Hogyan optimalizálhatod a meglévő cikkeid anélkül, hogy időigényes és költséges elemzésekre kelljen energiát fordítanod?

A keresőoptimalizálás bonyolult, rengeteg szempontnak, sőt szempont rendszereknek kell megfelelnie egy weboldalnak ha jó pozíciót szeretne bérelni a Google találati oldalain.  Mit szólnál azonban, ha azt mondanám hogy az első állításom (mégpedig hogy a keresőoptimalizálás bonyolult), nem teljesen igaz.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

A keresőoptimalizálás bonyolult, hiszen rengeteg szempontnak kell megfelelnie egy weboldalnak. Azonban a Google célja mindössze annyi, hogy olyan tartalmat tudjon mutatni a felhasználóinak amire valóban szükségük van.

Így már jóval egyszerűbb a helyzeti. Ha nem az egész weboldalra, hanem csak egy cikkre, vagy termékoldalra koncentrálsz, máris kézzelfoghatóvá válik a keresőoptimalizálás.

Milyen szempontok szerint optimalizálj egy cikket?

Egy cikk optimalizálása ugyan nem fog akkora hatást kiváltani, mint egy komplex SEO kampány, azonban kis lépésekkel közelebb tud hozni a céljaidhoz. 

Ezen felül, és ezt jelentős mennyiségű SEO projekttel a hátam mögött mondom, a legtöbb alul optimalizált oldal esetében ezek az apróságok is sokat tudnak lendíteni. 

Fogj tehát egy cikket, és feleltesd meg a következő pontoknak:

  1. Legyen meghatározott kulcsszava az oldalnak, amit a teljes honlapon csak ez az egy fog képviselni ebben a formában. Ennek a cikknek legyen az a fő funkciója, hogy behozza a forgalmat a meghatározott kulcsszavadra, és csak arra.

Nagy ilyenkor a csábítás, mivel főleg egy hosszabb terjedelmű cikk esetében akár 100 fölötti kulcsszóra is megjelenhet az oldal. Ez alapvetően nem gond addig, amíg elkezded a tartalmat túloptimalizálni. Jelenleg azonban feltételezem hogy még nem sokszor csináltál ilyet, így koncentrálj egy kulcsszóra.

  1. Szóljon arról a cikk, amit a kulcsszóra keresők elvárnak. Ezt a legegyszerűbben úgy ismerheted meg, ha rákeresel a kulcsszóra és megnézed az első x találatot. Miről szól az oldal, milyen stílusban. Nem elég csak szavakat beépíteni, hiszen a Google algoritmusa a látogatók viselkedéséből is von le következtetéseket.

Ha túl gyorsan bezárják a találati oldalad a látogatók, azt a Google úgy veheti hogy nem találta meg amit keres, azaz visszább fogja sorolni a tartalmat.

Ennek megfelelően tekints tehát a tartalomra, és ha szükséges fogalmazd át, emeld ki azokat a dolgokat amik tartalmazzák a keresendő információt.

  1. Keress kapcsolódó kulcsszavakat. Honnan tudja a Google hogy a te cikked mennyire releváns egy bizonyos kifejezésre? A tartalom összetétele egy alapvető kiindulópont számára.


Képzeld el úgy ezt az egészet, hogy a Google keresője tudja, hogy a “kutya” kifejezésre népszerű oldalak általában tartalmazzák a “kutya táplálkozása” kifejezést is.

Tehát ha erősíteni szeretnéd a tartalmad egy kifejezésre, nincs más dolgod, mint elkezded bővíteni, kiegészíteni a cikked, azokkal az információkkal, amelyeket a Google és a látogatók elvárnak.

Ebben a Google kereső lesz a segítségedre. Írd be a kulcsszavad, és a kapcsolódó találatok között szemezgess. Próbáld meg beépíteni a cikkbe azokat a kifejezéseket amiket a Google ajánl.

  1. Az apró részletek. Eddig inkább a tartalomfejlesztés oldaláról közelítettük meg az optimalizálást, most jöhetnek kissé technikai dolgok is.

 


A központi kulcsszavad ne felejtsd el szerepeltetni a központi helyeken, lehetőleg pontosan (a magyar toldalékolást egyre inkább preferálja a Google keresője, de azért van még hova fejlődni ezen a téren).

Szerepeljen a kulcsszavad, lehetőleg pontosan a következő helyeken. A lehetőleg pontosant úgy értsd, hogy a szöveg legyen érthető, ha sehogy sem tudod megfogalmazni a mondatokat toldalékolás nélkül, inkább használd toldalékosan. A mesterkélt mondatok nem csak a látogatókat riasztják el, de a Google is észlelni fogja egy idő után, hogy itt valami nem stimmel.

Szerepeltesd tehát a kulcsszavad a:

  • Title tagban 
  • a cikk címében
  • ha van kép az oldalon, akkor annak az alt tagjában
  • az első bekezdésében
  • egy fejezet címében (mondjuk <h2> tagban)
  • de ne vidd túlzásba sem!!!

Mikor jelentkeznek az eredmények?

Ha a fenti leírás alapján optimalizálsz egy cikket, érdemes beküldeni a Google Search Console-on keresztül újraindexelésre. Ettől kezdve gyakorlatilag azon múlik a frissítés, hogy mikor jár arra legközelebb a Googlebot.

A tartalmi változások lekövetése jellemzően gyorsak, 1-2 hét alatt már érzékelhető valamilyen erősödés, érdemes valamilyen kulcsszó figyelő eszközt beállítani (pl SEMRush - Position Tracking).

A javulás mértéke azonban nehezen kiszámítható, hiszen attól is függ, mennyire volt már eleve jó állapotban a cikk. Nyilvánvalóan egy eleve gyengén optimalizált oldal látványosabb javulásra számíthat.

Szerző:
Horváth Sándor, ITZen
Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek