Miért fontos a tartalom marketing a SEO szempontjából?


Az új SEO másra fókuszál
Az utóbbi 8 évben sokat változott a Google algoritmusa. A Panda és a Penguin, melyek a keresési találatok minőségének értékeléséért felelősek, sokkal nehezebbé és időigényesebbé tették a SEO-t.
Ezért a SEO szakértőknek és ügynökségeknek teljesen más eszközökhöz kellett folyamodniuk. Mindenkinek, aki SEO-val foglalkozott, a tartalom és a linkek minőségét kellett előtérbe helyeznie. A régi, rutinszerűen használt módszerek, melyek gyors eredménnyel jártak,
- hamar elvesztették hatékonyságukat,
- rövid ideig, csak átmenetileg fejtették ki hatásukat,
- és veszélyesek voltak a honlapokra nézve.
Ma az az optimalizáció működik, ahol a hasznosság és az érték az elsődleges. A régi linképítési fogások, mint az alacsony értékű linkgyűjtőkről szerzett linkek, rosszul kezelt support és a fórumokon, blogokon elhelyezett automatizált posztok, romboló hatással vannak a honlapodra.
Sok ügynökség, melyek nem tudtak a megváltozott szabályokhoz alkalmazkodni, eltűnt. Ennek elsődleges oka, hogy nem vették figyelembe a Google iránymutatásait, melyek leírták, mit kell tenni annak érdekében, hogy egy honlap jobban látsszon a keresőben. Ezek az iránymutatások összekapcsolódnak a tartalom marketing szabályaival, ami a jól megírt, a felhasználók számára hasznos és a problémájukat megoldó cikkekre alapoz.
Az együttműködési módok változásainak pozitív hatásai a SEO ügynökségek és az ügyfeleik számára
Biztonság
Ha a SEO új szabályait követed, a honlapodat nem bünteti a Google, mint a korábbi metódusnál, ahol az ügyfél azért fizetett, hogy egy bizonyos pozíciót érjen el a site-ja. Ebben az esetben a SEO-val foglalkozó cég minél kevesebb pénzért próbálja elérni a pozíciót, nem törődve a következményekkel. A honlap biztonsága és a hosszabb kooperáció igénye nincs figyelembe véve – az ügyfél nem fizet, ha az oldala nem érte el a kívánt pozíciót, ugye? Azonban ha az ügyfél SEO tevékenységek összességére fizet elő, akkor magas minőségű szolgáltatást kap, mert az ügynökség a megállapodás teljes időtartama alatt motivált arra, hogy ne csak a honlapon, hanem az ügyféllel való jó kapcsolaton is dolgozzon.
Hozzáadott érték a szolgáltatásban
A ciklikus tartalom marketing kampány több minőséget ad hozzá a meglévő tartalomhoz, mert:
- a márkát felismerhetőbbé teszi
- növeli a honlapra érkező forgalmat a “long tail” kifejezéseken és fontos kulcsszavakon keresztül egyaránt
- növeli a közösségi médiából, linkekből és közvetlen keresésekből érkező forgalmat.
Integráltabb szolgáltatások
Az előfizetős modellben az ügyfél megkapja az onsite és offsite tevékenységek listáját. Ezáltal világosan látja, hogy mennyi munkát végeztek el számára. A SEO szolgáltatások közé ebben a formában nem csupán a linképítés, hanem brandépítő aktivitások is tartoznak, mert a jobb keresőlista pozíciók elérése nem csupán az egyes tevékenységek hatása, hanem kifejezett cél is. Az ügyfél így egy SEO szerződéssel egy sor szolgáltatást kap, mint amilyen a:
- SEO audit
- folyamatos optimalizációs felülvizsgálat, monitorozás
- a honlap GYIK-jének frissítése
- közösségimédia profilok kezelése
- minőségi linképítés
- forgalomelemzés
- UX elemzés
- WOM (word-of-mouth) marketing monitorozó szoftverekkel (mint amilyen a Brand24 vagy a Sentione)
- Marketing automatizáció
- E-PR
Világos fizetési modell konkrét aktivitásokhoz kapcsolva
Az előfizetői modell azt jelenti, hogy az ügyfél egy sor tevékenységért fizet a SEO ügynökségnek. Fontos, hogy ne legyenek változások a keresőlistában elfoglalt pozícióban és hogy ne érkezzenek büntetések a Google-től mindenféle veszélyes módszer miatt. Az ügyfél csak az elvégzett tevékenységért fizet óradíjban és az ügynökség további költségeit fedezi, mint például a közösségi media hirdetések szponzorált posztjainak árát.
3 ok, amiért érdemes tartalom marketinget használni a SEO kampányokban
Építheted vele a “long tail-t”
A Google szívesen indexel cikkeket, főként, ha jól promótálják őket. Ha optimalizálod a tartalmaidat, könnyen építhetsz úgynevezett “long tail” láthatóságot, melynek lényege, hogy nem csak a legfontosabb kulcsszavakra, hanem azok hosszabb variációira is megjelenhet a honlapod a keresőlistákon, és még több forgalmat is hozhatnak, mint a fő kulcskifejezések.
Forrás: http://www.mediart.pl/
Itt találhatsz egy ilyen hasznos cikket:
https://www.whitepress.hu/knowledge-base/59/hogyan-valasszuk-ki-a-legjobb-kulcsszavakat-a-seo-hoz
Lehetővé teszi a legkompetitívebb kulcsszavak esetében a top 10-es helyezést
A Google szereti a magas minőségű tartalmakat, melyek hasznosak a felhasználók számára – magasabb pozícióba sorolja azokat még az igazán fontos kulcsszavak esetében is. Főként, ha a tartalom 100%-ban releváns a keresések szempontjából.
Minőségi linkeket szerezhetsz vele ingyen
A Google irányelvek egyértelműen kimondják: “Alkoss jó, egyedi tartalmakat és az emberek linkelni fognak rájuk”. Egyetérthetsz a Google szabályaival vagy akár nem, a fenti állítás igaz – ha jó cikket írsz, nagy esély van rá, hogy az internet felhasználói ingyen linkelni fognak rá, mert hasznosak mások számára. A régi módszerek, melyek alacsony minőségű, a keresőrobotok igényeit figyelembe vévő szövegekkel dolgoztak, nem adják meg ez a lehetőséget.
Összefoglalás
A pozícióalapú megállapodások előfizetés alapúvá változásának köszönhetően mind az ügynökségek, mind az ügyfelek pénzben megfogható előnyökhez juthatnak, mert így tartalmat és hosszú távú stratégiát használhatnak. Ha elemzed, miket csinált a Google az utóbbi években, láthatod, hogy a minőség még fontosabbá fog válni, és eközben a SEO tevékenység még nehezebb és veszélyesebb lesz, ha nem jól végzik. Azok az aktivitások, melyek nem követik az előírásokat, fájdalmas büntetéseket fognak “eredményezni”. A tartalom marketing a legjobb válasz a SEO-filozófia változásaira, melyek most már a minőséget veszik alapul. Ezért mindig tartsd szem előtt a hosszútávú célokat és a kiegyensúlyozott fejlődést.