7 SEO hiba a webáruházaknál

Keresőoptimalizálásra a legegyszerűbb weboldalnál is szükség van, ha eredményeket és bevételeket várunk tőle. A webáruházakra ez hatványozottan igaz. Mégis, a statisztikák szerint sok webáruház tulajdonos egyáltalán nem alkalmaz SEO eszközöket. Vagy, ha mégis, akkor rövidtávon, és leginkább hibásan. Ezért szűkösen csordogálóak az eredmények. Eredményeket szeretnél? Összeszedtem 7 SEO hibát webáruházaknál, és a megoldásokat is.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

1. Hibás kulcsszavak

A SEO alapja a kulcsszó kutatás. Ha ezt elrontod, akkor minden munka, amit beleölsz, fölöslegessé válik. Ráadásul rengeteg munka lesz utólag kijavítani.
Részletes kulcsszó kutatásra van szükség, ami egyrészt aprólékos, másrészt kreatív munka. Aprólékos, mert végig kell menni az összes lehetséges találaton, amiket a kulcsszó kutató eszközök megadnak. Kreatív pedig azért, mert sok olyan ötlet jöhet közben, amivel a tartalmat tovább lehet fejleszteni és új kulcsszavakat megcélozni.
Javasolt ingyenes eszközök a Google Kulcsszó tervező, Keywordtool.io és az Ubersuggest.

Ha többet szeretnél tudni erről az eszközről, olvasd el cikkünket: Hogyan válasszuk ki a legjobb kulcsszavakat a SEO-hoz?


2. Szakmai kulcsszavak

Második leggyakoribb hiba, hogy szakmai kulcsszavakra épül a webáruház. Ez azt jelenti, hogy a hozzáértő számára készült szakszavakra épül a keresőoptimalizálás, nem az átlagos vevő szóhasználatára.
Tudod, hogy mi az az üvegterasz? Amikor a teraszod gyönyörűen körbe van építve mozgatható vagy fix üveg elemekkel. Sajnos az átlagember nem tudja, hogy ezt üvegterasznak hívják. Ők úgy keresnek rá, hogy terasz beépítés.
Valószínű, hogy a te termékeiddel kapcsolatban is vannak ilyen anomáliák. Ezért érdemes részletesen elvégezni a kulcsszó kutatást.

3. Rövid kulcsszavak

A harmadik leggyakoribb hiba, hogy néhány rövid, sokak által megcélzott kulcsszóra építjük a webáruházat. Ráadásul közben a vevő jelölt gyakran csak kattintgat az oldalon, és nem találja amit keres.
Mi lesz akkor a megfelelő kulcsszó? Többnyire a hosszú kulcsszavak működnek, melyben a termék neve ÉS néhány fontos jellemzője is szerepel benne. Mert az érdeklődő a termékre és a terméktulajdonságokra fog rákeresni.
Ne csak néhány kulcsszóra koncentrálj, hanem sokkal többre, a kisebb keresettségű kulcsszavakra is.

4. Csak termék és más semmi

A leggyakoribb, hogy feltöltjük a webshopot sok termékkel és kész is van. Vagy áthúzzuk egy másik webshopból, és igazából nem is tudjuk hol, mi lesz a webáruházban.
Ami hiányozni fog a webáruházból: a tervezés, a SEO, a vevő és leginkább a bevétel.
A termékek mellé szükség van gondosan megtervezett (kulcsszavak!) terméknevekre, informatív és optimalizált termékleírásokra, kiváló minőségű termékfotókra, és blogra is. Közben pedig építeni a minőségi linkeket is.

5. Termék aloldalak hiányos optimalizálása

A statisztikák szerint az már átlagosan jó webshopnak számít, ahol egyáltalán van termékleírás. A legtöbb webáruházban van egy terméknév, leggyakrabban cikkszám + fantázia név, mellette a fotó az ár és kész.
Úgyhogy nem lesz sok túl munka kiemelkedni az átlagosan hibás webáruházak közül. Csak át kell gondolni a kulcsszavakat, és használni kell őket.
A termékek elnevezését előre érdemes átgondolni, ÉS rendszer szinten ugyanúgy használni őket. A téli bokacsizma mindig legyen téli bokacsizma, és nem más. A termék nevekben, a termékleírásokban és a blogban is ez legyen a neve.
A termék leírás legyen részletes, informatív és valós adatokat tartalmazzon. Gondolkodj a vevő fejével. Ha el szeretnél adni egy ékszer szettet, akkor írj a szett minden darabjáról. Miből készült, mekkora a mérete. Hiszen ha kicsi, ha nagy, akkor a vevő csalódott lesz, és többé nem vásárol nálad.
A termékek esetében is rendkívül fontos, hogy az URL a keresőnek szóljon és egyezzen a termék nevével, ami csak arra a termékre van kitalálva.
A termékfotó megér egy külön cikket, de a lényeg, hogy legyen jó minőségű, mert legelőször ezt fogja megnézni a vevő. A terméket ábrázolja, jó esetben használat közben.

6. Nincs termékértékelési lehetőség

Az emberek nem szeretnek webáruháztól vásárolni. Az emberek emberektől szeretnek vásárolni. Tehát add az arcod a weboldalhoz, írj magadról a blogban, ÉS adj termékértékelési lehetőséget minden termék alatt.
Ez lesz az, ami meggyőzi a leendő vevőt. A más emberek véleménye. Ne te mondogasd neki, hogy mennyire jó a terméked, hagyd, hogy mások mondják meg.
Ráadásul (!) szöveges tartalmakat kapsz a vevőidtől, teljesen ingyen. Frissülni fog a termék oldala, ingyen. A Google szeretni fog emiatt benneteket. Ingyen.

7. SEO hiba webáruházaknál – Nincs Blog

Blog mindig kell. Azért, hogy a termék jellegű kulcsszavakat erősítsd és hasznos információkat adj át a termékeidről. Blog kell, hogy a gondosan megválogatott kulcsszavakra tartalmakat írjál. Blog kell, hogy támogassa linkekkel a webshopot és olyan kulcsszavakra is tartalmat tudj adni, amikre mással nem tudnál.

Összegezve


Te ne kövesd el ezeket a hibákat. Jól válaszd meg a kulcsszavakat, törődj a termékekkel és a leírásaikkal. És nagyon fontos, hogy naprakész blogot is vezess. Több apró részletre is oda kell figyelni, mert nem egy-két beállítás hozza meg az eredményeket, hanem a sok, apró részlet hosszútávon alkalmazva. Az eredmények igazolni fogják a beletett munkádat!


Szerző:
Ferge Balázs, webshop SEO stratéga
SEO a Cégedért

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek