SEO cikk vs. PR cikk

PR cikk és SEO cikk
A marketing szakmai zsargonjának rövidítései a legjobb esetben is enyhe érdektelenséget váltanak ki az egyszeri vállalkozóból. Olyasmit, amivel nem akarnak foglalkozni, mert első látásra bonyolultnak tűnik, hiszen rövidíteni kell.
Publikálj cikkeket velünk!
Regisztrálj ingyen

A SEO, PPC, PR, SERP és társaik mégis kiérdemlik a figyelmet, hiszen segítségükkel a marketingstratégia, közvetve pedig a cég, a vállalkozás válhat sikeresebbé. Ehhez persze nem árt tudni, hogy melyik kifejezés pontosan mit takar és miben rejlik a varázsereje. Cikkünkben ezúttal a SEO és a PR érdemeit vetjük össze.

A SEO és a PR értéke

A PR definíciója a PRSA (Public Relations Society of America ) szerint:

„A PR egy olyan stratégiai kommunikációs folyamat, amely kölcsönösen előnyös kapcsolatokat épít ki a cégek, vállalkozások, szervezetek és a nyilvánosság között.”

A hagyományos PR elsősorban a print média megjelenésekre összpontosít, a kapcsolati rendszer és a márka építéséről szól elsősorban. Ugye, hogy mennyivel elegánsabb megjelenni egy prominens magazinban, mint self-promóval a közösségi médiában napi 10-15! posztban bizonygatni, hogy mennyire jó a cégünk, termékünk, szolgáltatásunk?! (Sajnos erre a mennyiségi metódusra is van nem egy példa.)

A közösségi oldalainkkal ellentétben a PR harmadik féltől származó információt ad az olvasónak. Nem csupán a tartalom, de az oldal presztízsértéke, azaz a saját PR-ja is növeli az érdeklődés és a későbbi elköteleződés lehetőségét.

A PR ellenértékét azonban érdemes beépíteni a költségvetésbe, hiszen nem a két szép szemünkért jelentetik meg a cikkeinket, és egyéb tartalmainkat. (A barter egyre kevésbé releváns lehetőség.) A digitalizáció miatt azonban a PR kommunikáció alaposan átalakult.

Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, ami:

  • Eleve a digitális közegre szabott metódus, ennek köszönhetően
  • képes folyamatosan tartani a lépést a közönség igényeivel, annak változásaival, sőt,
  • a SEO analízisen nyomonkövethető maga a változás, és az is, hogyan alakulnak ki, indulnak az új trendek.
  • Emellett - a fizetős PPC-vel és PR-ral szemben - a SEO a Google algortimusváltásaira költséghatékonyan és elég gyorsan tud reagálni.

Ezért a marketingstratégiában betöltött szerepe felülmúlhatatlan.

hirportál PR cikk

A SEO és a PR közötti különbség lényege

Általánosságban elmondható, hogy a SEO bejövő marketing, a meglévő igények kielégítését szolgálja, a PR pedig kimenő marketing, azaz új keresletet teremt a termékek vagy szolgáltatások iránt. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincs átfedés, sőt.

A SEO és a PR együttes alkalmazása

Az integrált marketingstratégia hatékony módja a célok elérésének.

A megközelítés a tartalomstratégiával kezdődik:

  • A márka üzenetén és céljain alapuló tartalmi naptár létrehozása elengedhetetlen.
  • Ez alkotja majd azt a bázist, amire a SEO és a PR megtervezheti a tevékenységét szezonális események és más vállalatspecifikus események vagy promóciók alapján.
  • A SEO számára az oldalon kívüli stratégiát kell megtervezni többek között a versenytársak kulcsszó- és backlinkelemzésére is alapozva.
  • A PR számára pedig helyet kell teremteni, hogy az általános tartalmi stratégiánkba relevánsan illeszkedő eseményeket és aktuális sajtólehetőségeket ki tudjuk aknázni.

A SEO és a PR együttes alkalmazása tehát sokkal hatékonyabb marketing szemléletmód, mintha csak a PR-t használnánk.

Miért nem áll meg önmagában a PR cikk?

A válasz egyszerű:

  • Mert nem biztos, hogy azok fogják látni, akiket megcélzunk vele, és
  • mert rólunk szól, és nem a leendő vásárlóról.

A tapasztalat azt mutatja, hogy még a legtekintélyesebb hírportálok, szakértői oldalak sem minden esetben elég felkészültek SEO-ban. A magas DR általában az adott oldal presztízsértékének, a saját PR-jának köszönhető, nem annak, hogy jól van optimalizálva. Az algoritmusok és marketingtrendek azonban jönnek mennek, és ez alól a tekintélyes média konzorciumok hírportáljai sem vonhatják ki magukat.

  • Jelenjen meg egy PR cikk bárhol - hacsak nincs rá célzott hirdetés, PPC beállítva - ha a SEO nem áll meg a lábán, a PR cikk nem fog tartósan megkapaszkodni a keresőben.
  • A PR cikk kihelyezése sok esetben a fogadó fél által meghatározott ideig tart csak, ez idő alatt kell hoznia azt, amit elvárunk tőle.
  • Ha az adott oldal mobil megjelenése, CWV értéke is kétséges, akkor a ráfordított költség az ablakon kidobott pénz kategóriája.

SEO cikk írás

A SEO cikk előnyei

A linképítésre kiajánlott SEO cikk ezzel szemben nemcsak technikailag és tartalmilag jól felépített tartalom, de a marketingstratégiában meghatározott szerepe szerint pontosan oda kerül, ahol a legjobban szolgálja az érdekeinket. A PR-ral szemben azonban nem rólunk szól, hanem az olvasó, a leendő vásárló számára hasznos és fontos, értékes információkat tartalmaz. A PR cikk egy adott esemény köré szerveződik, a SEO cikk viszont évek múlva is értéket közvetít.

Annak például, aki biztonságos játékokkal szeretné megtölteni gyermeke szobáját, vajmi keveset nyom a latban az, ha több helyen is elolvashatja, milyen díjakat nyertünk, vagy, hogy milyen értékes gazdasági és logisztikai kapcsolatokat építettünk ki az elmúlt félévben.

Őt az fogja érdekelni, hogy:

  • Vajon a fajáték festése biztonságos-e, ha a gyerek mondjuk a szájába veszi.
  • Hogy mennyire szálkásodik a faanyag.
  • Esetleg, hogy a gyártó cég mennyire van topon a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témájában.
  • Hogy a jelzett játék a fizikai és szellemi képességeket hogyan támogatja (például mozgásfejlődés, szem-kéz koordináció, stb.).

A SEO cikkekkel tehát úgy írunk magunkról, és a termékeinkről, hogy közben nem írunk magunkról és a termékeinkről:

  • Az olvasóról és a gyerekéről fogunk írni, arról, hogy nekik mi a jó abban, ha egy bizonyos cég egy bizonyos fajátékát veszik meg.
  • Rámutatunk egy problémára, majd arra azonnal megoldást is kínálunk.
  • Ha közben elrejtjük a történetben, hogy a vásárlóinknak köszönhetően Ország boltja díjat nyertünk, vagy hogy támogatjuk a Bátor Tábor Alapítványt, az valóban növelheti a szimpátiát, és az elköteleződés lehetőségét.

PR cikkhez jutni, a megfelelő kapcsolatrendszert kiépíteni költséges és időigényes folyamat. SEO cikkeket írni és azokat kiajánlani ehhez képest “csak” szorgalom, tehetség és elkötelezettség, no meg egy jó marketingterv kérdése.

  • Szerző: Tóth-Czere Péter

    Tartalommarketing és SEO szakértő

    www.thecoffeebreak.hu

    Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting digitális marketing ügynökség és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart. Elsődleges szakterületei a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi média management és a growth hacking. Számos ügyfele volt hazai és nemzetközi közép- és nagyvállalati szegmensekből, kiemelten foglalkozik eCommerce oldalak tervezésével, illetve teljes körű marketingjükkel. Szabadidejében pedig a KV Szünet Podcast adásait bővíti.

Hozzászólások (0)
A WhitePress szerkesztõi fenntartják a jogot, hogy más emberek számára sértõ megjegyzéseket töröljenek, amelyek vulgáris szavakat tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a tárgyához.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Olvass tovább
  • Még senki sem írt megjegyzést ehhez a cikkhez.

Személyes adatait a WhitePress Kft, 2161 Csomád, Verebeshegy utca 11., Magyarország, 26768142-2-13 kezeli. A felhasználói fiók regisztrációja során megadott személyes adatai a kiválasztott szolgáltatás biztosítása érdekében szükségesek. A kiválasztott szolgáltatás feltételeinek elfogadásával Ön hozzájárul az elektronikus kommunikációs eszközökön, különösen e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, mely a szolgáltatás megvalósításának állapotát, valamint a WhitePress Kft. platformján időközben megjelenő változtatásokat és új funkciókat hivatott közölni. A személyes adatok kezelésének alapja a a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja és 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. Az adatok marketing célú feldolgozására adott engedély alapján a WhitePress Kft. időközönként telefonon (a hozzájárulástól függően) vagy e-mailben értesíti Önt a jövőbeli konferenciák, tréningek, rendezvények, valamint egyéb marketinginformációkkal kapcsolatosan. A személyes adatok ezzel kapcsolatos kezelésének alapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A személyes adatok kezeléséről bővebb információt az Adatvédelmi szabályzatunkban talál.

Czytaj całość
Kiemelt cikkek