8 mód, ahogyan a PR támogathatja a tartalommarketinget

A tartalommarketing nem csupán azt változtatta meg, ahogyan a marketing egészére tekintünk, hanem változásokat indított el a PR-ben is. Leegyszerűsítve a dolgot - integrálta a marketinget és a PR-t. A vállalatok elkezdték észrevenni, hogy mindkét területnek hasonlóak a céljai és azok eléréséhez mindkettőnek tartalomra van szüksége. Tehát ha a tartalommarketing hatékonyságát maximalizálni szeretnéd, ezt nagyon egyszerűen megteheted - kérd meg a marketing és a PR-részleget arra, hogy kooperáljanak egymással.
Kezdj el pénzt keresni még ma.
Regisztrálj ingyen

A tartalommarketing használatával a marketing és a PR szinergiára léphetnek és vonzó, aktivitásra ösztönző és bevételgeneráló kampányokat lehet ezáltal létrehozni. Egyes szakértők egészen odáig mennek, hogy kijelentik: a tartalommarketing a marketingcélok megvalósulásának szolgálatába állított PR új elnevezése. Nem új terület, csak azoknak a tevékenységeknek az új neve, amiket eddig a PR-esek a kezdetektől végeztek: ez pedig a figyelemfelkeltés, az ügyféllojalitás és a piaci pozíció erősítése a közvéleménnyel való kapcsolat építésén keresztül. Mint ilyen, a PR-kommunikációs stratégia teljes egészében a tartalommarketingen alapulhat, hiszen az utóbbi az üzenet átadásának esszenciális eszközévé válhat és integrálni tudja a marketing, a kommunikáció, a sales és az image építés legfontosabb céljait.

Ezt az integrációt figyelhetjük meg napjainkban. A hirdetés, a marketing és az image építés egy kommunikációs stratégiában egyesülnek, mely csupán a tartalomra épít. Ha a PR-részleg egy jól felépített üzenetet kap, egyszerűen csak a megfelelő formában kell közvetítenie ahhoz, hogy sikert érjen el. Ha a PR-esek képesek a közösségi média potenciálját kihasználni és elérni, hogy a közönség hozzájáruljon az üzenet kialakításához, azt pedig már teljes győzelemnek hívhatjuk. A közösségi média, mely általában elsődlegesen a PR eszköztárába tartozik, a marketingesek számára olcsóbb és nagyobb ügyféladatbázist tud szolgáltatni, viszont sokkal nehezebb hatékonyan használni.

Ha sikeressé akarunk tenni egy tartalmat (ez alatt azt értjük, hogy izgalmas és aktivizálja a felhasználókat), meg kell felelnie bizonyos kívánalmaknak, melyek közül a legfontosabb, hogy ki kell elégítenie az ügyfél igényeit. Míg a marketingesek ismerik a terméket, addig a PR-esek ismerik a vásárlókat és tudják, hogyan kell felkelteniük a figyelmüket.

A terjesztés, nem pedig a létrehozás a tartalommarketing legfontosabb szempontja. A legjobb tartalmat is megfelelően kell terjeszteni, máskülönben eltűnik a naponta milliószoám felbukkanó üzenetek sűrű dzsungelében. Ezért amikor a tartalommarketing PR-es támogatásáról beszélünk, mindig arra gondolunk, ahogyan a PR a tartalmat képes menedzselni.

1. A figyelem felkeltése

A PR-aktivitások, közöttük a márkaépítés és a figyelemfelkeltés elengedhetetlenek termékek piacra dobásakor, illetve az átmárkázás fázisában. A PR könnyedén támogathatja ezeket azáltal, hogy terjeszti a tartalmat a média és a bloggerek körében, akik elérik a potenciális vásárlókat (erre a legjobb eszközök a teaserek és a virális videók)

Nagyon jó példa az ilyen jellegű marketingre a WWF kampánya, ahol újságírók és bloggerek számára küldtek ki sajtóanyagot egy új, tigris zsírból készült krémről, mely a “3200” nevet viselte. A közlemény a krém innovatív tulajdonságait méltatta, majd gyorsan leleplezte az igazságot - a “3200” nem a krém neve volt, hanem az utolsó, kihalás szélén álló tigrisek száma. A kampány sikeres volt, mert meglepő és érzelmileg telített tartalma volt - egy krém, és egy ahhoz kapcsolódó üzenet, mely az olvasókat egy olyan honlapra irányította, ahol egy az orgazdákról szóló, felkavaró film volt látható. A kampány nagyon nagy figyelmet kapott lifestyle bloggerektől és a média is beszámolt róla.


Egy másik példa arra, hogyan támogathatja a PR a marketingcélok teljesülését, a Lexus egyik új modelljének az USA-ban való bemutatásához fűződik. Az Instagramot használták kreatív módon, a #Lexusinstafilm hashtagre alapozva. A gyártó megkérte 200 követőjét, hogy az általuk készített fotókat hadd használja fel egy rövid hirdetéshez. Az elkészült anyag aztán gyorsan elterjedt más csatornákon is. Ebből a példából látható, hogy nincs szükség drága stábra, csupán néhány elköteleződött vásárlóra, akik maguk elkészítik a tartalmat és ráadásul még büszkén terjesztik is

2. Kapcsolatok építése

A PR a közönséggel való kommunikáció teljesen új formáit tudja megteremteni azáltal, hogy közvetlenül számukra közvetít tartalmat, illetve ösztönzi őket arra, hogy tartalmakat állítsanak elő. Ez az üzenetek átadásának magasabb szintje - még olyan emberekkel is kapcsolatot teremt, akik még nem a vásárlóid, de már követnek. Ahogyan a fenti példák is mutatják, egy elkötelezett közönség tartalmat hoz létre számodra és meg is osztja azt helyetted. A PR-esnek olyan üzenetet kell megalkotnia, ami párbeszédre és interakciókra ösztönöz, és az üzenet átadásának szórakoztatónak, hatásosnak kell lennie, hogy ne egy átlagos, unalmas hirdetésnek tűnjön.

Ennek az egyik legjobb módja, ha hagyjuk, hogy a közönségünk is hozzájáruljon a tartalmak megalkotásához. Az Instagram erre rengeteg lehetőséget kínál - a márkák megkérik a követőiket, hogy készítsenek fotókat a termékeikről és jelöljék meg azokat a megfelelő hashtagekkel. Így az üzenet eljut mindegyik vásárlójukhoz.

Nagyon érdekes kampányt indított nem olyan régen a H&M a Snapchaten. A felhasználókat egy kincskereső játékra invitálta - a játékon belül pedig nagy eseményekre szóló jegyeket rejtett el a világ legkülönbözőbb országaiban található boltjaiban és megosztott néhány tippet azt illetően, hogy hol találhatók meg. Még azokban az országokban is, ahol a Snapchat nem annyira népszerű (ilyen például Lengyenország) - a kampány óriási siker volt. Egy jó ötlet, a Facebook oldalon elhelyezett, jól megtervezett bejelentés volt a kulcs, és ezáltal több mint 1000 követőt tudtak szerezni a platformon.

 

3. Történetmesélés

A tartalommarketing egyik legerőteljesebb technikája a történetmesélés. Ahogyan a neve is mutatja, ez annak a módja, ahogyan egy bizonyos történetet elmondunk, és ami meghaladja a megszokott marketingkommunikációs megoldásokat. Érzelmes, megkapó nyelvezetre van hozzá szükség és azáltal ragadja meg a közönség figyelmét, hogy arról beszélünk nekik, amiről hallani szeretnének, nem pedig arról, amit mi akarunk eladni nekik. A történetmesélés a vásárlók igényeit tartja szem előtt és stílusában, formájában az ő általuk preferált módon valósul meg.

A PR által hatékonyan használt tartalom olyan történet kell, hogy legyen, ami minőségi információt tartalmaz, párbeszédre és megosztásra ösztönöz. Az ilyen tartalom teremt egyediséget és ad aktivizáló hozzáadott értéket.

Az Ikea a történetmesélés igazi mestere - a márka image kommunikációjának középpontjában nem a bútorok eladása, hanem az ideális otthon megteremtése áll. Ez a történet minden szinten megjelenik - a termékek designjától kezdve azon át, hogyan adják el őket, egészen addig, hogyan kommunikálnak a vásárlókkal minden lehetséges csatornán. Minden elem konzisztens - a vizualitás, a nyelvezet és még a boltokban nyújtott élmény is a berendezett szobákkal. Az Ikea PR- és marketing részlege legendás történetmesélő és képes egy jól ismert mesét újra és újra másképpen, mégis izgalmasan elmondani. Ez a marketingkampányaikban érhető tetten leginkább, mint amilyen például az volt, ahol az iPhone-t parodizálták.



4. Szakértői pozíció kiépítése

Mi a tartalommarketing fő hajtóereje? Tudás, tények, információk? Igen, kétségkívül. Információ nélkül irreleváns minden üzenet. Viszont amíg a tudás fontos a B2B piacon, a B2C-ben nem hagyatkozhatunk csupán tényekre, mert a tényekkel nem lehet eladni. Történetekkel viszont igen. A történetben érzelmek vannak - érzelmek és álmok. Ezért kell különböző tartalmakat készíteni a B2B és a B2C szegmens számára.

Ha szakértői pozíciót szeretnél kiépíteni a B2B szegmensben, akkor a know-how átadása, az esettanulányok, hírek és jelentések adják a marketinged alapját. A különböző adatokat egyszerűen terjesztheted hírlevelek, honlapok, céges blogok és újságcikkek által. A B2C-ben viszont a tartalomnak a szórakoztatáson kell alapulnia (képek, klippek, játékok és appok), és elsősorban a közösségi médiában tudod terjeszteni őket. Ha a márkád szakértővé szeretne válni egy területen, a PR javíthat a megítéléseden és kitágíthatja a tartalommarketing lehetőségeit. A PR-eseid kapcsolatba léphetnek a médiával, hogy megerősíthessék az üzenetedet és növeljék a hitelességedet.

Érdemes a saját médiádat és a szerzett médiádat kombinálni. A közönség elsőként független csatornákon - hagyományos médián és közösségi médián (pl. blogokon) keresztül lép kapcsolatba a márkáddal, de a márkahűséget a saját médiáddal tudod kialakítani, mint amilyen a honlapod, a céges blogod, a hírleveled vagy a közösségi csatornáid. Ezek veszik körül a közönségedet és teszik őket a vásárlóiddá.

5.Keresőoptimalizálás (SEO)

A tartalommarketing nagyon jó eszköz az inbound marketingben is (melyben arra vesszük rá a felhasználókat, hogy ők maguk keressenek információt a felületeinken). Jól megalkotott, megfelelően terjesztett és keresőoptimalizált tartalmakkal hatékonyan lehet forgalmat generálni, amivel közvetlenül növelhetjük a konverziók számát. Ilyen tartalom lehet az e-könyv, útmutatók, podcastok, céges blogbejegyzések, melyeket közösségi csatornákon és a keresőkön keresztül felhasználhatsz arra, hogy az általad kiválasztott felületre, például a honlapodra jussanak a felhasználók.

Nagyon fontos, hogy a PR-eseid legalább alapvető SEO ismeretekkel rendelkezzenek (persze az a legjobb, ha a terület szakértőivel dolgoznak), hogy a honlapod rankingjét javítani tudják. Ha jól készítik el és terjesztik a tartalmaidat, nagyon fontos részeivé válhatnak a SEO stratégiádnak.

Poziționarea site-ului web - SEO


6. Ügyfélmegtartás növelése

A marketing egyik legalapvetőbb feladata a vásárlói elégedettség és a márkahűség megteremtése az ismétlődő vásárlások generálása érdekében. Ebben is segíthet a PR-rel megtámogatott tartalommarketing. A hűséghez szükség van viszonosságra, így ha egy vásárló figyelmét szeretnéd felkelteni és bizalmat szeretnél kiépíteni magad felé, akkor meg kell mutatnod, hogy figyelsz rá és hogy teljesíted a kívánságait. Az ügyfelek szolgáltatásaidról alkotott véleményének megkérdezése alapvető, de gondolkozz kicsit kreatívabb megoldásokban. Például ilyenkor ajánlj fel speciális kedvezményeket vagy díjmentes szolgáltatásokat a válaszokért cserébe.

A közösségi média erre megfelelő platform lehet (gondolj csak a My Starbucks Idea nevű kampányra) és felhasználhatod arra, hogy véleményeket, megoldási javaslatokat gyűjts be, valamint hogy párbeszédre ösztönözd a vásárlóidat egymás között, illetve a márkáddal. Természetesen fontos, hogy elfogadható időintervallumban meg is valósítsd a felvetett ötleteket, mert ezáltal érezhetik azt, hogy valóban hatással vannak a márkádra. Még ennél is tovább mehetsz egy lépést és kialakíthatsz egy C2C “támogatói központot”, ahol a felhasználók egymásnak adnak tanácsokat (ilyenek például a Hewlett Packard fórumok). A PR szerepe ebben, hogy felhívja a figyelmet ennek a közösségi platformnak a létezésére és hogy az elért eredményeket a médiában is terjessze.

7. Márka nagykövetek

A PR további felhasználási módja a márkanagykövetek megtalálása és a velük való kapcsolattartás. Ők általában a bloggerek közül kerülnek ki. A PR-esek elküldik nekik a termékeket tesztelésre vagy elérhetővé tesznek számukra szolgáltatásokat még azok hivatalos bemutatása előtt, különleges eseményeket szerveznek, hogy azokból inspirálódva írjanak a termékekről a tőlük megszokott, a közönségük számára izgalmas formában.

Ez nagyon könnyen tetten érhető a Bacardi globális marketingstratégiájában. A világ legjobb bartendereiből válogattak össze márkanagyköveteket, akik olyan eseményeken vesznek részt, melyeket a márka szervez (pl. Bacardi Legacy koktélverseny). Az eseményeket Facebook kampányokkal, a honlapjukon elhelyezett tartalmakkal, sajtókommunikációval és bloggerek meghívásával támogatják. A márkával kooperáló celebritásoknak is az a feladata, hogy egyedi marketingtartalmakat, fotókat és videókat készítsenek, amiket aztán mind a közösségi, mind a hagyományos médiában terjesztenek.


8. Inspiráló tartalommarketing aktivitások

Ahogyan az előző hét pontból látható, a PR-t nem csak a tartalommarketing elemeinek terjesztésére lehet használni, hanem aktív része lehet a tartalmak inspirálásának és megalkotásának. A marketingesek gyakran megfeledkeznek a végfelhasználókról és csak a termékekre, valamint azok tulajdonságaira összpontosítanak, mint amilyen a design vagy az ár. Ezért van szükség egy tapasztalt PR-szakértőre, aki ismeri a közönséget és a trendeket, és képes fantáziadús tartalmak előállítására. A PR-esek hozzájárulásának köszönhetően a marketingkampányok sokkal izgalmasabbakká válhatnak és reakciókat válthatnak ki a vásárlókból. A marketing és a PR együttműködése valódi választ tud nyújtani a vásárlók igényeire, nem csupán a marketingcélok beteljesülése az eredmény. Ezért egyre több cégnél kooperál a két terület és olyan kreatív csapatokat építenek, akik erről a két területről érkeznek.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek