Lokális SEO – mire kell figyelned?

Frissítve: 2020-04-29
A Google keresőtalálatai minden korábbinál személyre szabottabbak és relevánsabbak. Az egyik legjobban észrevehető elem a helyi keresőtalálatok használata számos kompetitív kulcsszó esetében. Ezáltal kisebb cégek számára is lehetővé válik, hogy láthatóbbak legyenek a keresőlistákban. A lokális SEO kicsit más, mint a “hagyományos” SEO -  az optimalizáció kicsit másképpen történik. Olvasd el, melyek a legfontosabb szempontok.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Lokális SEO – kinek?

Ahogy a neve is sugallja, a lokális SEO leginkább a kisebb és közepes méretű vállalkozások számára fontos, akik elsősorban helyi vonatkozásban fejtik ki a tevékenységüket (például csak egyetlen városban működnek). Ez a stratégia nagyobb vállalatok számára is hasznos lehet, melyek több városban is fenntartanak irodát.

Lokális találatok – hogyan működnek?

Még a normál keresések esetében is benne van a böngészők alapbeállításaiban, hogy a lokális találatokat is lássák a felhasználók. A Google automatikusan meghatározza a lokációdat és a keresőlista eredményeinek legalább egy részét aszerint mutatja, hogy hol vagy éppen. Ez azt jelenti, hogy más eredmények jelennek meg valakinek Budapesten és más Szegeden, ugyanazokkal a keresőszavakkal.Search engine result for plumber in Liverpool

Keresőtalálat vízvezetékszerelőre Budapesten

Search engine result for plumber in London

Keresőtalálat vízvezetékszerelőre Szegeden

Nézzük, mely elemek elengedhetetlenek a hatékony lokális SEO-hoz és hogyan növelheted a honlapod láthatóságát a keresési eredmények között.

A céged fizikai lokációja

Valódi, létező iroda megléte abban a városban, ahova a lokális SEO-t fókuszálnád – mindenképp szükséges. Ha például Budapestre vonatkozóan szeretnél SEO-t, kell, hogy legyen egy olyan hely, ahol találkozol az ügyfelekkel vagy az üzleti partnereiddel. A Google Cégem profil létrehozásáról itt olvashatsz tovább: Google My Business.

Optimalizáció

Ahogyan a “hagyományosabb” SEO esetében, úgy itt is az optimalizáció a siker kulcsa – enélkül még a legerősebb link is hatástalan.

  • Elsőként gondoskodj arról, hogy a honlapodon legyen kapcsolat menüpont a friss információkkal: név, cím (irányítószámmal), telefonszám (lehetőleg vonalas is). Nem árt, ha olyan információkat is odaírsz, mint az e-mail cím, adószám és más céges adatok. A kapcsolat menüpontba tegyél egy Google térképet is, ahol meg van jelölve a lokációd.
  • A kapcsolati adataidat a honlap láblécébe is írd be. Fontos, hogy mindenhol egyező információkat használj.
  • Ha a cégednek több irodája is van, mindegyiknek saját, önálló kapcsolat aloldalt hozz létre.
  • Használhatsz speciális mikroformátumokat is (schema.org) a kapcsolati információk megjelenítéséhez. Megnézheted, hogy jól használod-e őket a Google Eszközökben: https://developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data
  • A honlap oldalainak címeibe is írd bele a cégnevet és a címet. Ezek általában így jelennek meg: aloldal cím – cégnév – város.
  • Figyelj arra, hogy az egész honlapon egyedi legyen a tartalom. Ügyelj a céged leírására. Ha új tartalmat hozol létre, próbáld meg belefoglalni a cégnevet és a lokációt is. Ezeket az elemeket a főcímekbe (H1, H2, H3) is beírhatod. Viszont a legfontosabb, hogy a szöveg legyen olyan természetesre, amennyire csak lehetséges – ez a SEO leglényegesebb alapszabálya. Ne ess túlzásba a kulcsszavak használatában.

Közösségi média

Legyen oldalad a különböző közösségimédia csatornákon – Facebookon, Twitteren, LinkedInen és a többin. Írd be mindenhova az elérhetőségeket, beleértve a címedet is. A közösségi media profilok egyfajta befektetésként működnek – megfelelő stratégia használatával helyi követőkre is szert tehetsz. Bár a közösségi média profiloknak nincs közvetlen hatása a keresőkben való pozícióra, itt is figyelni kell arra, hogy azok felhasználóbarátak legyenek és használd őket a kampányaidban.

Ha létrehozol egy fiókot, próbálj fel minden lehetőséget kihasználni és annyi részletet adj meg, amennyit csak lehetséges.

Ezenkívül amikor eldöntöd, hogy közösségimédia-csatornákat indítasz, add hozzá minden lehetséges helyen a honlapod főoldalára mutató gombokat, hogy az ügyfeleid többféle módon kapcsolódhassanak veled és a tartalmaiddal.

Vélemények, értékelések

Az igazi, organikus cégértékelések is nagyon fontosak a lokális SEO-ban. Nem csupán a Google Térképben, hanem az olyan népszerű szolgáltatások esetében is, mint amilyen a Yelp, vagy a Tripadvisor (és más, a céged számára releváns helyek). A sok, korábbi ügyfél vagy vásárló által írt vélemények szavahihetőbbé teszik a márkádat (természetesen akkor, ha azok pozitívak). Ne publikálj hamis ügyfélvéleményt – nagyon könnyen ki lehet őket szúrni és semmilyen módon nem kedveznek neked.

Érdemes felvenned a kapcsolatot az ügyfeleiddel és beszélned velük az értékeléseikről (legyenek azok pozitívak vagy negatívak). Ha reagálsz az igényeikre, hitelesebbnek tűnsz a szemükben.

Annak érdekében, hogy az ügyfelek megosszák a rólad alkotott véleményüket, különleges widget-eket használhatsz a honlapodon, melyekkel gyorsabbá és könnyebbé teheted a folyamatot számukra. Küldhetsz nekik és egy kérdőívet is, melyben megkérdezed őket az elégedettségükről és az ügyfélkapcsolatok kezelésével kapcsolatos véleményükről.

Linkelés

A lokális SEO-ban fontos a megfelelő linképítés is. Ha erős linkeket szeretnél gyűjteni a honlapod számára, figyelj arra, hogy azok témába vágóak és természetesen helyileg is kapcsolódóak legyenek. Jó megoldás lehet a különböző helyi linkgyűjtők, városi fórumok, közösségek oldalain a linkjeid elhelyezése.

Márkaemlítések, idézetek

A modern SEO stratégia nem alapozhat csupán az optimalizációra és a linkelésre. A márkaemlítés és az idézetek egyre fontosabbak, főként a lokális SEO-ban. Ebbe az is beletartozik, amikor más helyi honlapok említenek téged, akár link nélkül is.

Ezeket az említéseket is elemzi a Google, hogy felmérje a honlapod autoritását. Ideális esetben a helyi említéseket organikusan kapod – például egy elégedett ügyfél említi a céged nevét egy helyi fórumon.

Hogy több ilyen említésed legyen, megpróbálhatod a nagyobb portálok erejét is felhasználni, amelyeken lehetőség van kapcsolati adatokkal ellátott profil létrehozására. Ebben az esetben mindig tartsd észben, amit már elmondtunk párszor – ezek az adatok mindenhol legyenek ugyanazok.

Szerző:
Filip Morkowski
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek