Linképítés körüli legendák és valóságok

WhitePress Linképítés
A gyakorlatban a linképítés az a folyamat, amikor más webhelyekről hiperhivatkozásokat szerzünk a sajátunkra. A linkek építése a keresőmotorok optimalizálásában (SEO) alkalmazott sok taktika egyike, mert a linkek jelzik a Google számára, hogy honlapunk minőségi forrás, amelyre érdemes hivatkozni.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Azonban nem mindegy, hogy milyen linképítési szabályokat követünk, amíg a keresőmotorok az algoritmusok alapján dolgoznak, a linkek építését manuálisan tudjuk megoldani. A rossz beidegződések, azaz a mítoszokra hagyatkozott tevékenységek arra sarkallják a cégeket, hogy rossz stratégiákat kövessenek, nem pedig a valós és hatékony folyamatokat. Sokan tehát kiábrándultak a SEO-ból és sajnos korlátozzák a céget az eredményes működés elérésében.

Az alábbiakban hét olyan téves linképítési megállapítást vizsgálunk, amelyet érdemes módosítani vagy eloszlatni a tevékenység során.

A mítoszra épülő linképítési módszer gátolhatja a kampányunkat!

A linkek kiépítésével kapcsolatos hamis információk korlátozzák a vállalkozás lehetőségeit. Íme hét olyan mítosz, amely negatív fényt vet a linképítésre, amelyet el kell oszlatni.

Mítosz: A backlinkek a Google legnépszerűbb rangsorolási tényezői

Ha ez igaz lenne, akkor figyelmen kívül hagyná a jelek túlnyomó többségét, például a felhasználói élményt, a lekérdezési szándékot és több száz egyéb rangsorolási tényezőt, hogy az oldalakat rangsorolja a visszalinkelések mennyisége szerint. A Google rangsorolási tényezői dinamikusak, és különböző algoritmusokat alkalmaznak az eltérő lekérdezések eredményeinek meghatározásakor a különböző felhasználói szándékokhoz. Ugyanakkor számtalan összefüggésbeli tanulmány kimutatta, hogy az első három találat oldalain általában sok a visszalinkelés. Így magyarázható, hogy a backlinkek nem fontos rangsorolási jelek.

A linkek hatása akkor lehet jelentősebb az első oldal keresési eredményeiben, ha a legtöbb egyéb tényező azonos marad.

A backlink stratégiák már hosszú ideje fontos részét képezik az online marketingnek. Segítenek javítani webhelyünk forgalmát, rangját, a hírnevünket, sőt kapcsolatainkat is.

Mítosz: A Pingvin egy büntetés

A Pingvin maga az algoritmus, nem pedig a Google által meghatározott büntetés. A megkülönböztetés két okból is kiemelkedően fontos. A keresőóriás nem figyelmeztet, ha webhelyünk leminősül a backlink profil miatt. Az algoritmikus leértékelésből való kilábalás egyszerűbb megoldásokat kínál. Annak ellenére, hogy a Google megígérte, hogy a Pingvin 4.0 nem vált ki negatív helyszíni rangsorolási akciókat, számtalan esettanulmány bizonyította ezt másként.

A spam jellegű linkek létrehozása által okozott negatív SEO-ból való kilábaláshoz csak azoknak a linkeknek az elutasítása szükséges, amelyek nyilvánvaló kéretlennek minősülnek.

Mítosz: A linkek minőségét meghatározhatja DA vagy PA

Hogyan határozzák meg a keresőmotorok a linkek minőségét? Hát biztos nem a DA és PA adatok alapján.

A harmadik felektől származó mérőszámok, például a Domain Authority (DA) és a Trust Flow, csupán találgatások arra vonatkozóan, hogy egy webhely mennyire hasonlít a másikra. A DA nem rangsoroló jel, és nem is ad teljes betekintést abba, hogy egy weboldal mennyire minőségi a linképítés szempontjából.

A következőkben a jó kapcsolatra vonatkozó aspektusokat láthatjuk:

A domain összekapcsolása a vállalkozásunk számára hasznos tartalmat kínál.
A domain összekapcsolása nagy forgalmi értékkel rendelkezik.
A horgonyszöveg kontextuális.
A linkelt oldal értéket kínál a felhasználók számára.
A weboldalon szerkesztési folyamat van érvényben a tartalom tekintetében.

Mi tehát a lényeg? Azt figyelhetjük meg, hogy a mutatók nem a linkjeink minőségét befolyásolják, ezzel tisztában kell lennünk.

Mítosz: Ha valakitől linket kérünk az spamnek minősül

Ez nem igaz, mert több szakértő is meghatározta, hogy a spam oldalakról kapott linkekkel nem érhetünk el rossz helyezést. Ugyanakkor a hatékony SEO munkát ne a linképítéssel kezdjük. A szakértők szerint sokkal nagyobb legyen a hangsúly a minőségi tartalomépítésen, mint a linkek szerzésén.

Mítosz: Sok link egyetlen tartalmi elemhez való kapcsolása büntetést von maga után

Sokan attól tartanak, hogy rengeteg link létrehozása egyetlen tartalomhoz negatívan befolyásolhatja a kulcsszó rangját. Bármennyire is hatékonyak a keresőmotorok, szinte lehetetlen lenne az egész webet indexelni és az ilyen trendeket azonosítani. Emellett van értelme, hogy egy nagyon eredeti és értékes weboldal önmagában exponenciálisan generáljon visszalinkeléseket. Minden egyes alkalommal, amikor valaki linkel a tartalmára, az növeli annak láthatóságát, és lehetőséget ad további linkek megszerzésére.

Ha ez eléggé megnöveli a kulcsszó rangját, ez a hatás jelentősen megnő. Ebből indulhatunk ki, ha organikus linképítésen gondolkodunk.  Mindezek mellett ez azt is eredményezheti, hogy ha nagyon sok népszerűtlen linket szerzünk a tartalmi hálózatokból vagy a spam jellegű oldalaktól, akkor büntethet a keresőóriás így előnyös helyezés helyett alulértékelődik az oldalunk.

Mítosz: A vendégblogolás negatívan járul hozzá a linképítéshez

Ezeket az állításokat, mint sokan a Google-től, később visszavonták vagy pontosították. Miért büntetnék meg a keresőmotorok a vendégposztolással kapcsolatban egy nagyon releváns tartalommal rendelkező weboldalt, ha az így még előnyösebb helyezést ér el a keresőben?

A vendégszerző közbelépése, sőt a „nofollow” linkek megszerzése közvetett előnyökkel járhat a digitális marketing terén, ha növeli a márka láthatóságát az interneten keresztül, és az e forrásokból származó forgalom felé áramlik.

Ezért is érdemes szerepeltetni cikkekben a domain, cég név, személyes márkánkra vonatkozó neveket, amiket linkek miatt jelentetünk meg, hogy ezen szempontok is erősödjenek.

Mítosz: A linképítés csak a linkekről szól

Itt gyorsan le kell szögezni, hogy maga a linképítés sokkal több, mint a webhelyünkre mutató linkek mennyiségének növelése.

A linképítés a következőkre terjed ki:

Növelhetjük márkánk jelentőségét az online világban,
Növelhetjük a domainünk forgalmát,
Bemutathatjuk termékünk értékét.
Tanítjuk a piacot, pl. a mostani cikkünkkel is ez történik

Elsődlegesen a linképítésnek inkább a kapcsolatok kiépítésével kell foglalkoznia más webhelyekkel a marketing lehetőségek érdekében, mint egyszerűen egy link megszerzésével. Ennek ellenére a linképítésnek nyilvánvalóan közvetlen eredménye van a rangsorolásban, de sok pozitív és közvetett eredményt is kínál, amelyek a kulisszák mögött zajlanak.

A mítoszokon túl

Hogyan lehetünk sikeresek hosszabb távon? Először is a látogatónak adjunk értékeket a tartalmaink révén. Tereljünk több csatornából forgalmat a weboldalunkra és építsünk ki kapcsolatokat, hogy értékes linkeket kapjunk.

Szerző:
Evenich András, SEO szakember
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek