5 példa a hatékony natív marketing kampányra

Az online marketingrobbanás továbbra is jellemző a reklámiparban. Számos vállalkozónak kellett megismerkednie a promóciók új módjaival és megérteni azokat. A Facebook, Google Ads, banner hirdetések és a SEO csak néhány példa a marketing újabb eszközeire. Mindez viszont az internetes reklámok túlsúlyához vezetett – hatalmas bannerekbe és felugró ablakokba rejtve, amely a felhasználók irritációját kritikus pontra emelték.
Publikálj cikkeket a WhitePress-szel
Regisztrálj ingyen

A felugró ablakok túlzott mértékű használata és a túlcsorduló hirdetések minden internetes felhasználó számára jól ismertek. Egy ideje már hasonló ez a televízió régebbi módszeréhez, amikor a reklámokat egyre gyakrabban és hosszabb ideig mutatták. A felhasználók „elmenekültek” a TV-től és inkább az internetet választották, viszont csalódniuk kellett, amikor itt is hasonló stratégiával találkoztak. A vásárlók egyre több hirdetés célpontjává váltak. Ezért a legtöbb felhasználó telepítette az AdBlock-ot, illetve más hirdetésblokkoló szoftvert, hogy megvédjék magukat a marketing üzenetek túlterhelésétől.

A pillanat, amikor a natív hirdetés megjelenik

Túlzás lenne azt állítani, hogy a natív hirdetések megoldják a fenti problémákat. Nem az a lényegük, hogy hirdetést rejtsenek el egy tartalomban, becsapva ezzel a közönséget. Hogy megértsük, mi a natív hirdetés és miért olyan hatékony, el kell magyaráznunk, hogyan működik és miért előnyös mind a közönség, mind a hirdetők számára.

A natív hirdetések 2010 után kezdtek elterjedni, és rögtön látható volt, hogy nagyban különbözik az átlagos bannerhirdetésektől. Azért született meg, mert el akarták kerülni az úgynevezett bannervakságot - a felhasználók ugyanis régóta teljesen figyelmen kívül hagytak mindent, ami kicsit is hirdetésre hasonlított, még akkor is, ha a tartalom objektívebb formában volt bemutatva.

Két szó, számos meghatározás

Sokan nem teljesen értik mi a natív hirdetés, mert gyakran különböző módon határozzák meg a szakértők. Ezért a legjobb, ha példákon keresztül magyarázzuk el. Így a „natív reklám” Oxford-szótár definíciója helyett fel kell sorolnunk, hogy mi válhat a marketing ilyen jellegű eszközévé:

  • Támogatott tartalom (szponzorált cikk);
  • Tartalommarketing;
  • Szponzorált Facebook poszt, vagy más közösségimédia-tartalom;
  • Környezetébe simuló kép, hír;
  • Videós tartalom;
  • Szöveg nyomtatott sajtóban;
  • Termékelhelyezés.

Az említett üzleteket használó marketingnek egyetlen közös tulajdonsággal kell rendelkezniük – függetlenül a választott hirdetési módszertől – a hirdetés nem lehet irritáló. Természetesen az „irritáció” egy nagyon szubjektív dolog, a natív reklámozás néhány ellenzője megtévesztésnek tartja. Ez egy egyszerű tényből adódik – a hirdetés készítőjének okosnak, felkészültnek és intuitívnek kell lennie a hatékony natív hirdetési tartalom kifejlesztéséhez. Egyrészt van egy saját terméked vagy szolgáltatásod, amit forgalomba tudsz hozni, másrészt meg kell felelnie a szabványoknak és az újságírói etikának. Mindazonáltal a tartalomnak nagyszerűnek kell lennie. Ezt a legsikeresebb natív hirdetések is alátámasztják. 

1. Offline natív hirdetés. Noha a natív marketing gyakrabban jelenik meg az interneten, ez már egy sokkal régebbi találmány (bár az internet miatt lett hangsúlyos). Klasszikus, nyomtatott könyvekben is megtalálható. Az alábbi képen látható egy oldal, amelyet közvetlenül a könyv utolsó fejezete elé illesztettek be és a rá nyomtatott szöveg így szól: „Vége. Ha Ön dohányzik, a statisztikák alapján a története 15%-kal hamarabb véget ér, mint kellene.”


Forrás: http://cached.imagescaler.hbpl.co.uk/resize/scaleWidth/618/?sURL=http://offlinehbpl.hbpl.co.uk/News/OMC/E115E519-9D6F-6595-DAA02081E616BAA3.jpg

2. Ha megkérdezünk valakit, mire emlékszik leginkább az Oscar gálákból, a leggyakoribb válasz ez a fotó lesz – a híres szelfi.

Emlékszel, igaz? A Samsung marketingszakértője a 2014-es Oscar legnagyobb nyertese és ez a natív reklám nagyszerű példája. A hírességek egy Samsung Galaxy Note 3 használatával készítették a képet. Miért natív ez a hirdetés? Az egész fotó teljesen természetesnek tűnik, ám ez egy koreai cég által tervezett kampány volt. A Samsung 20 millió USD-t fizetett (nagyjából 6 milliárd forint), hogy megjelenjen az Oscar alatt. Ennek eredményeként... tervezett spontaneitást kaptunk?

Forrás: http://assets-s3.usmagazine.com/uploads/assets/articles/71154-ellen-degeneres-oscar-selfie-samsung-phone-product-placement-report/1394132851_ellen-degeneres-oscars-selfie-zoom.jpg

3. A lengyel internetes média is okos módon használta fel a natív hirdetéseket. A népszerű, befolyásos NaTemat.pl az egyik legnagyobb natív hirdető. Létrehozott egy saját kampányt: a főszerkesztő, Tomasz Machala mutatta be egy napját. Az ötlet nagyon okos volt – egy véleményformáló portál vezetője mutatja meg olvasóinak, hogy mit csinál és hogyan viselkedik, olvashattunk a megbeszéléseiről vagy a reggeli kávéjáról. Privát életébe is beleláthattunk: elmesélte a közönségnek, hogy hol tanult, dolgozott és hogyan befolyásolta őt a lengyel főváros, Varsó. Egyszerű, igaz? Nos, volt egy rejtett üzenet a tartalom mögött – a teljes szöveget olyan képekkel illusztrálták, amelyeken Tomasz Levi’s farmert visel.

Source: http://interpretacje.natemat.pl/57547,interpretacje-tomasz-machala

Az egész marketing kampány tetején volt a cseresznye - az olvasókat tájékoztatták arról, hogy a főszerkesztő „Levi 501 szürke kabátot és egy csíkos inget visel. A feltekert nadrág harmonizál a magas felső sarkú cipővel. Ez a ruha tökéletesen ötvözi az eleganciát és az alkalmi stílust, létrehozva egy párizsi okos ruhát. "

4. Képzeljen el egy egyszerű szituációt – ellátogat a Ryanair weboldalára, hogy jegyet vásároljon a következő járatra. Van fiókja, tehát csupán csak be kell jelentkeznie és beírnia jól ismert captcha kódot, amelynek a célja az emberek megkülönböztetése a spam robotoktól. Viszont véletlenszerű szavak helyett azt kell beírnod, hogy „MasterCard”.

Ez egy újabb nagyszerű példája a natív hirdetéseknek és alternatíva a szokásos bannerekre. A hirdetés nem zavaró, kapcsolódik a megjelenített webhelyhez és megfelel az ügyfél igényeinek, aki egyébként fizet a repülésért, tehát a MasterCard tökéletesen illeszkedik a felülethez.


5. Ha bármilyen termékmegjelenítést látunk, azonnal észrevesszük és felismerjük, hogy ez egy hirdetés. Ez így igaz. Ezenkívül a termékmegjelenítés a natív hirdetések ősének is tekinthető. Vessünk egy pillantást erre az amerikai X-Faktor alatt készített képre.


Source: http://im.ft-static.com/content/images/48df0fba-5009-11e0-9ad1-00144feab49a.img

Ez a termékmegjelenítés bizonyítja, hogy az ilyen marketing hatékonyabb, mint egy agresszív promóció. Inkább megnéznél egy 30 másodperces reklámot a Mikulásról a teherautóban vagy figyelnéd a zsűrit, ami közben jéghideg coke-ot kortyolgat?

A ma és a holnap megoldása a natív hirdetés

A natív marketing évek óta követ minket és továbbra is itt lesz, a potenciálja pedig nem marad észrevétlen. Számos marketingszakértő látja úgy, hogy változásra van szükség a reklámok területén. Az agresszív, zavaró reklámok helyett természetesebb kommunikációs módok felé mozdulunk el, ahol az üzenetet a teljes tartalommal együtt fogyasztják. Az biztos, hogy a natív reklám a jövő, és ez a marketing legnépszerűbb formája az Egyesült Államokban.

Egy utolsó gondolat

A natív hirdetések gyakran jelennek meg nagyobb tartalmak részeként. Tartsd észben, hogy a bannerkampányok csak néhány hétig jelennek meg, míg a természetes tartalom örökké az interneten marad.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek