3 kihagyhatatlan marketing stratégia elem, amire minden induló cégnek szüksége van

A marketing stratégia fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. A hazai és a külföldi marketing szakma is elég erősen kommunikál jelentőségéről, ennek ellenére a legtöbb induló vállalkozás, vagy cég még mindig nem rendelkezik kialakított stratégiával, sőt, még üzleti tervvel sem!
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Sok megkeresést kapunk cégektől, amikben leírják hirdetési elképzeléseiket, és eredménybeli elvárásaikat, de amikor feltesszük nekik a kérdést, hogy kinek szeretnének pontosan eladni, és miben erősebbek, mint a konkurencia, akkor erre már nagyon kevesen tudnak válaszolni.

Miért fontos, hogy lézerpontosan ismerd a piacodat?

Egy vállalkozás hosszútávon csak akkor lehet sikeres, ha termékeivel, vagy szolgáltatásaival egy meglévő problémára nyújt megoldást. Ám a legtöbb esetben azzal a jelenséggel találkozunk, hogy valakinek van egy ötlete, amire utólag próbál meg felvevőközönséget találni, és a piacot szeretné alakítani a termékhez, nem pedig fordítva, ami a leggyakoribb oka startup vállalkozások sikertelenségének.

Ezért kell minden ötlet megvalósítását egy alapos piackutatással, és validálással kezdeni, mert így el lehet kerülni a több millió forintos veszteséget, amit egy vállalkozó elszenvedhet egy-egy rossz koncepció elhamarkodott kivitelezésével.

Mit tartalmaz egy marketing stratégia?

A marketing stratégia nem összekeverendő a marketing tervvel. Míg a marketing terv részletesen kifejti a célok eléréséhez szükséges marketing megoldásokat, mint például a Facebook hirdetés, Google Ads hirdetés, e-mail marketing kampányok stb., addig a marketing stratégia tartalmazza magát a piacelemzést, a vállalkozás SWOT analízisét, a potenciális célközönség meghatározását, valamint a kitűzött célokat is.

A marketing stratégia magában foglalja a marketing tervet, ami pontosan kibontja, hogy az elemzések eredménye függvényében a felállított célokat milyen módszerekkel, ütemezéssel és költségvetéssel lehet elérni előreláthatólag.

A marketing stratégia 3 kihagyhatatlan eleme

1. Célközönség felmérés

Miért írtam célközönség felmérést célközönség elemzés helyett? Azért, mert egy induló cégnek még nem áll módjában elemezgetni a vásárlókat, hiszen még nem rendelkeznek velük :). A marketing stratégiának ebben a szegmensében a cél az, hogy a piackutatás és a további online kutatások eredményére támaszkodva meghatározzunk egy olyan réteget, akik potenciálisan érdeklődnek majd a termék vagy szolgáltatás iránt, megoldást nyújt problémájukra a termék, és elegendő szabad pénzügyi forrással rendelkeznek annak kifizetésére.

Itt ki kell térni a következő tényezőkre:

  • Demográfia
  • Geográfia
  • Pszichológia
  • Online és Offline viselkedés

Majd ezek alapján létre kell hozni az ideális vásárló(k) leírását.

Nagyon fontos, hogy a marketing stratégiában megállapított tények nincsennek kőbe vésve. Könnyen lehet, hogy kiderül az elsődlegesen potenciális közönségnek hitt rétegről, hogy nem annyira fontos nekik a problémájuk megoldása, míg egy kicsit másabb közönségnek már annál inkább. Természetesen a stratégia megalkotásakor a kezünkben lévő megoldásokkal és az elérhető adatokból a legvalószínűbb következtetéseket vonjuk le, de ezt nem szabad túlságosan erőltetni, ha a kivitelezés során a számok mást mutatnak. A célközönség felmérésnek mégis azért van létjogosultsága, mert ha egy megadott irányba nem indulunk el, akkor sosem fog kiderülni, hogy melyik a helyes.

3. Konkurens elemzés

Hihetetlenül fontos, mégis rengetegen megfeledkeznek róla. A legtöbb piac már telített, szinte lehetetlen, de mindenesetre nagyon nehéz, olyan réspiacot találni, ahol még egy cég sem vetette meg a lábát.

Az üzleti siker egyik elkerülhetetlen hozzávalója az, hogy ki kell tűnni a konkurensek közül valamivel, ami megragadja a vásárlók figyelmét, így a Te cégedet választja a többi helyett. De honnan tudod, hogy mivel tudsz többet adni, mint a versenytársaid, ha nem ismered őket? Megmondom! Sehonnan…

Elemzéseid során meg kell találnod a konkurensek gyengepontját, vagy hiányosságait és azokból ötletet és inspirációt merítve a saját megoldásod felé terelve az érdeklődőket.

Mi van akkor, ha szinte ugyanazt a terméket áruljátok? Íme néhány ötlet, ami mentén ilyen esetben gondolkodhatsz:

  • Vannak-e olyan előnyei a terméknek, amiket a konkurensed NEM hangsúlyoz?
  • Biztosít-e garanciát?
  • Jelen van-e a közösségi oldalakon?
  • Ad-e extra értéket a vásárlóknak, vagy kizárólag a vásárlás megtörténésére fókuszál?
  • Figyel-e a SEO-ra?
  • Futtat-e hirdetéseket?
  • Készít-e videókat?
  • Érthetően fogalmazza meg, hogy mire jó a termék?
  • Milyen stílusban kommunikál az ügyfeleivel?

Ez csak néhány ötlet arra, hogy mennyi lehetőséged van kitűnni a többiek közül.

4. USP és az előnyök megfogalmazása

Ha igazán erős kommunikációt szeretnél kialakítani a közönségeddel, akkor nem magadról és a termékedről kell beszélned, hanem róluk, az ő problémájukról, és arról, hogy milyen előnyeik származnak abból, ha megvásárolják termékedet/szolgáltatásodat.

A USP (Unique Selling Proposition) arra való, hogy egy mondatban megfogalmazd, hogy mit, és kinek nyújtasz cégeddel, és azt hogyan csinálod jobban, mint bárki más.

De hogyan fogalmazd meg ezt a mondatot?

Listázd ki, hogy mit értékesítesz, és mindegyikhez írd oda, hogy ez milyen változást vált ki a potenciális vásárlók életében. Például, ha kertészeted van, akkor nem növényeket árulsz, hanem a lehetőséget, hogy vásárlóidnak is lélegzetelállító kertje legyen. Vagy ha hírlevélküldő szoftvert fejlesztesz, akkor nem azt kell eladnod nekik, hanem a megoldást arra, hogy egyszerűbben, és kreatívabban kommunikálhassanak a saját érdeklődőikkel.

Ha már jobban átlátod ezeket, akkor sokkal könnyeben fogod tudni megfogalmazni a saját USP-det.

Összefoglalás

Mindent összevetve, a marketing stratégia egy nélkülözhetetlen eleme egy cégnek, amit ideális esetben az indulás első fázisaiban kell kialakítani. Ez a dokumentum segíti a cégek hosszútávú sikerét, és egy biztonságos referencia pontot ad nehéz döntések esetén, vagy akkor, ha elkanyarodnak a céltól. A marketing stratégia az, ami megadja azokat az irányvonalakat, amik mentén érdemes a cég online jelenlétét és a célközönséggel kialakított kommunikációt kialakítani, ezzel kitörve a sablonos versenytársak közül.

Szerző:
Szabó Nikoletta
Rocketing

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek