WooCommerce - e-kereskedelmi platform egy WordPress plugin formájában

A Woocommerce az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platform, mely rengeteg lehetőséget rejt és nem kell sok pénzt ráfordítanod, hogy elkezdhess kereskedni. Ha szeretnél többet megtudni erről a platformról és arról, hogy valóban teljes potenciálját kihasználod-e, olvasd el ezt a cikket.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Mi a WooCommerce?

Mielőtt bemutatjuk, hogyan működik a WooCommerce, fontos megemlítenünk a WordPresst. Ez egy tartalomkezelő rendszer, ami a kezdetekben főként a blogokra és honlapokra összpontosított, de a pluginekkel, azaz bővítményekkel való bővíthetőségének köszönhetően lehetséges vele webshopok készítése is.

Forrás: WooCommerce Logó.

A WooCommerce-t használhatod a honlapodhoz hozzáadott kiegészítőként, blogként vagy önálló boltként, konfigurációtól függően. Egy WooCommerce és WordPress alapú webshop indítása ingyenes, de vedd számításba a domain fenntartását, a hosztingot, a sablon árát és a lehetséges programozási feladatokat is. A szkript magyarra is le van fordítva így semmi akadálya, hogy WooCommerce alapú boltot nyiss itthon. A magyar fizetési megoldások is kifejlesztették már az ehhez dedikált pluginjeiket. A rendelések kezelésén és az ügyfélszolgálaton túl az alapfunkciók a következők:

  • Értékesítési-, ügyfél- és készletjelentések,
  • Raktárkezelő,
  • Kuponrendszer,
  • Az általános státusz, módosítások, tervezett aktivitások áttekintése
  • REST API

Az alapfunkciók nem túl széleskörűek, de jó alapot teremtenek összetettebb projektekhez, köszönhetően a plugineknek.

A boltok és sablonok megjelenése - mit érdemes tudni róluk?

Ahhoz, hogy a boltod szép legyen és rendelkezzen az eladáshoz szükséges legalapvetőbb funkciókkal, érdemes egy jó sablonba beruháznod. Ez lehet saját fejlesztés vagy egy népszerű gyűjtőoldalról vásárolt alap is. Mit kell figyelembe venned, ha sablont vásárolsz? A következők a legfontosabb szempontok:

  • Reszponzivitás (a bolt megfelelően van méretezve mobil eszközökhöz és számítógépekhez egyaránt),
  • Sebesség és optimalizációs lehetőségek,
  • Értékelések és a sablont vásárló felhasználók száma,
  • Népszerűség,
  • Frissítés gyakorisága,
  • Technikai támogatás,
  • További elérhető pluginek
  • SEO pluginekkel való kompatibilitás

 

Forrás: WooCommerce konfiguráló - sablonválasztás

WooCommerce pluginek - a boltod módosításának alapjai

A pluginek kiválasztása nagyban függ az adott projekt igényeitől. A legalapvetőbb pluginek azok, amelyek lehetővé teszik a magyar fizetési megoldásokkal való összekötést. Egy másik fontos tényező a termékek kezelése belülről, azaz a raktárkészlet kezelése, illetve kívülről a különböző szűrések beállításának lehetősége. Egy másik fontos dolog a releváns elemzési források integrálása, mint amilyenek a Google Analytics, illetve a Facebook Analytics kódok. További pluginek, melyeknek köszönhetően hasznos oldalakkal köthető össze a webshopod: Ceneo, Facebook, Allegro vagy Google Merchant Center. Más pluginek az e-mail-, illetve push értesítési alapú marketing megoldásokat, illetve az A/B teszteket támogatják. Ezeken kívül fontos még egy megfelelő SEO plugin kiválasztása, mely minden fontos információt megoszt a keresőmotorokkal és segít a kulcsszavak válogatásában, valamint a honlap elemzésében.

woocommerce

Forrás: pluginkereső a WordPress könyvtárában

A SEO a WooCommerce-ben

Ha a SEO-val foglalkozol, biztosan tudod, hogy a site-on belüli elemek nagyon fontosak. A bolt aloldalainak megfelelő metatagekkel és strukturált adatokkal kell rendelkezniük ahhoz, hogy megjelenjenek a keresőtalálatok között. A WooCommerc alapverziója SEO pluginok nélkül érkezik, így nem támogatja a legfontosabb metatag-ek és strukturális adatok, oldaltérképek és más, hasznos adatok használatát. Ezekre a következő plugineket használják leggyakrabban:

  • YoastSEO,
  • SEOPress,
  • All In One SEO Pack.

woocommerce

Forrás: SEO beállítások a WooCommerce számára a SeoPress-ben

A SEO pluginekkel szembeni legalapvetőbb elvárás, hogy biztosítsák a hozzáadás, szerkesztés és elemzés lehetőségét az olyan adatok esetében, mint:

  • Cím - oldalcím, mely a fejlécben látható a keresőlistákban és a böngésző ablakban
  • Meta leírás - oldalleírás, mely a keresőkben látható, valamint az adott oldal előnézetében külső website-ok esetében
  • Meta robotok - információk, melyek kizárólag a keresőknek szólnak azzal kapcsolatban, hogy egy adott aloldalat indexeljenek
  • Kanonikus tagek - kategória aloldalak és duplikátumok számára egyaránt.

A Schema.org site szerint további adatok is szóba jöhetnek, melyek még több információt közölnek a keresőmotorokkal. A boltok esetében a következőket érdemes még figyelembe venned:

  • Termék - alapvető termékadatokhoz és értékelésekhez,
  • Helyi vállalkozás - ha van valódi boltod vagy átvetőhelyed,
  • GYIK - a vásárlók által leggyakrabban feltett kérdések és az azokra adott válaszok
  • Esemény - a bolt által szervezett eseményekhez,
  • Cikk - a bolt blogjának mindenféle bejegyzéseihez használják

woocommerce

Forrás: a Schema.org a SeoPressben

Természetesen ahány bolt, annyi lehetséges megvalósítás. Az biztos, hogy mindenképpen megéri a lehető legtöbb sematikus adat megosztása a keresővel, ami által magasabb pozíciót érhetsz el a találatok között a Google Knowledge Graph-nak köszönhetően.

WooCommerce SEO a közösségi médiának

A közösségi médiának saját szabályai vannak. Itt is érdemes adatokat megosztani, hogy a honlap megfelelően jelenjen meg a beillesztett linkek előnézetében. Az Open Graph beépítésének köszönhetően kontrollálhatod a folyamatot. Az OG által használt csatornák többek között:

  • Facebook,
  • LinkedIn,
  • Twitter (Twitter Cards-szal együtt javasolt integrálni),
  • Pinterest.

A WooCommerce gyenge pontjai - mikor érdemes másik CMS-t választani?

Mint minden szoftvernek, úgy a WooCommerce-nek is vannak hátrányai. Nem minden felhasználási módhoz megfelelő, főként az alap változatban. A legfontosabb hátrányok:

 

  • Technikai támogatás - mint a nyílt forráskódú szoftverek esetében általában, a hibákat jelenthetjük ugyan a fejlesztőknek, de nem kapunk olyan szintű támogatást, mint egy fizetett SAAS szoftver esetében. A legjobb, ha talász egy specialistát, aki a bolt technikai részét viszi.
  • Implementáció költségei - a projekttől függően szükséged lesz hosztingra, sablonra és pluginekre, hogy az alapfunkcionalitást elérd. Ha nem tudsz fejleszteni, szükséged lehet egy szakemberre.
  • A termékek és kategóriák száma - ha sok terméked és kategóriád van, a WooCommerce felületén nehézkessé válhat a kezelésük.
  • Frissítések - saját magadnak kell figyelned a biztonságra és a rendszerek frissítésére. Gyakori, hogy egy sablon vagy plugin nem kompatibilis a WooCommerce legutolsó verziójával és akkor ki kell találnod valamilyen megoldást.
  • Optimalizáció - ez nem a legegyszerűbb téma, főként nagy boltok esetében, és függ attól is, hogy milyen hosztingot választottál. Fontos, hogy a bolt a lehető leggyorsabb legyen mind a vásárlók, mind a Google robotja számára.
  • Szállítási költségek - az alapbeállítok nem teszik lehetővé, hogy haladó szabályokat állíthass be a termékek egyes tulajdonságaitól függően
  • ÁFA-s számlák kiállítása - ez egy teljesen alapvető dolog, ami a rendelések kezelésekor felmerül és nem érhető el a WooCommerce-ben
  • Nincsenek alapvető SEO optimalizációs lehetőségek - nincsenek jó keresőoptimalizációs lehetőségek a WooCommerce alapverziójában. Plugin kell hozzá, amelyen keresztül meg tudod változtatni a kulcselemeket ahhoz, hogy a boltod jól szerepeljen a keresőkben.
  • A konkurenciához képest kevés funkció - ha a WooCommerce fő funkcióit megnézed, az a benyomásod lehet, hogy a Prestashoppal, Magentoval vagy más, fizetett megoldásokkal összehasonlítva keveset tud.
  • Ingyenes pluginek, változó minőség - a WordPress bővítménykönyvtára tele van ingyenes, WooCommerce-re készített megoldásokkal. Sajnos azonban a pluginek a legnagyobb biztonsági kockázatot jelentő elemek, és a készítőik direkt vagy véletlenül bugokat hagynak bennük.
  • Ingyenes de fizetős pluginek - az ingyenes plugineknek gyakran van fizetett verziója, ami a kulcsfunkciókat tartalmazza. Gyakran előfordul, ha egy hasznos megoldást keresel, hogy fizetned kell.

disadvanteges-woocommerce

Forrás: WhitePress grafika

A WooCommerce előnyei - miért ezt válaszd?

Kétségtelen, hogy a hátrányok egész hosszú listájától eltekintve a WooCommerce-nek azért sok előnye van. Ezt mutatja, hogy az e-kereskedelmi piac számos szereplője használja. A fő előnyök:

  • Ár - a WooCommerce plugin és a WordPress CMS teljesen ingyenes,
  • A használat egyszerűsége - a kezelőfelület nagyon egyszerű és mindenki érteni fogja egy rövid tréning után. Ha már használtad a WordPress-t, a WooCommerce kezelése nem okoz majd nehézséget.
  • Sok szakértő foglalkozik vele - a nyílt forráskódon alapuló boltmotorokra jellemző, hogy minden, megfelelő technikai ismerettel rendelkező személy meg tudja javítani a hibákat. A fizetős megoldásoknál az adott szoftver technikai támogatására kell bíznod magad.
  • Gyakori frissítések - ez a nagy közösségnek köszönhető. Minden e-kereskedelmi rendszernek biztonságosnak kell lennie, és fontos, hogy gyakran frissítsék, így nem történik semmilyen adatszivárgás
  • Elkötelezett emberek közössége - a Wordpress a világon a legnépszerűbb CMS és a WooCommerce az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi motor. A közösség nagyon szívesen közreműködik a szoftverfejlesztésben és a hibák javításában.
  • Integrált blog - a WooCommerce a funkcionalitása a WordPress blog CMS-ére alapszik. Egy jól menedzselt blog a keresőmotorokban való láthatóság alapja és hozzájárul a magasabb szintű bizalomhoz a felhasználók részéről
  • Teljes személyre szabhatóság - a tulajdonosnak teljes a kontrollja a megjelenés, illetve a funkciók módosítása felett. A WooCommerce funkcionalitása megfelelő alapot teremt a bolt további személyre szabhatóságához.
  • Számtalan plugin és sablon elérhető - az ingyenes és a fizetett WordPress könyvtár tele van a legkülönbözőbb megoldásokkal. Biztosan találsz olyat, ami illeszkedik az igényeidhez és ha mégsem, még mindig kereshetsz egy szakértőt, aki lefejleszti neked a kívánt funkciókat. A fizetett szoftverek esetében ez vagy összejön, vagy nem.
  • Termékverziók kontrollja - a leírások minden módosításával történhet valami gond. A WooCommerce lehetővé teszi, hogy visszatérj egy korábbi verzióhoz vagy meg tudj nézni egy korábbi termékleírást.
  • Statisztikák - importálhatod és elemezheted a bolt működésével kapcsolatos alapvető ügyeket.
  • SEO pluginek - említettem, hogy a WooCommerce alapverziójával vannak gondok. Viszont a WordPress-hez (és így a WooCommerce-hez) készült SEO optimalizációs pluginek nagyon szerteágazóak és lefednek mindent, amire a legtöbb e-boltnak szüksége lehet.
  • Kétlépéses kosár - nagyon egyszerű a termékrendelés folyamata. Ezenkívül a vásárlók anélkül is tudnak rendelni, hogy létre kellene hozniuk egy fiókot.
  • Különböző típusú termékek - Nagyon sokféle terméket tud kezelni a WooCommerce. Egyszerű, virtuális vagy affiliate termékeket egyaránt, ráadásul a termékek különböző variációkban csoportosíthatók.
  • Az Automattic fejlesztette - a WordPress fejlesztői WooCommerce fejlesztők is. Ezért van az, hogy a plugin design és a fejlesztési folyamata párhuzamosan zajlik a Wordpress-szével.
  • Fejlesztőbarát - sok egyszerűsítést tartalmaz, melyeket a fejlesztők azért hoztak létre, hogy a WordPress növekedhessen

advantages-woocomerce

Forrás: WhitePress grafikák

Összegzés: van értelme a WooCommerce-szel foglalkozni?

Mint minden szoftvernek, úgy a WooCommerce-nek is megvannak az előnyei és a hátrányai. Attól függ, hogy milyen projekten dolgozol. Ha nyílt forráskódú megoldást választasz, az a legjobb, ha teszteled, mielőtt meghozod a végső döntést. Nem nehéz megtanulni a használatát, de nem annyira egyszerű integrálni. Bár ingyenes szoftver, azért kell hozzá pénz, hogy felépíts egy boltot. A WooCommerce-nek és a nyílt forráskódú megoldásoknak köszönhetően azonban sokkal kevesebb befektetéssel és sokkal egyszerűbben beléphetsz az e-kereskedelem világába.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek