A keresőoptimalizált tartalom alapjai

Annak, aki jelenleg boldogulni akar a piacon, legyen szó akár szolgáltatás-, akár termékértékesítésről, meg kell jelennie az interneten. Ez tulajdonképpen annyira alapvető, hogy szinte már közhelynek mondható, ugyanakkor ez a megjelenés sajnos az esetek túlnyomó többségében nem mutat túl egy egyszerű, leíró szövegen.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

Bármilyen hasznos is egy termék, vagy szolgáltatás, kizárólag egy bemutató szöveggel, még ha az tartalmilag jól meg is van fogalmazva, nem fogja tudni beteljesíteni a rendeltetését, vagyis nem jut el a célközönséghez. Csak a szöveg ugyanis nem működik keresőoptimalizálás nélkül, ahogy ez utóbbi sem működik releváns tartalom nélkül. Amennyiben szeretnéd önállóan elkészíteni a saját keresőoptimalizált tartalmaidat úgy, hogy azok célba is érjenek, cikkünkkel érdemi támogatást nyújtunk neked ebben.

Mi történik a tartalom megírása előtt?

Onnan indulunk, hogy már tudod, kinek akarsz írni, mit, és miért, de a hogyan – ahogy arra a bevezetőben is utaltunk – nem merülhet ki abban, hogy egész egyszerűen leírod azt, amit adott témában fontosnak gondolsz. Az ugyanis a legjobb esetben is mindössze egy jól hangzó, tartalmas szöveg, de nem keresőoptimalizált tartalom. Ez utóbbira fel kell készülnöd, mégpedig a következőképpen.

Kulcsszókutatás

Minden bejegyzésednek rendelkeznie kell kulcsszavakkal, vagyis olyan szavakkal, amelyekre egy bizonyos téma kapcsán rákeresnek azok az emberek, akik a célcsoportodba tartoznak. Emellett minden kulcsszó mögött kell, hogy álljon érdemi tartalom. A kulcsszókutatást nem spórolhatod meg, ugyanakkor a kiválasztott kulcsszavak is csak akkor tudnak tényleges forgalmat generálni, ha van az adott kulcsszóra, kulcsszó-csoportra fókuszáló tartalommal feltöltött oldalad. A lekutatott kulcsszavakra alapozva tehát hasznos, érdekes, olvasmányos tartalmakat kell létrehoznod.

A kulcsszavak aránya

A kulcsszavak aránya, vagyis a kulcsszó sűrűség a szöveg hosszúságából adódik. Ha nem tudod megállapítani a pontos arányt, válassz egy olyan modult - Wordpress esetében például a Yoast SEO remekül használható – ami automatikusan figyeli a létrehozott tartalmat és egy checklist segítségével jelzi a számodra, hogy milyen SEO lépéseket kell még megtenned ahhoz, hogy a tartalmad valóban keresőoptimalizált legyen. Ez például azért is fontos, hogy ne halmozd a szövegben túlzottan a kulcsszavakat, mivel 3% feletti érték esetén már megbüntethet a Google. Amikor kulcsszavakat használsz érdemes arra törekedni, hogy toldalékok, ragok nélkül illeszd be azokat.

Milyen eszközök állnak a rendelkezésedre a kulcsszókutatáshoz?

A kulcsszókutatásban ingyenes, illetve fizetős szoftverekre egyaránt támaszkodhatsz. Ilyenek például:

A Google Kulcsszótervezőt el tudod érni a céges g-maileddel, azonban kizárólag szakértői módban. A többi szoftverhez létezik ugyan free trial mód, de ahogy az lenni szokott, természetesen a valódi mélységeiket csak előfizetés esetén ismerjük meg, és nemcsak a kulcsszókutatásban, de a backlink elemzésben, a konkurencia feltérképezésében, valamint a saját oldalad SEO hibáinak felderítésében és kijavításában egyaránt.

Hogyan segít neked a Google a kulcsszókutatásban?

Kulcsszókutatás során érdemes az egyszeri ember fejével gondolkodni. Ebben lesz segítségedre a Google, hiszen azzal a „rossz” szokásával, hogy még le sem írtad a teljes szót, ő már találgatja, hogy mit akartál írni, megmutatja számodra, hogy pontosan milyen szavakat és hogyan használnak az emberek a kereséseik során. Ezenkívül a témáid meghatározásához is segítségül hívhatod, hiszen a lekutatott kulcsszavakkal és a Google segítségével tematizálhatod, fókuszálhatod a mondanivalódat, például iparági trendekre, kutatási tanulmányokra, szakértői véleményekre támaszkodva. Ezzel pedig el is érkeztünk a forráskutatáshoz, ami bár nem szigorúan vett SEO elem, azonban egyetlen értékes és hasznos tartalom sem nélkülözheti. A jó tartalom ugyanis egyedi.

A keresőoptimalizált tartalom felépítése

Tehát, már tudod, hogy kinek, mit, illetve miért írsz, felkutattad a kulcsszavaidat és a forrásoknak is utánanéztél. A következő lépés a hogyan.

A keresőoptimalizált tartalom szerkezetileg kötelező tartalmi SEO-elemekkel ellátott szöveg. Meglétük nemcsak az olvasóid számára értékesek és hasznosak, hanem neked is, hiszen ezek segítségével előkelőbb helyezést ér el a bejegyzésed a keresőben.

A hatékony cím

Az oldal címe (<title>) ugyanolyan fontos a keresőmotorok és a webhely látogatói számára.

  • Megjelenik a böngésző lapján,
  • az oldal könyvjelzővel történő megjelölésekor mentésre kerül, és
  • megjelenik a keresési eredmények között.

A keresők a címeket is vizsgálják az oldal tárgyának meghatározásához. Éppen ezért fontos, hogy hatékony címeket hozz létre:

  • Helyezd a kiemelt kulcsszót a cím elejére. A keresőmotor felveszi rangsorolásra, és megjeleníti a találatok között.
  • Használd a márkanevet a címben. Ez növeli annak a valószínűségét, hogy a látogatóid idővel felismerik a márkádat.
  • A címet cselekvésre ösztönző mondatként határozd meg, ami meggyőző erővel bír, vagy olyan leíró jellegű mondatként, ami röviden, de pontosan határozza meg a szöveg tartalmát.
  • A rövid mindig jobb. A cím ne legyen hosszabb 65-75 karakternél (nagyjából 10-15 szó). A legtöbb keresőmotor a fent megadott karakterszámnál hosszabb címeket megcsonkítja.

A lead

A lead rövid és frappáns bevezetője a témádnak. SEO szempontból hangsúlyos tulajdonsága, hogy tartalmaznia kell a kiemelt kulcsszót legalább egyszer.

A szavak száma

Az arany középút megtalálása nem bonyolult feladat. Jellemzően mobileszközről olvasnak az emberek és korlátozott időt tudnak olvasásra fordítani, ezért mellőzik a hosszú bejegyzéseket.

  • SEO szempontból a 300 szónál rövidebb cikk nem cikk, tehát törekedj minimum ennyit írni.
  • A legoptimálisabb a 600-800 szó, ennél hosszabbat akkor írj, ha szakértői státuszt akarsz felépíteni.
  • Ez utóbbi esetben akár az 1000 - 2000 szót is meghaladhatja a cikk, de arra nagyon ügyelj, hogy a tartalom mindig legyen olyan minőségű, amit megéri az olvasónak elolvasni. Ellenkező esetben magas visszafordulási arányra számíthatsz, ami bizony nem tesz jót a statisztikádnak és ezzel együtt a bevételednek sem.

Kiemelt címsorok

A kiemelt címsorok az oldal tartalmának egyes részeit emelik ki, választják el egymástól. SEO szempontból a kiemelés nem a hagyományos, félkövérrel szedett sort jelenti. A kiemelt címsorokhoz megfelelő html tag-eket kell rendelned, ami jelzi az adott címsor, mint SEO elem rangsorát és funkcióját a szövegben.

Amennyiben nem akarsz minden egyes postnál külön-külön a kiemelt címsorok egymás közti és a törzsszöveghez mért viszonyának manuális megadásával, vagy a bejegyzés forráskódjával bíbelődni, akkor a weboldalad alapsablonjában beállíthatod, hogy milyen betűtípust és milyen betűnagyságot rendeljen a kiemelt címsorokhoz és a törzsszöveghez. Ekkor a szövegszerkesztőben egyszerűen ki tudod majd választani, hogy éppen melyik címsort szeretnéd használni.

Címsor1 (<h1>)

  • A tartalmad legfontosabb eleme.
  • Minden bejegyzésnél fel kell használnod, ugyanakkor csak és kizárólag egyetlen egy h1 elemet tartalmazhat egy adott tartalom. Ha tehát bejegyzést írsz, a posztod címe automatikusan h1, ezért a bejegyzésben már ne használj több h1 címsort.
  • Tartalmaznia kell a legfontosabb kulcsszavadat, ami köré a tartalmat felépíted.

Címsor2 (<h2>)

  • A tartalmad h2 elemeit az alcímekhez használd, elválasztva egymástól a szöveg témáit.
  • Legalább egyet ebből is tartalmaznia kell a szövegnek.
  • A h2 címsoroknál szintén jó, ha tartalmaznak kulcsszavakat, de ez nem kötelező.

Címsor3 (<h3>)

  • Hasonló szerepe van a szövegben, mint a h2 címsornak, ám annál alacsonyabb rendű.
  • Mennyiségileg nincs megkötés, de - mivel esztétikai funkcióval is bíró címsorról van szó -, a tartalom tagolásában, átláthatóságában játszott szerepe sem alá, sem túl nem becsülendő.

Az olvasóbarát URL

Az oldalak, bejegyzések URL-jei (webcímei) szintén fontosak, és több helyen is megjelennek:

  • A keresési eredményoldalakon a cím és a leírás között,
  • a böngésző URL-sávjában, továbbá
  • amikor valaki hivatkozik a weboldaladra, vagy bejegyzésedre.

Egy jó URL önmagában is beszédes, tartalmazza a márkát, a fő kulcsszavadat, a weboldal struktúráját, ezzel pedig felvillantja az olvasó számára, hogy értékes és hasznos tartalmat fog kapni, amikor rákattint. A jó URL fontos tulajdonsága, hogy rövid, nem tartalmaz ékezetes betűt, különleges karaktereket és számokat, valamint alulvonást.

Belső és külső linkek használata

Az adott témához illő egyéb, általad írt tartalmakat illeszd a szövegbe belső linkkel - ne az adott poszt kulcsszavára – lehetőség szerint egy olyan szóra, ami a behivatkozott téma egyik kulcsszava. Ezzel az egyszerű tartalmi elemmel vezetheted az olvasódat anélkül, hogy az számára zavaróvá válna.

Külső linkek meglétét is figyelik a keresőbotok, ezért cikkenként legalább egy olyan külső linket hivatkozz be, ami a témáddal releváns oldalra vezet.

Vizuális elemek használata a tartalomban

Szinte elképzelhetetlen, hogy volt idő, amikor egyáltalán nem használtak sem képet, sem videót a bejegyzésekben. A vizuális elemek ma már nemcsak esztétikai funkciót töltenek be, de tartalmi SEO elemek is egyben. Rendelkeznek ugyanis olyan meta adatokkal, amelyek megadásával jelentős léptékű haladást érhetünk el a bejegyzés keresőoptimalizálása során.

A tartalom meta szintű optimalizálására bővebben is kitérünk a következő cikkünkben.

  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek