3 prémium linképítés tipp 2020-ban

Aki számára nem ismeretlen fogalom a keresőoptimalizálás (SEO), biztosan tudja, milyen fontos szerepet tölt be benne a linképítés. Rengeteg Google rangsorolási szempont létezik, ezek között pedig előkelő helyet foglal el, érdemes tehát igen komolyan venni.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

A hivatkozások gyűjtése gyakorlatilag egyidős a kereső szolgáltató megjelenésével, pont ebből kifolyólag igen sok visszaélésre ad lehetőséget. Megközelítőleg már 2010-ben számításba kellett venni a prémium linképítés lehetőségét, és sokkal jobban megtervezni és kidolgozni a megfelelő technikákat.

Igen, 10 évvel ezelőtti dátumról beszélünk. Sokan csak 2012-ben, a Google Pingvin algoritmus megjelenésével jöttek rá erre, de sajnos nem kevesen még ennél is később kezdték csak el használni a minőségi linkeket. Azt már meg sem merem említeni, hogy a mai napig, 2020-ban is többen használnak még 2010-es, elavult technikákat.

Mire kell tehát figyelni 2020-ban? Ha valóban értékes hivatkozásokat szeretnénk építeni a saját weboldalunkra, amit tényleg prémium minőségűnek nevezhetünk, akkor az alábbi 3 legfontosabb tényezőt kell figyelembe venni:

1. Megfelelő minőségű tartalom

Ez a módszer is már legalább 2010 óta létezik, de inkább régebbről való technika. A „content is King” közhely nem véletlenül vált ismertté hazánkban sem. Ennek természetesen az az egyszerű oka, hogy a jó SEO egyik alapja, amire támaszkodhatunk.

Jó tartalmat akkor tudunk kreálni, ha az általános iskolai ismeretekre támaszkodunk, melyet magyar órán tanultunk meg. Nyilván sokan untuk a következő bemagolásokat: érdekes, figyelemfelkeltő cím, motiváló bevezetés, kifejtett tárgy és megfelelő lezárás. Ha ezeket megfelelően adaptáljuk és használjuk az írás során, akkor az érdeklődő megkapja a választ a felmerülő kérdésére, problémájára.

2. Prémium Domain

Az a hely, ahonnan jön a hivatkozásunk, legyen minőségi. Ez a csatorna legyen a megfelelő hivatkozó oldal. De mitől lesz ez prémium minőségű? Mikor tartunk alkalmasnak egy honlapot arra, hogy értékes linkmarketingre használjuk?

Egy-egy weboldalnak igen sok tulajdonsága lehet. Ha ezek között minél több pozitív vagy előnyös, annál jobb lesz nekünk, annál értékesebb hivatkozást, linket kapunk róla. A teljesség igénye nélkül felsorolok párat:

  • Legyen releváns a saját oldalunkkal
  • A rajta található tartalmak legyenek hasznosak és érdekesek
  • Sok, valódi látogatóval rendelkezzen
  • A saját kulcsszavaira jól szerepeljen, legyen magas bizalmi státusza a Google szemében.
  • A rá mutató hivatkozások is legyenek értékesek és relevánsak (hasznos linkprofilja legyen)
  • Magas korral rendelkezzen. Ez nem csak a Domain-re és a tartalomra vonatkozik, hanem a saját tulajdonságaira is (pl. legyenek korosak a rá mutató linkek is)

3. Értékes link

A legkényesebb és legérzékenyebb része a linképítés folyamatainak maga a hivatkozás. Itt is sok tényezőt és tulajdonságot fel lehet sorolni, de most csak párat említenék meg.

A tartalom mely részében helyezkedik el a link? Milyen relevanciában áll magával a tartalommal, a címmel, az adott honlappal? Milyen (anchor) szöveg található a link alatt? Itt megkülönböztethetünk kulcsszavasat, relevánsat, ami nem kulcsszavas, illetve semlegeset, nem utolsó sorban pedig URL-eset egyaránt.

Lényeges szempont lehet még, hogy az adott tartalmon és honlapon belül mennyi hivatkozás található (link szomszédság) kifelé, azok mennyire relevánsak velünk és egymással, továbbá ugyanezek vonatkoznak a ránk mutató linkekre is.

A fent leírt tippek egy tartalomra, vagy PR cikkre vonatkozólag értendőek. Ezen a ponton pedig tovább lépve azt kell megtervezni, mennyi ilyen cikk lesz és milyen ütemmel publikálódnak (linképítés üteme) azok.

Amennyiben valamely tárgyalt kérdés nem került megválaszolásra, az azért van, mert minden honlap más törődést igényel, így csak konkrét adatok ismeretében lehet, testre szabott válaszokat adni.

Szerző:
Nagy Arnold 
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek