Hogyan rombold le weboldalad keresőpozícióját?

WhitePress - Net Position
Úgy érzed, eleget olvastál már a témában és készen állsz a weboldalad SEO-zására? Fő az önbizalom, de még mielőtt a tettek mezejére lépnél, tarts velünk egy gyors gondolatkísérletre egy egyszerű, de tanulságos példa keretében.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

Kulcsszó kutatás, konkurencia felmérés

Talán szükségtelen leírnunk, de a SEO-erősítés megelőző lépéseként mindenképpen alapos elemzésre lesz szükséged. Ennek egyik területe a konkurenciáid felmérése, mely alapján meg tudod határozni a versenytársaid erősségeit, gyenge pontjait, célcsoportját és céljait.  Ha jól csinálod, azt is kiderítheted, ők milyen módszerekkel optimalizálnak, valamint, hogy milyen kulcsszavaktól remélik a sikert: a jobb találati helyezést, több látogatót és vásárlót.  

Ha valamelyik konkurensed helyezései jók, érdemes lehet a példáját követni. Persze a tartalmait lemásolni tilos, de tanulni tőle, és jó példát követni szabad. Érdemes mélyebben megvizsgálnod a sikeres versenytársad stratégiáját, majd eldönteni, hogyan fogod még nála is jobban csinálni azt, amit ő már jól csinál. Ha egy másik konkurenciád helyezései rosszak, találd meg a hibáit, hogy megtudd, neked mit nem szabad elkövetned.

A folyamat végén remélhetőleg kialakult egy kép a fejedben a konkurenciád erősségeiről és az ideális kulcsszavakról. Az elemzés során felismerted a saját oldalad SEO erősségeit, amikre építkezhetsz, és természetesen a gyengéit is, melyeken javítanod kell. Végül már csak annyit kell kitalálnod, miben és hogyan leszel jobb a többieknél!

A példa

Tegyük fel, hogy az elemzés során az alábbi rangsorolási tényezőket vizsgáltad:

  1. Egyedi tartalom (ET)
  2. Belső linkerő (BL)
  3. Külső linkerő (KL)

Egy értékesítési szempontból kiemelten fontos céloldaladat javítását választottad első lépésként, mely a legfontosabb kulcsszavadra jelenleg 6. pozícióban jelenik meg a keresőben. Az elemzésed eredménye a találati lista első 10 helyezettjére vonatkozóan:

POZÍCIÓ

DOMAIN

ET

BL

KL

SEO ÉRTÉK

1.

Nagy látogatottságú portál

100

30

60

190

2.

Fontos konkurens webshop

80

40

50

170

3.

Fontos konkurens márkaoldal

80

50

30

160

4.

Nem konkurens webshop

100

50

0

150

5.

Tematikus blog

120

20

0

140

6.

SAJÁT OLDALAD

50

50

30

130

7.

Fontos konkurens szakmai blog

70

20

30

120

8.

Fontos konkurens webshop

60

40

10

110

9.

Nem konkurens márkaoldal

60

40

0

100

10.

Fontos konkurens webshop

30

30

30

90

 

A célod az, hogy rövid időn belül az 1-2. helyek valamelyikén jelenjen meg weboldalad, a fontos konkurenseket megelőzve, ezért felállítod a stratégiádat.

1.lépés: Egyedi tartalom

Az elemzés során azt tapasztaltad, hogy versenytársaid oldalán sokkal több a releváns, hasznos, egyedi szöveges tartalom, mint a Te weboldaladon. Az ET értéket a jelenlegi 50-ről fel fogod tornázni 80-ra! 

„A kontent a király” – tartja a SEO-s mondás, és ezzel Te is egyetértesz. Az egyedi, informatív tartalom csak javíthat a weboldalad keresőpozícióin és a látogatóid számára is hasznos lesz.  Ez az egyik legfontosabb terület, amin javítanod kell, ráadásul hosszútávon ez a legbiztonságosabb SEO-stratégia. Szóval jelentősen kibővíted az oldalad szöveges tartalmát, ügyelsz rá, hogy szerepeljenek benne a kulcsszókutatás során feltárt releváns keresőkifejezések és szinonimáik. A pontot az i-re pedig egy igazán ütős új oldalcímmel és metaleírással teszed fel. Már érzed is a siker ízét!

2.lépés: Belső linkerő

Az elemzés alapján szerencsére ezen a területen nincsenek problémáid. Úgy döntesz, egyelőre nem alakítod át a navigációs struktúrádat, hiszen az számos más aloldalad pozícióira is kihathat, meg hát egyébként is jobb apránként haladni a módosításokkal, úgy könnyebben követhető, melyik változtatásnak mi lett a hatása. Szükség esetén később úgyis bármikor javíthatsz majd rajta, de egyelőre elegendő, ha a BL értéked 50 marad.

3.lépés: Külső linkerő

Az elemzésed egyértelműen jelzi, hogy itt bizony még van hova fejlődnöd. De most bekeményítesz és a KL értéket 30-ról 60-ra növeled!

Felkutatod, milyen tematikus katalógusokba küldheted be kulcsszavas linkjeidet, gondosan megírod az egyedi linkkísérő szövegeket és beküldöd a linkajánlásokat. Észreveszed, hogy egyes katalógusok már csak pénzért fogadnak el linkajánlást, de nyelsz egy nagyot és kifizeted, hiszen ez valójában befektetés. Bloggerekkel és online magazinokkal veszed fel a kapcsolatot, vendégcikkeket írsz és pár erősebb oldalnak fizetsz is a megjelenésért. Bízol benne, hogy a Google értékeli majd a törekvéseidet, az értékes oldalakról kapott külső linkek a Te weboldaladat is jobb helyzetbe hozzák.

Foglaljuk tehát össze, milyen módosítások is hajtottál végre a SEO-hadművelet során:

  • Jelentősen bővítetted az egyedi tartalmat az aloldaladon.
  • Új, ütősebb címet adtál az aloldaladnak. Ezáltal az aloldal URL-e is megváltozott, jóval keresőbarátabbá vált.
  • Figyelemfelkeltő meta leírást írtál, mely várhatóan javítani fogja a találati listán az átkattintási arányodat.
  • Új külső linkeket szereztél az aloldalak új URL-jeinek.
  • Összességében aloldalad értékét a jelenlegi 130-ról 190-re növelted, ami a találati lista élére fog repíteni. Szép munka!

Nos, ez az egész kicsit tovább tartott, mint tervezted. 1-2 napot szántál rá és végül 3 hét telt el. Igen, pénzbe is került, bár azért fogtál neki, mert úgy tudtad, a SEO-val ingyenesen lehet növelni a forgalmadat. Sebaj, túl vagy rajta és biztos, hogy megtérül a befektetett idő, munka és pénz. Végre hátradőlsz, és várod a jól végzett munka gyümölcsét, a weboldalad helyezésének javulását. És már látod magad előtt a csalódott konkurenseid arckifejezését, amikor észreveszik, hogy a Te weboldalad van elöl erre a fontos kulcsszóra!

Eltelik pár nap és egyre izgatottabban nézegeted a találati listát. Mikor jön már a várt javulás? Aztán egyszer csak... eltűnik az oldalad a kereső első oldaláról! Ez nem lehet, gondolod, biztos csak valami átmeneti hiba lehet. Pár nap után megkéred az ismerőseidet, keressenek rá a kulcsszavadra a Googleben, hátha csak nálad van a probléma – de megerősítik, hogy ők sem látnak az 1. oldalon. És bizony az eladásaid is visszaestek, szóval nagy a baj. De mi lehet a probléma?!

Tegyük fel, hogy a címmódosítás során megváltozott URL-eket a weboldalad tartalomkezelő rendszere automatikusan 302 átirányítással kezeli le, amiről valószínűleg nem tudtál, pedig gyakran ez a tartalomkezelők alapértelmezett viselkedése. Te gondosan ellenőrizted, hogy az oldalad korábbi URL-ét megnyitva az új, kibővített oldalad új URL-e jelenik meg a böngészőben és meg sem fordult a fejedben, hogy a Google számára ez nem annyira egyértelmű változás, mint a látogatóknak.

Szóval valójában hogyan értelmezte a Google a munkád eredményét?

Az eredeti URL-t érintő változások:

  • A Google indexében marad a módosítás előtti, eredeti URL, az eredeti tartalommal. ET: 50
  • A tartalomkezelő rendszer a megváltozott URL-ekre módosítja a navigációt, így a belső linkek elvesznek. BL: 0
  • A korábban már meglévő külső linkeket megtartja az eredeti, módosítás előtt URL. KL: 30
  • Az eredeti URL SEO értéke tehát a korábbi 130-ról 50+0+30=80-ra csökkent, nem csoda hát, hogy lecsúszott az első találati oldalról!

És az új URL-lel mi történt?

  • A megváltozott URL-t megtalálja és indexeli a kereső. Mivel a tartalom eredeti része a korábbi URL-en már szerepel, az új URL alatt ez másolatnak (duplikáció) minősül és csak az újonnan kibővített része fog egyedi, értékes tartalomnak minősülni. ET: 30
  • A megváltozott URL fokozatosan megszerzi a belső linkeket, ahogy a Google fokozatosan újra feltérképezi a website összes aloldalát. A folyamat végén eléri az eredeti URL korábbi értékét. BL: 50
  • Az újonnan szerzett külső linkek átadják az új URL-nek értéküket. KL: 30
  • Az új URL alatt tehát az oldalad értéke a tervezett 190 helyett 30+50+30=110 lesz a folyamat végén, ami a 8-9. pozíció környékére elég is lehet, de maga a folyamat a website méretétől függően hetekig-hónapokig is eltarthat, addig pedig az új URL sem fog megjelenni az 1. találati oldalon!

Összességében tehát fáradozásaiddal nem sikerült javítanod a weboldalad pozícióján, sőt, a már meglévő eredményedet is leromboltad. Kitartó munkával létrehoztál két eltérő, az eredetinél jóval gyengébb URL-t, melyek nem jelennek meg az első oldalon.

A megoldás pedig pofonegyszerű

A fenti példa helyes kivitelezésében csupán annyi lett volna a dolgod, hogy a cím módosítása során őrizd meg az oldalad eredeti URL-ét! Ne hagyd a weboldalad keretrendszerének automatikusan felülírni az URL-eket, például azzal, hogy üresen hagyod az „Egyedi URL” mezőt!

Ha pedig mégis változtatnál az URL-en, akkor azt 301-es végleges átirányítással tedd!

Ha bővebben érdekel ez a témakör, olvasd el HTTP válaszkódokról és átirányításokról szóló cikkünket is! De ami a legfontosabb: csak akkor vedd saját kézbe weboldalad optimalizálását, ha tényleg tudod, mit csinálsz! Lehet kísérletezgetni és tanulni, de azt soha ne a legfontosabb oldalaiddal tedd. Ha a vállalkozásod szempontjából jelentős változtatásokra készülsz, inkább bízd szakértőkre, vagy legalábbis konzultálj előtte hozzáértővel, mert a fenti egyszerű példánál a valóság természetesen jóval összetettebb, a hibalehetőségek száma pedig rengeteg!

Szerző:
Balogh Richárd
net-Position

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek