Mire figyelj a kulcsszavak keresése során, hogy előre kerülj a keresőben?

Frissítve: 2020-06-15
Akár webshopod van, akár szolgáltatást kínálsz, mindenképpen hasznos, ha weboldaladon blog is található. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy rendszeresen friss (kulcsszóoptimalizált) tartalmakkal tudd bővíteni oldalad tartalmát. A kulcsszavak keresése pedig a Google eszközeinek köszönhetően nem is nehéz feladat, de azt már neked kell eldöntened, hogy melyik kifejezéseket használd fel. Összegyűjtöttük a legfontosabb kérdéseket, amiket át kell gondolnod.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Releváns-e a kulcsszavad?

Olyan kulcsszavakra lesz szükséged, amik valóban lefedik a cikkben található információkat. Még ha meg is jelensz a Google első találati oldalán, a látogatók hamar távoznak oldaladról, ha nem azt találják, amire a kulcsszó alapján számítanak. Ez pedig a rangsorolásodon is látszani fog, fokozatosan hátrább kúszol a találatok között.

Például, ha a látogatók az „online marketing ügynökség” szót gépelték a keresőbe és ez alapján találtak oldaladra, elvárják, hogy valóban marketinggel kapcsolatos kérdésekben nyújts segítséget. Ha nem vagy biztos benne, hogy releváns-e kulcsszavad, ellenőrizd le. Ehhez egyszerűen keress rá a kulcsszavadra és nézd meg, hogy milyen találatokat kapsz. Megfelelnek annak, amiről te is írni szeretnél?

Célközönséged is ezzel a kifejezéssel élne?

Gyakran felmerülő probléma a túlzott szakmaiság a kulcsszavak keresése közben. Gondolj csak bele, ha olyan terméket kínálsz, amit köznyelvben mindenki egy sokkal egyszerűbb néven nevez, nem fognak megtalálni.

Másrészről szinonimákban is érdemes gondolkodnod. Sőt, a legjobb, ha szépen lassan minden lehetséges verziót felhasználsz a blogcikkeid kulcsszavaként. Így akárhogy is keresnek a potenciális vásárlóid, idővel nem tudják elkerülni, hogy rád találjanak.

Ne csak konkrét szinonimákat vegyél számba, bátran bővítsd vagy szűkítsd is a témakört további számodra releváns kulcsszavakkal. Visszatérve az előző példára: az online marketing ügynökség mellett érdemes a közösségi marketing ügynökség és digitális marketing ügynökség kifejezéseket is használni.

A Google kulcsszótervezője mellett a találati lista alján szereplő ajánlatokat is felhasználhatod ehhez. Írd be a kulcsszavad, görgess az oldal aljára és nézd meg, hogy a kereső miket ajánl még neked. Ezekből is szemezgethetsz, sőt, beírva őket a keresőbe, többször is eljátszhatod.

Mekkora a verseny a kulcsszóra?

A legnépszerűbb kulcsszavak esetében gyakori, hogy óriási a verseny rájuk. Ezáltal te is nehezebben kerülsz előre a találati listában, ha csak ezeket használod. Érdemes emiatt specifikusabb, több szóból álló – úgynevezett long-tail – kulcsszavakat is választanod. Ezekre ugyan kevesebben keresnek rá, viszont könnyebben tudsz jól teljesíteni a Google botok szemében és azzal is számolhatsz, hogy akik így kerülnek az oldaladra, valóban érdeklődnek is terméked vagy szolgáltatásod iránt. Természetesen az egyensúlyra kell törekedned, ha csak long-tail kulcsszavakat használsz, azzal sok potenciális vásárlótól eshetsz el. Jó stratégia lehet például, ha weboldalad a legnépszerűbb kulcsszavakra optimalizálod, míg a blogcikkekben hosszabb kifejezéseket dolgozol fel témaként.

Ha nem tudod, hogyan keress ilyeneket, itt egy egyszerű módszer: írd be a Google keresőjébe saját fő kulcsszavad, és nézd meg az első néhány találatot. A Google szemében ők lesznek a fő konkurenciáid, ezért érdemes átböngészned oldalaikat. Keresd meg az ő kulcsszavaikat, nézd meg milyen stílusban és milyen témákról írnak. Sok hasznos praktikát leshetsz így el.

 

Aktuális-e a kulcsszavad?

Ahogy körülöttünk a világ és a vásárlók igényei, úgy a kulcsszavak is változnak. Ezekkel csak úgy tudsz lépést tartani, hogy időről időre felülvizsgálod a kulcsszókutatásod. Nem kell ilyenkor minden korábbi tartalmad újraírni miatta, de az új cikkeidbe mindig az aktuális kulcsszavakat építsd be.

Ismét jó példa erre a marketing gyorsan változó világa. Tavaly ilyenkor hazánkban még sehol nem járt a TikTok, lassan pedig szinte elkerülhetetlen, hogy foglalkozzunk vele. Ezért ha csak a tavalyi kulcsszókutatás alapján dolgoznánk, egyetlen cikk sem születne ebben az egyre aktuálisabb témában.

Tudod-e használni?

Ha megtaláltad a kulcsszót, ami számodra és célközönséged szempontjából is megfelelő, az már félsiker. A következő kérdés az, hogy bele fogod-e tudni építeni a tartalomba. Miután a SEO tudománya is angolszász területről érkezik, alapvetően toldalék nélküli szavakkal számol. Bár a Google elvileg felismeri a ragozott szavakat is, a legjobb mégiscsak az, ha a kulcsszót ragozatlan formában is többször be tudod építeni a szövegbe. Azonban a magyartalan, erőltetett mondatok nem csak olvasóidnak fognak szemet szúrni, de a Google botjai is kevésbé értékelik.

Példaként itt van a „online marketing árak Budapest” kulcsszó. Elég specifikus ahhoz, hogy ha valaki erre kattintva kerül az oldalara, feltehetően érdeklődni is fog a releváns szolgáltatásod iránt, viszont nem lesz egyszerű dolgod vele a szövegezéskor. Ha nem tudod magyarosan belefogalmazni egy mondatba, inkább ragozd, mintsem kreálj erőltetett tartalmat.

Mi következik a kulcsszavak keresése után?

Összességében tehát mielőtt nekilátsz egy blog írásának, időt kell szánnod a megfelelő kulcsszavak beazonosítására is. Olyan kifejezéseket kell keresned, amik relevánsak és jól használhatóak. A legnépszerűbb kifejezések mellett gyűjts olyanokat is, amik esetében a verseny sem túl nagy. Ne feledd, hogy a kulcsszavak keresésekor mindig a célközönség fejével kell gondolkodnod.

A legjobb, ha rögtön az elején összeállítasz egy részletes listát általánosabb és long-tail kulcsszavakból, amik mind illenek az általad kínált termékre vagy szolgáltatásra. Ezeken végighaladva készíthetsz egy hosszabb távú stratégiát, amivel el tudod kerülni azt, hogy ad hoc kulcsszavakkal vidd félre a tartalmad.

Szerző:
Julinszki Dóra, Szövegíró 
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek