Mire figyelj a kulcsszavak keresése során, hogy előre kerülj a keresőben?

Akár webshopod van, akár szolgáltatást kínálsz, mindenképpen hasznos, ha weboldaladon blog is található. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy rendszeresen friss (kulcsszóoptimalizált) tartalmakkal tudd bővíteni oldalad tartalmát. A kulcsszavak keresése pedig a Google eszközeinek köszönhetően nem is nehéz feladat, de azt már neked kell eldöntened, hogy melyik kifejezéseket használd fel. Összegyűjtöttük a legfontosabb kérdéseket, amiket át kell gondolnod.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

Releváns-e a kulcsszavad?

Olyan kulcsszavakra lesz szükséged, amik valóban lefedik a cikkben található információkat. Még ha meg is jelensz a Google első találati oldalán, a látogatók hamar távoznak oldaladról, ha nem azt találják, amire a kulcsszó alapján számítanak. Ez pedig a rangsorolásodon is látszani fog, fokozatosan hátrább kúszol a találatok között.

Például, ha a látogatók az „online marketing ügynökség” szót gépelték a keresőbe és ez alapján találtak oldaladra, elvárják, hogy valóban marketinggel kapcsolatos kérdésekben nyújts segítséget. Ha nem vagy biztos benne, hogy releváns-e kulcsszavad, ellenőrizd le. Ehhez egyszerűen keress rá a kulcsszavadra és nézd meg, hogy milyen találatokat kapsz. Megfelelnek annak, amiről te is írni szeretnél?

Célközönséged is ezzel a kifejezéssel élne?

Gyakran felmerülő probléma a túlzott szakmaiság a kulcsszavak keresése közben. Gondolj csak bele, ha olyan terméket kínálsz, amit köznyelvben mindenki egy sokkal egyszerűbb néven nevez, nem fognak megtalálni.

Másrészről szinonimákban is érdemes gondolkodnod. Sőt, a legjobb, ha szépen lassan minden lehetséges verziót felhasználsz a blogcikkeid kulcsszavaként. Így akárhogy is keresnek a potenciális vásárlóid, idővel nem tudják elkerülni, hogy rád találjanak.

Ne csak konkrét szinonimákat vegyél számba, bátran bővítsd vagy szűkítsd is a témakört további számodra releváns kulcsszavakkal. Visszatérve az előző példára: az online marketing ügynökség mellett érdemes a közösségi marketing ügynökség és digitális marketing ügynökség kifejezéseket is használni.

A Google kulcsszótervezője mellett a találati lista alján szereplő ajánlatokat is felhasználhatod ehhez. Írd be a kulcsszavad, görgess az oldal aljára és nézd meg, hogy a kereső miket ajánl még neked. Ezekből is szemezgethetsz, sőt, beírva őket a keresőbe, többször is eljátszhatod.

Mekkora a verseny a kulcsszóra?

A legnépszerűbb kulcsszavak esetében gyakori, hogy óriási a verseny rájuk. Ezáltal te is nehezebben kerülsz előre a találati listában, ha csak ezeket használod. Érdemes emiatt specifikusabb, több szóból álló – úgynevezett long-tail – kulcsszavakat is választanod. Ezekre ugyan kevesebben keresnek rá, viszont könnyebben tudsz jól teljesíteni a Google botok szemében és azzal is számolhatsz, hogy akik így kerülnek az oldaladra, valóban érdeklődnek is terméked vagy szolgáltatásod iránt. Természetesen az egyensúlyra kell törekedned, ha csak long-tail kulcsszavakat használsz, azzal sok potenciális vásárlótól eshetsz el. Jó stratégia lehet például, ha weboldalad a legnépszerűbb kulcsszavakra optimalizálod, míg a blogcikkekben hosszabb kifejezéseket dolgozol fel témaként.

Ha nem tudod, hogyan keress ilyeneket, itt egy egyszerű módszer: írd be a Google keresőjébe saját fő kulcsszavad, és nézd meg az első néhány találatot. A Google szemében ők lesznek a fő konkurenciáid, ezért érdemes átböngészned oldalaikat. Keresd meg az ő kulcsszavaikat, nézd meg milyen stílusban és milyen témákról írnak. Sok hasznos praktikát leshetsz így el.

Aktuális-e a kulcsszavad?

Ahogy körülöttünk a világ és a vásárlók igényei, úgy a kulcsszavak is változnak. Ezekkel csak úgy tudsz lépést tartani, hogy időről időre felülvizsgálod a kulcsszókutatásod. Nem kell ilyenkor minden korábbi tartalmad újraírni miatta, de az új cikkeidbe mindig az aktuális kulcsszavakat építsd be.

Ismét jó példa erre a marketing gyorsan változó világa. Tavaly ilyenkor hazánkban még sehol nem járt a TikTok, lassan pedig szinte elkerülhetetlen, hogy foglalkozzunk vele. Ezért ha csak a tavalyi kulcsszókutatás alapján dolgoznánk, egyetlen cikk sem születne ebben az egyre aktuálisabb témában.

Tudod-e használni?

Ha megtaláltad a kulcsszót, ami számodra és célközönséged szempontjából is megfelelő, az már félsiker. A következő kérdés az, hogy bele fogod-e tudni építeni a tartalomba. Miután a SEO tudománya is angolszász területről érkezik, alapvetően toldalék nélküli szavakkal számol. Bár a Google elvileg felismeri a ragozott szavakat is, a legjobb mégiscsak az, ha a kulcsszót ragozatlan formában is többször be tudod építeni a szövegbe. Azonban a magyartalan, erőltetett mondatok nem csak olvasóidnak fognak szemet szúrni, de a Google botjai is kevésbé értékelik.

Példaként itt van a „online marketing árak Budapest” kulcsszó. Elég specifikus ahhoz, hogy ha valaki erre kattintva kerül az oldalara, feltehetően érdeklődni is fog a releváns szolgáltatásod iránt, viszont nem lesz egyszerű dolgod vele a szövegezéskor. Ha nem tudod magyarosan belefogalmazni egy mondatba, inkább ragozd, mintsem kreálj erőltetett tartalmat.

Mi következik a kulcsszavak keresése után?

Összességében tehát mielőtt nekilátsz egy blog írásának, időt kell szánnod a megfelelő kulcsszavak beazonosítására is. Olyan kifejezéseket kell keresned, amik relevánsak és jól használhatóak. A legnépszerűbb kifejezések mellett gyűjts olyanokat is, amik esetében a verseny sem túl nagy. Ne feledd, hogy a kulcsszavak keresésekor mindig a célközönség fejével kell gondolkodnod.

A legjobb, ha rögtön az elején összeállítasz egy részletes listát általánosabb és long-tail kulcsszavakból, amik mind illenek az általad kínált termékre vagy szolgáltatásra. Ezeken végighaladva készíthetsz egy hosszabb távú stratégiát, amivel el tudod kerülni azt, hogy ad hoc kulcsszavakkal vidd félre a tartalmad.

Szerző:
Julinszki Dóra, Szövegíró 
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek