SEO, vagy PPC? Melyik a jobb megoldás az üzleti tevékenységünknek?

Frissítve: 2020-05-28
Manapság mindenkinek az a célja, hogy a Google találati listájának az élére kerülhessen. Ilyenkor felmerülhet bennünk a kérdés, hogy mi lenne a legjobb megoldás erre? Sokan ilyenkor a fejükhöz kapnak: „gyerünk, hívjunk egy SEO szakembert. Ő segít majd nekünk abban, hogy a weboldalunk a jó helyezéseket érjen el a Google keresőjében.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Az igazság az, hogy ez nem feltétlenül optimális stratégia: a helyes döntés nagyban függhet attól, hogy pontosan mit szeretnénk elérni, illetve, hogy mennyi idő alatt. A patikában sem lehet kapni olyan csodaszert, ami minden egyes betegséget meggyógyít, vagy mindig egyformán hatásos eszköz lenne minden problémára.

Annak érdekében, hogy picit jobban láthassuk a lehetőségeinket, szerettük volna ez a bejegyzést létrehozni, ami azt firtatja, hogy a mi esetünkben melyik a jobb választás: a SEO (keresőoptimalizálás), vagy pedig a PPC kampányok (Google Ads)?

Mi az a SEO, és AdWords?

A SEO az a folyamat, amikor a weboldalunk technikai, tartalmi optimalizálásával próbáljuk meg elérni, hogy az a találati listán előre kerüljön-ingyen. Folyamatos optimalizálást, tartalomgyártást, és a vetélytársak elemzését igényli, tehát szakértelmet, és befektetett munkát igényel.

A Google AdWords lényege, hogy bizonyos keresési kifejezésekre-például „pizza házhozszállítás Szeged”-fizetünk egy összeget a Google számára, és cserébe a találati lista elejére kerül az oldalunk. Abban az esetben, ha kattintást is kapunk a keresőből, akkor ezt a bizonyos összeget le is vonja tőlünk. Tehát annak az érdekében, hogy a felhasználók a mi oldalunkra tévedjenek, egy bizonyos összeget fizetnünk kell alkalmanként, de ez nyilvánvalóan megtérülhet, ugyanis jó eséllyel rendeléseket, megkereséseket fognak leadni az adott oldalunkon.

A kulcsszótervezővel nézhetjük meg, hogy az első találati helyezéshez mekkora pénzösszeget kell fizetnünk, ebben az esetben ez 199,16 Ft kattintásonként.

Ha valamit beírunk a keresőbe, akkor az organikus, és a fizetett találatokat a „hirdetés” szócska fogja megkülönböztetni a domainek előtt zöld színnel.

 

Mik a SEO előnyei?

A SEO hatalmas előnye, hogy hosszú távú eredményeket szül. Mikor például létrehozunk egy színvonalas tartalmat-mondjuk valamilyen életvitellel kapcsolatos témakörben-az jó eséllyel még évekkel később is ugyanúgy aktuális lesz, esetleg minimális frissítéssel.

Valójában számtalan olyan blogcikk található az interneten, ami évek óta valamilyen tanácsot, edukációt, vagy alapigazságot fogalmaz meg, és ez által olvasók ezreit, tízezreit terelte az adott oldalra.

A keresőoptimalizálás nagyban segíthet minket abban, hogy a PR-technikáinkat elősegítsük: az ügyfeleinkkel, potenciális célcsoportunkkal egyfajta kommunikációt valósíthassunk meg. Erre a célra a Google Ads nem lenne előnyös, ugyanis ahhoz túl drága.

A keresőoptimalizálás alapvetően sikeresebb, ha a mennyiséget nézzük, ugyanis a statisztikák szerint a kattintások 73%-a az első találati oldalon organikusan történik meg.

A keresőoptimalizálással nem csupán az oldalainkat juttathatjuk előre a találati listán: akár képeket is, vagy lehetőség nyílik az úgynevezett Schemak használatára, amivel nem kis részt hasíthatunk ki egy találati listán. Itt például képtalálatok jelennek meg:

 

Mik a SEO hátrányai?

A SEO alapvetően egy nagyon lassú folyamat, és nagyon aktív tevékenység mellett is minimum 3 hónap kell ahhoz, hogy valaki a megfelelő találati helyekre küzdhesse fel magát, de sokszor lehet ez fél év, 9 hónap is. Egy AdWords kampánnyal ellentétben sokkal lassabban derül ki, ha valamit rosszul csinálunk, a folyamat lassúsága miatt.

A keresőoptimalizálás alapvetően nem olcsó mulatság, bizonyos közhiedelmekkel ellentétben. Folyamatos munkát, tartalomkészítést, és odafigyelést igényel, és amennyiben linképítésbe szeretnénk fogni, az is dobhat a költségeken.

Mik az AdWords előnyei?

A Google Ads hatalmas előnyének számít, hogy gyorsan lehet vele eredményeket elérni. Amennyiben egy weboldalt beüzemeltünk, már indíthatjuk is a hirdetési kampányt a megfelelő, rendszerint szolgáltatási oldalakra-ez által azonnal a kereső élére kerülhetünk.

A Google Ads nagyon jó lehet abban az esetben, ha a márkánkat szeretnénk egy picit erősíteni, építeni: ha mindig a kereső élén vagyunk, akkor az emberek hamar megismerhetik a nevünket, és a márkánkat. Sőt, még arra is van lehetőség, hogy egy konkurens márka nevére hirdessünk.

A hirdetési kampányok eredményessége azonnal látszik, és igazából bármikor abba lehet azokat hagyni. A kampányokat van lehetőség terület szerint is szegmentálni, ez által a költségeink alacsonyan tarthatók.

Mi az AdWords hátrányai?

Az AdWords pénzbe kerül, és a megfelelő beállítása szakértelmet igényel: amennyiben nem a megfelelő módon csináljuk, könnyedén elszórhatjuk a hirdetésre szánt teljes pénzösszegünket.

A hatása csak és kizárólag addig tart, ameddig hajlandók vagyunk fizetni, lehettünk akár hónapokig is a kereső élén, amennyiben abbahagyjuk a hirdetést, azonnal eltűnünk a találati listáról.

Melyik éri meg rövidtávon?

A fentiekből nem nehéz kitalálni, hogy a Google Ads. Frissen indított weboldalak, vagy webáruházak esetén egyértelmű a válasz, viszont lehetnek olyan helyzetek is, mikor hirtelen kellene eredményt elérni-ekkor is ez a szükséges eszköz.

Melyik éri meg hosszú távon?

A legtöbb ember, aki keresőoptimalizálással foglalkozik azt állítja, hogy hosszú távon bizony jobban megéri a SEO-t használni, mint a PPC kampányokat. Ennek az az alapvető oka, hogy a Google Ads hatása csak addig tart, ameddig hajlandók vagyunk fizetni a Google számára a kattintási találatokért. Amennyiben abbahagyjuk, akkor az eddigi helyezéseinknek semmiféle hatása nem lesz a találatainkra nézve.

Szinte minden nagy hazai blogger-guru, aki hatalmas energiákat ölt bele abba, hogy egy minőségi, és színvonalat rovatot létrehozzon, azt nyilatkozta, hogy busásan megtérült számára a blogoló tevékenysége. Alapvetően nehéz megbecsülni a pontos értékét a SEO-nak, leginkább úgy szoktak ezzel próbálkozni, hogy kiszámolják, hogy mennyibe került volna az organikus találatokat elérni kampányokkal.

Itt természetesen közrejátszik az is, hogy a bejegyzéseknek általában nincs akkora konvertáló ereje, mint landing oldalaknak, viszont vannak olyan emberek, akik azt állítják, hogy éves szinten kisebb tízmilliós összegeket megspórolnak a tevékenységükkel.

A keresőoptimalizálás tehát egy hosszú távon megtérülő folyamat. Annak érdekében, hogy eredményes is legyen, nagyon fontos, hogy állandó jelleggel, havi szinten végezzék. Mivel ez a szolgáltatás nagyon nagyban eltérhet ügynökségenként, így nem csoda, hogy a keresőoptimalizálás piaci ára nagyon szór.

Mi az optimális stratégia általában?

Általában a kettőt együtt éri meg alkalmazni. Csak és kizárólag Google Adsra költeni nem éri meg hosszú távon, ugyanis a helyezéseket nem csupán a költött összeg határozza meg, hanem a domainek besorolása is. Vannak olyan weboldalak, akik organikusan jobb találatokat érnek el egy kulcsszóra, mint mások AdWords segítségével-ennek nyilvánvalóan az az oka, hogy alapvetően sokkal erősebb besorolással bírnak.

A helyes taktika: eleinte, vagy mikor nagyon gyorsan lenne szükségünk egy eredmény elérésére, akkor használjunk Google AdWordsot, és később is optimális lehet használni a termékeink reklámozására. Amennyiben a weboldalunktól, webáruházunktól hosszútávú eredményeket várunk, mindenképp invesztáljunk bele a SEO-ba is.

Mikor éri meg csak és kizárólag AdWordsra költenünk?

Abban az esetben, ha a létrehozott oldalunk eleve nem hosszú életűre tervezett, nem éri meg SEO-ra pazarolni az időnket. Amennyiben a már létező weboldalunkon szeretnénk például egy közelgő rendezvényt promotálni, ami csupán egyszer kerül majd megrendezésre, jobb ötlet lehet kizárólag Google Ads-ot használni.

Abban az esetben, ha a termékünk, vagy szolgáltatásunk nagyon egyedi lenne, érdemes lehet akár külön weboldalt létrehozni erre a célra egy másik domainen, netán aldomainen: ezt hívjuk úgy hogy microsite. Itt lényegében egy nagyon rövid üzenetet közvetítünk lényegre törően a felhasználóink részére.

 

Összefoglalás

Igazából akárhogy is nézzük, valamilyen eszközre mindenképp szükségünk lesz ahhoz, hogy a megfelelő eredményeket elérhessük a keresőben. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a két stratégia együtt alkalmazva hatásos hosszú távon, az pedig, hogy melyiket milyen arányban érdemes használni, esetenként változó lehet.

Igazából ez is egy olyan dolog, amiben nincs arany középút: minden azon múlik, hogy mi hogyan állunk, és mire lenne pontosan szükségünk.

Szerző:
Viharos Loránd Ottó
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek