10 hiba, amibe ne essünk bele blogoláskor

Legyen igazából szó bármiről, alapvetően elmondható, hogy az emberek gyakran vétenek hibákat. Sokszor egy adott témát ebből kifolyólag úgy érdemes körbejárnunk, hogy megnézzük: milyen jellemző hibákat nem érdemes elkövetnünk egy adott feladat, vagy tevékenység során. Hiszen, akár évekig is csinálhatunk valamit, és lehetnek nagyon pozitív tulajdonságaink az adott tevékenységen belül, akár 1-2 súlyosabb hiba ahhoz vezethet, hogy végül nem tudunk majd érvényesülni.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

Gondoljunk csak bele: hányszor volt már velünk életünk folyamán az, hogy valamihez eleve rosszul kezdtünk neki. „Ha az elején másképp csináltam volna, mennyivel előrébb lennék most”-mondják sokan.

Ennek kapcsán szeretnénk összegyűjteni a 10 legjellemzőbb hibát, melyet blogolás folyamán el lehet követni. Nem lehetne állítani, hogy egyik súlyosabb lenne mint a másik, egyaránt rosszak, és egyaránt követik el akár kezdőbbek, akár tapasztaltabb személyek is.

Mik a legjellemzőbb hibák mégis?

Íme, itt az a 10 pontból álló lista, ami véleményem szerint a legtöbbször előfordul blogolás alkalmával.

1. Nem ismerjük a célközönségünket

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk a tartalomgyártás során az az, amikor nem tudjuk pontosan belőni, és nem vagyunk tisztában azzal, hogy pontosan kiknek szeretnénk a tartalmainkat létrehozni, és írni. Kik lennének ők tulajdonképpen?

Többnyire mi érdekli őket? Milyen társadalmi csoportot képviselnek? Hogyan beszélnek, milyen szóhasználatuk van? Ez mind-mind nagyban befolyásolhatja a stratégiánkat.

Természetesen nincsenek teljesen egyforma emberek, de gondoljunk csak a híres Pareto-elvre: a 80-20-as szabályra. Ez itt is érvényes lesz: az olvasóink 80%-a nagyjából azonosítható egy személyiségtípussal.

2. Saját magunknak írunk tartalmat

Még akkor is sokszor elkövetik ezt a hibát, ha már ismerik a célközönséget. Inkább olyan tartalmakról írnak, amelyeket az írót érdekel, viszont a jellemző közönségtábor, az olvasók talán már nem annyira inspirálódnak az adott téma iránt.

Nagyon fontos lehet annak a megállapítása, hogy vajon mi az, ami iránt érdeklődnek az emberek. Ebben nagy segítségünkre lehet egy jó kulcsszó-kutatás, az AdWords kulcsszó-tervező révén.

3. Nincs feltüntetve a cikk írója

Alapvetően elmondható, hogy egy tartalom akkor, és attól is lehet ugyanúgy érdekes, amennyiben nem tüntetik fel, hogy írta azt. Az én megfigyeléseim szerint mégis elmondható, hogy a igazán jó blogokat a középszerűektől az különbözteti meg-ez az egyik szempont-hogy jól beazonosítható-e a cikk írója.

Gondoljunk csak bele. Van egy blogunk. Évek óta visszajárnak olvasni hozzánk az emberek, és valójában fogalmuk sincs arról, hogy ki írja ezt a rengeteg jó minőségű cikket. Az alapvetően bizalomgerjesztő, ha valaki veszi a fáradtságot arra, hogy megmutassa saját magát-hosszú távon talán pont ez lesz az a pont, ami miatt az olvasóink minket fognak választani, ha valamilyen szolgáltatásunkat igénybe szeretnék venni.

4. Nem figyelünk a SEO-ra

A saját magam kárán tanultam meg, hogy milyen az, amikor az ember létrehoz kiváló minőségű tartalmakat, és utána nem keresőoptimalizálja őket. Ez sokszor nem jelent annyira nagy munkát: a meta címsorba, és leírásba, a bekezdések valamelyik címsorába bele kell rejteni az adott keresési kulcsszót, és a legtöbbször ez már elég-amennyiben jó a tartalmunk.

Ne essünk bele abba a hibába, hogy egy színvonalas cikk megírásánál nem szánunk rá még +5%-ot a munkára, és elfelejtjük ezt megtenni-ebből adódóan pedig sehol nem fog az megjelenni az a találati listán.

5. A mennyiség fontosabb a minőségnél

Az egyik talán legnagyobb hiba, amibe én is beleestem az elején: a mennyiséget fontosabbnak tartottam a minőségnél. Szokták mondani, hogy organikusan akár többszörös forgalmat is nyerhetnek azok az emberek, akik rendszeresen blogolnak, mint azok, akik csupán néha teszik ezt.

Nos, én ismerek olyan blogger-gurut, aki a saját, egyébként hatalmas versennyel rendelkező területén nagyjából 60 blogcikkel van az élmezőnyben a Google keresőjében-ennyi cikket írt mindössze 4 év alatt. Kiszámolhatjuk, hogy ez mekkora publikálási gyakoriságot jelent: picit több, mint havi 1 cikket. Míg vannak, akik hetente publikálnak, de mégsem érnek el igazán eredményeket.

A kutya ott van elásva, hogy a létrehozott tartalmi cikkek nagy része minőségét tekintve időállónak számít. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a megírt tartalmak még 3-4 év múlva is ugyanúgy értékesek lesznek: választ adnak egy általános kérdésre, ami az embereket érdekli. Viszont, minimális aktualizálással biztosak lehetünk benne, hogy releváns, és tartalmas anyagunk lesz később is.

6. Túl szakmaiak vagyunk

Mindig próbáljuk meg szem előtt tartani, hogy az olvasóközönségünk alapvetően mást lát, mint mi magunk. Mi talán tisztában vagyunk bizonyos szakkifejezések jelentésével, míg mások talán nem annyira.

Ebből adódóan nagyon fontos, hogy olyan szavakkal írjuk teli a tartalmainkat, amiket mások is ismernek. Gyakori hiba a webes világban a reszponzív weboldal készítés kifejezés. Sok ember nem is tudja, hogy mi az a „reszponzív”, és pláne olyanok, akiknek tegnap jutott eszükbe, hogy jó lenne egy weboldalt készíttetni.

7. Nem adtunk értéket

Mindig kérdezzük meg magunktól, mielőtt publikálunk egy cikket: mikor ezt elolvassák, akkor-legalább az emberek nagy része-úgy fog felállni a székből, hogy valamit sikerült benne picit „megmozdítanunk”, vagy pedig sem?

Ennek alapvetően sok módja lehet: beszéljünk érdekes statisztikákról, esettanulmányokról, osszunk meg meglepő történeteket, vagy legyen nagyon egyedi a stílus. De soha ne írjunk olyan cikkeket, amivel teli van az internet, és csupán a mindenki által unalomig ismert száraz igazságokat szajkózza.

8. Nincs jelen a kommunikáció

Az egyik, szintén nagyon meghatározó választója egy közepes, és egy igazán jo bloggernek: van lehetőség értékelni, a bejegyzést kommentelni. Ismerek olyan blogot Magyarországon, ahol olyan jó viták szoktak kialakulni a cikkek alatt, hogy nem is inkább a cikkek, hanem az ott kibontakozó beszélgetés az, ami ott tartja az olvasókat.

Erre egy kiváló eszköz lehet a Disqus használata.

9. Egyedül csináljuk

Ez a cím talán egy picit összezavaró, sok mindent lehet érteni alatta. Egy megközelítés lehet például az, hogy a vetélytársainkkal nem tartjuk a kapcsolatot. Nagyon sok blogger hiszi azt, hogy ez butaság, pedig nem az. Építhetünk kapcsolatokat, egy-egy jó cikkel pedig akár ki is kerülhetünk mások blogjára, javítva ezzel az ismertségünket, presztízsünket, és a forgalmunkat is.

Egy másik megközelítés lehet, hogy próbáljunk meg másokat is bevonni a saját tevékenységünkbe. Írjunk többen is cikkeket, és olvassuk át egymás irományait a publikálás előtt. Több szem többet lát, és több nézőpontot ad-itt is így van ez.

10. Nem vagyunk kitartóak

Nagyon-nagyon sok ember esik bele abba a végzetes hibába, hogy nem elég kitartó. A blogolás egy művészet-nem csupán érteni kell hozzá, és sokat kell gyakorolni, de szeretnünk is kell ahhoz, hogy igazán sikeresek legyünk benne.

Nagyon intenzív tevékenység mellett is eltelhet akár 3-9 hónap, mire elfogadható helyekre kerülünk majd fel a találati listán a minket érintő kifejezésekre, és kulcsszavakra. Valóban, nagy kitartás kell hozzá, hogy az ember energiát fektessen valamibe ennyi időn keresztül, eredmény nélkül.

Összefoglalás

A blogolás véleményem szerint talán az egyik legjobb tevékenység, amit folytathat az ember. Sokan pénzt remélnek tőle, valakik inkább hobbiból, és szeretetből űzik, de mindenképp fontos: ha már elhatároztuk magunkat arra, hogy ezt a tevékenységet folytatjuk, akkor azt mindenképp jól csináljuk, és ne essünk bele a legsúlyosabb hibákba.

Szerző:
Viharos Loránd Ottó
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek