Public Relations - biztonságos és hatékony SEO

Lehet a PR-t a SEO támogatására használni? Hogyan végezz ilyen jellegű aktivitásokat annak érdekében, hogy bejövő linkeket szerezz a honlapodnak? Az e-PR minden cég számára hasznos? Mennyibe kerül egy PR-ügynökség és feltétlenül szükség van rá? Mindezt megválaszoljuk cikkünkben.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

PR - erős és biztonságos linkek

Hogyan befolyásolja az online public relations (e-PR) a SEO-t? Először is lehetővé teszi, hogy erős, természetes és (egész) biztonságos linkeket szerezz. A különböző médiumokban elhelyezett linkek általában ingyenesek és azért vannak ott, mert az újságíró vagy a szerkesztő úgy döntött, hogy az információ publikálásra érdemes.

A Google webmestereknek szóló előírásai világosak - a linkek vásárlása tiltott. Az e-PR esetében nincs szó ilyesmiről. Íme egy magyarázat a fizetett linkekre.

 

Mik a fizetett linkek? Google Webmaster

Ha az e-PR aktivitások dofollow linkeket eredményeznek, feltételezhető, hogy ezek nagyon erősek is. Hogy miért? Mert a link egy szerkesztőségi anyagban jelenik meg. Az ilyen cikkekben garantált a belső linkelés és a szerkesztő is népszerűsíti őket.

Természetesen vannak olyan honlapok, amik mindent publikálnak, amit csak kapnak, de az ezeken megjelenő linkek ereje sokkal alacsonyabb. Azok az online portálok, amik nem a saját cikkeiket teszik közzé és nem válogatnak a tartalmak között, nem befolyásosak, nem idézik és nem linkelik őket. A népszerűségük is alacsonyabb általában.

Mindenekelőtt - jó tartalom marketing

Egy dolgot jó, ha tudsz: ha az újságírónak küldött szöveg alacsony színvonalú, nem fogja publikálni egy befolyásos médiumban, csak azért, mert egyedi. Ez nem így működik! A PR-hez jó tartalomra van szükség, mely vonzó, egyedi, trendi és végül, de nem utolsó sorban tényszerűen pontos. Ezt nem az határozza meg, hogy a céged mit gondol annak, hanem hogy a célcsoportod így érzékeli-e. Fel kell keltened az újságíró érdeklődését. A megfelelő kommunikációs technikákon túl az is kulcsfontosságú a siker szempontjából, hogy hogyan tálalod a tartalmadat.

A tartalom marketing segíti a céljaid megvalósulását, főként ha őszintén és tudatosan használod. A megfelelő tartalom marketing stratégiával számos értékes, szakértői, ismeretterjesztő és inspiráló cikket alkothatsz. Ha ilyeneket mutatsz az újságíróknak, boldogan publikálják őket.


Elmondható, hogy a tartalom marketinget gyakran a SEO és az e-PR közötti hídként kezelik, főként a szakértői írások terjesztése és promóciója esetében.

Az e-PR ára - kinek jó?

Bár nem mindig kell fizetni a cikkek publikálásáért, az e-PR drága lehet. Általában a cégek egy PR ügynökséggel kezdenek együtt dolgozni vagy felvesznek egy PR specialistát. Egyes vállalatok a cégen belül különböző szerepkörökben dolgozó munkatársak szakértelmét felhasználva végzik az e-PR-rel kapcsolatos tevékenységüket.

Nincs egységes árlista a PR-szolgáltatásokról. A tevékenységek különbözőek lehetnek és a komplex PR-stratégia megalkotásától a krízismenedzsmenten, média kapcsolatokon, belső kommunikáción, cégen belüli kiadványokon, különleges események szervezésén át a virtuális sajtószobáig és még azon túl is számtalan dolog ide tartozhat.

Az ilyen szolgáltatásokat általában határozott vagy határozatlan időre lehet igénybe venni - a minimális ár párszáz dollárnál kezdődik (honlapfrissítés és sajtókapcsolatok kezelése), de a felső határ bármennyi lehet.

Egy külsős PR ügynökség igénybevétele kényelmes megoldásnak tűnik, de sok cég számára túl drága. Egy saját PR-es vagy szóvivő alkalmazása sem olcsó. Így gyakran a meglévő belső erőforrások használata az egyetlen lehetséges megoldás.

Hogyan használható a PR bejövő linkek létrehozására?

Mindegy, hogy te magad kivitelezed az e-PR stratégiádat vagy egy ügynökséget bízol meg ezzel, fontos, hogy figyelj néhány PR-tevékenységre, melyek a SEO szempontjából fontosak:

1. Egyedi tartalom

A legtöbb médium abban a formában jeleníti meg a közleményedet, ahogyan kiküldted. Ez azt jelenti, hogy a Google csak egy cikket fog indexelni. Nincs sok választásod - ha szeretnél bejövő linkeket szerezni, meg kell határoznod, hogy melyek azok a médiumok, amelyek a legfontosabbak a te piacod elérése szempontjából és küldj nekik egyedi közleményeket, valamint szakértői cikkeket. Ez költséges, de olyan taktika, ami megéri a belefektetett pénzt.

2. Világos publikálási szabályok - linképítés

A jó tartalom publikálása mindkét oldal számára kedvező. A szerkesztő jó minőségű tartalmat kap ingyen, te pedig egy dofollow linket. Ha ez a fő célod, világosan jelezd a médium számára. Nem várhatod, hogy a szerkesztő mindig benne hagyja a linket az olyan anyagban, amit számos médiumnak ugyanúgy kiküldtél. A link publikálását akkor várhatod el, ha exkluzív tartalmat küldesz ki.

3. A tartalom a linkkel lesz teljes

Sok szerkesztő kitörli a linkeket a cikkekből. De ha a link a tartalom elengedhetetlen része, úgy nagyobb esély van arra, hogy érintetlenül hagyják. Az olyan közleménnyel, mely forrásokra, példákra és magyarázatokra linkel, becsempészhetsz a honlapodra mutató értékes linkeket.

4. Brand monitorozás és linkelés kérése

Előfordulhat, hogy a külön hozzájárulásod vagy tudtod nélkül publikálnak rólad, vagy a tartalmadat idézik a médiában. A médiamegjelenések figyelésének, monitorozásának köszönhetően erről értesülhetsz. Ha ilyen megjelenést találsz, írj egy kedves levelet a szerkesztőnek, bloggernek vagy szerzőnek, hogy linkeljen az oldaladra. Gyakran sikeres lesz ez az akciód, főként ha a szerkesztő nem jelezte korábban a tartalom forrását.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek