A helyi keresőoptimalizálás - hogyan kezdj neki?

Autószerelő műhely, fodrászat, masszázs szalon, étterem - amikor ilyen helyekre keresel rá, a távolság, az ár és a szolgáltatás minőségének optimális közös metszetéből adódó eredményeket szeretnéd megkapni. Néhány éve a Google megalkotott egy speciális algoritmust, mely olyan helyeket ajánl, amik közel vannak hozzád és ezzel egyidejűleg más felhasználók is ajánlják. Mit tegyél, hogy te is láthatóvá válj a helyi keresőszavakra? Hogyan működik a helyi keresőoptimalizálás?
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Így működik a helyi SEO              

Lehet, hogy már észrevetted, hogy a keresőmotor meg tudja határozni, milyen városból keresel. Próbáld ki: klikkelj a “Keresőeszközök” gombra, és láthatod, hogy a Google melyik várost azonosítja be a tartózkodási helyedként.


A Google által helyesen meghatározott lokáció


Többféle eredményt kaphatsz attól függően, hogy honnan, illetve milyen, helyinek számító kifejezéssel keresel. Itt van például három különböző eredmény az autószerelő műhelyre, amiket három különböző lokációból történő keresésre dobott ki a Google.

car-workshop-result-london

Keresési eredmények Londonból, az “autószerelő műhely” kifejezésre történő keresésrecar-workshop-result-liverpool

Keresési eredmények Londonból, az “autószerelő műhely” kifejezésre történő keresésrecar-workshop-result-manchester

Keresési eredmények Manchesterből, az “autószerelő műhely” kifejezésre indított keresésre


Ez a mechanizmus érvényesül akkor is, ha negyedek vagy konkrét utcák nevét használod.

car-workshop-result-leyton

Keresési eredmények a londoni “Leyton” és az “autószerelő műhely” kifejezésre indított keresésre

car-workshop-result-paddington

Keresési eredmények a londoni “Paddington” és az “autószerelő műhely” kifejezésre indított keresésre

car-workshop-result-battersea

Keresési eredmények a londoni “Battersea” és az “autószerelő műhely” kifejezésre indított keresésre

Kétségtelen, hogy ez nagyon kényelmes, mert nem kell a pontos lokációdat megadnod a kereséskor, ami talán több energiát kívánna meg, mint amennyit megér. Íme néhány kifejezés, amelyek alapján helyi keresőeredmények jelennek meg:

  • autószerelő
  • fodrász
  • bölcsőde
  • étterem
  • uszoda
  • könyvtár
  • klub
  • kocsma

Miért éri meg a helyi keresőtalálatok között szerepelni?

Hogy megmutassuk, miért is érdemes dolgoznod a helyi keresőtalálatok közötti láthatóságodon, összegyűjtöttünk néhány statisztikát. A felhasználók viselkedésének vizsgálata alapján:

  • A helyi szolgáltatásra rákeresők 78%-a később igénybe is vette valamelyiket
  • A mobiltelefon használók 88%-a, illetve tablethasználók 84%-a keres helyi szolgáltatásokat
  • Az utazók 56%-a keres helyi szolgáltatást az utazása során

Mik a leggyakrabban használt helyi kifejezések?

A számítógéphasználók ezekre keresnek rá:

  • 24% - éttermek
  • 23% - boltok
  • 21% - szolgáltatások
  • 11% - egészség és fitnesz
  • 13% - szórakozás
  • 4% - utazás
  • 3% - pénzügyi szolgáltatások

A mobilos keresések kicsit máshogyan alakulnak:

  • 30% - éttermek
  • 28% - boltok
  • 21% - szolgáltatások
  • 4% - egészség
  • 5% - szórakozás
  • 8% - utazás
  • 4% - pénzügyi szolgáltatások

A fenti statisztikák forrásai:

Mi elengedhetetlen a helyi keresőoptimalizálásban és hogyan használhatod?

A helyi keresőoptimalizálás alapvetően nem különbözik a hagyományos SEO-tól. A legfontosabb honlap optimalizálási és a bejövő linkekkel kapcsolatos irányelvek itt is érvényesek. De van pár olyan tényező és technika, amelyek kifejezetten a helyi SEO esetében használatosak. Röviden leírjuk őket és adunk pár tippet arra vonatkozóan, hogyan javíthatod a SEO-dat a helyi keresések esetére.

Google Cégem oldal

A Google Cégem szolgáltatást a helyi cégek névjegyének szánják. Ha egy ilyen oldalt összekötsz a honlapoddal, nagyobb esélyed van arra, hoyg megjelensz a helyi keresésekben (a telefonszámoddal és a címeddel együtt). Az üzleti fiók kialakítása a Google Cégemben nagyon egyszerű. A céged hozzáadásához Gmail fiókra van szükséged. Ezt követően csak pár lépésre vagy attól, hogy legyen egy saját oldalad:


1. Ha belépsz az adataid megadásával https://business.google.com/, oldalon, akkor válaszd a “Cég hozzáadása a Google-hez” opciót.

google-my-business
2. Írd be a céged nevét. Ha a kapcsolati adatok már megjelentek korábban a weben, akkor már látható is lesz a cím és a telefonszám, amit jóvá kell hagynod vagy meg kell változtatnod. Ha nem jelenik meg adat, akkor gépeld be.google-my-business-name

3. Válaszd ki a céged kategóriáját.

google-my-business-category

4. A következő lépésben hozzáadhatod a cégedet a Google Térképhez.

google-my-business-localisation
5. Most beírhatod a céged címét és megadhatod a helyét a térképen.

google-my-business-map

6. A következő lépésben meg kell válaszolnod ezt a kérdést: Ezen a helyen kívül is kínálsz szolgáltatásokat?

7. Most megadhatod a telefonszámot. Ha van honlapod, beírhatod a címet www-vel, ha nem, akkor ingyenesen készíthesz egy honlapot a Google Cégemmel.

8. Hogy látható legyen a profilod, igazolnod kell a címedet egy rövid kóddal, amit a Google fog küldeni neked postán az általad itt megadott címre.

9. Míg vársz a kódra, szerkesztheted az oldaladat. A következőkre kell elsőként figyelned:

  • Kategóriák - mindent adj meg, ami a céged profiljához illik
  • Nyitvatartási idő - nagyon fontos információ a felhasználók számára
  • Rólunk - a szolgáltatásaid rövid leírása

google-my-business-dashboard

A Google Cégem profilodban megadott részletes információk pozitívan hatnak a helyi keresőoptimalizációdra.

Pozitív értékelések

Ha sikeresen hozzáadtad és igazoltad a cégedet, a felhasználók elkezdhetik értékelni. Az értékelések átlaga és a szavazatok száma is láthatóvá válik a keresőeredmények között. A cégek értékelése nagyon egyszerű. Csak rá kell kattintani a csillagok jobb oldalán látható linkre. Érdemes a vásárlóidnak szólni, hogy értékeljék a cégedet, például egy kisebb kedvezményt is felajánlhatsz nekik cserébe.

Keresési eredmények, mutatva az értékelések átlagát és azok számát


Detailed view of rating and opinions

Pontos kapcsolati adatok

A helyi SEO-t javíthatod, ha minden online felületen ugyanazokat az adatokat adod meg (név, cím, telefonszám). Ha az információ ugyanaz, a kereső helyesnek fogja értékelni. Ezért ha megváltoztatod bármelyik elemet, akkor gondoskodj arról, hogy mindenhol máshol is megváltozzon.

Kapcsolati adatok más oldalakon

Minél több helyen jeleníted meg a kapcsolati adataidat, annál jobb lesz a SEO értéked. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak ezért készíts honapokat és hogy spammeld tele az internetet a címeddel. Csak annyit, hogy a céges katalógusok, linkgyűjtemények tartalmazzák a címedet, telefonszámodat és a URL-edet. Itt van néhány, amiket érdemes használni:

 

Megfelelő on-site optimalizáció

A helyi SEO-ra ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a sztenderd optimalizációra. Ha ráerősítesz a helyi keresésekre, akkor a következőkre fókuszálj:

                                                                                            

Gondoskodj a helyi linkekről

A hatékony helyi SEO-hoz jó linkekre van szükség. Ha látható szeretnél lenni a helyi keresésekben, akkor linkeket kell gyűjtened helyi site-okról (például helyi híroldalakról, a város hivatalos honlapjáról, helyi idegenvezetőktől, stb.) Tegyük fel, hogy van egy bowlingtermed Des Moines-ben. Ebben az esetben ilyen honlapokról kell linkeket szerezned:

Alapvetően úgy szerezhetsz linkeket, ha küldesz egy e-mailt és megkéred a honlap tulajdonosát, hogy linkelje a honlapodat. Sok sikert!

Szerző: Karol Soja

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

A személyes adatok kezelője a WhitePress Kft. székhelye: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11, Magyarország.
A WhitePress Kft. marketing célja tartalmazza a Tudásbázison közzétett, a tartalommal kapcsolatos konferenciákról és képzésekről szóló kereskedelmi információkat.

Személyes adatainak feldolgozásának jogalapja az adminisztrátor és partnerei által kitűzött legitim cél (a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja.

 A felhasználóknak a következő jogok vannak: joguk kérni adataikhoz való hozzáférést, azok helyesbítésének jogát, az adatok törlésének jogát, a feldolgozás korlátozásának és az adatok továbbításának jogát. A személyes adatainak - ideértve a jogait is - kezelésével kapcsolatos további információt az adatvédelmi irányelveinkben talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek