Stratégia vagy improvizáció? A Facebookon elérhető láthatóság megteremtésének hét szabálya

Frissítve: 2020-01-23
A Facebook oldalad a névjegykártyád, a szolgáltatók és kereskedők fő találkozó helye, legyen szó nagy vagy kis márkákról. Minden cégnek sikeresnek kell lennie ezen a területen, de ehhez kommunikációs stratégiára van szükség. Az improvizáció túl kockázatos és hosszú távon akadályozhatja a céljaid megvalósítását.
Publikálj cikkeket ma
Regisztrálj ingyenesen!

Tartalomjegyzék

Sok cég pillanatok alatt készít egy Facebook oldalt úgy, hogy csupán egy általános képe van arról, milyen aktivitásokat tervez rajta. Azonban ahogyan azt mindjárt látni is fogod, egy aktivizáló és szórakoztató Facebook oldal kezelése nem történhet meg terv és büdzsé nélkül. Minden üzleti aktivitás - és ebbe a közösségimédia-kampányokat is beleértjük - jól kialakított stratégiát igényel. Ismerned kell a közösségi média csínját-bínját és kell, hogy koncepciód legyen arról, hogyan teheted a kommunikációdat vonzóvá, rendszeressé, nem pedig véletlenszerűvé. Terv nélkül nem igazán tudod eldönteni később, hogy az aktivitásaid hatásosak voltak-e vagy sem. A különböző koncepciók szavatossága gyorsan lejár és elveszítheted az irányítást a kommunikációd felett.

Ezért a Facebookon való jelenléted nem lehet csupán a marketing kampányod egyik utolsó tényezője és a rajta tett aktivitásaidat nem végezheti akárki - figyelemre, kemény munkára és fókuszra van szükség hozzá. A kampányaidat tudás, tapasztalat és ötletek erős alapzatára kell építened. Csak profik tudják a legjobb eredményeket elérni és ők általában olyan ügynökségeknél dolgoznak, amelyek komplex közösségimédia szolgáltatásokat nyújtanak a különböző márkák számára.

Nincs terv = nincs hatás

A stratégia hiánya nem csak kaotikus és rendszertelen kommunikációhoz vezet, de unalomhoz is. A posztok hosszú mondatokból és a honlapra vezető linkekből állnak - nincs hozzáadott érték, nincs aktivizáló tartalom, nincs call to action, azaz felszólítás a következő lépés megtételére. A szövegek, a grafikák, az animációk és a videók készítése időt igényel, amivel viszont te nem rendelkezel és a Facebook oldalad akkor frissül, ha kedved van hozzá és nem szerepel a prioritások között.

Stratégia hiányában nem tudsz világos célokat meghatározni. A jelenléted a közösségi médiában véletlenszerű, spontán és sebtében kivitelezett, ezért a kommunikációd nem épít koherens üzenetet és jó márkaimázst. Az ilyen aktivitások nem építik a PR-edet és nem kommunikálnak megfelelően a közönségeddel.

Ezenkívül profi segítség nélkül az aktivitásaid egydimenziósak és nem fednek le más területeket, melyeken kitűnsz a tömegből és amelyek növelhetnék az oldalad minőségét. Bár van hozzáférésed a Facebook odalad statisztikáihoz, nem tudod azokat érdelmezni és megfelelő következtetéseket levonni ahhoz, hogy a marketing kampányodat megfelelően megváltoztathasd, legyen szó az üzenetekről vagy a hirdetésekről. Az elemzéssel egyáltalán nem is foglalkozol. A technológiai tudás hiányában az oldaladat nem tudod megfelelően összekötni egy honlappal vagy webshoppal, így a forgalomterelő hatást nem tudod az eladások növelésére felhasználni.

Összegezve - terv és profi segítség nélkül semmilyen aktivitásod nem éri meg a befektetett időt és pénzt.

Így fejlessz jó stratégiát

A Facebookon elért siker érdekében meg kell tervezned a debütálásodat, világos stratégiát kell kialakítanod és valós időben kell figyelned az aktivitásokat, hogy bármilyen hibát olyan gyorsan kijavíthass, amilyen gyorsan csak lehet. Azok a cégek, melyek a Facebookot marketing célokra használják, meg kell, hogy válaszoljanak néhány kérdést. Elemezni kell a márka helyzetetét - felismerhető-e, gyenge-e, vannak-e erősségei, hogyan látják az ügyfelek, milyen típusú ügyfelek vannak? Ismerni kell a célokat - hosszú és rövid távon. Tudni kell, milyen módszerekkel lesz mérve az aktivitások hatásossága. Kommunikációs koncepciót kell fejleszteni - témák, eszközök (pluginok, appok, widgetek), a stílust és az időzítést is meghatározva. Ezek az elemek mind arra szolgálnak, hogy a márka láthatóságát megteremtsék a Facebookon és hogy meghatározhasd a célokat, valamint hogy mérhesd a hatékonyságot.

                                  

A Facebook marketingstratégia legfontosabb elemei. Forrás: www.onlineclasses.com

 

A stratégiának ezeket az alapvető elemeket kell tartalmaznia:

1. Márkaprofil

A legfontosabb, hogy meg kell határoznod a márkádat - el kell döntened, mik a jellemzői, milyen a szolgáltatások köre, milyen termékeket értékesít, milyen pozíciót foglal el a piacon a versenytársakhoz képest és a vásárlók fejében. Válaszold meg ezeket a kérdéseket: mi teszi a márkádat mássá, különlegessé? Mi a missziód? Jegyezz le mindent, a pozitívumokat és a negatívumokat egyaránt. Elemezd az eddigi aktivitásaidat, a korábbi marketing stratégiáidat és azok hatékonyságát. Vondd le a következtetéseket és nézd meg, mi hozott bevételt.

2. Nagy ötlet

A következő lépés az úgynevezett Nagy Ötlet kiválasztása kell, hogy legyen - a Facebookon való jelenlétednek fő módja. Ez segít abban, hogy meghatározd a célokat és a taktikákat rövid és hosszú távon. Gondold át az üzeneteid fókuszát, határozd meg a márkád imázsát és hogy mit kaphatnak attól a felhasználók, ha bekövetik az oldaladat.

3. A kommunikáció célja

Úgy tűnhet, hogy mindenki ugyanazért van jelen a Facebookon. Ez azonban nem igaz. A célokat az általad betöltött piaci réstől és a célcsoportodtól függően kell meghatározni. Mindig jó lejegyezni, mit szeretnél elérni - a fő célokat és a másodlagosakat egyaránt, majd priorizálni azokat. A Facebook marketingkommunikációban való használatának leggyakoribb okai:

  • Márkaismertség növelése és identitás kialakítása
  • A meglévő pozíció erősítése
  • Egy bizonyos imázs kialakítása
  • Aktív közönség kialakítása a márka köré
  • Sales erősítése
  • A honlapra irányuló forgalom növelése

Egyes cégek számára a márka és a vásárlók közötti párbeszéd a legfontosabb, míg mások az eladásokat akarják felpörgetni és új vevőket akarnak szerezni. Az általad meghatározott célnak mérhetőnek kell lennie. Csak így tudod majd felmérni, hogy a stratégiád hatékony-e hosszú távon.

4. Tartalom

A Facebook oldalad stílusa nagyon fontos tényező. Kell találnod egy fő témát, grafikai stílust és hangvételt. Legelsőként azt döntsd el, hogy mire fókuszáljanak a szövegek és milyen mélységben akarod a cégedet megismertetni. Vedd figyelembe, hogy a kiváló ajánlatodról való folyamatos lamentálás és a vásárlásra való állandó felhívás nem hatékony és nem akvitizáló, így ez ne tegyen ki 10%-nál többet a kommunikációdban. Ha az eladások pörgetése a fő piroritásod, akkor gondolkozz el azon, hogy hogyan tudnád a termékedet vonzó formában bemutatni (pl. dedikált aloldalak, különleges ajánlatok).

Úgy kell írnod a márkádról, hogy az hátteret, bevezetést adjon a párbeszédhez, ne az legyen a fő témája a posztnak. Ezért kell a tartalmaidat ennek megfelelően megtervezned (fotók, videós tanácsok, termékoldalak, tesztek, receptek). A tartalom a Facebookon elérhető sikerek alapja, mivel csak jó és vonzó posztokat osztanak meg egymással a felhasználók. A tartalmadnak a célcsoporthoz és a kommunikációs céljaidnak is meg kell felelnie, és megfelelő eszközökkel kell megtámogatni őket (ajánlatok, játékok, appok).


Hogyan osztanak meg egymással információkat a vásárlók a Facebookon (A Universal McCann kutatása, melyet 2014. novemberében, 65 különböző ország 50,021 felhasználójának megkérdezésével végeztek)

5. Célzás


Határozd meg a fő célcsoportodat és válaszold meg a következő kérdést: szeretnéd elérni a meglévő vásárlóidat és közelebb kerülni hozzájuk, vagy szeretnél új vásárlókat szerezni? Gondold át, milyen neműek, korúak, hol laknak, milyen az anyagi helyzetük, mi érdekli őket, milyen az életstílusuk és mik az igényeik. Határozd meg az ügyfélköröd problémáit és gondold át, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod hogyan járul hozzá a megoldáshoz. Mit kér a közönséged tőled és hogyan elégítheti ki a Facebookon való jelenléted ezeket az igényeket?

Meg kell értened a célcsoportodat - nem elég, ha az ő nyelvüket beszéled, az érdeklődésüknek és szokásaiknak megfelelő dolgokat kell mutatni nekik. A fiatalabb közönség körében (19-25 év) a Facebook a legnépszerűbb kommunikációs platform, melyet okostelefonokon és tableteken böngésznek, így ennek megfelelően kell a tartalmakat megtervezned. A fiatalabb közönség szokásai teljesen különböznek a szüleikétől, akik szintén használják a Facebookot.

6. Időzítés és büdzsé

A működés részletei nagyon fontosak  - tudnod kell, hetente hány, és milyen formátumú (videó, fotó, link) posztod lesz, mi lesz a témájuk (eladás, szórakoztatás, hírek) és mikor fogod őket posztolni (alkalmazkodnod kell a felhasználók életstílusához - a gyereknevelésről szóló oldalaknak máskor kell posztolniuk, mint mondjuk a B2B oldalaknak). Az ütemezési terv általában egy egyszerű táblázat, melyben a jóváhagyott témák és tartalmak olvashatók.

Érdemes különböző játékokban is gondolkozni - ha úgy döntesz, hogy használsz ilyesmit, időről időre rendezz egyet. De előre tudnod kell, milyen gyakorisággal szervezel ilyet, mik lesznek a szabályok és hogyan fogod őket hirdetni. Azt is jelöld, hogy mennyit fogsz fizetni a közösségimédia ügynökségnek és hogy ebbe beletartozik-e a hirdetések és más anyagok elkészítése.

7. Anti-crisis measures

Kríziskommunikációs/krízismegelőzési intézkedések

A stratégiád utolsó része a kármentési terv. Ha bármilyen negatív esemény történik, így fel leszel rá készülve és gyorsan tudsz majd reagálni az előre elkészített anyagoknak és megoldásoknak köszönhetően. Először is ismerd meg a leggyakoribb vásárlói panaszokat (kérdezd meg az ügyfélszolgálattal foglalkozó munkatársakat), csoportosítsd fajta szerint (technikai, termék, kommunikáció), a leggyakoribb előfordulás szerint (például - karácsonyi láz), reakciók és megoldások szerint (szöveg, kár kifizetése).

Mindezek segítségével alapos marketing stratégiát hozhatsz létre. Ez a terv több időt hagy számodra az alkotásra és a kivitelezésre - jobb posztokat, jobb anyagokat tudsz készíteni és sokkal több időd lesz a monitorozásra és adminisztrációra. A hibázás lehetősége minimális és ha elő is fordul, van terved arra, hogyan oldd meg gyorsan. Egy jó stratégia javítja a kommunikáció minőségét a márkák és a Facebook oldal menedzseléséért felelős személy vagy ügynökség között is. És végül, de nem utolsósorban pozitív márka reputációt és jó vásárlói kapcsolatokat eredményez.

A szerzőről:

Justyna Fabianczyk - kutató és az érthető marketingkommunikáció platform alkotója. Segít beszélő márkákat építeni, melyek válaszolnak a vásárlók igényeire, inspirálják és akvitizálják őket. A Varsói Egyetem újságíró szakán végzett sajtó, kommunikáció és PR szakon. Szövegíróként, tanácsadóként és PR szakértőként dolgozik.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.
A whitepress.com weboldalt és annak valamennyi aloldalát (a továbbiakban: Weboldal) használó személyek személyes adatainak kezelője az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete értelmében a személyes adatok feldolgozásával és az ilyen adatok szabad áramlásával, valamint a 95/46/EK irányelv (a továbbiakban: GDPR) hatályon kívül helyezése tekintetében közösen „WhitePress Kft, amelynek székhelye 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11 és bekerült a Bielsko-Biała Kerületi Bíróság által vezetett Nemzeti Bírósági Nyilvántartás vállalkozói nyilvántartásába, az Országos Bírósági Nyilvántartás 8. Kereskedelmi Osztálya KRS-számon: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 és egyéb cégek a WhitePress Csoporttól (a továbbiakban együttesen: Adminisztrátor) .

A hírlevélre való feliratkozással Ön hozzájárul ahhoz, hogy a WhitePress Kft. által kínált szolgáltatások és áruk közvetlen marketingjével kapcsolatos kereskedelmi információk elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül küldjenek. és megbízható üzleti partnerei, akik érdeklődnek saját termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésében. Személyes adatai kezelésének jogalapja az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az űrlap elküldésével Ön kijelenti, hogy elolvasta az Adatvédelmi szabályzatot.

Önnek jogában áll bármikor visszavonni a személyes adatainak marketing célú kezeléséhez adott hozzájárulását. Az Ön személyes adatainak WhitePress Kft általi kezeléséről és kezelésének alapjáról, ideértve az Ön jogait is, az Adatvédelmi szabályzatunkban talál további információt.
Olvasd el az egészet
Kiemelt cikkek