Sikeres weboldal 10 lépésben

2020-at írunk, amikor már nem lehet kérdéses, hogy szüksége van-e egy vállalkozásnak weboldalra. Aki ma már nincs jelen a világhálón, az óriási bevételtől eshet el. Érdemes hát a kisebb vállalkozásoknak is kiterjeszteniük szolgáltatásaikat az internetre. Az azonban nem mindegy, hogy az online megjelenésünk hogyan néz ki, milyen marketing technikákat alkalmaz és ki készíti majd azt el.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

Ha egyedi és karakteres weboldalra vágyunk, egyértelmű, hogy egy nagy szakértelemmel és kellő referenciával rendelkező webfejlesztő céget bízunk meg az online felületeink elkészítésével. Weboldalunk, webáruházunk és blogrendszerünk ugyanis professzionális minőséget igényel, hogy az oda látogatókból minél nagyobb arányban válhassanak megrendelők, vásárlók és üzleti partnerek.

10 fontos tényező, amire ügyelnünk kell a weboldal elkészítés és üzemeltetése során:

  1. Megfelelő piackutatás és konkurencia elemzés
  2. A pontos célközönség meghatározása
  3. Letisztult, könnyen átlátható és gyors weboldal
  4. Megjegyezhető és rövid domain név
  5. Egyértelmű navigáció és funkcionalitás
  6. Cselekvésre ösztönzés (vásárlás, feliratkozás, követés stb.)
  7. Közösségi oldalakon való aktív jelenlét (Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube…)
  8. Hasznos kiegészítő alkalmazások, programok és statisztikai követők használata
  9. Optimalizáció: asztali számítógépen, laptopon, tábla gépen és okostelefonon
  10. Vendégblogolás és PR cikk írás

1. Mérjük fel a piacot!

Ahhoz, hogy jól ki tudjuk szolgálni az ügyfeleinket, tudnunk kell, hogy kiket is akarunk megcélozni. Ehhez megfelelően fel kell mérnünk a szolgáltatásainkat, termékeinket és a piacot is. Érdemes a tervezési és kutatási fázisban a konkurencia elemzést is véghez vinni. A konkurenciától nem csak tanulhatunk, de a gyengeségeiket, hiányaikat is kihasználhatjuk és az előnyünkre fordíthatjuk.

2. Tudnunk kell, hogy kiknek készül a weboldal

Ha már tudjuk, hogy ki tartozik a konkrét célközönségünkhöz, akkor hozzájuk igazíthatjuk a webdesignt, a szövegezést és a marketing kampányainkat is. A célközönség meghatározásnál olyan szempontok játszanak szerepet mint a terület, kor és nem meghatározása, de különböző viselkedési szokásokat is figyelembe vehetünk. Fontos lehet, hogy kik szoktak online vásárolni, kik űzik azokat a tevékenységeket, amikre a mi termékeink vagy szolgáltatásunk megoldást nyújthat.

3. A „kevesebb néha több” elv itt is érvényesül!

Még régebben a zsúfoltság, a mozgások és villogások, valamint az erős színek domináltak a weboldalaknál, manapság már az egyszerűség, a letisztultság és a gyorsaság a fontos a látogatók számára. Ha egy látogató nem találja meg pár másodpercen belül azt amit keres, elnavigál a konkurencia oldalára. A kevesebb elem és a letisztult felület pedig az oldalunk sebességét is javítja, ami nem csak a látogatóknak fontos, de nagy jelentősége van a keresőoptimalizálás során is.

4. Fontos a jó domain név választás

A webcímünk megjegyezhetősége rendkívül fontos, főleg akkor ha offline is szeretnénk hirdetni azt. Lehetőleg minél rövidebb, pár szótagból álló néven gondolkodjunk. A márkaépítés egyik alapját képezik a domain nevek, ezért lehetőleg magyar végződésű, szolgáltatásainkra vagy termékeinkre utaló szót vagy szóösszetételt válasszunk. Kerüljük a kétértelmű, ékezetes és nagyon hosszú neveket. Nem célszerű a Baráth Zoltánné és Lányai cukrászda és sütöde Kft. esetén a barathzoltanneeslanyaicukraszdaessutodekft.hu webcímet választanunk. Nem kell magyarázni, hogy miért. Az ékezetes és a kötőjeles változatot is felejtsük el. Válasszuk helyette a csodatorta.hu vagy a cukraszda.hu esetleg a csajossutik.hu webcímet, de a tortarendeles.hu vagy az onlinetorta.hu is jó választás lehet. Legyünk kreatívak, hiszen az ügyfeleink a termékeinkre és szolgáltatásainkra keresnek és nem a cégnevünkre!

5. Ügyeljünk a könnyen átlátható webhely felépítésre

Az egyszerűen átlátható felületek, a logikusan felépített menürendszerek és a mellébeszélés nélküli szövegezés nagyban hozzájárulhat weboldalunk és üzletünk sikeréhez. A hierarchikus rendszerfelépítés nem csak a látogatóknak fontos, hanem a Google robotjainak is, akik egyszerűen és gyorsan bejárhatják a kategóriákat és az aloldalakat. A webhelytérkép kialakítása pedig ezt a folyamatot is meggyorsíthatja.

6. Ösztönözzük a közösségünket megfelelő marketing eszközökkel!

Ösztönözzük weboldal látogatóinkat megfelelő módon a különböző aktivitásra; például feliratkozásra vagy vásárlásra. Érdemes minden egyes blogbejegyzésünket valamilyen cselekvésre ösztönző felszólítással zárni. Minél több helyen tüntessünk fel látványos gombokat és hivatkozásokat és a hírlevelekből és közösségi oldalainkon való kommunikációból se hagyjuk ki ezeket az elemeket. Sok ingyenes és fizetős szolgáltatás segít a felhasználók megszólításában és a vásárlásra ösztönzésben (pl. oldal elhagyáskor felugró ablakban valamilyen ajánlattal).

7. Használjuk ki a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket!

A legnagyobb közösségi oldalakon aktívan kell tartalmakat megosztanunk és akciókkal, nyereményjátékokkal megmozgatni a követőinket, hogy minél több reakciót váltsunk ki belőlük. A klasszikus Facebook és Instagram kombó mellett érdemes a SnapChat, a Twitter, a LinkedIn, a Pinterest és a Youtube felületein is jelen lennünk. Követőinket ezekről a felületről egy-egy blogbejegyzésünkre, termékünkre vagy konkrét kategória listára is irányíthatjuk.

8. Gyűjtsük és dolgozzuk fel az adatokat!

Webáruházunkat, blogunkatés weboldalunkat is érdemes monitorozni. A különböző adatok logolásával és a statisztikai adatok utókövetésével fontos információkhoz juthatunk a látogatók viselkedéséről és érdeklődési köréről. Szerencsére ma már sok ingyenes online eszköz áll a rendelkezésünkre ehhez (pl a Google Analytics és a Search Console). A begyűjtött információkat feldolgozva pedig sikeresebbé tehetjük oldalainkat és kampányainkat is.

9. A reszponzív design ma már kötelező!

Mivel a weboldalt böngészők jelentős többsége már nem csak számítógépen böngészi a weboldalakat, nekünk is muszáj ehhez alkalmazkodnunk. Még a 90-es években teljesen elfogadott volt, hogy a weboldal szabta meg, hogy milyen böngészővel és milyen felbontás alatt tekintse meg a felhasználó az oldalt, ma már az oldalnak kell az eszközhöz igazodnia. Ezért ma már csak is modern, reszponzív weboldalt készíttessünk. Ezen oldalak tartalma dinamikusan alkalmazkodik a különböző kijelzőméretekhez úgy, hogy minden felületen azonos tartalmat szolgáltat.

10. Rendkívül fontossá vált a vendégblogolás!

Sokan még a blogolásról sem gondolják, hogy milyen nagy jelentősége van a keresőoptimalizáció kapcsán, pedig a belső és külső linkek megfelelő mennyiségű és minőségű elhelyezése cikkeinkben akár több helyet vagy oldalt is jelenthet számunkra a Google találati listájában. Minél jobb pozícióba kerülünk, annál több organikus látogatóra teszünk szert. Azonban ne csak saját oldalra írjunk minőségi, témánkba vágó, informatív cikket, hanem külső weboldalakra is. Ez lehet akár egy PR cikk vagy vendégblog bejegyzés is. A rendszeres, előre tervezett és megfelelő kulcsszavakra épített vendégblogolás ugyanis óriási mérföldkövet jelent a keresőoptimalizációban. Arra azonban ügyeljünk, hogy soha ne reklámozni akarjunk, hanem tartalmas, érdekes és hasznos cikkeket írjunk, amit szívesen elolvasnak majd a látogatók. Ezt pedig a Google robotjai és algoritmusai is díjazni fogják!

Ha ezeket a fontos tanácsokat betartjuk, biztosan egy sikeres weboldalt üzemeltethetünk, amely megfelel a legújabb igényeknek mind a látogatók, mind pedig a keresőóriás részéről. Ezzel pedig már is egy óriási lépést tettünk vállalkozásunk profitmaximalizálása felé!

Szerző:
Kovács András webdesigner.
A creativesite.hu tulajdonosa és bloggere.
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek