Így mérd a tartalommarketing hatékonyságát

Frissítve: 2020-01-30
A tartalommarketing nagyon népszerűvé vált az utóbbi években. Ha figyelemmel kíséred a nemzetközi marketingtrendeket, talán már észrevetted, hogy a prezentációkat, infografikákat és jelentéseket mennyivel vonzóbb módon készítik el újabban, és hogy ezzel párhuzamosan a hatékonyságuk is mennyire megsokszorozódik.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Már írtunk korábban a tartalommarketing hatékonyságáról. Ebben a posztban a már említett információkra alapozunk és más tényezőket is sorra veszünk, amik az ilyen jellegű marketing hatásosságát befolyásolják: a célokat, az elérést, a bevonódást és más komplex kérdéseket. Mindenki, aki ezzel foglalkozik, kampánytól függetlenül fel kell, hogy mérje munkájának eredményeit az egyes aktivitások eredményeinek összesítésével.

A hatékonyságot a teljesítménymutatón keresztül mérik, ezzel marketing prezentációkban KIP-ként találkozhattál már (Key Performance Indicators). Ha tartalommarketing kampányba szeretnél fektetni, tudnod kell, hogyan működik és milyen KPI-ket érdemes meghatároznod hozzájuk kapcsolódóan. A tartalommarketing hatékonyságának témája nagyon bonyolult, többféle, más marketing ágazatokból átvett koncepciót egyesít, ezek: a tartalom elérése, a bevonódás és a vásárlói viselkedés. Ez a poszt nem egy kész megoldást nyújt, nem ad minden kérdésedre választ. Inkább egy lista azokról a fontos dolgokról, melyekre fókuszálnod kell, tippeket adunk arra vonatkozóan, hogyan elemezheted az aktivitásaidat.

A KPI-ket három kategóriára osztottuk, ezek három-három célt tartalmaznak, amelyek elérésére a cégeknek törekednie kell, ha tartalommarketing kampányt indít.

1. Elérés

Az eléréssel kapcsolatos KPI-k nagyon általános indikátorok, melyek azt mutatják, hogy hány felhasználó találkozott az üzeneteddel. Természetesen ennél lehetsz pontosabb is és megnézheted, hogy milyen típusú fogyasztót értél el (viselkedési és lokációs értelemben). Ha a honlapok hatékonyságát nézzük, az azokat felkereső egyedi felhasználók száma lehet a legegyszerűbb módja a mérésnek. Ugyanez vonatkozik a közösségi médiára - az elérése könnyedén megfigyelhető.

a) Egyedi felhasználók (UU)

Az egyik legáltalánosabb módja a tartalommarketing-kampány hatékonyságmérésének a bejövő forgalom mérése. Ha a tartalommarketing stratégia több felhasználót hoz a honlapra, az azt jelenti, hogy a tartalom működik, betöltötte a célját. Az egyedi felhasználók számát napi, heti, havi, negyedéves bontásban mérheted. Ehhez hozzákapcsolhatod az egyes felhasználók által a honlapodon töltött időt és a visszafordulási arányt. Ezáltal teljes képet kaphatsz a forgalomról és a tartalmad hatékonyságáról.

b) Az olvasók/követők/feliratkozók száma

A tartalommarketing gyakran a lojális, a márkákat pozitívan megítélő vásárlókból álló közösség építésével számol. Ez a közösség nagyon fontos - a tagjai aktívan részt vesznek a párbeszédben és támogatják az általuk kedvelt márkát. Attól függően, hogy mi a marketing kampányod alapja, megmérheted a követők (a közösségi médiában), az olvasók (a hírleveled esetében) és a feliratkozók (fizetett tartalom esetében) számát.

2. Bevonódás

Ha a márkád a tartalommarketingben az interakciókra alapoz, sokféle eszköz áll rendelkezésedre a közönség bevonódásának mérésére.

a) Megosztott vagy bejövő linkek

A bejövő linkek száma jól mutatja, hogy mennyire vonódott be a közönséged, mennyire tudtad aktivizálni őket. Ezt a meghatározott célokkal és az aktivitásaiddal összevetve értelmezheted. Sokrétű kampánynál, ahol a felhasználókkal való kommunikáció különböző csatornákon keresztül zajlik, összesítheted az összes PR-aktivitásodat - cikkeket, sajtóközleményeket, az eseményeid linkjeit, a közösségimédia-aktivitásokat és a megosztásokat. Az olyan szoftverek, mint a Brand24 vagy a Newspoint nagyon hasznosak lehetnek mindezek figyelésére, mivel a kiválasztott kulcsszavakhoz fűződő valamennyi aktivitást követik.

b) Kommentek és interakciók

A felhasználók bevonódását többféle módon követheted. Például megmutathatod az egy anyagra érkező kommentek és interakciók számát. A kommenteket az egész platformra vagy az adott közösségi profilra nézve is mérheted. Ezek az adatok világosan megmutatják, mennyire aktivizáló az általad készített tartalom, mennyire lehet érdekes a közönséged számára. Ha megnézed, hogy mely posztok és cikkek generálták a legtöbb interakciót, könnyedén kikövetkeztetheted a vásárlóid preferenciáit.

c) Letöltések

A letöltések mutatószáma nagyon jó támpontot ad az ismeretterjesztő anyagok (jelentések, e-könyvek) és szórakoztató tartalmak (appok és widgetek) esetében. A letöltések száma megmutatja, mennyire népszerű az anyag a felhasználók körében és gyorsan léphetsz, ha növelni kell a megosztások és letöltések számát, a virális marketing bevetésével.

3. Google Analytics

A Google Analytics a legnépszerűbb eszköz a honlapokra érkező forgalom elemzésére. A tartalommarketing hatékonyságát az első pontban említett elérési KPI-ken keresztül tudod ellenőrizni, de megnézheted azt is, hogy mennyi időt töltenek az egyedi felhasználók a honlapodon és milyen a visszafordulási arányuk. Használhatsz még haladóbb KPI-ket is, mint amilyen a hírlevélfeliratkozások száma, a szolgáltatások vagy termékek eladási számai, stb.

A felhasználók viselkedése - az egyedi felhasználók száma megmutatja, hogy a tartalmad érdekes-e egyáltalán az internet közössége számára. Meg tudod nézni, hogy melyik információt olvassa több ember, hogyan találnak rá a Google-ön vagy más szolgáltatókon keresztül és hogyan osztják meg. A felhasználókhoz kapcsolódó KPI-k megmutatják, kielégíti-e az igényeiket az információ, amit nyújtasz. Például: ha a honlapodon töltött átlagos idő rövid, akkor a tartalmad nem érdekes, túl hosszú, olvashatatlan vagy nem a megfelelő célcsoportot érte el.

A viselkedés mérése kapcsán az egyik legfontosabb dolog, amit meg kell nézned, a visszafordulási arány. Azt mutatja meg, hogy az a személy, aki a honlapodra érkezett, tovább olvas-e vagy elhagyja-e egy oldal megtekintése után. A visszafordulási ráta tesztelése és optimalizálása javíthat az eléréseden és a honlapodon eltöltött idő hosszán is.

 

4. Növekedés

Okkal hagytuk utolsó helyen ezt az indikátort. Sok különböző definíciója van, közülük a growth hacking, azaz az alternatív, kreatív módszerekkel operáló növekedésgenerálás a legnépszerűbb. Egyszerűen kifejezve a növekedés meghatározó abból a szempontból, hogy hány felhasználó marad a márkád mellett fizetett hirdetések nélkül, különböző, a felhasználóbázis növekedésére pozitívan ható eszközök felhasználásával. Mindezt a korábban leírt KPI-kkel tudod mérni és összehasonlítani. A növekedés mérése egyszerű - meghatározol egy nullpontot - azt a pontot, amikor elkezdted a növekedési kampányodat a tartalommarketing segítségével.

Ezt követően meghatározod azt a KPI-t, miszerint X%-kal több felhasználót szeretnél, mint amennyi ma van. A növekedési KPI-k a fő okai annak, hogy sok vállalat marketing ügynökséget cserél, hogy növelje az eredményeket alacsonyabb költségek mellett. Ebben a posztban, ahogyan azt az elején írtam, nem nyújtunk garantált megoldásokat minden problémádra. Arra ad ötleteket, hogyan kell reális, hatékony KPI-ket meghatároznod a tartalommarketing aktivitásaid méréséhez.

Összegezve: a tartalommarketing hatékonyságának mérésére kiválasztott KPI-k általában az elérés, a bevonódás és a viselkedés keverékéből állnak össze, és könnyedén mérhetők növekedési KPI-ken keresztül, melyek megmutatják a kiindulópontot, és a kampányt követő végpontot.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek