6 hasznos tipp kezdő PPC szakembereknek

Emlékszel azokra az időkre, amikor a PPC marketing még teljesen új terület volt számodra, de ugyanakkor ez egy érdekes és egyben kihívásokkal teli időszakot is jelentett szakmai fejlődésedben?
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Ezekben az időkben még nem értetted és láttad át teljes mélységében a Google hirdetések rendszerét, valamint azt sem tudtad, milyen ütemben fogsz fejlődni ezen a területen?

Az alábbiakban most felsorolunk néhány olyan dolgot, amik elengedhetetlenek egy sikeres PPC rendszer felépítéséhez!

1. Használd ki a tanulási lehetőségeket!

Korábban kevesebb tanulási lehetőség állt az online marketingesek rendelkezésére és egy új PPC menedzsernek ambiciózus kutatónak kellett lennie ahhoz, hogy kikutassa a megfelelő programokat.

Napjainkban már az a helyzet, hogy a különböző PPC platformok sok kifinomult képzést ajánlanak az érdeklődőknek.

Tanúsítványokat lehet szerezni, melyek megszerzése során a hallgatók részletesebb és átfogóbb ismereteket szerezhetnek a PPC-ről. Sőt mi több, a képzéseket biztosító vállalatok a karrierlehetőségeket illetően is tudnak segíteni a leendő PPC-snek.

Íme néhány, a legjobban fizetett média platformok közül, ahol fényesebbre csiszolhatod a PPC készségeidet:

2. Hibákat fogsz elkövetni és ez rendben is van!

A hibáidból való tanulás fontos része az életednek. A PPC-ben elkövetett hibák sokba is kerülhetnek, de szerencsére nagyon ritkán tapasztalni nagy katasztrófákat ezen a területen.

A PPC hirdetések teljesítményének valós idejű figyelemmel kísérésével, és a gyors közbelépésekkel azonosíthatod, illetve megelőzheted a fizetett hirdetések túlköltését.

A költséges PPC hirdetési hibák elkerülése érdekében ezekre a területekre kell összpontosítanod:

  • Helytelenül végrehajtott költségkeret- és ajánlattételi beállítások, amelyek a fiók túlköltéséhez, illetve drága és irreleváns kattintásokhoz vezethetnek.
  • Rendezetlen fiókstruktúra, amely nem felel meg a tervezett PPC stratégiai irányának, és így nem teljesülhetnek a kívánt célok.
  • A túl sok kulcsszó, vagy rosszul beállított egyezési típusok akadályozhatják a megfelelő ügyfelek elérését.
  • Időszerűtlenül, vagy nem megfelelően végrehajtott célközönségek bővítése, illetve nem biztos, hogy szükséges - kibővített célzások alkalmazása.

A PPC-ben nem szégyen mások hibáiból is tanulni. A PPC képzések megfelelőek arra, hogy megtanítják neked, mit kell tenned, de abban nem tudnak segíteni, hogy valójában mit kerülj el.

Ha ezen a területen szeretnél dolgozni, akkor érdemes együttműködni más iparágakkal, kutatómunkát végezned, és a szakmai blogokat olvasnod.

A szakmai cikkek, podcastok, szakmai fórumok és a személyes kapcsolatok kiépítése mind-mind segíthet abban, hogy folyamatosan nyomon kövesd az újdonságokat, melyekből megtanulhatod, mit szabad tenned és mit kellene elkerülnöd.

3. Oktass másokat PPC-re!

A korábbi években sok volt a zűrzavar és a félretájékoztatás a digitális marketing ezen területén.

Gondolunk itt arra például, hogy:

  • Mennyibe kerül egy kattintás?
  • Mi az aukció?
  • Miért számít a minőségi mutató?

Ezek közül is kattintási csalásokkal kapcsolatos információk voltak a legfélelmetesebbek, és a legtitokzatosabbak.

A kihívást jelentő kérdésekre nem volt könnyű mindig megadni a megfelelő válaszokat. Ez pedig arra késztette a szakembereket, hogy folyamatosan tanuljanak, frissítsék tudásukat.

Azért is egyre népszerűbb a vállalatok körében évről-évre a PPC, mivel az új hirdetők ma már sokkal több alapismerettel rendelkeznek, mint valaha. Jobban veszik ki részüket a stratégiai gondolkodásból és részletesebben sajátítják el a technikai feladatokat is.

4. A PPC platformok és szolgáltatások folyamatosan változnak

A korábbi években senki nem említette, hogy a munkának és a tanulásunk a PPC-ben soha sincs vége!

A fizetett hirdetési felületek állandó változásai, újításai arra késztetik a képzett szakembereket, hogy azonnal lépjenek a működő PPC stratégiák kivitelezése érdekében. 

Az innováció ezen a területen is jelen van és az ezzel járó változtatások megkövetelik a PPC menedzsertől a gyors és hatékony trükkök bevetését.

Sok esetben a változások miatt véghez kell vinnünk a teljes kampányok, vagy egyes fiókok átcsoportosítását / átalakítását, és időt kell szánni arra is, hogy ezt az online marketinges megfelelő formában kommunikálja - egyszóval „eladja” a változást az ügyfélnek.

Ezen kívül alaposan el kell magyarázni a változásokat, a projektmenedzsmentet, a végrehajtást és a teljesítmény hatásának figyelemmel kísérését is a vállalatok számára.

Ebből is látszik, hogy a folyamatosan változó környezet, mekkora kihívást jelent a PPC-sek számára. Ha valaki pedig az e-kereskedelemben tevékenykedik, akkor még bonyolultabb a kép.

5. A felhasználói magatartás is folyamatosan változik

Az nem kérdéses, hogy a felhasználói viselkedés folyamatosan változóban van, csak az a kérdés, mikor és hogyan változik.

Pár évvel ezelőtt azt tapasztalhattuk, hogy az asztali keresések száma egyre jobban csökken, hiszen átveszi helyét a mobil keresés.

Ez pedig azt vetíti előre, hogy a mobil hirdetések tervezése ma már megkerülhetetlen és egy trendi weboldal mit sem ér, ha nincs mobil eszközökre is optimalizálva.

A felhasználói magatartás legszélsőségesebb mai példája a világjárvány kitörése óta megtapasztalt hirtelen bekövetkező változások.

A COVID-19 kitörése megváltoztatta az életmódunkat, a munkánkat, az óvodába, iskolába járást. Ez pedig magával hozta a megváltozott internetes keresési szokásokat is.

6. Légy részese a PPC közösségeknek

Jó pap is holtig tanul!

Ha kíváncsi vagy a legújabb és működő PPC stratégiákra, technikákra, akkor a LinkedIn csoportokhoz, a Twitter csevegésekhez, vagy a Facebook közösségekhez való csatlakozással TE is lépést tarthatsz ezzel az állandóan változó és kihívásokkal teli iparággal.

Konklúzió: Ha elolvastad írásunkat a legjobb helyen vagy, a legjobb időben! Reméljük, hogy ezzel a cikkünkkel segítségedre lehettünk, hasznosnak találod tippjeinket, és alig várod már a következő cikkünket is!

  • Szerző: Berta Gergő

    Ügyvezető/tulajdonos

    maximumbusiness.hu

    A Maximum Business online eladásokkal, online vállalkozások építésével foglalkozik 360 fokos online marketing ügynökségként, jutalékos és fix+jutalékos rendszerben. Kivitelező cégként, a több tízezer termékkel rendelkező webáruházaktól kezdve, a Facebook, Google hirdetéseken át, a tízmilliókat termelő sales funnelig egy kézben tartunk mindent. Ügyfeleink 70%-ban webáruházak, 30%-ban szolgáltató, gyártó vagy offline működő vállalatok. 14 fős csapatunkkal 500+ webshopot, köztük Év Webshopja Díjat nyert webáruházakat és 300 sikeres online projektet építettünk fel. Jelenleg 7 országban dolgozunk és mostanra már 100 céget juttattunk iparágában a TOP 1 pozícióba. Azokkal a cégekkel szeretünk együtt dolgozni, akik képesek és alkalmasak arra, hogy bevételeiket és profitjukat a vártnál magasabb szintre emeljük!

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek