A hashtag bűvöletében – miért hasznos az Instagramon és a Facebookon is?

Frissítve: 2020-11-05
WhitePress Hashtag
Bár a #hashtag első felbukkanása a világtörténelemben a Magyarországon kevésbé népszerű Twitterhez kötődik, mára mégis főként az Instagramon és a Facebookon megy nagyot a kettőskereszt mögé elrejtett kifejezés. Gyakorlatilag egy címkézési lehetőségről van szó, aminek nemcsak a különböző közösségi média platformokon, de a marketingstratégiádban is hasznát veheted. Máris elmondjuk, hogy miért.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Fogalmazhatnánk úgy is, hogy amikor 2007. augusztus 23-án Chris Messina a Twitteren rendelkezésére álló 140 karakter közé a #barcamp követőcímkét is bepötyögte[1], történelmet írt. Ezzel ugyanis lassan, de biztosan forradalmasította a közösségi média platformok marketingstratégiáját, hiszen az azóta eltelt évek alatt a hashtag egy egyszerű megkülönböztető jelzésből valami sokkal többé vált.

A képen szöveg láthatóAutomatikusan generált leírás

Ahogy a fenti példából is láthatod, a jó hashtag ismérve az, hogy utaljon a tartalomra, esetleg a célközönségre is. Éppen ettől válik olyan érdekessé a tudatos hashtag-stratégia a közösségi médiában: a jól átgondolt márkaüzenetekkel és pontos célcsoportismerettel előtted is új távlatok nyílnak meg a keresőcímkék világában.

A hashtag hasznos funkciói

 

Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű: nincs szükséged másra, mint egy kettőskeresztre (#) és egy mögé pakolt releváns kifejezésre ahhoz, hogy a hashtag-gépezet nálad is működésbe lépjen. Építheted vele a márkádat, terelheted a forgalmadat és még számtalan más módon élvezheted ki a címkék minden előnyét.

 

Mire használhatod a #hashtaget?

 

A követői bázisod növelésére

 

Ez az egyik legevidensebb lehetőség, amit Instagramon és Facebookon is elérhetsz. Adott témában indult beszélgetéseket vagy meghatározott tematikába illő képeket csoportosíthatsz vele, így azok minden olyan platformon visszakövethetővé és kereshetővé válnak, ahol használod az adott hashtaget.

 

Az organikus forgalmad növelésére

 

Biztos, hogy téged sem kell hosszan győzködni arról, hogy manapság milyen drágává váltak a hirdetések. Éppen ezért érdemes mindig megtalálni azokat a lehetőségeket, amikkel organikus forgalmat generálhatsz magadnak. Ezek közé tartozik a hashtag is, hiszen ezek az Instagramon és a Facebookon is követhetővé váltak, így egy-egy márkanévvel vagy kampányspecifikus témában létrehozott hashtag is növelheti a forgalmadat. Sőt, ha nagyon ráérsz, akkor a követőid követéseit is monitorozhatod, legalábbis Instagramon: amikor megnézed, hogy kiket követnek, az általuk követett keresőcímkékre is vethetsz egy pillantást. Ez többek között azért is hasznos, mert így infót gyűjthetsz arról, hogy milyen – természetesen profilodba vágó - témákkal tudod őket megszólítani és esélyed lesz arra is, hogy az adott topik iránt érdeklődők figyelmét is felhívd a saját márkádra.

 

A képen szöveg láthatóAutomatikusan generált leírás

Itt például azt láthatod, hogy az egyik kedvenc színészem a #cockerspaniels és a #dogs hashtageket követi az Instagramon.

 

A felhasználói élmény növelésére

 

A te időd is drága, miért ne lenne az a követőidé is? Számukra is sokkal egyszerűbb, ha az őket érdeklő márkák és témák után nem kell végig görgetniük a Facebook hírfolyamát, vagy az Instagram képrengetegét. Kényeztesd el őket hashtagekkel, hogy az elsők között legyél, akikre célirányosan rákereshetnek.

 

Tartalomterjesztésre

 

Mivel a jó hashtag egyik ismérve a célcsoportod számára releváns tartalom, egy jól megkomponált közösségi média posztba rejtve a hashtag segít a tartalmad terjesztésében[2]. Akár egyik csatornáról a másikra átívelve is, hiszen a Facebook a különböző kommunikációs csatornáidon elérhető hashtageket is összegyűjti.

 

Márkaépítésre

 

Szintén evidens lépés, ha a cég- vagy márkanév lesz az egyik állandó keresőcímkéd. Ezzel természetesen máris megkülönbözteted magad a versenytársaidtól, de érdemes ezen egy kicsit túllendülni. Alkoss olyan egyedi hashtageket, amik a tevékenységedet fedik le vagy a szakmádra, szakterületedre vagy egy termékedre-szolgáltatásodra utalnak és azokat is állítsd sorba a csatamezőn. Fontos, hogy ezek a keresőcímkék stílusukban és tartalmukban összhangban legyenek a márkaértékeiddel, ez a hitelesség szempontjából nem elhanyagolható tényező.

 

Promócióra

 

Ebben az esetben nem a #hirdetés és #reklám hashtagekre gondolunk, bár influencerként valószínűleg ez az, amit többet használsz. Viszont vállalkozói fejjel nézve a dolgot, egy-egy speciális és/vagy időszakos kampányodat is elláthatod egy tematikus keresőcímkével. Például #blackfriday, de a kampányod neve is kerülhet a kettőskereszt mögé. Ütős szöveggel, jó minőségű képi tartalommal akár virálissá is válhat a Facebook vagy Instagram posztod, ami az akciód promóciójának és a hirdetési költségek csökkentésének is jót fog tenni.

 

Az elköteleződés növelésére

 

Tudatos marketingstratégia esetén neked is az a célod, hogy az ügyfeleid és a követői bázisodban lapuló potenciális ügyfelek ne csak ideig-óráig tartsanak veled, hanem hosszú távon is. Abban, hogy ezt elérd, a keresőcímkék is a segítségedre lesznek: az algoritmus ugyanis előrébb fogja sorolni azokat a tartalmakat, amiket a követett személyek, márkák megosztanak, vagy épp a követett hashtagek által relevánsnak tartanak.

 

A kommunikációs csatornák összekapcsolására

 

Általánosságban véve elmondható, hogy egy-egy vállalkozás nem ragad le egyetlen marketingkommunikációs csatornánál, hanem többet használ. Az egységes keresőcímkék használatával viszont még az egyes csatornákon átívelő tartalmakat is összekapcsolhatod és jelzésértékűen a brandedhez kötheted.

 

Növelheted a követőid aktivitását

 

Abban az esetben, ha például indítasz egy kihívást a követőid között, akkor hívd fel a figyelmüket arra, hogy a válaszként születő posztokban, szelfikben, képekben használják a kihíváshoz kapcsolódó egyedi hashtaget. Ezzel az apró trükkel jön létre az user generated content, vagyis a felhasználók-követőid által gyártott tartalom, ami a követőid számát, valamint az ismertségedet és a népszerűségedet is növelheti.

 

Az Instagramon még oké a hashtag, de a Facebookon is?

 

A hazai tendencia azt mutatja, hogy Magyarországon a vállalkozások és a márkák – tisztelet a kivételnek – még mindig inkább csak az Instagramon használnak hashtageket. Pedig azt már a Facebook is megmondta[3], hogy ők igazából csak támogatni tudják a keresőcímke használatot.

Elmondásuk szerint a hashtagek a témákat és a kifejezéseket – az Instagramhoz hasonlóan – kattintható linkekké alakítják át a profilod vagy az oldalad egyes bejegyzéseiben. Amikor az emberek rákattintanak vagy rákeresnek az őket érdeklő témákban az egyes hashtagekre, máris ott leszel a szemük előtt.

A Facebookon 2015 környékén jelentek meg először a hashtagek és az azóta eltelt néhány évben gyakorlatilag ugyanolyan funkciókat töltenek be, mint az Instagramon. Követhetőek, kereshetőek és a fentebb már taglalt esetekben vetheted be őket.


 

Tippek a hatékony hashtag használathoz

 

Ahogy szinte mindent, úgy a hashtag használatot is lehet jól és rosszul űzni. Az alábbi példákban ahhoz adunk néhány tippet, hogyan használd úgy a keresőcímkédet, hogy az a márkádnak is jó legyen.

 

Ne komplikáld túl

 

Ne legyen túl hosszú és túlságosan komplikált a hashtag. Amennyire lehet egyszerűsítsd, hiszen a könnyen megjegyezhető kifejezésekre könnyebben fognak tudni rákeresni.

 

Használhatsz ékezeteket, kis- és nagybetűket, emojikat és számokat is

 

Az ékezetes betűket, az emojikat és számokat tartalmazó kifejezéseket nem fogja hátrébb sorolni egyetlen algoritmus sem. Ugyanúgy használhatók és követhetők, mint a legegyszerűbb formában megalkotott társaik.

 

Kerüld viszont az írásjeleket és a szóközöket

 

Az ékezetekkel ellentétben az írásjelek már tiltólistások a keresőcímkékben. Egyszerűen megtörik a mögé kerülő linket és elválasztják egymástól az egyes szórészeket.

 

A kevesebb néha több

 

Bár Instagramon elvileg 30 keresőcímke használata engedélyezett 1-1 posztnál és a Facebookon egyelőre nincs ilyen megkötés, a statisztikák azt mutatják, hogy minél több keresőcímkét használsz, annál kisebb lesz az elérés. Egyszerűen rontja a hatékonyságot, főleg Facebookon.[4]

 

 

 

Figyelj a hashtag elhelyezésére

 

Egyre többször látni azt, hogy például a mondat #közepén kap helyet a hashtag, nem pedig a #végén. #vagyaszövegután Azonban vannak olyan felhasználói visszajelzések, hogy a mondatban elhelyezett keresőcímkék zavarók a követők számára, mivel megtörik az olvasás ritmusát, vagy egyszerűen azért, mert nem ott helyezkednek el, ahol megszokták és számítanak rá. Egy egyedi, figyelemfelkeltő hashtag esetében még jól is elsülhet a dolog, éppen ezért azt ajánljuk, hogy mindig mérd a közönséged hashtagedre adott reakcióit – is – és az igényeiknek megfelelően használd őket.

 

+1: Ha már mérés: használd az üzleti fiókod statisztikáit és a Hastagify.me-t

 

Ezekkel az eszközökkel rengeteg hasznos statisztikát kapsz kézhez, amikből a hashtageid eredeményességére vonatkozóan vonhatsz le következtetéseket. A Hastagify.me-vel pedig a tiédhez hasonló, más hashtagek után is kutathatsz a követői bázisod növelése érdekében. Többek között.

 

[1] qz.com; Zachary M. Seward: The first-ever hashtag, @-reply and retweet, as Twitter users invented them - https://qz.com/135149/the-first-ever-hashtag-reply-and-retweet-as-twitter-users-invented-them/

[2] Kreatív Kontroll; Kónya Beáta: Így használd a hashtageket az Instagramon a maximális elérésért - https://kreativkontroll.hu/hogyan-irjak-utos-posztot-a-kozossegi-mediara/igy-hasznald-a-hashtageket-az-instagramon-a-maximalis-eleresert/

[3] Facebook for Media; Use #Hashtags on Facebook: https://www.facebook.com/formedia/blog/using-hashtags-on-facebook

[4] Sproutsocial.com; Brent Barnhart: How Hashtags on Facebook Still Work for Businesses - https://sproutsocial.com/insights/hashtags-on-facebook/

  • Szerző: Kovács Noémi

    kreativkontroll.hu

    Magyarország egyik vezető tartalomfejlesztő és tartalommarketing ügynöksége, a Kreatív Kontroll senior copywritere. Otthonosan mozog a tartalommarketingben és minden olyan szövegben, ami ehhez a területhez kapcsolható. Számtalan blog, szakmai cikk, hírlevél-sorozat, weboldal szöveg és közösségi média poszt került ki a klaviatúrájából, amit később hazai közép- és nagyvállalatok hasznosítottak. Portfóliója legalább olyan változatos, mint a Kreatív Kontroll szolgáltatási palettája.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek