érni a különböző típusú tartalmak megjelenítésével és hogyan fogod azt elérni. Mindehhez pedig adatközpontú megközelítéseket kell latba vetned, azaz mérned, és elemezned kell. Ellenkező esetben a tartalommarketingre és tartalomgyártásra költött pénzed kiszórtad az ablakon.
4. Az újrahasznosítás nemcsak az ökonómiában fontos
Elég szomorú volna, ha mindaz a befektetés, amivel egy tartalmat létrehoztál, működőképessé tettél, a közzététel és a funkciója betöltése után elenyészne a semmibe. A tartalomkészítés során a tartalmak újrahasznosítása, mégpedig az értéknövelő, azaz upcycling újrahasznosítása kiemelkedő szereppel bír, hiszen a még nagyobb megtérülést szolgálja.
A legutóbbi tartalmad:
- Visszhangot keltett a közösségi oldalakon?
- Értékes, örökzöld forrásként szolgált?
- Valamit kínáltál, amit sehol máshol nem találtak?
Ha a válaszod igen, akkor ez a tartalom letölthető e-book, workshop, webinárium, hírlevél, podcast, vlog formájában is kiválóan fog szolgálni téged, mint passzív bevételi forrás:
- Egyszer már elkészítetted, csupán konvertálnod kell és helyenként fazonírozni, hogy az újabb formátumnak, célnak fitten megfeleljen és már mehet is ki a világszőttesre.
- Vagy ingyenessé is teheted, hogy újabb potenciális vásárlókat terelj az eleve fizetős tartalmaid, termékeid, szolgáltatásaid felé.
5. Nem csak a storytelling hozhat eredményt
Ahogy az a cikk elején is írtuk, a tartalommarketing metódusai folyamatosan változnak. Pár évvel ezelőtt a storytelling óriásit szólt és jelenleg is az egyik legértékesebb eszközöd lehet ahhoz, hogy az üzeneted, terméked, szolgáltatásod eljuttasd a célközönségedhez.
Ez azonban nem azt jelenti azt, hogy:
- Minden tartalmadat erre kell kihegyezned,
- Minden célcsoportod figyelmét elnyerheted vele (Sőt!),
- Csakis egy storytellingben erős tartalomkészítővel érhetsz el sikert.
Nem minden tartalomnak kell „mesélnie”. Néha egy egyszerű blogbejegyzés, amely a célt szolgálja és értéket nyújt az olvasód számára, több mint elég. Ne aggódj és feszülj be azon, ha a storytelling nem a te skilled. Ez a metódus messze nem az előfeltétele a tartalommarketing sikerének.
Hogy most a csapból is ez folyik? Minden új jelenségnek – és legyen szó tényleg bármiről - van egy életciklusa. A storytelling a csúcson van. Még.
Aztán jön majd valami más, amit viszont időben el kell kapnod. Vedd fel a tempót, tartsd a lépést, elemezd, mérd és döntsd el, hogy számodra valóban értékteremtő metódus-e. Ha nem az, akkor nem kell az árral úsznod. Nem attól leszel sikeres.