Megéri még a Facebookon hirdetni?

Rengetegszer kapom meg azt a kérdést, hogy megéri-e Facebookon hirdetni, vagy sem. Hogy nem csökkent-e le a minősége. No meg aztán itt van a Facebook zéró is. A hirdetések pedig folyamatosan drágulnak, az elérések számai pedig csökkennek.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

És naphosszat tudnám még sorolni a reklamációkat. 

Két csoportra lehet bontani a Facebookon hirdetőket. Az első csoport az elégedetlenek csoportja, akinek nem megy bizniszük. A második csoport az elégedettek csoportja, akik degeszre keresik vele magukat.

De ez vajon hogyan lehetséges?

A második csoport miért tudja a javára fordítani Zuckerberg életművét?

Hadd kezdjem a saját történetemmel. Nekem még akkor sikerült felszállnom erre a vonatra, amikor még 1 dollárért lehetett kb. 500 látogatót venni a Facebooktól. Ez 2013-ban volt.

Ha követtek 50.000-ren és kitettél egy posztot, akkor kb. azt 40.000 ember megkapta. Ha jól állítottad be az 1 dolláros hirdetést és érdekes dolgot posztoltál, akkor simán el tudtál még jutni +20.000 emberhez akkor, ha volt egy 50.000-res követői táborod.

2013-óta minden megváltozott, de egyvalami mégsem. 

Az emberek.

Az emberek 100 évvel ezelőtt is éheztek a kiváló tartalmakra. Csak 100 évvel ezelőtt az íróknak és a költőknek, azaz a tartalomgyártóknak meg kellett küzdeniük azért, hogy valaki leközölje az írásaikat. És még cenzúra is volt. Ez ma már nem így van. Bárki, bármiről, bármit, bármikor írhat.

Térjünk vissza az alapvető kérdésre. Megéri még Facebookon hirdetni? Abszolút megéri. Persze. Különben már csődbe ment volna. 

A sikerhez viszont jó tartalmat kell előállítani. Jó tartalmat pedig nem lehet, (legalábbis hosszú távon biztosan nem) kisujjból előrántani. A tartalomgyártás egy komoly szakma. És nem elég csak előállítani a tartalmat, mert azt tudni kell terjeszteni is. A következő kihívás pedig a tartalom optimalizálása lesz.

Szóval nem érdemes a Facebook zéróval és más algoritmus-frissítések mögé bújni.

Én 3 kérdést szoktam feltenni azoknak, akik szidják a Facebookot az alacsony elérések ésvagy a magas CPC miatt:

  1. Elolvastál már legalább 100 könyvet?
  2. Újságíró vagy? Vagy tanultál tartalmat gyártani?
  3. Marketinges vagy? Tudod, hogy hogyan kell a tartalmat terjeszteni?

Ha ezek közül egyre is nem a válasz, akkor nem a Facebookkal van a gond. 

A Facebook csökkenteni fogja az eléréseket ésvagy drágítja az aktivitások költségét, ha rossz tartalmat állítasz elő. De ez így van jól, mert ez akadályozza meg azt, hogy unalmas, semmitmondó posztok jelenjenek meg a hírfolyamunkban.

Így érdemes szakemberek segítségét kérni. Azonban ha magunk akarunk tartalmat előállítani, akkor érdemes belevágni az olvasásba, és beiratkozni egy újságírói tanfolyamra. Marketinges előadásokból is rengeteg van.

Van még itt egy fontos dolog

A rossz kommunikációval egész egyszerűen kiégeted a már meglévő közönséged, vagy fel sem tudod kelteni az érdeklődésüket.

Azt gondolom, hogy kiégetni egy célközönséget sokkal nagyobb katasztrófa, hiszen a sorozatosan elkövetett rossz kommunikáció miatt betesznek egy, a számunkra kedvezőtlen skatulyába, ami ki fog hatni a vásárlások mennyiségére is. Láttam már olyan webáruházat és szépségszalont is tönkremenni, akik pl.: Google Ads, illetve ajánlás útján szereztek ügyfeleket, és minden jól ment addig, amíg meg nem jelentek a Facebookon. Mindkét esetben nagyobb összegeket tettek bele a reklámokba, és ahogyan a vásárlások száma elkezdett visszaesni, úgy emeltek a költségeken.

Ennek a két vállalkozásnak a kommunikációja elégtelen volt. Mind nyelvtanilag, mint reklámpszichológiailag, mind tartalmilag. Az ügyfelek elfordultak tőlük, mert valami olyasmire gondolhattak, hogy ha a vállalkozó nem tud leírni 3 mondatot hiba nélkül, illetve csak ugyanarról ír folyamatosan, akkor valószínűleg nem egy komoly, megbízható vállalkozással állnak szemben. Az ilyen kommunikációs bakit kijavítani, pedig hosszú távú feladat. Sokkal hosszabb munkafolyamat helyrehozni, mint lerombolni.

Szóval a Facebook egy két élű fegyver e tekintetben. Csak óvatosan. 

Sok sikert és jó tartalmakat kívánok!


Szerző:
Dajka Gábor
Dajka Gábor Marketingszakértő

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek