6 hasznos tipp kezdő PPC szakembereknek

Emlékszel azokra az időkre, amikor a PPC marketing még teljesen új terület volt számodra, de ugyanakkor ez egy érdekes és egyben kihívásokkal teli időszakot is jelentett szakmai fejlődésedben?
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

Ezekben az időkben még nem értetted és láttad át teljes mélységében a Google hirdetések rendszerét, valamint azt sem tudtad, milyen ütemben fogsz fejlődni ezen a területen?

Az alábbiakban most felsorolunk néhány olyan dolgot, amik elengedhetetlenek egy sikeres PPC rendszer felépítéséhez!

1. Használd ki a tanulási lehetőségeket!

Korábban kevesebb tanulási lehetőség állt az online marketingesek rendelkezésére és egy új PPC menedzsernek ambiciózus kutatónak kellett lennie ahhoz, hogy kikutassa a megfelelő programokat.

Napjainkban már az a helyzet, hogy a különböző PPC platformok sok kifinomult képzést ajánlanak az érdeklődőknek.

Tanúsítványokat lehet szerezni, melyek megszerzése során a hallgatók részletesebb és átfogóbb ismereteket szerezhetnek a PPC-ről. Sőt mi több, a képzéseket biztosító vállalatok a karrierlehetőségeket illetően is tudnak segíteni a leendő PPC-snek.

Íme néhány, a legjobban fizetett média platformok közül, ahol fényesebbre csiszolhatod a PPC készségeidet:

2. Hibákat fogsz elkövetni és ez rendben is van!

A hibáidból való tanulás fontos része az életednek. A PPC-ben elkövetett hibák sokba is kerülhetnek, de szerencsére nagyon ritkán tapasztalni nagy katasztrófákat ezen a területen.

A PPC hirdetések teljesítményének valós idejű figyelemmel kísérésével, és a gyors közbelépésekkel azonosíthatod, illetve megelőzheted a fizetett hirdetések túlköltését.

A költséges PPC hirdetési hibák elkerülése érdekében ezekre a területekre kell összpontosítanod:

  • Helytelenül végrehajtott költségkeret- és ajánlattételi beállítások, amelyek a fiók túlköltéséhez, illetve drága és irreleváns kattintásokhoz vezethetnek.
  • Rendezetlen fiókstruktúra, amely nem felel meg a tervezett PPC stratégiai irányának, és így nem teljesülhetnek a kívánt célok.
  • A túl sok kulcsszó, vagy rosszul beállított egyezési típusok akadályozhatják a megfelelő ügyfelek elérését.
  • Időszerűtlenül, vagy nem megfelelően végrehajtott célközönségek bővítése, illetve nem biztos, hogy szükséges - kibővített célzások alkalmazása.

A PPC-ben nem szégyen mások hibáiból is tanulni. A PPC képzések megfelelőek arra, hogy megtanítják neked, mit kell tenned, de abban nem tudnak segíteni, hogy valójában mit kerülj el.

Ha ezen a területen szeretnél dolgozni, akkor érdemes együttműködni más iparágakkal, kutatómunkát végezned, és a szakmai blogokat olvasnod.

A szakmai cikkek, podcastok, szakmai fórumok és a személyes kapcsolatok kiépítése mind-mind segíthet abban, hogy folyamatosan nyomon kövesd az újdonságokat, melyekből megtanulhatod, mit szabad tenned és mit kellene elkerülnöd.

3. Oktass másokat PPC-re!

A korábbi években sok volt a zűrzavar és a félretájékoztatás a digitális marketing ezen területén.

Gondolunk itt arra például, hogy:

  • Mennyibe kerül egy kattintás?
  • Mi az aukció?
  • Miért számít a minőségi mutató?

Ezek közül is kattintási csalásokkal kapcsolatos információk voltak a legfélelmetesebbek, és a legtitokzatosabbak.

A kihívást jelentő kérdésekre nem volt könnyű mindig megadni a megfelelő válaszokat. Ez pedig arra késztette a szakembereket, hogy folyamatosan tanuljanak, frissítsék tudásukat.

Azért is egyre népszerűbb a vállalatok körében évről-évre a PPC, mivel az új hirdetők ma már sokkal több alapismerettel rendelkeznek, mint valaha. Jobban veszik ki részüket a stratégiai gondolkodásból és részletesebben sajátítják el a technikai feladatokat is.

4. A PPC platformok és szolgáltatások folyamatosan változnak

A korábbi években senki nem említette, hogy a munkának és a tanulásunk a PPC-ben soha sincs vége!

A fizetett hirdetési felületek állandó változásai, újításai arra késztetik a képzett szakembereket, hogy azonnal lépjenek a működő PPC stratégiák kivitelezése érdekében. 

Az innováció ezen a területen is jelen van és az ezzel járó változtatások megkövetelik a PPC menedzsertől a gyors és hatékony trükkök bevetését.

Sok esetben a változások miatt véghez kell vinnünk a teljes kampányok, vagy egyes fiókok átcsoportosítását / átalakítását, és időt kell szánni arra is, hogy ezt az online marketinges megfelelő formában kommunikálja - egyszóval „eladja” a változást az ügyfélnek.

Ezen kívül alaposan el kell magyarázni a változásokat, a projektmenedzsmentet, a végrehajtást és a teljesítmény hatásának figyelemmel kísérését is a vállalatok számára.

Ebből is látszik, hogy a folyamatosan változó környezet, mekkora kihívást jelent a PPC-sek számára. Ha valaki pedig az e-kereskedelemben tevékenykedik, akkor még bonyolultabb a kép.

5. A felhasználói magatartás is folyamatosan változik

Az nem kérdéses, hogy a felhasználói viselkedés folyamatosan változóban van, csak az a kérdés, mikor és hogyan változik.

Pár évvel ezelőtt azt tapasztalhattuk, hogy az asztali keresések száma egyre jobban csökken, hiszen átveszi helyét a mobil keresés.

Ez pedig azt vetíti előre, hogy a mobil hirdetések tervezése ma már megkerülhetetlen és egy trendi weboldal mit sem ér, ha nincs mobil eszközökre is optimalizálva.

A felhasználói magatartás legszélsőségesebb mai példája a világjárvány kitörése óta megtapasztalt hirtelen bekövetkező változások.

A COVID-19 kitörése megváltoztatta az életmódunkat, a munkánkat, az óvodába, iskolába járást. Ez pedig magával hozta a megváltozott internetes keresési szokásokat is.

6. Légy részese a PPC közösségeknek

Jó pap is holtig tanul!

Ha kíváncsi vagy a legújabb és működő PPC stratégiákra, technikákra, akkor a LinkedIn csoportokhoz, a Twitter csevegésekhez, vagy a Facebook közösségekhez való csatlakozással TE is lépést tarthatsz ezzel az állandóan változó és kihívásokkal teli iparággal.

Konklúzió: Ha elolvastad írásunkat a legjobb helyen vagy, a legjobb időben! Reméljük, hogy ezzel a cikkünkkel segítségedre lehettünk, hasznosnak találod tippjeinket, és alig várod már a következő cikkünket is!

  • Szerző: Berta Gergő

    Ügyvezető/tulajdonos

    maximumbusiness.hu

    A Maximum Business online eladásokkal, online vállalkozások építésével foglalkozik 360 fokos online marketing ügynökségként, jutalékos és fix+jutalékos rendszerben. Kivitelező cégként, a több tízezer termékkel rendelkező webáruházaktól kezdve, a Facebook, Google hirdetéseken át, a tízmilliókat termelő sales funnelig egy kézben tartunk mindent. Ügyfeleink 70%-ban webáruházak, 30%-ban szolgáltató, gyártó vagy offline működő vállalatok. 14 fős csapatunkkal 500+ webshopot, köztük Év Webshopja Díjat nyert webáruházakat és 300 sikeres online projektet építettünk fel. Jelenleg 7 országban dolgozunk és mostanra már 100 céget juttattunk iparágában a TOP 1 pozícióba. Azokkal a cégekkel szeretünk együtt dolgozni, akik képesek és alkalmasak arra, hogy bevételeiket és profitjukat a vártnál magasabb szintre emeljük!

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek