A termékkategória oldalak optimalizálása

kategoria szöveg leírás
Miért fontos a termékkategória oldalak optimalizálására hangsúlyt fektetni? Miért aggódnánk miattuk, ha “csupán” köztes lépésként állnak a vásárló és a termékoldal között? Hosszas elemzés után több digitális marketinggel foglalkozó cég – például a seoClarity, JumpFly - is arra a következtetésre jutott, hogy a kategóriaoldalak a webhely forgalmának növelésében jobban teljesítenek, mint maga a termékoldal. Ehhez képest azt látjuk, hogy a kategóriaoldalakkal valamilyen okból igencsak mostohán bánnak a webshoptulajdonosok.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

Milyen lépésekből áll a termékkategória oldalak keresőoptimalizálása?

A kategóriaoldalak keresőoptimalizálásának az online növekedést szolgáló stratégiák között igen előkelő helyen kell szerepelnie. A statikus, tájékoztató oldalak (például ÁSZF, GDPR, Cookie-kezelés, stb…) után, de még a termékoldalak előtt időzítsük, a következőknek megfelelően.

URL optimalizálása

  • A kategóriaoldal URL-jének pontosan le kell írnia, hogy miről szól az oldal, mégpedig szükségtelen információk és dinamikus karakterek (számok, alulvonás, százalékjel, csillag, stb…) nélkül.
    • Például, ha van egy férficipő-kategóriája, akkor az URL-címe a következő legyen: https://example.com/ferficipok
  • Az URL tehát legyen letisztult, rövid és lényegre törő, hogy a felhasználó pusztán ebből megállapíthassa az adott oldal szerepét.

A termékkategória oldalak címének optimalizálása

A kategória címe nagyszerű lehetőség arra, hogy tájékoztassuk a keresőt az oldal tartalmáról.

A cím meghatározása azonban már a kulcsszókutatásnál, és a versenytársak elemzésénél elkezdődik:

  • Ha tudjuk, hogy milyen lekérdezéseket használ a célcsoportunk, érdemes ezekre optimalizálni a kategóriaoldalakat is.
  • A kategóriaoldal legyen például kiemelt kulcsszó és a brandünk nevének kombinációja, amit megtoldhatunk egy kiemelt jellemzővel.

online webshop kosár

A metaadatok optimalizálása

Egy kategóriaoldal metaadatainak kiemelt szerepük van a magasabb átkattintási arány felé vezető úton:

  • A metaadatok megadása fontos a kategóriaoldal rangsorolása szempontjából, hiszen, amit a metamodulba írunk, az megjelenik a keresési eredményekben.
  • Ha nem adunk meg egyedi meta title-t és meta descriptiont minden kategóriaoldalhoz, akkor egy olyan, random szövegrészt húz be a Google az adott oldalon található információkból, ami nyomokban sem tartalmaz kattintásra ösztönző elemeket.
  • A kategórialeírásokban próbáljuk meg összefoglalni az adott kategóriába tartozó termékek legfontosabb jellemzőit, és adjunk hozzá egy általános – például- díjmentes házhozszállítás – vagy a kategóriával releváns vevőcsalogató elemet - ilyen lehet egy szezonális akció, kiárusítás - ami még kíváncsibbá teszi az olvasót.

A termékkategória oldalak H1 címsora

Az, hogy a kategóriaoldal nem kap kiemelt H1 címsort, olyan általánosan jelentkező probléma, hogy szinte közhelynek számít a keresőoptimalizálásban.

  • A kategóriaoldalon ugyanúgy kell kezelni a tartalmi optimalizálást, mint bármely más oldal, vagy blogposzt esetében.
  • Mint mindig, a H1 tag csak egyszer szerepelhet az adott oldalon, annak is a tetején, és mindenképpen tartalmaznia kell a kiemelt kulcsszót.

A kategória tartalmi leírása

Pár mondatot egyfajta gesztusként adjunk meg, mint tartalmi összefoglalót, ezzel:

  • Nemcsak a felhasználóknak, de a keresőbotoknak is plusz információval szolgálunk, azaz,
  • megint teszünk egy lépést a kedvezőbb rangsorolásért folytatott versenyben.
  • Itt nagyon fontos, hogy a szövegnek tartalmaznia kell minimum egy H2 kiemelt címsort.

Figyelem!

A kategóriaoldal szöveges tartalma problémát okozhat, mivel megtöri az oldal dizájnját, és magára vonzza a leendő vásárló figyelmét.

Ez a probléma gyorsan és röviden megoldható:

  • Egy ügyes lead és az oldaltörés beiktatásával,
  • Az oldal felső részén csak a lead szerepel, a további kapcsolódó szövegrészt az oldal alján rögzítjük egy külön szövegdobozban.

A belső linkekről néhány szó

Ahogy a címsorokkal, úgy a kategória oldalak belső linkjeivel is mostohán bánnak a tartalomépítők, pedig:

  • A rövid tartalmi leírás szinte kínálja magát a cross- és upsell értékesítésre, és
  • a belső navigáció megkönnyítésére.
  • Nem kell szükségtelenül elárasztani a kategóriaoldalt, de tegyünk hivatkozást az adott kategóriával egyértelmű logikai kapcsolatban álló egyéb termékkategóriákra.

A termékkategória oldalak konverziót szolgáló elemei

A kategóriaoldal egyben nyitóoldal is, meglehet, hogy ez lesz az első oldal, amire a felhasználó a keresőből, AdWords-ből, közösségi oldalakról átkattint.

Ez azt jelenti, hogy tartalmaznia kell mindazokat a konverziót támogató elemeket is, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a felhasználókat meggyőzzék, bátorítsák és az üzletben tartsák, emellett még vásárlásra is ösztönözzék.

Ilyen elemek például:

  • A webshop elérhetőségei,
  • A logó,
  • Promóciók,
  • CTA gombok,
  • A kosárhoz és felhasználói fiókhoz átirányító aktív ikonok,
  • A hírlevél feliratkozás modulja,
  • Más vásárlók elégedettségét jelző pont- vagy szöveges értékelés modul, és természetesen a
  • Menü/navigációs sáv.

Ezeknek az apró, nemcsak gesztusértékű moduloknak már az oldal felépítésekor meg kell határozni a helyét, mégpedig ott, ahol egyfajta közmegegyezés szerint a felhasználók keresni fogják azokat:

  • Kosár és felhasználói fiók belépés/regisztrációs lehetőség a jobb felső sarokban,
  • Céges logó a bal felső sarokban,
  • Főmenü az oldal tetején középen.

A kiemelt termékek helye a kategóriaoldalon

Egy kategóriaoldalon rengeteg termék található, sőt, maga a kategória is gyakran több oldalas.

A felhasználók számára megkönnyítjük a választást – és egyúttal a számunkra aktuálisan prioritást élvező termékek felé irányítjuk a figyelmüket – ha:

  • A kategórián belül létrehozunk egy listát a legnépszerűbb/legkeresettebb termékekből.
  • Ezt a listát ideális esetben az oldaltörés felett, a h1 kiemelt címsor alatt helyezzük el, így megelőzhetjük, hogy a felhasználó figyelme elkalandozzon.

a webáruház vizuális elemei

A kategóriaoldalak vizuális elemei

A szöveges és a vizuális elemek egymást támogató szövete lesz a kulcs a felhasználó érdeklődésének megragadásához, és megtartásához.

  • A vizuális elemek alatt nemcsak kategória/termékképeket, a céges Youtube videókat értjük, de az olyan egyéb elemeket is, mint például a termékszűrő legördülő listája, ami az alkategóriák keresésében, vagy a szín- és méretválasztásban nyújt támogatást.
  • A kategóriához előzetesen optimalizált képet töltsünk fel.

A gyűjtő URL beállítása

Azokban az esetekben, amikor a termékkategória-oldalak egynél több oldalra bővülnek, vagy ha szűrőket használunk a kategóriaoldalon, be kell állítania a gyűjtő-URL-t.

A gyűjtő URL beállításával minden visszafelé mutató hivatkozás a fő kategóriaoldalhoz lesz rendelve (ezáltal az oldal erősebb lesz), így elkerülhetők az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák.

Összegzés

A jól optimalizált kategóriaoldal ismérvei:

  • SEO és felhasználóbarát, informatív URL.
  • A kategóriával releváns kiemelt kulcsszót tartalmazó cím.
  • Egy jól kidolgozott meta description, ami elegendő információt ad a felhasználóknak arról, hogy miért kattintsanak a hivatkozásra.
  • Egyedi h1 címke (kulcsszavakkal).
  • Szöveges tartalom, amely releváns információkat tartalmaz a kategóriáról, valamint a webhely alkategóriáira vagy más oldalaira mutató belső hivatkozásokat.
  • Kiváló minőségű, keresőoptimalizált képek a termékekről (vagy alkategóriákról).
  • Szűrők és egyéb funkciók, amelyek segítenek a felhasználóknak szűkíteni a választékot, és a lehető leggyorsabban megtalálni, amit keresnek.
  • Konverzióoptimalizálási elemek, például kezdőlap, ajánlatok, vásárlói vélemények, cselekvésre ösztönző gombok stb, kosár, felhasználói fiók.
  • Helyesen beállított gyűjtőlink.

Ha mindezt kipipáltuk a képzeletbeli checklisten, még mindig nem dőlhetünk hátra, hiszen a SEO sosincs kész, de azért egy lépéssel közelebb kerültünk a jól optimalizált webshop meglétéhez.

  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Olvass tovább
Kiemelt cikkek